close
TEATR BARAKAH – REPERTUAR NA MARZEC

TEATR BARAKAH – REPERTUAR NA MARZEC

Teatr Barakah prezentuje marcowy repertuar, a w nim znane i lubiane: Rewia Drag Queen’s „Life & Diamonds”, „Dzieci z dworca ZOO”, „Szyc” i „Dyktanda” oraz grany od lutego „Elling”. A na dobry początek wiosny wielka premiera nowego, dziesiątego, jubileuszowego odcinka Nocy Waniliowych Myszy pt. „Elementarz polskiego patrioty”, która odbędzie się 26 marca o 21:00. (Link: https://web.facebook.com/events/1800647586896546/). Zapraszamy do zapoznania się ze szczegółowymi opisami spektakli zamieszczonymi poniżej. Wydarzenia Teatru Barakah są także dostępne na facebooku: https://web.facebook.com/pg/TeatrBARAKAH/events/?ref=page_internal .

Teatr BARAKAHELEMENTARZ POLSKIEGO PATRIOTY (odc. 10 z cyklu Noce Waniliowych Myszy)

Noce Waniliowych Myszy* to projekt cyklicznych spektakli z elementami kabaretu i musicalu, który od ponad dwóch lat komentuje codzienną, zastaną rzeczywistość, dzięki czemu stał się jednym z najpopularniejszych i najważniejszych wydarzeń teatralnych Krakowa, bo — jak napisał Łukasz Gazur w „Dzienniku Polskim” — „Wreszcie doczekaliśmy się własnego Pożaru w Burdelu i nie wahajmy się go używać!”. Tytuł „Noce Waniliowych Myszy” został zaczerpnięty z jednego z wierszy amerykańskiego pisarza i poety Charlesa Bukowskiego, zamieszczonego w tomie o tym samym tytule wydanym w 2014 roku nakładem Noir Sur Blanc. „…przywróciłem miłość tym wyblakłym oczom kiedy waniliowe myszy spały pod naszym łóżkiem” — pisał Bukowski.

Patriotyzm. Słowo, bez którego w ostatnim czasie nie może obyć się żadna polityczna dysputa. Wylewa się na nas z ekranowych telewizorów i sączy z radiowych głośników. Każdy, niemal jak w słynnej scenie z „Dnia świra”, stara się zawłaszczyć w całości jego znaczenie i pozbawić innych prawa do jego używania. Czym więc tak naprawdę jest prawdziwy patriotyzm i kogo można prawdziwym patriotą nazwać? Nad tym właśnie dumamy w jubileuszowym odcinku. Przedstawimy Wam 10. przykazań prawdziwego patrioty i wyjaśnimy sobie wszelkie wątpliwości. A zrobimy to oczywiście w naszym stylu – z komediowym zacięciem, fabularnym rozmachem i pełną energii muzyką na żywo.

*Tytuł „Noce Waniliowych Myszy” został zaczerpnięty z jednego z wierszy amerykańskiego pisarza i poety Charlesa Bukowskiego, zamieszczonego w tomie o tym samym tytule wydanym w 2014 roku nakładem Noir Sur Blanc. „…przywróciłem miłość tym wyblakłym oczom kiedy waniliowe myszy spały pod naszym łóżkiem” — pisał Bukowski.

autorzy: Dawid Barański, Amadou Guindo, Grzegorz Like

reżyseria: Ana Nowicka

muzyka: Renata Przemyk

scenografia i kostiumy: Monika Kufel

choreografia: Katarzyna Pawłowska

aranżacje muzyczne: Bartosz Buława

multimedia: Popesz Lange

Data premiery: 26 III 2018
BILETY: 50 zł [normalne] / 30 zł [ulgowe]
Zakup: pn.-pt. w godz. 10:00-17:00 i na godz. przed każdym wydarzeniem w kasie Teatru BARAKAH przy Paulińskiej 28, przelewem – http://teatrbarakah.com/barakah-wp/bilety-i-wynajem/, przed konkretnym spektaklem (jeśli są jeszcze wolne miejsca)
Rezerwacja: rezerwacje@teatrbarakah.com / 12 397 80 47 / w barze ArtCafe BARAKAH

