close
IDZIE WIOSNA, IDZIEMY DO TEATRU BARAKAH – REPERTUAR NA KWIECIEŃ (PLUS MAJOWA ZAPOWIEDŹ)

IDZIE WIOSNA, IDZIEMY DO TEATRU BARAKAH – REPERTUAR NA KWIECIEŃ (PLUS MAJOWA ZAPOWIEDŹ)

Teatr Barakah zaprasza w kwietniu w swe (wcale nie takie) skromne progi. Jak co miesiąc zapowiada się arcyciekawy repertuar. Przede wszystkim będą dwa powroty: Jednoręki ze Spokane z tekstem autorstwa Martina McDonagha, tego od „Trzech billboardów…” oraz Requiem Hanocha Levina. Będzie to też przerwa między marcową premierą Nocy Waniliowych Myszy odc. 10 „Elementarz Polskiego Patrioty”, a majową premierą spektaklu Teresa w reżyserii Pawła Szarka.

Wejściówki rozchodzą się błyskawicznie, więc pośpiech wysoce zalecany. Dodatkowo przyjemna informacja dla naszych czytelników, fanów, sympatyków, zwolenników etc.: na hasło „KULTURATKA” czeka na wszystkich 10% zniżki – zarówno w kasie biletowej Teatru Barakah, jak i przy barze klimatycznego ArtCafe.

 

Link do repertuaru znajaduje się tutaj: http://teatrbarakah.com/barakah-wp/repertuar/

Poniżej krótkie opisy spektakli:

  • DZIECI Z DWORCA ZOO

„Czułam się jak we wspaniałej, nowej rodzinie. Nie mówiłam dużo, ale miałam, wiedziałam, że mogłabym z nimi rozmawiać o wszystkim. Heroina zrobiła z nas rodzeństwo. Wszyscy byliśmy równi. Potrafiłabym zdradzić im najskrytsze myśli. Czułam się szczęśliwa jak nigdy dotąd. Spaliśmy w jednym łóżku. Nikt mnie nawet nie dotknął. Byliśmy przecież rodzeństwem, heroinowym rodzeństwem”. Świat może być dobry, tak mówią, tak jest nauczane. Do świata trzeba się przystosować, grać według jego reguł. To też częste. Jednak nie wszyscy potrafią. Nie każdy jest w stanie się przystosować, nie każdy potrafi znaleźć jakąkolwiek nić porozumienia ze światem, z ludźmi, z samym sobą. Nie wszyscy mają wystarczająco siły, nadziei. Niektórzy wszystko widzą poprzez ciemne okulary. Takie są dzieci z dworca ZOO. Pragną uciec, pragną bliskości, światła, co często sprawia, że parzą się albo płoną. Świat może być dobry. Kiedy się dobrze przyćpa.
autor: Christiane F. / tłumaczenie: Ryszard Turczyn
reżyseria: Sebastian Oberc
dramaturgia: Bartek Harat, Sebastian Oberc
muzyka: Adrian Konarski
aranżacja przestrzeni: Sebastian Oberc
choreografia: Iwona Olszowska, kostiumy: Monika Kufel
reżyseria świateł: Ana Nowicka
obsada: Paulina Michta, Paulina Napora, Ana Nowicka, Alina Szczegielniak, Ewelina Walczak, Roman Gancarczyk, Dawid Ogrodnik / Krzysztof Zarzecki, Marcel Parysek, Dominik Stroka, Mikołaj Śmierzchalski, Damian Wierzbicki
Linki: http://bit.ly/2CY4UWa, http://bit.ly/2pdTCuR, http://bit.ly/2Dsdj5b, http://bit.ly/2kE1rFB

Data premiery: 11 XI 2017
Czas trwania: 180 min.

BILETY: 60 zł [normalne] / 40 zł [ulgowe]
✘ Zakup: pn.-pt. w godz. 10:00-17:00 i na godz. przed każdym wydarzeniem w kasie Teatru BARAKAH przy Paulińskiej 28, przelewem – http://teatrbarakah.com/barakah-wp/bilety- i-wynajem/, przed konkretnym spektaklem (jeśli są jeszcze wolne miejsca)
✘ Rezerwacja: rezerwacje@teatrbarakah.com / 12 397 80 47 / w barze ArtCafe BARAKAH

