1.10.17., godz. 19:00
ŚWIADKOWIE
„Świadkowie”, siedzący na kanapie i dryfujący po wodzie życia, bo wygodnie jest tak siedzieć i omijać niebezpieczne wysepki, wierni tekstowi Tadeusza Różewicza, „Świadkowie albo nasza mała stabilizacja”, odkrywają, jak bardzo chcemy być szczęśliwi, a jak trudno tę pełnię szczęścia osiągnąć.
Spektakl krakowskiego Teatru BARAKAH, będący pierwotnie przedstawieniem dyplomowym aktorów, to pełna humoru, ale też bolesna opowieść rzucająca w widza pytaniami o to, kim jest świadek, co się dzieje, gdy sami stajemy się świadkami, ale naszego życia i czy przypadkiem my sami nie zostajemy na własne życzenie w tych swoich własnych życiach uwięzieni. A na codzień obserwujemy, naprawiamy, psujemy, ale głównie dążymy do tego, by nam się jednak dobrze żyło i na potrzeby tego dobrego, wygodnego, bezpiecznego życia uprawiamy stabilizację, taką naszą małą stabilizację.
Autor: Tadeusz Różewicz
Reżyseria: Piotr Jędrzejas
Obsada: Aneta Wirzinkiewicz, Marcin Kalisz
Czas trwania: 60 min.
BILETY: 30 zł [normalne] / 20 zł [ulgowe]
✘ Zakup: pn.-pt. w godz. 10:00-17:00 i na godz. przed każdym wydarzeniem w kasie Teatru BARAKAH przy Paulińskiej 28, przelewem – http://teatrbarakah.com/barakah-wp/bilety-i-wynajem/, przed konkretnym spektaklem (jeśli są jeszcze wolne miejsca)
✘ Rezerwacja: rezerwacje@teatrbarakah.com / 12 397 80 47 / w barze ArtCafe BARAKAH
7.10.17. i 8.10.17. godz. 19:oo
CZARNY PISTOLET
„Czarny pistolet” to monodram w wykonaniu Krzysztofa Bochenka wyprodukowany w krakowskim Teatrze BARAKAH. Jest historią człowieka, który pod wpływem emocji związanych z pogrzebem najbliższego przyjaciela, przy pomocy gitary i piosenek Włodzimierza Wysockiego, stara się powrócić myślami do przeszłości. To nie tylko rozrachunek z życiem, ale również próba ponownego odnalezienia jego sensu.
Krzysztof Bochenek wykonuje piosenki Włodzimierza Wysockiego w kilku językach. Scenariusz nie jest biografią Wysockiego, jego teksty i piosenki to tylko pretekst dla głównego bohatera do odnalezienia i pokonania swoich własnych demonów. Kilka wspomnień i historii przewijających się na scenie powstało na podstawie rozmów syna – jednocześnie debiutującego scenarzysty i reżysera przedstawienia, Filipa Bochenka – z ojcem.
Reżyseria i scenariusz: Filip Bochenek
Obsada: Krzysztof Bochenek
Czas trwania: 60 min.