Teatr BARAKAH DYKTANDA

Wątróbka z cebulką krótko smażona, byle nie gorzka od żółci, jest zakąską doskonałą. Aby ją przyrządzić, należy kupić samochód i pędzić nim póty, aż się kogoś przejedzie. Wątróbkę, nieboszczykowi niepotrzebną, z wnętrzności wyjmujemy i wkładamy do lodówki. Trupa wyrzucamy lub stawiamy w zbożu jako stracha na wróble. Z wątróbki osób starszych tylko pasztet się udaje, ponieważ jest łykowata. Najlepsze są wątróbki młodych chłopców jeżdżących zwykle na rowerze”. Nieprawdaż?

Dyktanda”, a właściwie „Dyktanda, czyli… w jaki sposób wujek Staszek wówczas Michasia – dzisiaj Michała – uczył pisać bez błędów” to krótkie historyjki pełne czarnego i absurdalnego humoru rodem ze światów Rolanda Topora, z dodatkiem ironii, składające się z ortograficznych pułapek. Stanisław Lem pisał je w 1970 roku dla swojego siostrzeńca, by sprawdzać jego językowe umiejętności i czy Michaś wie, gdzie „u”, a gdzie „ó” postawić. Spektakl krakowskiego Teatru BARAKAH jest próbą odnalezienia teatralnego wyrazu dla owych „u”, „ó”, a do tego „ż”, „rz” i jeszcze świetniej w akustyce starej żydowskiej mykwy wybrzmiewających „” oraz złożeniem w całość na pozór niepowiązanych ze sobą wizji autora „Solaris”.

autor: Stanisław Lem

reżyseria i adaptacja: Ana Nowicka

muzyka: Maciej Jabłoński

scenografia: Monika Kufel

kostiumy: Kajetan von Kazanovsky

choreografia: Tomasz Foltyn

przygotowanie muzyczne: Ana Nowicka

obsada: Monika Kufel, Małgorzata Zawadzka, Paweł Plewa, Paweł Wolsztyński

Linki:

http://bit.ly/2tS8Xzz

http://bit.ly/2tj0ckU

Data premiery: 27 VI 2014

Czas trwania: 60 min.

BILETY: 40 zł [normalne] / 25 zł [ulgowe]
Zakup: pn.-pt. w godz. 10:00-17:00 i na godz. przed każdym wydarzeniem w kasie Teatru BARAKAH przy Paulińskiej 28, przelewem – http://teatrbarakah.com/barakah-wp/bilety-i-wynajem/, przed konkretnym spektaklem (jeśli są jeszcze wolne miejsca)
Rezerwacja: rezerwacje@teatrbarakah.com / 12 397 80 47 / w barze ArtCafe BARAKAH

Teatr BARAKAH DZIECI Z DWORCA ZOO

Czułam się jak we wspaniałej, nowej rodzinie. Nie mówiłam dużo, ale miałam, wiedziałam, że mogłabym z nimi rozmawiać o wszystkim. Heroina zrobiła z nas rodzeństwo. Wszyscy byliśmy równi. Potrafiłabym zdradzić im najskrytsze myśli. Czułam się szczęśliwa jak nigdy dotąd. Spaliśmy w jednym łóżku. Nikt mnie nawet nie dotknął. Byliśmy przecież rodzeństwem, heroinowym rodzeństwem”.

Świat może być dobry, tak mówią, tak jest nauczane. Do świata trzeba się przystosować, grać według jego reguł. To też częste. Jednak nie wszyscy potrafią. Nie każdy jest w stanie się przystosować, nie każdy potrafi znaleźć jakąkolwiek nić porozumienia ze światem, z ludźmi, z samym sobą. Nie wszyscy mają wystarczająco siły, nadziei. Niektórzy wszystko widzą poprzez ciemne okulary. Takie są dzieci z dworca ZOO. Pragną uciec, pragną bliskości, światła, co często sprawia, że parzą się albo płoną. Świat może być dobry. Kiedy się dobrze przyćpa.