  • „JEDNOAKTÓWKI” JANUSZA GŁOWACKIEGO

„Postanowiłem przypomnieć znakomitego pisarza. Z sześciu jednoaktówek, podarowanych mi przez autora, wybrałem cztery: „Konfrontację”, „Spacerek przed snem”, „Choinkę strachu”, „Home Section” (wydane w tomie „Najlepsze jednoaktówki amerykańskie 1995-1996”). Wybrałem je, gdyż przegląda się w nich cały Głowacki. Ten Janusz Głowacki, który mówi o sobie: „Jak większość cyników, łatwo się wzruszam albo i płaczę. Może ironia to najlepszy sposób pisania o rzeczach poważnych albo i tragicznych” – mówi o swoim spektaklu Józef Opalski. Janusza Głowackiego przedstawiać nie trzeba. Albo spróbować przedstawić go trochę inaczej. Tak też czynią twórcy „Jednoaktówek”, których zawsze interesowało w jego pisarstwie to, co ciemne, trudne, niejednoznaczne. Zbitka nonsensu, jadowitego poczucia humoru i lamentu nad kondycją naszą.
autor: Janusz Głowacki
reżyseria: Józef Opalski
muzyka: Adrian Konarski
scenografia i kostiumy: Monika Kufel
obsada: Katarzyna Chlebny, Aleksandra Konior, Bartłomiej Kwiatkowski, Sebastian Oberc, Marcel Wiercichowski
Linki: http://bit.ly/2zgQnCJ, http://bit.ly/2kE0hKk, http://bit.ly/2BOMmbn, http://bit.ly/2mNLVYX, http://bit.ly/2Djw0LS

Data premiery: 8 XII 2017
Czas trwania: 105 min.

BILETY: 40 zł [normalne] / 25 zł [ulgowe]
✘ Zakup: pn.-pt. w godz. 10:00-17:00 i na godz. przed każdym wydarzeniem w kasie Teatru BARAKAH przy Paulińskiej 28, przelewem – http://teatrbarakah.com/barakah-wp/bilety- i-wynajem/, przed konkretnym spektaklem (jeśli są jeszcze wolne miejsca)
✘ Rezerwacja: rezerwacje@teatrbarakah.com / 12 397 80 47 / w barze ArtCafe BARAKAH

  • JEDNORĘKI ZE SPOKANE (Behanding in Spokane)

„— Nie użyłbym określenia ‘czarnuch‘, gdybyście nie przynieśli mi kurwa ręki czarnucha! — Ręki osoby o odmiennym kolorze skóry. A poza tym, to nieprawda! To twoja ręka, tylko sczerniała! Tak im się robi, jak długo leżą oddzielnie od reszty. Czernieją”.
Komedio-kryminał na podstawie sztuki irlandzkiego dramatopisarza, zdobywcy Oscara (za najlepszy film krótkometrażowy), Martina McDonagha to połączenie czarnego humoru z gangsterską ustawką w podejrzanym motelu na północy Stanów. Biało-czarna – czarno-biała para przypominająca Bonnie i Clyde’a, boj hotelowy przypominający Teda z „Czterech Pokoi” oraz mężczyzna bez ręki na tle nawiązującej do estetyki starych filmów gangsterskich scenografii oraz gitarowych riffów na żywo sprawiają, że widz czuje się jak w kinie na seansie filmu kręconego przez trio Tarantino + Lynch + Jarmusch. Okazuje się, że nawet najbardziej zdesperowany poszukiwacz ręki nie da sobie wmówić, że mała, czarna ręka Aborygena należała kiedyś do niego…
autor: Martin McDonagh / tłumaczenie: Klaudyna Rozhin
reżyseria: Ana Nowicka
scenografia i kostiumy: Monika Kufel
konstrukcja: Lesław Kostka
obsada: Lidia Bogaczówna, Monika Kufel, Ana Nowicka, Paweł Tchórzewski, Łukasz Łukasik
muzyka na żywo: Łukasz Łukasik
Linki: http://bit.ly/2sXTZrS, http://bit.ly/2tjkNpi, http://bit.ly/2sXjKbS, http://bit.ly/2tgS97x, http://bit.ly/2siU1IB, http://bit.ly/2tgNBhq, http://bit.ly/2sXuhn7

Data premiery: 18 VI 2011
Czas trwania: 70 min.

