REPERTUAR 14 -20 KWIETNIA
14 – 17 KWIETNIA KINO ZAMKNIĘTE ŚWIĄTECZNIE
18.04 WTOREK
16:50 Dalida. Skazana na miłość / reż. Lisa Azuelos / Francja / 2016 / 128′
19:05 Małżeńskie porachunki / reż. Ole Bornedal / Dania / 2016 / 90′
20:45 Świt / reż. Laila Pakalnina / Łotwa, Estonia, Polska / 2015 / 90′
19.04 ŚRODA
16:50 Dalida. Skazana na miłość / reż. Lisa Azuelos / Francja / 2016 / 128′
19:05 Małżeńskie porachunki / reż. Ole Bornedal / Dania / 2016 / 90′
20:45 Świt / reż. Laila Pakalnina / Łotwa, Estonia, Polska / 2015 / 90′
20.04 CZWARTEK
16:50 Dalida. Skazana na miłość / reż. Lisa Azuelos / Francja / 2016 / 128′
19:05 Małżeńskie porachunki / reż. Ole Bornedal / Dania / 2016 / 90′
20:45 Świt / reż. Laila Pakalnina / Łotwa, Estonia, Polska / 2015 / 90′
„Małżeńskie porachunki” rozpoczynają się jak typowa komedia z wątkiem kryminalnym. Bohaterami filmu są dwie pary małżeńskie, które utknęły w martwym punkcie. Ib (Nicolas Bro) i Edward (Ulrich Thomsen) są kumplami, prowadzą własną firmę zajmującą się pracami budowlanymi i remontowymi. Choć w ich przypadku „praca” ma dość specyficzną definicję – bliżej jej bowiem do szantażu i wymuszeń. Dzięki tym procederom panowie są „nadziani”, ale pieniądze nie dają im szczęścia. Wszystko przez żony, które nie odwzajemniają ich zainteresowań, ograniczających się przede wszystkim do seksu bez zobowiązań. Panie (Mia Lyhne i Lene Maria Christensen) wydają się oziębłe, ale – jak się okazuje – ich zdystansowanie bierze się ze znudzenia swoimi bezbarwnymi partnerami. W rzeczywistości w nich również buzuje pożądanie, które niestety rozpala jedynie żywiołowy gej na lekcjach tańca. Kiedy czara goryczy się przeleje, w pijackim akcie desperacji jeden z mężów zamówi przez internet płatnego zabójcę. Jego zadaniem będzie eliminacja dołującego problemu w postaci żon… Bornedal z wielkim entuzjazmem poddaje się wymaganiom formy komediowej. W „Małżeńskich porachunkach” znajdziecie wiele scen, których moglibyście się spodziewać przeczytawszy powyższy opis fabuły. Jesteśmy więc świadkami terapii małżeńskiej i podsłuchujemy kłótnie par. A kiedy na scenę wkraczają płatni zabójcy, film zmienia się w karnawał makabrycznych dowcipów, szalonych pomyłek i absurdalnych splotów okoliczności. (Marcin Pietrzyk filmweb.pl)
Wejście „Świtu” do kin to powód do świętowania. Jeśli zmęczeni jesteście formułą kina opartego na trzyaktowej narracji i obowiązkowych zwrotach akcji, to łotewski kandydat do Oscarów jest propozycją w sam raz dla Was. To dzieło wyjątkowe pod każdym względem. Dzieło Laily Pakalniny zachowuje pozory filmu fabularnego. Opowiada historię mieszkańców pewnego kołchozu w czasach budowy przez Związek Radzieckich Republik Sowieckich świetlanej przyszłości bez Boga i klasowych podziałów. Widzimy więc, jak dzielni proletariusze walczą z pozostałościami starego systemu i wrogami bolszewizmu. Jednym z bohaterów jest dzieciak, który denuncjuje swojego ojca. Innym jest przewodnicząca kołchozu, której obowiązki nie pozwalają na sen. Scenki rodzajowe składają się na obraz życia w totalitarnym społeczeństwie, w którym władzę ma ten, kto najlepiej potrafi manipulować ciżbą.
w cyklu Chodź, opowiem Ci bajkę
Klasyka polskich bajek pt. Straszydła i inne niezwykłe przygody. Spotkamy się z Profesorem Baltazarem Gąbką, Kapitanem Klipperem, Błękitnym Rycerzykiem. Stoją za nimi nalepsi polscy animatorzy Witold Giersz, Józef Ćwiertnia, Władysław Nehebrecki.
Ponad to nadal na ekranie filmowa biografia Dalidy – „Dalida. Skazana na miłość”
Materiały prasowe: Kino Studyjne Paradox