Przed nami 40. Krakowskie Reminiscencje Teatralne, a dyrektorami tego wydarzenia są Ana Nowicka i Monika Kufel z Barakah. Wobec tego, w Teatrze Barakah będzie wiele reminiscencyjnych wydarzeń, a ArtCafe Barakah będzie z kolei klubem festiwalowym. Oprócz tego odbędą się również inne spektakle i koncerty na ul. Paulińskiej, zachęcamy do przejrzenia wszystkich informacji!
Akademia Filmowa Barakah – W tonacji noir
Data: każdy wtorek o 19:30 (prócz 13 X)
Miejsce: Paulińska 28 #Kraków
Przygotowanie: Krzysztof Siwoń
Czas trwania: w zależności od filmu
Bilety: wstęp wolny
AKADEMIA FILMOWA BARAKAH to cykliczne tematyczne pokazy filmowe. Obok niekwestionowanych arcydzieł, które zapisały się na stałe w historii kina, zaprezentujemy także obrazy kontrowersyjne, mniej znane lub zapomniane. Repertuar uzupełnią filmy, które nie miały dystrybucji kinowej w Polsce, a zostały docenione na zagranicznych renomowanych festiwalach. Każdy seans poprzedza prelekcja.
Trzy wtorkowe spotkania z Akademią Filmową w Teatrze Barakah poświęcone będą nieśmiertelnemu nurtowi kina noir. Pokażemy zarówno klasyczne arcydzieła, które ugruntowały stylistykę czarnego filmu, jak i późniejsze, twórcze wariacje na jego temat. W październikowym cyklu nie zabraknie miejsca dla mistrzów gatunku thrillera, takich jak Alfred Hitchcock, a na ekranie zagości także legendarna femme fatale. Miłośnicy krwawych finałów, zanurzonych w mrocznym klimacie również znajdą coś dla siebie w październikowym cyklu.
Spektakl „Dali.”
Data: 8 października, czwartek o 19:00
Pomysł i wykonanie: Agata Woźnicka, Bartosz Ostrowski
Opracowanie tekstu i dramaturgia: Patrycja Kowańska
Muzyka: Tamil Kuszyński, video: Lena Dobrowolska / Teo Ormond Skeaping
Kostiumy: Ewelina Konior-Słowińska, charakteryzacja: Ania Zatorska
Konsultacja choreograficzna: Iwona Olszowska
Premiera: 11 kwietnia 2015
Bilety: 30/20 zł, miejsca można rezerwować: mailowo (rezerwacje@teatrbarakah.com) lub telefonicznie (12 397 80 47 – pn.-pt. 10:00-0:00, sb.-nd. 17:00-0:00); bilety można nabywać: w tygodniu w godz. 10:00-17:00 w biurze teatru przy Paulińskiej 28, za pomocą przelewu (informacje na www.teatrbarakah.com) lub przed spektaklem (jeśli są jeszcze wolne miejsca)
Zrobiłem sobie niedawno zastrzyk. Płyn wsączył się do mojego ciała, miał fioletowy kolor, z przebłyskami fluorescencyjnej żółci. Stopniowo rozchodził się po organizmie, przejmując kontrolę nad ramieniem, biodrem, głową. Zmieniał kształt mojej osoby. Substancja prowokowała ruch poszczególnych segmentów sylwetki. Jednocześnie wyobraźnia generowała obrazy i dźwięki, które wpływały na wszelką aktywność. Spostrzeżenie. Przyciąganie. Akcja. Wszystkie moje pragnienia zdawały się konkretyzować.„DALI.” to wydarzenie z pogranicza spektaklu i performance’u oparte na działaniach fizycznych i interakcji z widzem. Projekt powstał w ramach Sceny Eksperymentalnej Teatru Barakah. Inspiracją dla twórców jest postać Salvadora Dalego, jego dorobek i życie prywatne – relacja z żoną, Galą Dali. Istnieje analogia pomiędzy kreacją wizerunkową Dalego a zawodem aktora. Rozbudowana samoświadomość. Presja nieprzeciętności. Sekwencję scen spaja ze sobą hasło: „Od Dalego różni mnie tylko to, że nim nie jestem”.
