Świat z troską przygląda się przygotowującej się na nadejście tajfunu Japonii. Wybierający się w podróż do odległego kraju zmuszeni są poczekać, aż jej mieszkańcy poradzą sobie z potężnym żywiołem. Zachęcamy, by, trzymając kciuki za Japończyków, wzbogacić się w tym czasie o lekturę „Etykiety japońskiej”. Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego zadbało o to, by każdy przybysz z Europy odwiedził Kraj Kwitnącej Wiśni dobrze przygotowany.
Seria Mundus jest propozycją dla miłośników dobrej literatury faktu. „Etykieta japońska” to rezultat wielu lat pracy Geoffa Bottinga i Boye’a Lafayette’a de Mente, doświadczonych dziennikarzy, którzy w przystępny sposób tłumaczą te zachowania Japończyków, które moglibyśmy uznać za niezrozumiałe.
Książka przybliży każdemu czytelnikowi fenomen rozwiniętego, nowoczesnego państwa, w którym około 10-20 % dorosłych deklaruje, że nie ma czasu na randki i w związku z tym angażuje się w aranżowane małżeństwa. Kraju, w którym jedną z najczęstszych przyczyn wypadków na dworcach jest wpatrywanie się w ekran telefonu, przez co raz na jakiś czas ktoś spada z peronu…
Po lekturze „Etykiety japońskiej” będziemy też bogatsi o wiedzę, czemu można się z kimś blisko przyjaźnić i wciąż zwracać się do siebie po nazwisku. Albo jak to się dzieje, że „dziękuję” ma drugie znaczenie, „przepraszam”. Będziemy wiedzieć także, jakiego słowa użyć, jeśli chcemy zamówić zieloną herbatę w restauracji serwującej sushi oraz dlaczego chorującemu w szpitalu lepiej przynieść kwiatka w doniczce niż bukiet ciętych róż.
Lektura obowiązkowa dla wybierających się do Japonii ucieszy też tych, którzy po prostu są ciekawi świata. Już niedługo także do wygrania w jednym z naszych konkursów z okazji 15-lecia! Polecamy 🙂
Maja Skowron
Autor: Boye Lafayette De Mente, Geoff Botting
Tytuł: „Etykieta japońska”
Premiera: jesień 2017 r.
Wydawnictwo: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego