close
TEATR BARAKAH PAŹDZIERNIKOWĄ PORĄ – REPERTUAR

TEATR BARAKAH PAŹDZIERNIKOWĄ PORĄ – REPERTUAR

Październik miesiącem rozmaitości w Teatrze Barakah! 03.10. oraz 04.10. wystąpią goście z krainy fiordów, czyli „Elling” i spółka. 05.10. zapraszamy na „Jednoaktówki” Janusza Głowackiego. Z kolei 06.10 i 07.10. na scenie pojawią się „Świadkowie”. 12.10. nadejdzie czas, by obejrzeć spektakl… „Wkrótce nadejdzie ten czas”. 13.10. oraz 19.10. będą okazją do rozważań nad losami (niejednej) „Teresy”. 18.10. odwiedzimy fantastyczne „Dzieci z dworca Zoo”, natomiast 20.10. na deskach teatru zagości niejaki „Szyc”. 25.10. prawdziwy hit, czyli „Nothing special” – gościnnie wystąpią artyści z teatru Pablito No Clavó Nada z Buenos Aires. W ostatni weekend (27.10 i 28.10.) odbędzie się „Jedyna Rewia Drag Queen – Królowe Dancingu”. Jesienna nuda? Nie ma mowy!

Wspaniała wiadomość dla naszych czytelników, fanów, sympatyków, zwolenników etc.: na hasło „KULTURAtka” czeka na wszystkich 10% zniżki – zarówno w kasie biletowej Teatru Barakah, jak i przy barze klimatycznego ArtCafe. (Uwaga! Promocja nie obejmuje „Rewii…”, „Dzieci…” oraz premier). Udanych seansów!

Link do repertuaru znajduje się tutaj: http://teatrbarakah.com/barakah-wp/repertuar/

Poniżej krótkie opisy spektakli:

  •  ELLING

„Pocą się mi dłonie i serce mi wali. W tej niesamowitej chwili uświadamiam sobie, że naprawdę zaczynam się rodzić na nowo. Że nie jestem już tym człowiekiem, który przez 26 lat wiódł bezpieczny żywot pod kloszem, razem z matką. Ten nowy człowiek ma znacznie bardziej ofensywny stosunek do codzienności. Teraz na przykład zdecydował się na kota. I będzie miał kota”.
Historia dwóch mężczyzn, Ellinga i Kjela Bjerne, którzy po kilku latach spędzonych w zakładzie psychiatrycznym wychodzą na wolność i starają się zmierzyć z rzeczywistością. „Elling” to spektakl o relacjach, małych marzeniach, nauce samodzielności i przede wszystkim o ludziach, którzy innym mogą się wydawać być „inni niż wszyscy”.
Historia Ellinga i Kjela Bjerne może być znana szerszej publiczności z norweskiego filmu „Elling” w reż. Pettera Naessa, który zebrał mnóstwo nagród na festiwalach filmowych na całym świecie. Dramat „Elling i Kjell Bjarne” Axela Hellsteniusa powstał na podstawie powieści Ingvara Ambjørnsena „Bracia krwi”.
autor: Axel Hellstenius (na podst. powieści Ingvara Ambjørnsena „Bracia krwi”) /
tłumaczenie: Halina Thylwe
reżyseria: Ana Nowicka
muzyka: Damian Raźny, Jakub Ziółkowski
scenografia i kostiumy: Monika Kufel
animacje: Aleksander Janas
asystent reżysera: Grzegorz Margas
obsada: Lena Schimscheiner, Grzegorz Margas, Paweł Plewa, Paweł Wolsztyński
koprodukcja: Teatr BARAKAH i Fundacja Serca Bicie
Linki do recenzji:
http://bit.ly/2HCBVdu
https://bit.ly/2JQYWuH

Data premiery: 9 II 2018
Czas trwania: 75 min

BILETY: 40 zł [normalne] / 25 zł [ulgowe]
✘ Zakup: kasa teatru: pn.-pt. w godz. 10:00-17:00 i na godz. przed każdym wydarzeniem /
przelew: http://teatrbarakah.com/barakah-wp/bilety-i-wynajem/ / ewejsciowki.pl:
https://ewejsciowki.pl/embedded/repertuar/25
✘ Rezerwacja: rezerwacje@teatrbarakah.com / 12 397 80 47

