close
Teatr Praska 52 – repertuar na kwiecień

Teatr Praska 52 – repertuar na kwiecień

Teatr Praska 52 logoTeatr Praska 52 serdecznie zaprasza miłośników spektakli! Do obejrzenia nowe, ale także i te znane sztuki. Oto pełny repertuar na kwiecień. 

TEATR PRASKA 52

REPERTUAR KWIETNIOWY 2016

 

5 kwietnia (wtorek) godz. 19.00, Dookoła Wojtek albo konie, kobiety i automobile w życiu malarza –

Wykład 

 7 kwietnia (czwartek) godz 19.00 Wszystko w rodzinie – It runs in the family

8 kwietnia (piątek) godz 19.00 Wszystko w rodzinie – It runs in the family

9 kwietnia (sobota) godz 19.00 Skrawki tęczy na moim niebie. Monodram Dawida Nowaka

 

14 kwietnia (czwartek) godz 19.00 Aperitif, czyli farsa na chlew i oborę

15 kwietnia (piątek) godz 19.00 Aperitif, czyli farsa na chlew i oborę

16 kwietnia (sobota) godz 20.00 Aperitif, czyli farsa na chlew i oborę

17 kwietnia (niedziela) godz 19.00 Aperitif, czyli farsa na chlew i oborę

 

21 kwietnia (czwartek) godz 19.00 Pamiętnik szaleńca

22 kwietnia (piątek) godz 19.00 Podróż z Rangun

23 kwietnia (sobota) godz 19.00 Stacja

24 kwietnia (niedziela) godz 19.00 Stacja pierwsza

 

30 kwietnia (sobota) godz 19.00 Trzej Muszkieterowie wg. Alexandra Dumasa

BILETY:

7, 8, 14, 15, 16, 17, 21, 22, 23, 30 kwietnia: 30 zł (bilet normalny) / 15 zł (bilet ulgowy – uczniowie, studenci, emeryci, renciści)

9, 24  kwietnia: 20 zł (bilet normalny) / 10 zł (bilet ulgowy – uczniowie, studenci, emeryci, renciści)

5 kwietnia: Obowiązują zaproszenia

Teatr Praska 52, ul. Praska 52 (Kraków – Dębniki)

Rezerwacja biletów:  scena@teatrpraska52.pl

Rezerwacja biletów w dniu spektaklu: 537 483 666

www.teatrpraska52.pl

www.facebook.com/praska52

Bilety zarezerwowane na spektakle, są do wykupienia w kasie Teatru Praska 52 na godzinę przed konkretnym spektaklem, ale nie później niż 30 minut przed jego rozpoczęciem, gdyż po tym czasie niewykupione rezerwacje tracą ważność.

***

Dookoła Wojtek albo konie, kobiety i automobile w życiu malarza

Andrzej Bogunia-Paczyński

ODCZYT ILUSTROWANY

Części I-VIII: Rzecz o Wojciechu Kossaku – pionierze automobilizmu, pierwszym prezesie Krakowskiego Klubu Automobilowego (1914) – na podstawie jego „Wspomnień” (1912) i „Listów do żony i przyjaciół  z lat 1883-1942” (wydanych przez Kazimierza Olszańskiego, 1985),  a także wybranych fragmentów tekstów literackich, publikacji prasowych  i dokumentów archiwalnych.

Część VII: „Między Krakowem a Zakopanem” (1908-1914)

***

Wszystko w rodzinie

Ray Cooney

Tytuł oryginalny – It Runs in the Family

kulturatka.pl/2015/12/08/teatr-praska-52-zaprasza-na-weekend-spektakl-wszystko-w-rodzinie-it-runs-in-the-family/

***

Skrawki tęczy na moim niebie

Monodram – Dawida Nowaka

Krótki opis spektaklu, piórami jego Twórców:

Monodram powstał na podstawie kolażu tekstów Janusza Głowackiego, Erica Bogosiana, Andrzeja Bursy. Jest to opowieść o poszukiwaniu  szczęścia w otaczającym nas świecie przez „takich samych jak my, tyle, ze niemających domów”. W tym krótkim monodramie pokazani są ludzie, pomimo tragedii, jednak pełni uczuć, wrażliwości oraz humoru. Żyją obok nas, są częścią rzeczywistości, a nawet kultury. Jak odkryć radość istnienia, będąc na samym dnie?

Reżyseria – Sebastian Podleśny

Czas trwania: 45 min.