autor: Christiane F. / tłumaczenie: Ryszard Turczyn

reżyseria: Sebastian Oberc

dramaturgia: Bartek Harat, Sebastian Oberc

muzyka: Adrian Konarski

aranżacja przestrzeni: Sebastian Oberc

choreografia: Iwona Olszowska, kostiumy: Monika Kufel

reżyseria świateł: Ana Nowicka

obsada: Paulina Michta, Paulina Napora, Ana Nowicka, Alina Szczegielniak, Ewelina Walczak, Roman Gancarczyk, Dawid Ogrodnik / Krzysztof Zarzecki, Marcel Parysek, Dominik Stroka, Mikołaj Śmierzchalski, Damian Wierzbicki

Linki:

http://bit.ly/2CY4UWa

http://bit.ly/2pdTCuR

http://bit.ly/2Dsdj5b

http://bit.ly/2kE1rFB

Data premiery: 11 XI 2017

Czas trwania: 180 min.


BILETY: 60 zł [normalne] / 40 zł [ulgowe]
Zakup: pn.-pt. w godz. 10:00-17:00 i na godz. przed każdym wydarzeniem w kasie Teatru BARAKAH przy Paulińskiej 28, przelewem – http://teatrbarakah.com/barakah-wp/bilety-i-wynajem/, przed konkretnym spektaklem (jeśli są jeszcze wolne miejsca)
Rezerwacja: rezerwacje@teatrbarakah.com / 12 397 80 47 / w barze ArtCafe BARAKAH

Teatr BARAKAH ELLING

Pocą się mi dłonie i serce mi wali. W tej niesamowitej chwili uświadamiam sobie, że naprawdę zaczynam się rodzić na nowo. Że nie jestem już tym człowiekiem, który przez 26 lat wiódł bezpieczny żywot pod kloszem, razem z matką. Ten nowy człowiek ma znacznie bardziej ofensywny stosunek do codzienności. Teraz na przykład zdecydował się na kota. I będzie miał kota”.

Historia dwóch mężczyzn, Ellinga i Kjela Bjerne, którzy po kilku latach spędzonych w zakładzie psychiatrycznym wychodzą na wolność i starają się zmierzyć z rzeczywistością. „Elling” to spektakl o relacjach, małych marzeniach, nauce samodzielności i przede wszystkim o ludziach, którzy innym mogą się wydawać być „inni niż wszyscy”.

Historia Ellinga i Kjela Bjerne może być znana szerszej publiczności z norweskiego filmu „Elling” w reż. Pettera Naessa, który zebrał mnóstwo nagród na festiwalach filmowych na całym świecie. Dramat „Elling i Kjell Bjarne” Axela Hellsteniusa powstał na podstawie powieści Ingvara Ambjørnsena „Bracia krwi”.

autor: Axel Hellstenius (na podst. powieści Ingvara Ambjørnsena „Bracia krwi”) / tłumaczenie: Halina Thylwe

reżyseria: Ana Nowicka

muzyka: Damian Raźny, Jakub Ziółkowski

scenografia i kostiumy: Monika Kufel

animacje: Aleksander Janas

asysten reżysera: Grzegorz Margas

obsada: Lena Schimscheiner, Grzegorz Margas, Paweł Plewa, Paweł Wolsztyński

koprodukcja: Teatr BARAKAH i Fundacja Serca Bicie

Linki:

Data premiery: 9 II 2018

Czas trwania:

BILETY: 40 zł [normalne] / 25 zł [ulgowe]
Zakup: pn.-pt. w godz. 10:00-17:00 i na godz. przed każdym wydarzeniem w kasie Teatru BARAKAH przy Paulińskiej 28, przelewem – http://teatrbarakah.com/barakah-wp/bilety-i-wynajem/, przed konkretnym spektaklem (jeśli są jeszcze wolne miejsca)
Rezerwacja: rezerwacje@teatrbarakah.com / 12 397 80 47 / w barze ArtCafe BARAKAH

Teatr BARAKAH REWIA DRAG QUEEN’S „Life & Diamonds”

Rewia „Life & Diamonds” to najnowsza, a druga z kolei po „Divas night” queerowa premiera odbywająca się w Teatrze BARAKAH w Krakowie. Warto dodać, że „Life & Diamonds” i „Divas night” to jedyne queerowe rewie w Polsce.