BILETY: 40 zł [normalne] / 25 zł [ulgowe]
✘ Zakup: pn.-pt. w godz. 10:00-17:00 i na godz. przed każdym wydarzeniem w kasie Teatru BARAKAH przy Paulińskiej 28, przelewem – http://teatrbarakah.com/barakah-wp/bilety- i-wynajem/, przed konkretnym spektaklem (jeśli są jeszcze wolne miejsca)
✘ Rezerwacja: rezerwacje@teatrbarakah.com / 12 397 80 47 / w barze ArtCafe BARAKAH

  • REQUIEM

„Prawdziwe życie jest gdzie indziej” – słynny cytat z Artura Rimbaud stanowi esencję twórczości zarówno Hanocha Levina jak i Antona Czechowa. Rozliczający się ze swoim życiem starcy, marzący o zmianie, ale niemogący odmienić własnego losu i środowiska młodzi ludzie, w końcu beznadziejnie wpisani w nieszczęście i nędzę skrzywdzeni i poniżeni, to korowód postaci, które spotykamy zarówno w tragikomicznym świecie Levina, jak i w twórczości autora „Mewy”.
„Requiem” krakowskiego Teatru BARAKAH to najprawdopodobniej jedna z najbardziej oryginalnych interpretacji sztuk Hanocha Levina. Twórcy przenoszą jego przedostatni dramat, nazwany przez samego autora bajką o śmierci, w klimat ludowych i obrzędowych pieśni, wykorzystując maski starców oraz zwracającą od pierwszej sekundy na widowni rdzawo-drewnianą scenografię (nagrodzoną na jednym z festiwali teatralnych).
autor: Hanoch Levin / tłumaczenie: Irit Amiel
reżyseria: Maciej Gorczyński
scenografia/plakat: Iwona Bandzarewicz
maski: Ryszard Hodur
obsada: Aleksandra Batko, Karolina Burek, Anna Bochnak-Fryc, Alicja Mojko, Aleksandra Nowakowska, Ewa Żurakowska
Linki: http://bit.ly/2sgG7ff, http://bit.ly/2sfW4SJ, http://bit.ly/2sQ4ije, http://bit.ly/2sPSYUj

Data premiery: 10 X 2016
Czas trwania: 60 min.

BILETY: 40 zł [normalne] / 25 zł [ulgowe]
✘ Zakup: pn.-pt. w godz. 10:00-17:00 i na godz. przed każdym wydarzeniem w kasie Teatru BARAKAH przy Paulińskiej 28, przelewem – http://teatrbarakah.com/barakah-wp/bilety- i-wynajem/, przed konkretnym spektaklem (jeśli są jeszcze wolne miejsca)
✘ Rezerwacja: rezerwacje@teatrbarakah.com / 12 397 80 47 / w barze ArtCafe BARAKAH

  • ELLING

„Pocą się mi dłonie i serce mi wali. W tej niesamowitej chwili uświadamiam sobie, że naprawdę zaczynam się rodzić na nowo. Że nie jestem już tym człowiekiem, który przez 26 lat wiódł bezpieczny żywot pod kloszem, razem z matką. Ten nowy człowiek ma znacznie bardziej ofensywny stosunek do codzienności. Teraz na przykład zdecydował się na kota. I będzie miał kota”.
Historia dwóch mężczyzn, Ellinga i Kjela Bjerne, którzy po kilku latach spędzonych w zakładzie psychiatrycznym wychodzą na wolność i starają się zmierzyć z rzeczywistością. „Elling” to spektakl o relacjach, małych marzeniach, nauce samodzielności i przede wszystkim o ludziach, którzy innym mogą się wydawać być „inni niż wszyscy”.
Historia Ellinga i Kjela Bjerne może być znana szerszej publiczności z norweskiego filmu „Elling” w reż. Pettera Naessa, który zebrał mnóstwo nagród na festiwalach filmowych na całym świecie. Dramat „Elling i Kjell Bjarne” Axela Hellsteniusa powstał na podstawie powieści Ingvara Ambjørnsena „Bracia krwi”.
autor: Axel Hellstenius (na podst. powieści Ingvara Ambjørnsena „Bracia krwi”)
tłumaczenie: Halina Thylwe
reżyseria: Ana Nowicka
muzyka: Damian Raźny, Jakub Ziółkowski
scenografia i kostiumy: Monika Kufel
animacje: Aleksander Janas
asystent reżysera: Grzegorz Margas
obsada: Lena Schimscheiner, Grzegorz Margas, Paweł Plewa, Paweł Wolsztyński
koprodukcja: Teatr BARAKAH i Fundacja Serca Bicie
Linki: http://bit.ly/2HCBVdu