  • „JEDNOAKTÓWKI” JANUSZA GŁOWACKIEGO

„To jest w zasadzie przyzwoity facet. On się po prostu boi… Wiesz, Romek o nim powiedział, że to jest choinka strachu. Ładne, nie? Dobry tytuł do czegoś. On nie może wykonać ruchu ani w jedną, ani w drugą stronę, bo zaraz jakaś bombka nad nim dzwoni i to go paraliżuje”.
„Konfrontacja”, „Spacerek przed snem”, „Choinka strachu” i „Home Section” to cztery jednoaktówki Janusza Głowackiego, z których Józef Opalski stworzył spektakl o relacjach między kobietami i mężczyznami, między mężczyznami i mężczyznami, kobietami i kobietami, między ludźmi. Połączenie nonsensu z jadowitym poczuciem humoru pisarza stawiają bohaterów w absurdalnych, ale przecież codziennych sytuacjach, z których wyłaniają się, tak jak to ludzie, trochę straszni, ale przede wszystkim zabawni.
autor: Janusz Głowacki
reżyseria: Józef Opalski
muzyka: Adrian Konarski
scenografia i kostiumy: Monika Kufel
obsada: Katarzyna Chlebny, Aleksandra Konior, Bartłomiej Kwiatkowski, Sebastian Oberc, Marcel Wiercichowski
Linki do recenzji:
http://bit.ly/2zgQnCJ
http://bit.ly/2kE0hKk
http://bit.ly/2BOMmbn
http://bit.ly/2mNLVYX

Data premiery: 8 XII 2017
Czas trwania: 105 min.

BILETY: 40 zł [normalne] / 25 zł [ulgowe]
✘ Zakup: kasa teatru: pn.-pt. w godz. 10:00-17:00 i na godz. przed każdym wydarzeniem /
przelew: http://teatrbarakah.com/barakah-wp/bilety-i-wynajem/ / ewejsciowki.pl:
https://ewejsciowki.pl/embedded/repertuar/25
✘ Rezerwacja: rezerwacje@teatrbarakah.com / 12 397 80 47

  • ŚWIADKOWIE

„ — Głupota przybiera rozmiary normalne.
— Nieskończoność jest krótsza od nogi Sophii Loren”.
„Świadkowie”, siedzący na kanapie i dryfujący po wodzie życia, bo wygodnie jest tak siedzieć i omijać niebezpieczne wysepki, wierni tekstowi Tadeusza Różewicza, „Świadkowie albo nasza mała stabilizacja”, odkrywają, jak bardzo chcemy być szczęśliwi, a jak trudno tę pełnię szczęścia osiągnąć.
Spektakl krakowskiego Teatru BARAKAH, będący pierwotnie przedstawieniem dyplomowym aktorów, to pełna humoru, ale też bolesna opowieść rzucająca w widza pytaniami o to, kim jest świadek, co się dzieje, gdy sami stajemy się świadkami, ale naszego życia i czy przypadkiem my sami nie zostajemy na własne życzenie w tych swoich własnych życiach uwięzieni. A na co dzień obserwujemy, naprawiamy, psujemy, ale głównie dążymy do tego, by nam się jednak dobrze żyło i na potrzeby tego dobrego, wygodnego, bezpiecznego życia uprawiamy stabilizację, taką naszą małą stabilizację.
autor: Tadeusz Różewicz
reżyseria: Piotr Jędrzejas
obsada: Aneta Wirzinkiewicz, Marcin Kalisz
Linki do recenzji:
http://bit.ly/2sgcxGC

Data premiery w Teatrze BARAKAH: 25 IV 2015
Czas trwania: 60 min.