Trzy Drag Queen’s: Papina McQueen, Savannah Crystal i Ka Katharsis, iluzjonista Victor Febo oraz dwójka tancerzy, Oscar i Witold stworzyli niepowtarzalne widowisko, by delikatnie potrzasnąć queerowym i niezależnym światkiem. „Life & Diamonds” przekracza granice klasycznej rewii, pojawiają się tu elementy kabaretu, tańca, performance i iluzji. Choreografia oraz wyszukane stroje tworzą spójny teatralny show. Rewia „Life & Diamonds” pozwoli zapomnieć o prozie życia, da poczucie smaku z wielkiego świata, trochę blichtru, zaskoczy feerią kolorów, ale też zostawi czas na refleksję. A przede wszystkim pozostawi niezapomniane wrażenia.

obsada: Papina McQueen, Savannah Crystal, Ka Katharsis, Lady Brigitte, Victor Febo, Oscar, Witold

Data premiery: 14 X 2017

Czas trwania: 180 min.


BILETY: 50 zł [normalne] / 40 zł [ulgowe]
Rezerwacja: 504-810-502

Teatr BARAKAH SZYC (Shitz)

Siedemdziesiąt pięć funtów za kilo szynki. To się skończy tak, że usmażę własną dupę, taniej będzie i przynajmniej będę wiedziała, co jem.”

Szyc” to jedna z pierwszych wystawionych w Polsce sztuka Hanocha Levina. Wielokrotnie nagradzana na festiwalach teatralnych (za reżyserię, aktorstwo, muzykę i w kategorii najlepszy spektakl) i doceniana w licznych recenzjach współczesna groteska, przeplatana songami skomponowanymi przez znaną, polską wokalistkę, Renatę Przemyk, potrafi śmieszyć i bawić, ale także wzbudzać przerażający niepokój. Potrafi również z powodzeniem w levinowskim stylu żonglować stereotypami i ludzkimi charakterami oraz z tematów, na poły osadzonych w miejscu i czasie, czynić historię uniwersalną. W domu rodziny Szyców znajduje się stół, matka, ojciec, córka oraz wieczne „coś nie tak”. Aplikujący na zięcia nie ma szans na dostanie niczego za darmo, bo w tym świecie niczego za darmo po prostu nie ma.

autor: Hanoch Levin / tłumaczenie: Michał Sobelman

reżyseria: Ana Nowicka

muzyka: Renata Przemyk

kostiumy: Monika Kufel

choreografia: Iwona Olszowska

realizacja, produkcja muzyczna: Piotr „Lala” Lewicki

obsada: Lidia Bogaczówna, Monika Kufel, Karol Śmiałek, Paweł Sanakiewicz

Linki:

http://bit.ly/2tjFNM8

http://bit.ly/2slC3p6

http://bit.ly/2tjrBT9

http://bit.ly/2tWxZ0k

http://bit.ly/2sZE105

http://bit.ly/2tjHEAS

http://bit.ly/2sPS5es

http://bit.ly/2tjh5vg

http://bit.ly/2tjI2ic

http://bit.ly/2slfyAN

http://bit.ly/2ugOMLa

http://bit.ly/2FKhvi3

Data premiery: 18 VI 2010

Czas trwania: 90 min.

BILETY: 40 zł [normalne] / 25 zł [ulgowe]
Zakup: pn.-pt. w godz. 10:00-17:00 i na godz. przed każdym wydarzeniem w kasie Teatru BARAKAH przy Paulińskiej 28, przelewem – http://teatrbarakah.com/barakah-wp/bilety-i-wynajem/, przed konkretnym spektaklem (jeśli są jeszcze wolne miejsca)
Rezerwacja: rezerwacje@teatrbarakah.com / 12 397 80 47 / w barze ArtCafe BARAKAH

Grupa Sic! Przedstawia: Spektakl Improwizowany (22.02.)

RUSZA TRASA KONCERTOWA MICHAŁA SZPAKA I MARLENY SZPAK

Nasza strona internetowa używa plików cookies w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. dowiedz się więcej

Nasza strona internetowa używa plików cookies w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych.
Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do twoich potrzeb.
Każdy może zaakceptować pliki cookies albo ma możliwość wyłączenia ich w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje.

Zamknij