Największy hit sceniczny Teatru Graciarnia – „Wszystko w rodzinie” Ray’a Cooney’a – będzie wystawiany już niedługo w Teatrze Praska 52, bo 11, 12 i 13 grudnia. Serdecznie zapraszamy!
Wszystko w rodzinie
It Runs in the Family
Reżyseria: Tomasz Smykalski – reżyser
Obsada: Michał Pastuszczak – Dr David Mortimore
Konrad Żygadło – Dr Mike Conolly
Klaudia Urban – Rosemary Mortimore
Miłosz Majchrzak – Dr Hubert Booney
Eliza Bielińska – Siostra oddziałowa
Mateusz Wiskulski – Sir Willoughby Drake
Maria Kubaszek – Jane Tate
Katarzyna Sałata – Siostra
Michał Grzyska – Leslie
Tomasz Katra – Sierżant policji
Mateusz Krzemiński – Bill
Aleksandra Białek – Matka
Klaudia Framęga – Jane Tate
Premiera: 27-03-2015
Czas trwania: 2h 30 min (1 przerwa)
W tej angielskiej farsie, autorstwa komediopisarskiego klasyka, widz zostanie uwikłany razem z bohaterami w serię dynamicznych i przekomicznych wydarzeń. Rzecz dzieje się w Szpitalu św. Andrzeja w Londynie, gdzie tuż przed ważną konferencją jeden z lekarzy dowiaduje się o owocu romansu sprzed kilkunastu lat. Próbując ratować swoją rodzinę, reputację i szanse powodzenia wystąpienia, doktor ucieka się do wszelkich możliwych sposobów. Desperacja osiąga poziom zenitu, a kłamstwo rodzi kłamstwo, co zaskakująco płynnie prowadzi do kwintesencji komizmu. Gwarantujemy ubaw po pachy, muzykę na żywo i doskonałą zabawę.
Tłumaczenie : Elżbieta Woźniak
Opracowanie tekstu : Eliza Bielińska
Reżyseria : Tomasz Smykalski
Muzyka: Miłosz Majchrzak, Katarzyna Dłużniewska, Jan Stelmach
RAY COONEY
Sylwetka nakreślona przez Zia Foxwell
Ray Cooney należy do czołówki najpopularniejszych angielskich pisarzy komediowych. Jego sztuki odniosły sukces nie tylko w rodzimej Anglii, ale również na Broadway’u. Zostały przetłumaczone na dwadzieścia języków.
Ray jest uroczym człowiekiem, całkowicie zadowolonym ze swego losu. Mówi na przykład: „Nigdy w życiu nie zrobiłem niczego, za co by mi zapłacono a co mnie samego nic nie kosztowało”. Już w dzieciństwie marzył o tym, by zostać aktorem, a w wieku czternastu lat rzucił szkołę i zgłosił się na próbę głosu do partii solowej w „Pieśni Norwegii” i dostał ją. Potem odbywał praktykę grając w teatrach sezonowych od Worthing do Blackburn. W 1956 roku został przyjęty do grupy Briana Rixa w Whitehall Theatre, gdzie dał się poznać jako bardzo dobry aktor komediowy. I chyba ta wieloletnia praktyka aktora komediowego, znakomita znajomość teatralnych mechanizmów i reakcji widowni przyczyniły się do wielkiego sukcesu Ray’a Cooney’a jako twórcy fars i komedii. A napisał do tej pory kilkanaście, w tym cztery z nich do spółki z Johnem Chapmanem. Wszystkie stawały się hitami teatralnymi.
„To paskudztwo, które piszę zdaje się mieć ogólne przesłanie, choć inspirację czerpię z typowych sytuacji, które mogą zdarzyć się wszędzie. Rzeczy proste są zwykle najzabawniejsze.”
Ray mieszka w Epping Forest ze swą żoną Lindą. Mają dwóch synów: Danny’ego, który jest żonaty i mieszka w Australii oraz Michaela, który napisał swoją pierwsza farsę Casch on delivery/ Z rączki do rączki, przetłumaczoną na język polski przez Elżbietę Woźniak. Cooney jest autorem następujących fars granych z ogromnym powodzeniem w polskich teatrach:
„Mayday”, ”Mayday 2” „Okno na Parlament”, „Wszystko w rodzinie”, „Kochane pieniążki”, Tom, Dick i Harry – napisaną wspólnie ze swoim synem Michaelem; „Nie teraz kochanie” – napisaną wspólnie z Johnem Chapmanem; współtworzył również z Tony Hiltonem i Gene Stone.