40.OFF KRT: 12 października, poniedziałek o 18:00 – „Szyc”, o 21:00 – Noe Waniliowych Myszy odc. 5 „Lokalna Kretynka”
40.OFF KRT: 13 października, wtorek o 12:00 – Piosenka aktorska według Sambora – warsztaty muzyczno-teatralne, o 20:00 – Manufaktura piosenki. Sambor Dudziński jako QUARTETMAN – koncert
40.OFF KRT: 15 października, czwartek o 14:00 – Americano z Jadwigą Majewską – wykład o Annie Halprin oraz projekcja filmu „Returning Home”, o 21:00 – Interdyscyplinarny Pokaz Mody
40.OFF KRT: 16 października, piątek o 18:00 – „Sen Ginko” – premiera filmu oraz wykład Rajel Matsili
40.OFF KRT: 17 października, sobota o 16:00 „Żródła teatru” – wykład multimedialny prof. Mirosława Kocura, o 21:00 Zakończenie festiwalu
Reżyseria: Ana Nowicka
Autor: Hanoch Levin, tłumaczenie: Michał Sobelman
Muzyka: Renata Przemyk, choreografia: Iwona Olszowska, realizacja, produkcja muzyczna: Piotr „Lala” Lewicki, scenografia: Lesław Kostka
Czas trwania: 90 min
Premiera: 18 czerwca 2010
Bilety: 30/20 zł, miejsca można rezerwować: mailowo (rezerwacje@teatrbarakah.com) lub telefonicznie (12 397 80 47 – pn.-pt. 10:00-0:00, sb.-nd. 17:00-0:00); bilety można nabywać: w tygodniu w godz. 10:00-17:00 w biurze teatru przy Paulińskiej 28, za pomocą przelewu (informacje na www.teatrbarakah.com) lub przed spektaklem (jeśli są jeszcze wolne miejsca)Jest dom. Jest i centrum życia domu – kwadratowy stół. Jest rodzina. Matka, ojciec, córka. Żydowska rodzina, w której od pierwszej sceny wyczuwa się tak zwane „coś jest nie tak”. Do rodziny dołącza młody mężczyzna, chcący zostać zięciem, ale nie za darmo. Tu wszyscy czegoś chcą, wszyscy coś pożerają. Ojciec i przyszły zięć są niczym skarbonki bez dna – przyjmą każdą ilość pieniędzy. Córka zjada nieprzebrane ilości jedzenia, ustami chłonie świat. Matka żywi się nadzieją awansu społecznego.
„Szyc” to jedna z dwóch (obok „Królowej wanny”) sztuk Hanocha Levina wystawiana w Teatrze BARAKAH. Levin z powodzeniem bawi się stereotypami. Dla żydowskiej rodziny Szyca człowiek to towar, za którym stoi banknot o określonym nominale, a wydanie córki za mąż jest jak – ciągle powtarzający się motyw – handel mięsem. I nawet w klasycznym konflikcie starzy-młodzi nie chodzi tu o ideały czy wartości, ale o majątek i władzę. W obecnych czasach uzależnienia od konsumpcjonizmu sztuka zyskuje kolejny wymiar i kolejne znaczenia.
„Szyc” jest współczesną groteską przeplataną songami z muzyką Renaty Przemyk. Sztuka śmieszy, bawi, ale przede wszystkim wprowadza między widzów zastanawiający niepokój…
Obsada: Lidia Bogaczówna, Agnieszka Judycka Karolina Kazoń, Monika Kufel, Martyna Krzysztofik, Ana Nowicka, Ewelina Przybyła, Katarzyna Zawiślak-Dolny, Krzysztof Bochenek, Szymon Grzybek, Karol Kossakowski, Marcin Kuźmiński, Rafał Szumera
Muzyka na żywo: Daniel Malchar, Kamil Malchar, Karol Kossakowski, Magda Brudzińska
Reżyseria: Ana Nowicka
Teksty: Dawid Barański, Amadou Guindo, Grzegorz Tadeusz Like, muzyka: Daniel MalcharNoce Waniliowych Myszy to spektakle z elementami kabaretu. Artyści Teatru BARAKAH komentują wydarzenia z rzeczywistości zarówno lokalnej, jak i tej dalszej – krajowej a nawet międzynarodowej. Słowem, gestem i dźwiękiem drwią ze świata kultury, polityki, religii oraz relacji damsko-męskich. Tytuł „Noce Waniliowych Myszy” został zaczerpnięty z jednego z wierszy amerykańskiego pisarza i poety Charlesa Bukowskiego, zamieszczonego w tomie o tym samym tytule wydanym w 2014 roku nakładem Noir Sur Blanc.
