ArtCafe Barakah to miejsce, gdzie w najbliższym czasie będzie można posłuchać dobrej muzyki. Do wyboru jest dużo, cały repertuar znajduje się poniżej, zachęcamy do lektury o „muzycznych akcjach” na Paulińskiej!
21 X, środa o 21:00: Folk Session – jam z przytupem
Miejsce: Paulińska 28 #Kraków
Bilety: wstęp wolny
Przygotowanie: „Żmij”
Drodzy muzycy, grajkowie a przede wszystkim wielbiciele dobrej muzyki! Zapraszamy na jedyny w Krakowie otwarty i przyjazny Jam Session w klimatach etno-folkowych. Dźwięki z Polski przeplatać będziemy tu z bałkańskimi, ukraińskimi, muzyką wschodu, Afryki i innych kultur, których muzykę znacie i cenicie. Liczy się przede wszystkim folkowa szczerość i energia. Zapraszamy szczególnie instrumenty niecodzienne, nieobecne w mainstreamie – flety, mandole, bandury, sazy a także te, których nazw nie potrafimy wymienić, bo ich nie znamy albo jeszcze nie istnieją, ale macie zamiar wystrugać je w piwnicach. Do dyspozycji oferujemy Wam obie podstawy solidnego jamu – profesjonalne nagłośnienie oraz bar o przystępnych cenach. Opiekę nad całością sprawuje skład zespołu Żmij.
24 X, sobota o 20:00: Chill-e-motion [sala teatralna]
Miejsce: Paulińska 28 #Kraków
Bilety: 10 zł (przedsprzedaż), 15 zł (w dniu koncertu)
Chill-e-motion to zespół istniejący od 2013 roku, w którego skład wchodzi siedmiu krakowskich muzyków. Muzyka, jaką wykonują leży na pograniczu chilloutu, elektroniki i jazzu. Mają na swoim koncie m. in. zwycięstwo w konkursie portalu Interia.pl i muzzo.pl na koncert na Krakowskim Rynku Głównym w ramach WOŚP, a także zwycięstwo w konkursie Krakowskiej Sceny Muzycznej na support przed Quintetem Wojtka Mazolewskiego. Wygrali też nagrodę specjalną na Zimowej Giełdzie Piosenki w Opolu. W 2014 roku wydali EPkę. W ostatnim czasie zmieniają kierunek swoich zainteresowań, coraz częściej tworzą po polsku, a rezultatem tej zmiany jest pierwszy polski singiel z teledyskiem, którego premiera odbędzie się właśnie na scenie Teatru BARAKAH.
Więcej informacji:
www.facebook.com/chillemotionband
www.chillemotion.com
29 X, czwartek o 20:00: Citizen Woman There
Miejsce: ArtCafe Barakah, Paulińska 28 #Kraków
Bilety: 10 zł
Skład:
Tomek S. – gitara, wokal
Bartek G. – gitara
Marcin K. – bas
Łukasz M. – perkusja
Zespół o niemającej żadnego znaczenia nazwie powstał w wyniku fascynacji jakże znaczącą muzyką nowofalową lat osiemdziesiątych (Joy Division, Bauhaus, Sonic Youth). Początkowo cwt było triem (g+w, b, p). Aktualnie skład tworzą cztery osoby (g+w, g, b, p).
W 2009 roku nakładem wytwórni Kuka Records wydana została debiutancka płyta Citizen Woman There zatytułowana „pleasure, pleasure”. Więcej informacji:
www.citizenwomanthere.pl
www.facebook.com/citizenwomanthere
30 X, piątek o 20:00: Loose Wired vol. VI [m.in sala teatralna]
5 XI, czwartek o 20:00: Convulsia Darklove + von Zachinsky
Miejsce: Paulińska 28 #Kraków
Bilety: 10 zł
Bilety można kupić: w tygodniu w godz. 10:00-17:00 w biurze Teatru Barakah przy Paulińskiej 28, za pomocą przelewu (informacje na www.teatrbarakah.com) lub przed koncertem (jeśli są jeszcze wolne miejsca)
’von Zachinsky’ to neo-folkowy, dark-folkowy, noisowy oraz ambientowy jednoosobowy projekt, który powstał w 2012 roku. Z początku był to projekt jedynie nagraniowy, natomiast od kilku miesięcy z powodzeniem występujący na żywo. Ma na koncie kilka pełnowymiarowych albumów.
'Convulsia Darklove’ – PUNK-DRAG QUEEN, to nowy projekt na krakowskiej scenie podziemnej, ale osoba kryjąca się pod tym pseudonimem ma wieloletnie doświadczenie w graniu i współtworzeniu wielu krakowskich zespołów punkowych, jak i imprez o charakterze literacko-muzycznym.
