Serdecznie zapraszamy na spektakle do Teatru Praska 52. Poniżej znajdziecie pełny repertuar na listopad!
REPERTUAR – LISTOPAD 2015
6 listopad (piątek) g. 19.00
Na podstawie Mewy A. Czechowa
Anton Pawłowicz Czechow
Reżyseria: Zofia Zoń
PREMIERA
Obowiązują zaproszenia
7 listopad (sobota) g. 19.00
Na podstawie Mewy A. Czechowa
Anton Pawłowicz Czechow
Reżyseria: Zofia Zoń
Bilety: 30 PLN, 15 PLN
8 listopad (niedziela) g. 19.00
Na podstawie Mewy A. Czechowa
Anton Pawłowicz Czechow
Reżyseria: Zofia Zoń
Bilety: 30 PLN, 15 PLN
13 listopada (piątek) g. 19.00
Wszystko w rodzinie – It Runs in the Family
Ray Cooney
Teatr Graciarnia
Bilety: 40 PLN, 20 PLN
14 listopada (sobota) g. 19.00
Wszystko w rodzinie – It Runs in the Family
Ray Cooney
Teatr Graciarnia
Bilety: 40 PLN, 20 PLN
15 listopada (niedziela) g. 19.00
Gwałtu, co się dzieje!
Aleksander Fredro
Teatr Graciarnia
Bilety: 20 PLN, 10 PLN
16 listopada (poniedziałek) g. 19.00
Na podstawie Mewy A. Czechowa
Anton Pawłowicz Czechow
Reżyseria: Zofia Zoń
Bilety: 30 PLN, 15 PLN
20 listopada (piątek) g. 19.00
Gwałtu, co się dzieje!
Aleksander Fredro
Teatr Graciarnia
Bilety: 20 PLN, 10 PLN
21 listopada (sobota) g. 19.00
Wszystko w rodzinie – It Runs in the Family
Ray Cooney
Teatr Graciarnia
Bilety: 40 PLN, 20 PLN
22 listopada (niedziela) g. 19.00
Wszystko w rodzinie – It Runs in the Family
Ray Cooney
Teatr Graciarnia
Bilety: 40 PLN, 20 PLN
__________________________________________________
REZERWACJA BILETÓW: scena@teatrpraska52.pl
REZERWACJA BILETÓW W DNIU SPEKTAKLU: 500 259 120
Teatr Praska 52; ul. Praska 52 (Kraków – Dębniki)
www.teatrpraska52.pl; www.facebook.com/praska52
_____________________________________________
Repertuar w szczegółach
http://www.teatrpraska52.pl/r lub – PONIŻEJ:
REPERTUAR W SZCZEGÓŁACH
Wszystko w rodzinie – Ray Cooney
Teatr Graciarnia
Krótki opis spektaklu, piórami jego Twórców:
W tej angielskiej farsie autorstwa komediopisarskiego klasyka Widz zostanie uwikłany razem z bohaterami w serię dynamicznych i przekomicznych wydarzeń. Rzecz dzieje się w Szpitalu św. Andrzeja w Londynie, gdzie tuż przed ważną konferencją jeden z lekarzy dowiaduje się o owocu romansu sprzed kilkunastu lat. Próbując ratować swoją rodzinę, reputację i szanse powodzenia wystąpienia doktor ucieka się do wszelkich możliwych sposobów. Desperacja osiąga poziom zenitu, a kłamstwo rodzi kłamstwo, co zaskakująco płynnie prowadzi do kwintesencji komizmu. Gwarantujemy ubaw po pachy, muzykę na żywo i doskonałą zabawę.
