Mozart’s Sister – solowy projekt pochodzącej z Montrealu Caili Thompson-Hannant – zachwyca swoim błyskotliwym, uroczystym popem z podkreślającą nastrój nutą delikatności i klaustrofobicznej energii. Field of Love, jej nowy album to kolejne wydawnictwo po świetnie przyjętym przez krytyków i publiczność Being z 2014
Pisanie Field of Love Calia rozpoczęła z początkiem 2015 roku. Przeżywając ponownie swoją dziecięcą miłość do tanecznego popu z lat 90tych, chciała uchwycić ducha tamtej epoki popowej piosenki. Kolorowej, kreskówkowej, czasami nie za mądrej, ale zawsze szczerej. Celem było stworzenie czegoś, do czego każdy czułby się zaproszony, pilnując tylko jednej zasady: kierować się każdą muzyczną zachcianką którą miała. Krytyczne podejście mogło mieć miejsce dopiero po tym jak zabawa się skończyła.
“Napisałam Field of Love w okresie kiedy czułam, że unoszę się nad polem miłości. Kiedy na dobre rozpoczęłam, pisanie piosenek przyszło mi z łatwością. Z kolejnymi kompozycjami uświadomiłam sobie: ja je naprawdę lubię! Była w nich odrobina naiwności i przy ich pisaniu miałam poczucie że naprawdę robię to na luzie.” Field of Love wyszło 17 lutego 2017, w wydawnictwie Arbutus Records.
Pierre Kwenders
Afro-Kanadyjski singer/songwriter Pierre Kwenders tworzy muzykę która jest odpowiedzią na świat, który tak często próbuje zmusić ludzi którzy pasują do wielu pudełek do tego by wybrali jedno. Urodzony w Kinszasie, Kwenders czerpie ze swoich szerokich doświadczeń i korzeni by robić muzykę z licznymi punktami odniesienia, którą ciężko wpasować w istniejące gatunki. Lubi też zamieszać, śpiewa i rapuje w pięciu językach, co pozwala mu na sporą rozpiętość estetycznych wariantów i przejść.
Muzyka Pierra rozciąga się gdzieś między R&B a futurystycznym hip-hopem, a jego styl zakorzeniony jest w Kongijskiej rumbie, wszechobecnym dźwięku Demokratycznej Republiki Kongo. Podobnie jak nasz artysta, ten gatunek przekracza wszelkie granice: jego początki to moment w którym w latach 60tych artyści z centralnej Afryki podjęli Afro-Kubańską rumbę, która z kolei wyrosła z Afrykańskich dźwięków importowanych na Kubę w realiach handlu niewolnikami w XVII wieku. Ale Pierre jest równie mocno jak tymi klasycznymi historiami, inspirowany duchem artystów takich jak Papa Wemba, którzy popchnęli gatunek do przodu znajdując sposoby na przemycenie do swojej muzyki nowych idei. Kwenders robi podobnie idąc w stronę R&B i hip-hopu.
Po paru dobrze przyjętych EP kach, Kwenders w 2014 wydał album Le Dernier Empereur Bantou, który ustalił jego pozycję jako źródło inspiracji dla nowej fali afrykańskich artystów. Był on nominowany do Nagrody Polaris w 2015, został także nominowany do Juno World Music Album of the Year 2015 i do nagrody ADISQ w kategorii Muzyka Świata w tym samym roku. Pierwszy singiel „Mardi Gras” zdobył ADISQ w 2015 roku dla teledysku roku. Pierre Grał również n większości kanadyjskich festiwali i koncertował w całej Europie promując ten album.
Z MAKANDA (At The End of Space, the Beginning of Time), swoim nowym albumem Pierre zdaje się kroczyć w stronę dalszych sukcesów. Wyprodukowana w całości przez Fly Guy Dai (aka Tendai Maraire z Shabazz Palaces i Chimurenga Renaissance), Makanda zabiera muzykę Kwendersa od hausowego uderzenia z Bantou, do czegoś bardziej rapocentrycznego.
http://
Info: http://
Bilety: http://going.pl/
informacje prasowe: greenn zoon festival