***

Aperitif czyli farsa na chlew i oborę

Krótki opis spektaklu, piórami jego Twórców:

„Z tym największy jest ambaras, żeby dwoje chciało naraz” – pisał Tadeusz Żeleński – Boy. To rzecz jasna najprawdziwsza z prawd,  jednak zdarza się czasem, że chętnych pojawia się troje, albo i więcej. Co wtedy? Wtedy właśnie zaczyna się zabawa! A przynajmniej dla widza.  Bernard i Jacqueline stanowią pozornie ułożoną, szczęśliwą parę małżonków. Pozornie, bo kiedy tylko nadarzy się okazja, oboje bez wahania wpadają w objęcia swoich kochanków. Żyją z tym jak przysłowiowe pączki w maśle – do momentu, w którym na skutek nieoczekiwanego zbiegu okoliczności wszyscy zasiadają przy jednym stole. Rozpoczyna się desperacka walka o ratowanie małżeństwa, twarzy, a także po prostu… upojnej nocy. „Aperitif, czyli farsa na chlew i oborę” to popularna francuska farsa „Pyjama pour six, na całym świecie znana pod tytułem „Don’t dress for dinner”.

Obsada:

Norbert Burkowski, Monika Gębala, Tomasz Okarmus, Katarzyna Pilewska, Katarzyna Hołyńska, Alan Al-Murtatha.

Scenariusz i tłumaczenie: Mateusz Krzemiński

Reżyseria: Tomasz Smykalski

Scenografia: Edyta Żmudzka

Czas trwania: 1h 30 min

***

Pamiętnik szaleńca

TRAGIKOMEDIA

Krótki opis spektaklu, piórami jego Twórców:

 Na podstawie powieści Mykoły Gogola. Historia przedstawia dzienniczek głównego bohatera. Na początku opisuje on swoje życie i pracę, a także otaczających go ludzi. Dalej bohater opowiada o swoich uczuciach do córki dyrektora, i wkrótce po tym zaczynają przejawiać się pierwsze oznaki wariactwa.

Spektakl będzie grany w języku ukraińskim.

 

Narodowy dramatyczny teatr  (Czerniowce, Ukraina) stworzony w 1956 roku. To jeden z pierwszych zespołów Pałacu kultury, któremu był nadany honorowy tytuł „narodowy” 10 kwietnia 1959. Posiada swoją tradycję i oryginalność gdyż grają w nim ochroniarze, spawacze, kucharze, sędzi, medycy. Zespół Teatru stale zasila się młodymi energicznymi uczestnikami, którzy chcą aktywnie przejawić się na scenie i w życiu.

Czas trwania: 1h 15 min 

***

Podróżny z Rangun

Krótki opis spektaklu, piórami jego Twórców:

 Charles Mansaunier,  fabrykant z Paryża,  spokojnie pracuje w biurze w rocznicę swojego ślubu. On już przygotował dla kochanej żony prezent.  Ale tu sekretarka zawiadamia go, że przyszedł jakiś mężczyzna. Podróżny mówi, że jest  sobowtórem  fabrykanta i że ich losy są bardzo podobne. Gość nazywa się Charles Mansaunier i pochodzi z Rangun (Birma). Od tej chwili zaczyna się nie przewidywalna kryminalna komedia z nieoczekiwanym zakończeniem.  

Spektakl będzie grany w języku ukraińskim.

Narodowy dramatyczny teatr  (Czerniowce, Ukraina) stworzony w 1956 roku. To jeden z pierwszych zespołów Pałacu kultury, któremu był nadany honorowy tytuł „narodowy” 10 kwietnia 1959. Posiada swoją tradycję i oryginalność gdyż grają w nim ochroniarze, spawacze, kucharze, sędzi, medycy. Zespół Teatru stale zasila się młodymi energicznymi uczestnikami, którzy chcą aktywnie przejawić się na scenie i w życiu.

Czas trwania: 1h 15 min 

***

Stacja

KOMEDIA LIRYCZNA

Krótki opis spektaklu, piórami jego Twórców:

Trzy kobiety trafiają na porzuconą stację, która znajduje się w nieznanym lesie. Pomimo to, że ściany pomieszczenia Stacji ozdabiają rozkłady jazdy różnych rodzajów transportu, żaden z nich nie zgłasza się w określonym czasie. Dlatego bohaterki znajdują się w pułapce. W owym czasie właśnie na tej Stacji dziwnym sposobem zaczynają spełniać się ich rozmaite pragnienia i zachcianki. Powinny być zadowolone z obiegu okoliczności. Lecz, mimo wszystko one marzą o porzuceniu tego zagadkowego i niezrozumiałego raju. Każda obiera swoją drogę ucieczki ze Stacji.

