close
L’amour est un oiseau rebelle

L’amour est un oiseau rebelle

Elina Garanca in the title role of Bizet’s “Carmen.” Photo: Ken Howard/Metropolitan Opera Taken at the Metropolitan Opera during the dress rehearsal on December 28, 2009.
Photo: Ken Howard/Metropolitan Opera

Łotewska mezzosopranistka Elina Garanca, producent Richard Eyre oraz choreograf Christopher Wheeldon to nazwiska gwarantujące doskonałe przedstawienie operowe. Przekonałam się o tym w niedzielne popołudnie podczas transmisji z The Metropolitan Opera W Nowym Jorku, która miała miejsce w Kinie Kijów Centrum.

Nigdy nie byłam się wstanie skupić podczas oglądania telewizyjnych transmisji opery. Nie potrafiłam wczuć się w klimat, dźwięk zawsze był jakiś płaski, brakowało podniosłej atmosfery, jaką wytwarza miejsce oraz poczucie udziału w uroczystym wydarzeniu. Postanowiłam się jednak przełamać i przekonać się, czy transmisja Live in HD jednego z najznakomitszych dzieł operowych, jakim jest „Carmen”, w wydaniu Kina Kijów Centrum będzie rozczarowaniem czy też miłym zaskoczeniem. Szczęśliwie okazało się, że organizatorom udało się stworzyć odpowiednią atmosferę, dźwięk był w porządku, a jakość transmisji na żywo dawała złudzenie, że tam na scenie znajdują się żywi artyści.

Historię Carmen zna każdy. To, co wyróżnia interpretację Richard Eyre od innych, jest przeniesienie akcji wydarzeń z 1830 do roku 1930, by tym wywołać poczucie represyjności hiszpańskiej wojny domowej i wyeksponować wątek walki o wolność. Oprócz tego o wyjątkowości tego spektaklu stanowi wcielająca się w rolę Carmen Elina Garanca. Trudno wyobrazić sobie inną divę na jej miejscu. Zdumiewająca piękność z mocnym, ale nie dominującym głosem, doskonale interpretująca i eksponująca liryczne niuanse, maluje głosem oraz doskonałą grą aktorską, postać Carmen – uosobienie zmysłowości, seksu i wolności. Wydobywa z postaci głównej bohaterki to, co tajemnicze i nieuchwytne.

Christopher Wheeldon zadbał o detale choreografii, która momentami zapierała dech w piersiach. Scena tańca Carmen, która podczas podnoszenia przez tancerzy śpiewa swoją arię to bardzo rzadki widok i nie lada wyczyn dla divy operowej.  Dodatkowo każdy z aktów rozpoczynał się lirycznym i niosącym emocje tańcem pary baletowej, co sprawia, że wydarzenie znakomicie łączy elementy baletu z operą.

W imieniu Kina Kijów Centrum zapraszamy serdecznie na Wakacyjny Cykl Operowo – Baletowy 2013 i Transmisje z Metropolitan Opera w Nowym Jorku >>>

Recenzowała Magdalena Es

Premiera – Sukces!

Zwyczaje dzieci francuskich

Nasza strona internetowa używa plików cookies w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. dowiedz się więcej

Nasza strona internetowa używa plików cookies w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych.
Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do twoich potrzeb.
Każdy może zaakceptować pliki cookies albo ma możliwość wyłączenia ich w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje.

Zamknij