Obsada:
Ola Białek, Eliza Bielińska, Maria Kubaszek, Katarzyna Sałata, Klaudia
Urban, Michał Grzyska, Konrad Żygadło, Tomasz Katra, Mateusz Krzemiński, Miłosz Majchrzak, Bartłomiej Kiraga/Michał Pastuszczak, Mateusz Wiskulski
Reżyseria:
Tomasz Smykalski
Tłumaczenie:
Elżbieta Woźniak
Opracowanie tekstu :
Eliza Bielińska
Muzyka:
Katarzyna Dłużniewska
Czas: 2 godz.30 (z 1 przerwą)
____________________________________________________
Na podstawie Mewy A. Czechowa – Anton Pawłowicz Czechow
Reżyseria: Zofia Zoń
Krótki opis spektaklu, piórem Reżyser:
Spektakl „Mewa” jest właściwie długą drogą moich osobistych poszukiwań, dotyczących zagadnień związanych z człowiekiem, w bardzo szerokim znaczeniu tego słowa. Posłużyłam się tekstem A. Czechowa, ponieważ uznałam, że są w nim wyraźnie i odważnie poruszane pytania związane ze skomplikowaną przestrzenią ludzkiej egzystencji. Pytania: kim jesteśmy? Co stanowi o tym, że w ogóle jesteśmy? Kiedy mamy możliwość bycia sobą, podczas gdy granica sztuki i życia zaczyna się płynnie zacierać? Jak poradzić sobie z obezwładniającym lękiem, spowodowanym dezintegracją istoty ludzkiej? W jaki sposób odnaleźć się w świecie, w którym w jakiś sposób jesteśmy zobligowani do bycia kimś, kim nie jesteśmy, bądź kimś, kim nie chcemy być. Otóż właśnie te pytania skłoniły mnie do poszukiwania na nie odpowiedzi, choć przyznam, że sama droga, którą pokonaliśmy, wraz z cudownym aktorskim zespołem, była sama w sobie źródłem i istotą naszego wspólnego zetknięcia się na scenie w Teatrze Praska 52. Bohaterowie „Mewy”są nośnikami lęków, obsesji, namiętności. W pułapce wzajemnych relacji można dostrzec, jak bardzo nie akceptują swoich niedoskonałości, błędów życiowych, które popełnili. Jak starają się szczelnie ukryć swoje marzenia. Jak potrafią być zaborczy wobec obiektów swoich pragnień. Z jaką determinacją walczą o swoją pozycję w świecie i jak nie wierzą w marzenia, a nade wszystko, jak próbują ukryć się przed prawdziwymi obliczami siebie samych.
Nasz proces twórczy zaangażował też aktorów do indywidualnych poszukiwań w obrębie kreowanych postaci, jak również odkrywania siebie samych – osobistych i intymnych pejzażów emocjonalnych, drzemiących głęboko w każdym z nas.
Obsada:
Paula Wojciechowska – Nina
Jarosław Olma – Konstanty
Ewa Trzewicarz – Arkadina
Daniel Piskorz – Trigorin
Piotr Lipko – Sorin
Karolina Lisik – Masza
Norbert Burkowski – Miedwiedienko
Asystent reżysera:
Tymoteusz Kutz
Muzyka:
Bartosz Głuszczak
Kostiumy:
Bożena Woś
Technika:
Tomasz Katra
Czas: 3 godz. (z 1 przerwą)
__________________________________________________
Gwałtu, co się dzieję! – Aleksander Fredro
Teatr Graciarnia
Krótki opis spektaklu, piórami jego Twórców:
5 panów i 4 kobiety. Brzmi troszkę jak pojedynek, bo i takowym się objawia cała historia. Tytułowe „Gwałtu, co się dzieje!” to najlepsze odzwierciedlenie wydarzeń, jakie mają miejsce. Kobiety na miejscu mężczyzn? Kobiece rządy? Niedorzeczne, a jednak: stało się. Czy zaburzony ład stanie się nowym porządkiem? A gdzie w tym wszystkim superbohater? Miłość? Zdrada? Kłamstwo? Męstwo? Niebezpieczeństwo? Są i one. Jednym zdaniem hollywoodzka produkcja pisana piórem mistrza Fredry!
Obsada:
Aleksandra Walicka/Joanna Kolasa, Maria Kubaszek/Marta Derej, Eliza Bielińska, Klaudia Urban, Konrad Żygadło, Michał Pastuszczak, Tomasz Katra, Bartłomiej Kiraga, Jakub Kalemba, Michał Grzyska.
Opracowanie tekstu i reżyseria:
Tomasz Smykalski
Czas: 1 godz.