BILETY: 30 zł [normalne] / 20 zł [ulgowe]
✘ Zakup: kasa teatru: pn.-pt. w godz. 10:00-17:00 i na godz. przed każdym wydarzeniem /
przelew: http://teatrbarakah.com/barakah-wp/bilety-i-wynajem/ / ewejsciowki.pl:
https://ewejsciowki.pl/embedded/repertuar/25
✘ Rezerwacja: rezerwacje@teatrbarakah.com / 12 397 80 47

  • WKRÓTCE NADEJDZIE TEN CZAS (Snart kommer tiden)

„Ależ, ja nie krytykuję sposobu, w jaki robisz te rozmaite rzeczy. Ja krytykuję i wymachuję moją szablą i protestuję dlatego, że ty generalnie nic nie robisz, że mimo tysięcy obowiązków domowych siedzisz spocona, zaśliniona, nad kłębkiem wełny, i robisz na drutach ocieplacz jaj”.
Trzydziestopięcioletnia Rebekka umie tylko to, czego nie umie jej mąż Hilbert. Dlatego otrzymuje od Hilberta, który umie wszystko, prezent urodzinowy w postaci bardzo efektywnej pomocy domowej, dynamicznej dziewicy, Ody. Natomiast Hilbert nie lubi ani żony Rebekki, której podstawowym zajęciem jest obsesyjne robienie na drutach ocieplacza jajek, ani jej byłego męża, dobrodusznego wędkarza Johna, który gorąco kocha „wieczną tułaczkę” – Ingrid. Dlatego Hilbert uprawia seks z ukochaną Johna, a nie z własną żoną.
„Wkrótce nadejdzie ten czas” Line Knutzon, nazywanej duńskim Mrożkiem, jest prapremierową skandynawską produkcją krakowskiego Teatru BARAKAH. To surrealistyczna i absurdalna komedia-dreszczowiec o powierzchownym życiu współczesnego małżeństwa, powielanych trywialnościach, stereotypowych kłótniach, niezrealizowanych marzeniach, zaniedbanej miłości i utracie poczucia upływającego czasu.
autor: Line Knutzon / tłumaczenie: Paweł Partyka
reżyseria: Ana Nowicka i Paweł Partyka
asystent reżysera: Szymon Grzybek
kostiumy: Paweł Partyka
obsada: Małgorzata Brożonowicz-Sienkiewicz, Kamila Klimczak, Aleksandra
Konior, Kinga Kowalska, Szymon Grzybek, Bartłomiej Kwiatkowski
Linki do recenzji:
http://bit.ly/2tjI623
http://bit.ly/2sglEHc
https://bit.ly/2J0YokF
https://bit.ly/2HF3q6O

Data premiery: 10 XII 2016
Czas trwania: 100 min.

BILETY: 40 zł [normalne] / 25 zł [ulgowe]
✘ Zakup: kasa teatru: pn.-pt. w godz. 10:00-17:00 i na godz. przed każdym wydarzeniem /
przelew: http://teatrbarakah.com/barakah-wp/bilety-i-wynajem/ / ewejsciowki.pl:
https://ewejsciowki.pl/embedded/repertuar/25
✘ Rezerwacja: rezerwacje@teatrbarakah.com / 12 397 80 47

  • TERESA

„Prawdziwa miłość boli”.
„Teresa” to mocna, emocjonalna opowieść o fanatyzmie, sterowaniu i nacisku, o zmaganiu się z narzucanymi schematami religijnymi, o kobietach Kościoła katolickiego, w końcu o wolności sumienia oraz wolności wyboru wyznania i kształtowania własnej tożsamości.
Mocna muzyka oparta na połączeniu stylistyk energetycznego digital hardcore/industrial electro z wykonywaną na żywo przez śpiewaków wokalną muzyką sakralną potęguję jego odbiór. Intensywna charakteryzacja postaci wraz z zaskakującą choreografią i kontrowersyjnym tematem przyciągają i budzą przerażenie. Spektakl wywołuje skrajne emocje silnie zapadające w pamięć, naznaczając w myślach trwały ślad.
tekst, reżyseria, muzyka, światło: Paweł Szarek
produkcja dźwięku: Rafał Szumny
ruch: Katarzyna Krzysztofek
obsada: Katarzyna Chlebny, Anna Wodyńska-Piętka, Rafał Piętka-Wodyński,
Łukasz Szczepanowski
Linki:
https://bit.ly/2rMLUqz
https://bit.ly/2IQO174

Data premiery: 11 V 2018
Czas trwania: 85 min.

W spektaklu użyte jest świtało stroboskopowe.