Przy wykorzystaniu piosenek Włodzimierza Wysockiego / tłumaczenie: Julian Brudzewski, Michał B. Jagiełło, Andrzej Mandalian, Wojciech Młynarski, Wiktor Woroszylski
BILETY: 30 zł [normalne] / 20 zł [ulgowe]
✘ Zakup: pn.-pt. w godz. 10:00-17:00 i na godz. przed każdym wydarzeniem w kasie Teatru BARAKAH przy Paulińskiej 28, przelewem – http://teatrbarakah.com/barakah-wp/bilety-i-wynajem/, przed konkretnym spektaklem (jeśli są jeszcze wolne miejsca)
✘ Rezerwacja: rezerwacje@teatrbarakah.com / 12 397 80 47 / w barze ArtCafe BARAKAH
9.10.17., godz. 21:00
TĘCZA ŚMIERCI
(odc. 9 z cyklu Noce Waniliowych Myszy)
Noce Waniliowych Myszy* to projekt cyklicznych spektakli z elementami kabaretu i musicalu, który od ponad dwóch lat komentuje codzienną, zastaną rzeczywistość, dzięki czemu stał się jednym z najpopularniejszych i najważniejszych wydarzeń teatralnych Krakowa, bo — jak napisał Łukasz Gazur w „Dzienniku Polskim” — „Wreszcie doczekaliśmy się własnego Pożaru w Burdelu i nie wahajmy się go używać!”. Tytuł „Noce Waniliowych Myszy” został zaczerpnięty z jednego z wierszy amerykańskiego pisarza i poety Charlesa Bukowskiego, zamieszczonego w tomie o tym samym tytule wydanym w 2014 roku nakładem Noir Sur Blanc. „…przywróciłem miłość tym wyblakłym oczom kiedy waniliowe myszy spały pod naszym łóżkiem” — pisał Bukowski.
Dziewiąty odcinek nosi tytuł „Tęcza Śmierci” i jest połączeniem szpiegowskiej farsy z political fiction oraz parodią tego, co oglądamy w masowych środkach przekazu, od „Stawki większej niż życie”, poprzez Tomasza Lisia i Kubę Wojowódzkiego aż do „Gwiezdnych wojen”. Bohaterowie staną przed trudną misją wydarcia rodzimych mediów z rąk wrogiego Imperium i zrobią wszystko, byśmy uniknęli masowej katastrofy. Ich serc nikt nie zdoła wymazać!
*Tytuł „Noce Waniliowych Myszy” został zaczerpnięty z jednego z wierszy amerykańskiego pisarza i poety Charlesa Bukowskiego, zamieszczonego w tomie o tym samym tytule wydanym w 2014 roku nakładem Noir Sur Blanc. „…przywróciłem miłość tym wyblakłym oczom kiedy waniliowe myszy spały pod naszym łóżkiem” — pisał Bukowski.
Autorzy: Dawid Barański, Amadou Guindo, Grzegorz Like
Reżyseria: Ana Nowicka
Muzyka: Renata Przemyk
Scenografia i kostiumy: Monika Kufel
Choreografia: Katarzyna Pawłowska
Aranżacje muzyczne: Bartosz Buława
Multimedia: Popesz Lange
Obsada: Lidia Bogaczówna, Aleksandra Konior, Monika Kufel, Ana Nowicka, Krzysztof Bochenek, Bartosz Buława, Rafał Jędrzejczyk, Bartłomiej Kwiatkowski, Sebastian Oberc, Marcel Wiercichowski
BILETY: 50 zł [normalne] / 40 zł [ulgowe]
✘ Zakup: pn.-pt. w godz. 10:00-17:00 i na godz. przed każdym wydarzeniem w kasie Teatru BARAKAH przy Paulińskiej 28, przelewem – http://teatrbarakah.com/barakah-wp/bilety-i-wynajem/, przed konkretnym spektaklem (jeśli są jeszcze wolne miejsca)
✘ Rezerwacja: rezerwacje@teatrbarakah.com / 12 397 80 47 / w barze ArtCafe BARAKAH
22.10.17., godz. 19:00
WKRÓTCE NADEJDZIE TEN CZAS
Trzydziestopięcioletnia Rebekka umie tylko to, czego nie umie jej mąż Hilbert. Dlatego otrzymuje od Hilberta, który umie wszystko, prezent urodzinowy w postaci bardzo efektywnej pomocy domowej, dynamicznej dziewicy, Ody. Natomiast Hilbert nie lubi ani żony Rebekki, której podstawowym zajęciem jest obsesyjne robienie na drutach ocieplacza jajek, ani jej byłego męża, dobrodusznego wędkarza Johna, który gorąco kocha „wieczną tułaczkę” – Ingrid. Dlatego Hilbert uprawia seks z ukochaną Johna, a nie z własną żoną.