6 XI, piątek o 20:00: BASRA
Miejsce: Paulińska 28 #Kraków
Bilety: 10 zł
Bilety można kupić: w tygodniu w godz. 10:00-17:00 w biurze Teatru Barakah przy Paulińskiej 28, za pomocą przelewu (informacje na www.teatrbarakah.com) lub przed koncertem (jeśli są jeszcze wolne miejsca)
Zespół BASRA to fuzja i transfuzja muzycznych składników, z jednej strony zanurzonych w tradycjach śródziemnomorskich, a z drugiej prowadzących z nimi otwarty i nowoczesny dialog. W rezultacie muzyka flirtuje z wpadającymi w ucho melodiami po to, by improwizować w nieprzewidywalne strony, przygody i światy. W ten sposób dochodzi do wielu niespodziewanych miejsc oraz konfrontacji. Świat cygański spotyka się z arabskim, arabski z jeszcze innym, a ten inny z jeszcze innym… Niebo styka się z ziemią, punkt wyjścia otwiera się na nową przestrzeń.
BASRA gra szeroko pojęty ethno jazz, zatacza kręgi około śródziemnomorskie, choć nie tylko. Przeciera nowe szlaki tajemniczego i zmysłowego orientu. Do dźwięków wkłada serce, czułość i dosadność. Na strunach, klawiszach i membranach zostawia zapał i temperament.
Muzycy ci podążają własnymi ścieżkami, spotykają się na falach emocji
i porozumienia. Porywają do tańca i skłaniają do refleksji. Skład kwartetu:
Krzysztof Gryko – bouzouki, gitara flamenco, wokal
Mariusz Kruczała – akordeon
Paweł Królikowski – kontrabas
Piotr Królikowski – perkusja i perkusjonalia
12 XI, środa o 20:00: Folk Session – jam z przytupem
13 XI, piątek o 20:00: Loose Wired vol. VII [m.in. sala teatralna]
14 XI, sobota o 21:00: Crack Band
Miejsce: Paulińska 28 #Kraków
Bilety: 10 zł
Bilety można kupić: w tygodniu w godz. 10:00-17:00 w biurze Teatru Barakah przy Paulińskiej 28, za pomocą przelewu (informacje na www.teatrbarakah.com) lub przed koncertem (jeśli są jeszcze wolne miejsca)
Ich muzyka to mieszanka różnych stylów i inspiracji, odcieni rocka i popu. Starają się nie mieć żadnych ograniczeń – jeśli coś jest „popękane”, to po prostu to grają. Osobiste teksty śpiewane po polsku i konsekwentna chęć do tworzenia różnorodnych kompozycji to wizytówka zespołu. Nie tylko nazwę mają przewrotną – ich muzyka również nie pochodzi z jednego konkretnego miejsca. Od początku chcieli tworzyć numery, które są łatwe w odbiorze i trafiają absolutnie do każdego, ale jednocześnie nie brzmią banalnie. Wszystko dzięki wokalistce – Figa potrafi w prosty sposób pisać o trudnych rzeczach, a przy okazji wyśpiewuje to w niesamowicie i przejmująco. Na dają z siebie jak najwięcej i przekazują pozytywną energię z głośników wprost do głów, serc i innych zmysłów przybyłych słuchaczy. Wyznają filozofię, że muzyka powinna łączyć, a nie dzielić – tak też tworzą i grają. Podczas tego koncertu zaprezentują się w sposób lżejszy i akustyczny.
Skład:
Figa Bukowska – wokal
Mariusz Zieliński – bas
Antek Marasek – gitara
Rafał Międzybrodzki – perkusja, cajon
19 XI, czwartek o 20:00: Beatlesi na DRAMATORIUM, czyli proza Johna Lennona
Miejsce: ArtCafe Barakah, Paulińska 28 #Kraków
Bilety: wstęp wolny
Czas trwania: do granic możliwości
Przygotowanie: Anna Wyrwik
Johna Lennona przedstawiać z pewnością nie trzeba. Tak, tak, to ten, co nago leżał z Yoko Ono i wyobrażał sobie, że nie ma nieba, państwa ani własności. Prócz tego, że był marzycielem, muzykiem, piosenkarzem, hippisem, Liverpoolczykiem, Beatlesem… był także pisarzem! W Polsce jego proza i poezja ukazały się w zbiorze „Na własne kopyto”. To nie tylko jego zwariowane utwory, ale i jego własne ilustracje! Przeczytamy, pokażemy i obiecujemy: będzie bardziej „Lucy in the Sky with Diamonds…” niż „No need for greed or hunger / A brotherhood of man”.