BILETY: 40 zł [normalne] / 25 zł [ulgowe]
✘ Zakup: pn.-pt. w godz. 10:00-17:00 i na godz. przed każdym wydarzeniem w kasie Teatru
BARAKAH przy Paulińskiej 28, przelewem –  http://teatrbarakah.com/barakah-wp/bilety-i-
wynajem/ , przed konkretnym spektaklem (jeśli są jeszcze wolne miejsca)
✘ Rezerwacja: rezerwacje@teatrbarakah.com / 12 397 80 47 / w barze ArtCafe BARAKAH

  • DZIECI Z DWORCA ZOO

„Czułam się jak we wspaniałej, nowej rodzinie. Nie mówiłam dużo, ale miałam, wiedziałam, że mogłabym z nimi rozmawiać o wszystkim. Heroina zrobiła z nas rodzeństwo. Wszyscy byliśmy równi. Potrafiłabym zdradzić im najskrytsze myśli. Czułam się szczęśliwa jak nigdy dotąd. Spaliśmy w jednym łóżku. Nikt mnie nawet nie dotknął. Byliśmy przecież rodzeństwem, heroinowym rodzeństwem”.
Świat może być dobry, tak mówią, tak jest nauczane. Do świata trzeba się przystosować, grać według jego reguł. To też częste. Jednak nie wszyscy potrafią. Nie każdy jest w stanie się przystosować, nie każdy potrafi znaleźć jakąkolwiek nić porozumienia ze światem, z ludźmi, z samym sobą. Nie wszyscy mają wystarczająco siły, nadziei. Niektórzy wszystko widzą poprzez ciemne okulary. Takie są dzieci z dworca ZOO. Pragną uciec, pragną bliskości, światła, co często sprawia, że parzą się albo płoną. Świat może być dobry. Kiedy się dobrze przyćpa.
autor: Christiane F. / tłumaczenie: Ryszard Turczyn
reżyseria: Sebastian Oberc
dramaturgia: Bartek Harat, Sebastian Oberc
muzyka: Adrian Konarski
aranżacja przestrzeni: Sebastian Oberc
choreografia: Iwona Olszowska, kostiumy: Monika Kufel
reżyseria świateł: Ana Nowicka
obsada: Paulina Michta, Paulina Napora, Ana Nowicka, Alina Szczegielniak, Ewelina Walczak, Roman Gancarczyk, Dawid Ogrodnik / Krzysztof Zarzecki / Maciej Charyton, Marcel Parysek, Dominik Stroka, Mikołaj Śmierzchalski, Damian Wierzbicki
Linki do recenzji:
http://bit.ly/2CY4UWa
http://bit.ly/2pdTCuR
http://bit.ly/2kE1rFB
https://bit.ly/2H38Ew7
https://bit.ly/2qBm48t
https://bit.ly/2Dsdj5b
https://bit.ly/2HuWYln
https://bit.ly/2qAVmwv

Data premiery: 11 XI 2017
Czas trwania: 180 min.
W spektaklu użyte jest świtało stroboskopowe.

BILETY: 60 zł [normalne] / 40 zł [ulgowe]
✘ Zakup: kasa teatru: pn.-pt. w godz. 10:00-17:00 i na godz. przed każdym wydarzeniem /
przelew: http://teatrbarakah.com/barakah-wp/bilety-i-wynajem/ / ewejsciowki.pl:
https://ewejsciowki.pl/embedded/repertuar/25
✘ Rezerwacja: rezerwacje@teatrbarakah.com / 12 397 80 47

  • SZYC (Shitz)