„Wkrótce nadejdzie ten czas” Line Knutzon, nazywanej duńskim Mrożkiem, jest prapremierową skandynawską produkcją krakowskiego Teatru BARAKAH. To surrealistyczna i absurdalna komedia-dreszczowiec o powierzchownym życiu współczesnego małżeństwa, powielanych trywialnościach, stereotypowych kłótniach, niezrealizowanych marzeniach, zaniedbanej miłości i utracie poczucia upływającego czasu.
Autor: Line Knutzon / tłumaczenie: Paweł Partyka
Reżyseria: Ana Nowicka i Paweł Partyka
Asystent reżysera: Szymon Grzybek
Kostiumy: Paweł Partyka
Obsada: Małgorzata Brożonowicz-Sienkiewicz, Kamila Klimczak, Aleksandra Konior, Kinga Kowalska, Szymon Grzybek, Bartłomiej Kwiatkowski
Czas trwania: 100 min.
BILETY: 40 zł [normalne] / 25 zł [ulgowe]
✘ Zakup: pn.-pt. w godz. 10:00-17:00 i na godz. przed każdym wydarzeniem w kasie Teatru BARAKAH przy Paulińskiej 28, przelewem – http://teatrbarakah.com/barakah-wp/bilety-i-wynajem/, przed konkretnym spektaklem (jeśli są jeszcze wolne miejsca)
✘ Rezerwacja: rezerwacje@teatrbarakah.com / 12 397 80 47 / w barze ArtCafe BARAKAH
29.10.17., godz. 19:00
BILLY BLOOM
Monodram „Billy Bloom – ensam som Gud” (Billy Bloom – samotny jak Bóg) w reżyserii tandemu Fredrik Lundqvist/Joséphine Wistedt jest sceniczną adaptacją fragmentów w dużej mierze autobiograficznej powieści „Freak Show” autorstwa Jamesa St. Jamesa, jednej z kluczowych postaci nowojorskiego ruchu Club Kids zapoczątkowanego pod koniec lat 80.
Tragikomiczna sztuka opowiada o nastolatku, który po latach spędzonych w domu z matką – jego głównym źródłem inspiracji, domową nauczycielką oraz jedyną przyjaciółką – ma nagle zacząć naukę w szkole, w nowym mieście. Jego plany, żeby zasłynąć jako drag queen, nie ułatwiają mu kontaktów z konserwatywnymi dorosłymi i bezlitosnymi rówieśnikami. Billy wierzy jednak, że przy pomocy „urody, poczucia humoru i wprawnej stylizacji peruk” można zmienić świat. Przełamywanie norm niesie ze sobą szereg niespodziewanych konsekwencji.
Spektakl podejmuje temat norm społecznych, płci i seksualności. Został nominowany do teatralnej nagrody Scenkonstgalan w kategorii „Złamanie normy 2016” z uzasadnieniem: „Brutalna opowieść o dorastaniu, dumie i alienacji. Rozśmiesza i wyciska łzy. Przedstawienie jest bezkompromisowe, osobiste i do bólu queerowe. Dostarcza wzruszeń każdemu, kto doznał wykluczenia.” „Billy Bloom” grany w Szwecji od 2015 roku na deskach kilku teatrów niezależnych, został gorąco przyjęty przez publiczność i krytykę.
Tekst: Michal Axel Piotrowski/James St. James
Reżyseria: JoséphineWistedt/Fredrik Lundqvist
Choreografia: JoséphineWistedt, światło: Sofia Öhrndalen, dźwięk: Fredrik Lundqvist , producentka: Denise Olsson, fotografia: Viveka Thalin
Wykonanie: Michal Axel Piotrowski
BILETY: 20 zł
✘ Zakup: pn.-pt. w godz. 10:00-17:00 i na godz. przed każdym wydarzeniem w kasie Teatru BARAKAH przy Paulińskiej 28, przelewem – http://teatrbarakah.com/barakah-wp/bilety-i-wynajem/