Repertuar na tydzień 19-25 stycznia
19.01 PIĄTEK
14:30 I tak Cię kocham / reż. Michael Showalter / USA / 2017 / 120′
16:30 Atak paniki / reż. Paweł Maślona / Polska / 2017 / 100′
18:20 Florida Project / reż. Sean Baker / USA / 2017 / 115′
20:30 Atak paniki / reż. Paweł Maślona / Polska / 2017 / 100′
20.01 SOBOTA
15:10 Party / reż. Sally Potter / Wielka Brytania / 2017 / 71′
16:30 Atak paniki / reż. Paweł Maślona / Polska / 2017 / 100′
18:20 I tak Cię kocham / reż. Michael Showalter / USA / 2017 / 120′
20:30 Atak paniki / reż. Paweł Maślona / Polska / 2017 / 100′
21.01 NIEDZIELA
15:10 Party / reż. Sally Potter / Wielka Brytania / 2017 / 71′
16:30 Atak paniki / reż. Paweł Maślona / Polska / 2017 / 100′
18:20 I tak Cię kocham / reż. Michael Showalter / USA / 2017 / 120′
20:30 Atak paniki / reż. Paweł Maślona / Polska / 2017 / 100′
22.01 PONIEDZIAŁEK
14:30 I tak Cię kocham / reż. Michael Showalter / USA / 2017 / 120′
16:30 Atak paniki / reż. Paweł Maślona / Polska / 2017 / 100′
18:20 Florida Project / reż. Sean Baker / USA / 2017 / 115′
20:30 Atak paniki / reż. Paweł Maślona / Polska / 2017 / 100′
23.01 WTOREK
14:30 I tak Cię kocham / reż. Michael Showalter / USA / 2017 / 120′
16:30 Atak paniki / reż. Paweł Maślona / Polska / 2017 / 100′
18:20 Florida Project / reż. Sean Baker / USA / 2017 / 115′
20:30 Atak paniki / reż. Paweł Maślona / Polska / 2017 / 100′
24.01 ŚRODA
14:30 I tak Cię kocham / reż. Michael Showalter / USA / 2017 / 120′
16:30 Atak paniki / reż. Paweł Maślona / Polska / 2017 / 100′
18:20 Florida Project / reż. Sean Baker / USA / 2017 / 115′
20:30 Atak paniki / reż. Paweł Maślona / Polska / 2017 / 100′
25.01 CZWARTEK
14:30 I tak Cię kocham / reż. Michael Showalter / USA / 2017 / 120′
16:30 Atak paniki / reż. Paweł Maślona / Polska / 2017 / 100′
18:20 Florida Project / reż. Sean Baker / USA / 2017 / 115′
20:30 Atak paniki / reż. Paweł Maślona / Polska / 2017 / 100′
Atak paniki – premierowo
” Premiera „Ataku paniki” jest wielkim wydarzeniem. Nie tylko dlatego, że Maślona należy do czołówki urodzonych w latach osiemdziesiątych debiutantów, których talenty pozwalają wieszczyć renesans polskiego kina (inne nazwiska w tej bardzo licznej grupie to m.in. Szelc, Matuszyński, Terpińska i Ronduda). Wydarzenie polega na tym, że Maślona nakręcił najbardziej wybuchowy i krytyczny traktat o naszej współczesności, nie zawierając przy tym w całym filmie nawet linijki dialogu, która odnosiłaby się do bieżących wydarzeń. To najbardziej świadomy politycznie reżyser swojego pokolenia (jak przystało na absolwenta politologii z magisterką o amerykańskiej demokracji u de Tocqueville’a na koncie), ale jego film nie ma nic z doraźnego protestu. Jest czymś o wiele głębszym i bardziej przejmującym. Michał Oleszczyk filmweb.pl
Florida Project
Moonee ma sześć lat i zawadiacki uśmiech, a dni spędza poza domem z paczką przyjaciół. Dom w ich przypadku oznacza motel Magic Castle, wściekle liliowy budynek przypominający kiczowaty pałac z bajki. Mała rozrabiaka, razem ze swoją zbuntowaną mamą, Halley, układają sobie życie w niezwykłym miejscu, w którym przyszło im mieszkać. Nieświadoma coraz bardziej ryzykownych kroków, jakie podejmuje Halley, by opłacić pokój w motelu na kolejny tydzień, Moonee jest najszczęśliwszym dzieckiem na świecie. Całkiem, jakby czerpała energię z wychylającego się zza horyzontu pobliskiego Disneylandu.
I tak Cię kocham
Mężczyzna z kapitalnym poczuciem humoru i konserwatywną rodziną na głowie (Kumail Nanjiani) spotkał przypadkiem nowoczesną dziewczynę, która miała dosyć związków (Zoe Kazan). Połączyła ich miłość od pierwszego wejrzenia. Jednak na drodze do szczęścia stanie szereg przeszkód i wyzwań, którym zakochani będą musieli stawić czoła. Gdy wydaje się, że cały świat – na czele z rodziną – sprzysiągł się, by zburzyć ich szczęście, to właśnie w sytuacjach pozornie bez wyjścia życie potrafi pokazać swoje najzabawniejsze oblicze. Na ekranie, znany z serialu „Dolina Krzemowa”, Kumail Nanjiani – jednocześnie współscenarzysta tej autobiograficznej historii, oraz Zoe Kazan („Słowo na M”), która jako nowe ucieleśnienie ‚dziewczyny z sąsiedztwa’ stopniowo przejmuje schedę po Meg Ryan. W rolach drugoplanowych wystąpili słynny komik – Ray Romano (serial „Wszyscy kochają Raymonda”) i zdecydowanie za rzadko pojawiająca się na ekranie laureatka Oscara za „Fortepian” – Holly Hunter.
Party
Janet (Kristin Scott Thomas) organizuje domowe przyjęcie w gronie najbliższych, aby uczcić swój awans na ministrę zdrowia w brytyjskim rządzie. Wśród gości są sarkastyczna April (Patricia Clarkson) i jej mąż Gottfried (Bruno Ganz), zwolennik medycyny alternatywnej; para wyzwolonych lesbijek – Martha (Cherry Jones) oraz jej o kilkanaście lat młodsza partnerka Jinny (Emily Mortimer); dziwnie podenerwowany bankier Tom (Cillian Murphy), który zaczyna imprezę od wciągnięcia kreski kokainy w toalecie. Tymczasem mąż gospodyni, Bill (Timothy Spall), zdaje się kompletnie niezainteresowany całą sytuacją. Siedzi osowiały na środku salonu, bez słowa sączy wino i tylko od czasu do czasu puszcza ekscentryczną muzykę z płyty winylowej. Sytuacja robi się coraz bardziej napięta…
Materiały prasowe: Kino Paradox