Spektakl będzie grany w języku rosyjskim.

Teatr – studio „Maski” Pałacu studentów Dniepropetrowskiego Narodowego Uniwersytetu im. Olesia Honczara został założony w 1972 r. Uczestniczył do tej pory w 53 festiwalach młodzieżowych amatorskich teatrów.

Czas trwania: 1h 15 min

***

Stacja pierwsza

Krótki opis spektaklu, piórami jego Twórców:

Jest 29 października, około 23:00. Normalnie zamykają o 19.00, z ostatnim pociągiem, ale dziś dworzec pęka w szwach. Ludzie w popłochu przekraczają granicę. Wszędzie leżą porozrzucane walizki, torby, siatki. Kobiety i dzieci śpią w wagonach, na kocach w dworcowym holu, przy kasach i na peronach. Mężczyźni starają się nie zasnąć, rozmawiają o nas. Czy wpuścimy ich do Polski? Jeden Rabin powie tak, drugi Rabin powie nie.

Jest 28 października 1938 roku. Władze III Rzeszy, w odpowiedzi na polskie rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych, w ciągu kilku godzin deportują za polską granicę około 17 tysięcy Żydów. Do Zbąszynia, wtedy przygranicznego miasta, trafia 9 tysięcy z nich. W ciągu jednej nocy liczebność miasta podwaja się.

Jest 30 października. Pani Grynszpan leżu na kocu w dworcowym holu – nie może zasnąć. Pisze do swojego syna list, w którym opisuje, co wydarzyło się w ciagu ostatnich kilku dni. Wygląda na to, że będą musieli zostać w tym miejscu na dłużej. Granicę zamknięto, a polskie władze otoczyły miasto kordonem służb wojskowych. Nikt nie przejdzie. Pani Grynszpan ślini kopertę. List wyśle dopiero jutro. Ciekawe ile będzie szedł. Pewnie długo. W końcu syn mieszka we Francji.

Jest 3 listopada 1938 roku. Herszel Grynszpan czyta list od matki.

Jest 7 listopada 1938 roku. Herszel idzie do ambasady niemieckiej w Paryżu.

Jest 9 listopada 1938 roku, zachód słońca. Za chwilę rozpocznie się noc kryształowa. Pretekstem do pogromu jest morderstwo sekretarza ambasady III Rzeszy w Paryżu.

Jest 17 stycznia 1945 roku. W obozie w Auschwitz odbywa się ostatni apel generalny.

Jest 24 kwietnia, 2016 roku. Premiera „Pierwszej Stacji”.

Scenariusz i reżyseria:

Maciej Bałamut

Czas trwania: 1 h

 ***

Trzej Muszkieterowie wg. Alexandra Dumasa

Krótki opis spektaklu, piórami jego Twórców:

Trzej muszkieterowie” to powieść,  która stała się dla nas pretekstem do cofnięcia się w czasy dzieciństwa – gdzie naszymi miejscami zabaw nie były wzgórza XVI-wiecznego Paryża, ale podwórka z kilkoma drzewami, piaskownicą i pordzewiałym trzepakiem. Każdy spektakl ma być wyzwaniem – dlatego zaledwie dwóch aktorów odgrywa osiemnaście postaci. Żeby utrudnić zadanie, dodajemy muzykę graną na żywo na tuzinie instrumentów (przez jedną osobę); na scenę rzucamy też scenografa, który na żywo przygotowuje kolejne rekwizyty, kostiumy i lalki. W opowieści o tym jak dzielny d’Artagnan usiłuje zostać jednym z królewskich muszkieterów kryje się dla nas pochwała zabawy i fantazji, historia o lojalności względem przyjaciół, tęsknota za czasami, w których nie było nic złego w noszeniu krótkich spodenek i bieganiu po dachach garaży.

Obsada:  Bartosz Budny, Michał Karczewski

Scenograf procesualny: Adam Karol Drozdowski

Muzyka: Paweł Klica

Scenariusz i reżyseria: Jakub Kasprzak

Produkcja: Teatr Alatyr i Klica Productions

Czas trwania: 1 h

Serdecznie zapraszamy!

Dziadek do orzechów i Król Myszy w Krakowskiej Operze Kameralnej!

Klub Filantropa i Stowarzyszenie Wiosna nawiązują współpracę z Krakowskim Biurem Festiwalowym

Nasza strona internetowa używa plików cookies w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. dowiedz się więcej

Nasza strona internetowa używa plików cookies w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych.
Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do twoich potrzeb.
Każdy może zaakceptować pliki cookies albo ma możliwość wyłączenia ich w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje.

Zamknij