Dramatorium to interdyscyplinarne, internacjonalne, intermedialne, intertekstualne spotkania z literaturą. Literatura dzieje się teraz! Dzieje się, gdy słowa taranują głowy, gdy wparowują bez pardonu, gdy są czytane, gdy są słyszane, podczas gdy szklanka whisky dzierżona w dłoni i podczas gdy kolejna dawka szarego papierosowego dymu, a zaatakowana głowa zyskuje czas na refleksję. Dwa czwartki w miesiącu! (bo w czwartek wszystko idzie gładko)
Aktorzy! Pisarze! Poeci! Redaktorzy! I Wy, Czytelnicy! Wspólnie czytamy, wspólnie słuchamy, wspólnie pijemy, skaczemy z balustrady, wspólnie dyskutujemy, oglądamy, śpiewamy, recytujemy, kradniemy kukurydzę, palimy, plujemy na odległość i szukamy dziury w całym! Dźwięki, obrazy i przede wszystkim SŁOWA! Przyszedł czas na wspólne penetrowanie najczarniejszych, najodleglejszych i najbardziej podejrzanych zakątków. Parafrazując Gregory’ego Corso siedzącego na stopniach portorykańskiego Harlemu – to nie będzie zabawa w poezję, tam są długi do spłacenia!
20 XI, piątek o 21:00: Frittata
20 XI, piątek o 21:00: Bajazzer
Miejsce: Paulińska 28 #Kraków
Bilety: 10 zł
Bilety można kupić: w tygodniu w godz. 10:00-17:00 w biurze Teatru Barakah przy Paulińskiej 28, za pomocą przelewu (informacje na www.teatrbarakah.com) lub przed koncertem (jeśli są jeszcze wolne miejsca)
Nowy, jeszcze ciepły projekt autorski nietuzinkowej wokalistki Marceliny Gawron (autorka tekstów) oraz basisty i kompozytora Romana Ślazyka (autor muzyki), wspieranych przez znanych i cenionych krakowskich muzyków. Muzyka zespołu Bajazzer jest około jazzowa, czasem popowa, momentami rockowa, bardzo melodyjna i bardzo rytmiczna, czasami bardzo subtelna i delikatna, a momentami ostra i zaskakująca zmianami klimatu, po prostu płynąca z duszy. Inspirowana jest bowiem muzyką jazzową, funkową, soulową, folklorem bałkańskim i polskim z okolic Limanowej. Marcelina i Roman sięgnęli w ten sposób do swoich korzeni, ponieważ właśnie z górzystych rejonów Limanowej wywodzą się ich przodkowie.
Skład zespołu:
Marcelina Gawron – vocal
Roman Ślazyk – kontrabas, gitara basowa
Konrad Ligas – akordeon
Łukasz Kurzydło – instrumenty perkusyjne
Piotr Grodecki – gitara
Krzyszkof Chlipała – saksofon
21 XI, sobota o 21:00: Elektroniczne Maszyny Liczące
Miejsce: Paulińska 28 #Kraków
Bilety: 10 zł
Bilety można kupić: w tygodniu w godz. 10:00-17:00 w biurze Teatru Barakah przy Paulińskiej 28, za pomocą przelewu (informacje na www.teatrbarakah.com) lub przed koncertem (jeśli są jeszcze wolne miejsca)
Elektroniczne Maszyny Liczące to, na przekór swojej nazwie, przede wszystkim żywe granie bez komputerów, bo muzyka to ludzie i osobowość każdego z nas. Jak sami mówią: „Dla nas muzyka to przede wszystkim energia i szczere emocje”. EML to energetyczne trio z Wadowic łączące upodobania muzyczne każdego z członków zespołu, to skład nie zamykający się w jednej stylistyce, tworzący kompozycje nasycone funkiem, jazzem i klimatami orientalnymi.
Skład zespołu to:
Jarek „Jerry” Książek – gitara basowa – jest jej wierny od wielu lat przełamując stereotyp basisty wypełniającego tylko lukę w zespole, bo uważa, „że bas to instrument nieograniczonych możliwości”
Basia Gotkiewicz – perkusja – wyjątkowa kobieta, kopalnia rytmów i niespożytej energii, zaskakuje wszechstronnością i lekkością grania
Szymon „Fido” Kasolik – gitara elektryczna – swój temperament przenosi na gitarę dając się całkowicie ponieść muzyce