Wszystkie arcydzieła Jacques’a Tatiego po raz pierwszy w Polsce w zrekonstruowanych cyfrowo wersjach.
Jacques Tati (1907-1982) – francuski reżyser, komik, scenarzysta i aktor. Określany francuskim Charlie’m Chaplinem i spadkobiercą Bustera Keatona. Stawiany obok najwybitniejszych twórców komedii w historii kina. Zasłynął rolą ekscentrycznego Pana Hulot, którego nieodłącznymi atrybutami były płaszcz, kapelusz i fajka w ustach. Pulsujący i uniwersalny humor jego filmów, często wynikający ze zderzenia staroświeckości z nowoczesnością, okazał się ponadczasowy i bawi po dziś dzień. Zdobywca nominacji do Oscara i nagród m.in. na festiwalach w Cannes i Wenecji.
REPERTUAR PRZEGLĄDU:
3 października (sobota)
19:00 DZIEŃ ŚWIĄTECZNY (1949)
4 października (niedziela)
15:00 DZIEŃ ŚWIĄTECZNY
19:00 WAKACJE PANA HULOT (1953)
5 października (poniedziałek)
15:00 WAKACJE PANA HULOT
19:00 MÓJ WUJASZEK (1958
6 października (wtorek)
15:00 MÓJ WUJASZEK
19:00 PLAY TIME (1967)
7 października (środa)
15:00 PLAY TIME
19:00 PAN HULOT WŚRÓD SAMOCHODÓW (1971)
8 października (czwartek)
13:00 PARADA (1974
15:00 PAN HULOT WŚRÓD SAMOCHODÓW
19:00 PARADA
DZIEŃ ŚWIĄTECZNY | Jour de Fete, Francja 1949, 70’
W pewnym małym miasteczku funkcję listonosza pełni fajtłapowaty i rozkojarzony François. Mieszkańcy od dłuższego czasu nie są zadowoleni z jego usług. Tymczasem w pobliżu miasteczka odbywa się jarmark. Przyjaciele François upijają go i prowadzą do namiotu, w którym odbywa się pokaz filmu dokumentalnego o rewolucyjnych metodach pracy amerykańskich listonoszy. Wyraźnie zainspirowany pomysłami kolegów zza Atlantyku, François próbuje wdrożyć w życie tamtejsze zasady działania…
WAKACJE PANA HULOT | Les vacances de Monsieur Hulot, Francja 1953, 114’
Jacques Tati po raz pierwszy wprowadza na ekrany kin postać charyzmatycznego Pana Hulot. Wysoki kapelusznik z nieodłączną fajką w ustach wyrusza na wakacje do cichego, nadmorskiego kurortu. Od momentu jego przybycia żaden z hotelowych gości nie zazna już spokoju. Pomimo czystych intencji, każdy jego krok przynosi kolejną, przezabawną katastrofę, siejąc wszechobecny zamęt.
MÓJ WUJASZEK | Mon oncle, Francja 1958, 110’
W kolejnej części przygód Pana Hulot Jacques Tati dowcipnie rozprawia się z wszechobecną technicyzacją dzisiejszych czasów. Kultowy bohater trafia do willi pana Arpel, w której zainstalowano najnowocześniejsze udogodnienia i patenty. Szereg gagów z udziałem Pana Hulot pokazuje, jak nowe technologie utrudniają człowiekowi życie, zamiast czynić je prostym i wygodnym.
PLAY TIME | Play time, Francja 1967, 114’
Uznawany za arcydzieło film Playtime, był jednocześnie najbardziej ryzykownym, ambitnym i kosztownym przedsięwzięciem w karierze Jacques’a Tatiego. Pan Hulot wyrusza do wysoko stechnologizowanego Paryża na spotkanie z amerykańskim biznesmenem. Po drodze natrafia m.in. na amerykańskich turystów, niemieckiego sprzedawcę i kolegę sprzed lat oraz wplątuje się w serię zabawnych i absurdalnych sytuacji.
PAN HULOT WŚRÓD SAMOCHODÓW | Trafic, Francja 1971, 96’
Pan Hulot wyrusza na targi motoryzacyjne do Amsterdamu, by zaprezentować swój eksperymentalny model samochodu. Po drodze napotyka szereg przeszkód i problemów technicznych, które utrudnią mu dalszą podróż. Czy Panu Hulot i jego wyjątkowemu pojazdowi uda się dotrzeć do celu?
PARADA | Le parade, Francja 1973, 84’
W zrealizowanym dla szwedzkiej telewizji, ostatnim filmie w karierze Jacques Tati zaprasza widzów do cyrku, w którym sam pełni funkcję mistrza ceremonii. Choć widzimy na ekranie rozmaite występy z udziałem klaunów, muzyków, żonglerów i akrobatów, reżyser skupia się na widzach, wciągając ich do niezwykłej zabawy. Wywołując odpowiednie reakcje, opowiadając osobiste historie, wyłapując przy pomocy ukrytych kamer również to, co miało pozostać w cieniu. Parada jest pełnym radości hołdem złożonym występom na żywo, a także powrotem do początków francuskiego reżysera związanych z musicalem.
Bilety według cennika.