Odcinek piąty to spektakl z elementami kabaretu. Nosi tytuł „Lokalna Kretynka” i jest odpowiedzią na spektakl „Legalna blondynka”. Jego prapremiera rozpocznie tegoroczne, jubileuszowe 40. Krakowskie Reminiscencje Teatralne.
To teatralna satyra na bieżącą kondycję sztuki i społeczeństwa. Noce Waniliowych Myszy po raz kolejny zabiorą głos w dyskusji – tym razem w sprawach związanych bezpośrednio z tematami, jakie porusza tegoroczna edycja Reminiscencji. Fabuła, choć iskrzy się dowcipem, jest na tyle szokująca, że gwałtownie zmusza widza do refleksji. Ten odcinek to będzie petarda! Plejada barwnych postaci wykreowanych przez krakowskich aktorów głowić będzie się nad naturą tego, co płynie do nas ze świata kultury, który… jest też przecież światem pieniądza. Dowiecie się, czy zjawisko offu wiąże się z tanimi kosztami, minimalizmem i snobizmem awangardy. Czy zamiast tego może w kameralnych annałach kultury miejsce jest dla wydarzeń finansowanych przez ogromne pieniądze, pewniaków przyciągających widownię i rozrywki nęcącej tłumy swoim wydmuszkowym sztafażem… Czy ekipie Teatru Barakah uda się odkopać perły rzucone przed wieprze? Czy istotnie „pozory mylą”? A przede wszystkim: kto wygra w naszym castingu prestiżową rolę Lokalnej Kretynki?
Folk Session – jam z przytupem
Data: 7 października, środa o 21:00
Miejsce: Paulińska 28 #Kraków
Bilety: wstęp wolny
Przygotowanie: „Żmij”
Drodzy muzycy, grajkowie a przede wszystkim wielbiciele dobrej muzyki! Zapraszamy na pierwszy i jedyny w Krakowie otwarty i przyjazny Jam Session w klimatach etno-folkowych. Dźwięki z Polski przeplatać będziemy tu z bałkańskimi, ukraińskimi, muzyką wschodu, Afryki i innych kultur, których muzykę znacie i cenicie. Liczy się przede wszystkim folkowa szczerość i energia. Zapraszamy szczególnie instrumenty niecodzienne, nieobecne w mainstreamie – flety, mandole, bandury, sazy a także te, których nazw nie potrafimy wymienić, bo ich nie znamy albo jeszcze nie istnieją, ale macie zamiar wystrugać je w piwnicach. Do dyspozycji oferujemy Wam obie podstawy solidnego jamu – profesjonalne nagłośnienie oraz bar o przystępnych cenach. Opiekę nad całością sprawuje skład zespołu Żmij.
Klub Festiwalowy 40.OFF KRT: 12 października, poniedziałek o 21:30 – Wanilia Party
Klub Festiwalowy 40.OFF KRT: 13 października, wtorek o 21:30 – Stars Party
Klub Festiwalowy 40.OFF KRT: 14 października, środa o 21:30 – Sake po polsku czyli party z literaturą japońską
Klub Festiwalowy 40.OFF KRT: 15 października, czwartek o 21:30 – Fish Party
40.OFF KRT: 16 października, piątek o 12:00 – Kawa w samo południe: Glitch art. – warsztaty, Klub Festiwalowy 40.OFF KRT o 21:30 – Jam Session Party – koncert – Cherry Cat in Italy
Klub Festiwalowy 40.OFF KRT: 17 października, sobota o 21:30 – After Party