Data premiery: 9 II 2018

BILETY: 40 zł [normalne] / 25 zł [ulgowe]
✘ Zakup: pn.-pt. w godz. 10:00-17:00 i na godz. przed każdym wydarzeniem w kasie Teatru BARAKAH przy Paulińskiej 28, przelewem – http://teatrbarakah.com/barakah-wp/bilety- i-wynajem/, przed konkretnym spektaklem (jeśli są jeszcze wolne miejsca)
✘ Rezerwacja: rezerwacje@teatrbarakah.com / 12 397 80 47 / w barze ArtCafe BARAKAH

  • TERESA

„Prawdziwa miłość boli”. Spektakl o kobietach Kościoła katolickiego, o fanatyzmie, sterowaniu i nacisku oraz sile sugestii i potędze wiary jako niezawodnych narzędziach kontroli. Osią tekstu są biografie trzech Teres, św. Teresy od Dzieciątka Jezus, św. Teresy z Kalkuty oraz Teresy Neumann, kontrowersyjnej niemieckiej mistyczki, jak również wielu innych kobiet – błogosławionych, świętych i męczennic od św. Cecylii do siostry Łucji z Fatimy, których często tragiczne życiorysy służyły umacnianiu konstruktu Kościoła i jego siły oddziaływania. To w końcu rzecz o cechach autobiograficznych autora, o dojrzewaniu, zmaganiu się z narzuconymi schematami religijnymi, o wolności sumienia, wyboru wyznania i własnej tożsamości. Spektakl na cztery osoby, Kobietę, Mężczyznę, dwoje śpiewaków oraz sampler i akordeon. Muzyczna sfera spektaklu, stanowiąca kluczową rolę, oparta będzie na połączeniu stylistyk energetycznego digital hardcore/industrial electro z wykonywaną na żywo przez śpiewaków wokalną muzyką sakralną z epoki średniowiecza oraz nią inspirowaną.
tekst, reżyseria, muzyka, światło: Paweł Szarek
produkcja dźwięku: Rafał Szumny
obsada: Katarzyna Chlebny, Anna Wodyńska, Łukasz Szczepanowski, Rafał Piętka

Data premiery: 11 V 2018

BILETY: 40 zł [normalne] / 25 zł [ulgowe]
✘ Zakup: pn.-pt. w godz. 10:00-17:00 i na godz. przed każdym wydarzeniem w kasie Teatru BARAKAH przy Paulińskiej 28, przelewem – http://teatrbarakah.com/barakah-wp/bilety- i-wynajem/, przed konkretnym spektaklem (jeśli są jeszcze wolne miejsca)
✘ Rezerwacja: rezerwacje@teatrbarakah.com / 12 397 80 47 / w barze ArtCafe BARAKAH

  • ArtCafe Barakah
    Bombonierka Madame Kakadu, czyli (pod)wieczorki z Drag Queen

Pierwsze w Polsce show Drag Queen z kryminalnym wątkiem w tle!

Madame Kakadu i jej najlepsza przyjaciółka Papina McQueen wprowadzą Was w wielki świat artystycznych doznań. Każde spotkanie będzie jedyne i niepowtarzalne za sprawą pojawiających się nietuzinkowych gości. Widzowie będą mieć możliwość uczestniczenia w interakcji scenicznej, co zapewne spowoduje wiele radości i uśmiechu. Wyjdziesz podekscytowany!

ARTYŚCI WYSTĘPUJĄCY: tajemnica śledztwa DATA: raz w miesiącu [sprawdzajcie nasz repertuar] START: 20:00
BILETY na pierwszy odcinek – PROMOCJA: 20 zł BILETY na kolejne: 30 zł

✘ Zakup: pn.-pt. w godz. 10:00-17:00 i na godz. przed każdym wydarzeniem w kasie Teatru
Barakah przy Paulińskiej 28, przelewem – http://teatrbarakah.com/barakah-wp/bilety- i-
wynajem/, przed koncertem (jeśli są jeszcze wolne miejsca)
✘ Rezerwacja: rezerwacje@teatrbarakah.com / 12 397 80 47 / w barze

 

Kwietniowe zapowiedzi Wydawnictwa Uniwersytetu Jagiellońskiego

Co nowego w Teatrze Praska 52

Nasza strona internetowa używa plików cookies w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. dowiedz się więcej

Nasza strona internetowa używa plików cookies w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych.
Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do twoich potrzeb.
Każdy może zaakceptować pliki cookies albo ma możliwość wyłączenia ich w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje.

Zamknij