close
„Szklane paciorki. Gra. Rozpoznanie.” – premiera na scenie MOS

„Szklane paciorki. Gra. Rozpoznanie.” – premiera na scenie MOS

Tydzień po Świętach Wielkanocnych Teatr im. Juliusza Słowackiego zaprasza  do Małopolskiego Ogrodu Sztuki. Znowu będzie eksperymentalnie, muzycznie i… źródłowo. Będzie można zobaczyć i posłuchać, jak działa czytnik fal mózgowych przetworzony na muzykę oraz posłuchać guqina – najstarszego chińskiego instrumentu strunowego, no i zobaczyć improwizacje na temat „Gry szklanych paciorków” Hessego.

mat. Teatru im. Juliusza Słowackiego w Krakowie

„Gra szklanych paciorków”, wielka powieść Hermanna Hessego – od niej wszystko się zaczęło. Zawarte w niej pytania, myśli, światy stały się punktem wyjścia do artystycznych poszukiwań, do aktorskich i muzycznych improwizacji. To z nich powstał autorski scenariusz Przemysława Pilarskiego, to wtedy zrodziła się muzyka Karola Nepelskiego – czyli dwa główne filary reżyserowanego przez Małgorzatę Warsicką spektaklu. Punktem wyjścia na poziomie muzycznym i przedstawieniowym jest fuga. Kompozytor Karol Nepelski tworząc muzykę do spektaklu nawiązuje do ostatniej napisanej przez Bacha fugi z Die Kunst der fuge. Polifonicznie jest też przedstawiony sen głównego bohatera, Józefa Knechta, który jest śniony przez wszystkie występujące w spektaklu postaci i zapisany na czytniku fal EEG – urządzeniu przepisującym nasze fale mózgowe na muzykę i służącym do wchodzenia w medytację. Obok tego ultranowoczesnego urządzenia, które „komponuje” muzykę naszego mózgu i rejestruje nasze emocje wysłuchamy także brzmień instrumentów dawnych, guqina – najstarszego chińskiego instrumentu strunowego znanego od ponad 3000 lat, bębnów hinduskich i innych instrumentów perkusyjnych.

mat. Teatru im. Juliusza Słowackiego w Krakowie

Twórcy, a więc także scenograf Marcin Chlanda, kostiumografka Edyta Jermacz i choreografka Anna Nowicka stworzyli wraz z aktorami własną, wielopoziomową grę, w którą zagrają z widzami spektaklu. „Szklane paciorki.Gra.Rozpoznanie.” to rzecz o tym, czy próbując przetrwać, można odmówić zaangażowania, odciąć się. Oraz o tym, że chcąc coś przeżyć, można przepaść. Ale też o tym, że po dotarciu do centrum wszystkiego, co było, i wszystkiego, co będzie, nie sposób już nigdy więcej mówić o zupełnej śmierci.

Hesse pisał swoją „Grę” w okresie szalejącego po Niemczech i Europie nazizmu. Hesse pisał swoją „Grę” w neutralnej Szwajcarii. A my – możemy/powinniśmy dokądś uciec? „Nadchodzą czasy krytyczne, wszędzie odczuć można ich zapowiedź. Świat znów, raz jeszcze, pragnie przesunąć swój punkt ciężkości. Fala ta już nadbiega, a kiedyś nas pochłonie.”

 

Tytuł: „Szklane paciorki. Gra. Rozpoznanie.”

Miejsce: Małopolski Ogród Sztuki

Reżyseria: Małgorzata Warsicka

Scenariusz: Przemysław Pilarski

Muzyka: Karol Nepelski

Scenografia: Marcin Chlanda

Obsada aktorska: Agnieszka Judycka, Karolina Kazoń, Daniel Malchar, Tomasz Międzik, Antoni Milancej, Feliks Szajnert, Rafał Szumera oraz dwoje muzyków: Julia Kukuczka i Aleksander Wnuk

Premiera: 22 kwietnia na scenie Małopolskiego Ogrodu Sztuki
Kolejne spektakle 23 i 25, 26 kwietnia 2017 roku

Cena:  35/45 (bilety) i 15 zł (wejściówki przed spektaklem na wolne miejsca)

Materiały prasowe: Teatr im. Juliusza Słowackiego w Krakowie

Cała prawda o polskiej policji | Spotkanie z Jerzym Dziewulskim i Krzysztofem Pyzią

Szyderap 2: WSRH i BDF w Krakowie

Nasza strona internetowa używa plików cookies w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. dowiedz się więcej

Nasza strona internetowa używa plików cookies w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych.
Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do twoich potrzeb.
Każdy może zaakceptować pliki cookies albo ma możliwość wyłączenia ich w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje.

Zamknij