„Siedemdziesiąt pięć funtów za kilo szynki. To się skończy tak, że usmażę własną dupę, taniej będzie i przynajmniej będę wiedziała, co jem.”
„Szyc” to jedna z pierwszych wystawionych w Polsce sztuka Hanocha Levina. Wielokrotnie nagradzana na festiwalach teatralnych (za reżyserię, aktorstwo, muzykę i w kategorii najlepszy spektakl) i doceniana w licznych recenzjach współczesna groteska, przeplatana songami skomponowanymi przez znaną, polską wokalistkę, Renatę Przemyk, potrafi śmieszyć i bawić, ale także wzbudzać przerażający niepokój. Potrafi również z powodzeniem w levinowskim stylu żonglować stereotypami i ludzkimi charakterami oraz z tematów, na poły osadzonych w miejscu i czasie, czynić historię uniwersalną. W domu rodziny Szyców znajduje się stół, matka, ojciec, córka oraz wieczne „coś nie tak”. Aplikujący na zięcia nie ma szans na dostanie niczego za darmo, bo w tym świecie niczego za darmo po prostu nie ma.
autor: Hanoch Levin / tłumaczenie: Michał Sobelman
reżyseria: Ana Nowicka
muzyka: Renata Przemyk
kostiumy: Monika Kufel
choreografia: Iwona Olszowska
realizacja, produkcja muzyczna: Piotr „Lala” Lewicki
obsada: Lidia Bogaczówna, Monika Kufel, Karol Śmiałek, Paweł Sanakiewicz
Linki do recenzji:
http://bit.ly/2tjFNM8
http://bit.ly/2slC3p6
http://bit.ly/2tjrBT9
http://bit.ly/2tWxZ0k
http://bit.ly/2sZE105
http://bit.ly/2tjHEAS
http://bit.ly/2sPS5es
http://bit.ly/2tjh5vg
http://bit.ly/2tjI2ic
http://bit.ly/2slfyAN
http://bit.ly/2ugOMLa
http://bit.ly/2FKhvi3
https://bit.ly/2qAAXa4
https://bit.ly/2FKhvi3

Data premiery: 18 VI 2010
Czas trwania: 90 min.

BILETY: 40 zł [normalne] / 25 zł [ulgowe]
✘ Zakup: kasa teatru: pn.-pt. w godz. 10:00-17:00 i na godz. przed każdym wydarzeniem /
przelew: http://teatrbarakah.com/barakah-wp/bilety-i-wynajem/ / ewejsciowki.pl:
https://ewejsciowki.pl/embedded/repertuar/25
✘ Rezerwacja: rezerwacje@teatrbarakah.com / 12 397 80 47

  • Spektakl gościnny „Nothing special” na podstawie „Ferdydurke” Witolda Gombrowicza / teatr Pablito No Clavó Nada (Buenos Aires, AR), 25 października (czwartek), 19:00

Twórcy z argentyńskiego teatru Pablito No Clavó Nada, specjalizującego się w wystawianiu Gombrowicza, po raz kolejny pojawią się na scenie BARAKAH. Tym razem zaprezentują „Nothing special” na podstawie swojego artystycznego śledztwa inspirowanego powieścią „Ferdydurke”. Bo czy nie widzicie, że nasza fasadowa dojrzałość jest fikcją i że wszystko, co potrafimy wyrazić, nie odpowiada naszej intymnej rzeczywistości? Udajemy dojrzałość, ale tak naprawdę żyjemy zupełnie w innym świecie. Dopóki nie będziemy potrafili tych światów połączyć, nasza kultura będzie jednym wielkim narzędziem oszustwa.
Sceniczny eksperyment z Argentyny to bezmyślny i głupi skład banałów, niepowodzeń oraz absurdalnych wspólnych tańców, chcących uwolnić pragnienia i kończących się obowiązkową maskaradą. Artyści badają wyobraźnię absurdu, bezużyteczną i bezsensowną niczym maszyna do rekonstrukcji mechanicznego, wzorcowego i zadowolonego z siebie czasu. Chcą odzyskać szanse na bycie niepoważnym, rozwiązłym i nieistotnym. Pytania o dobro i zło chcą stawiać, a nie na nie odpowiadać. I spowodują eksplozję, prowadzącą do wewnętrznej katastrofy każdego, kogo dziwią u mężczyzny pomalowane paznokcie, u kobiety włosy pod pachami… Koniec z granicami!
autor: Witold Gombrowicz
reżyseria: Braian Alonso
główny asystent: Claudio Glennon
asystent sceny: Denise Gomez
światła: Estefanía Piotrkowski
wizualizacje: Ignacio Tomé
choreografia: Nadia Gómez
produkcja audiowizualna: Julián Cardoso
współpraca muzyczna: Martín Lohrengel
obsada: Concepción Covello, Florentina Messina, Juan Pablo Ruiz, Tomás Fernández Castaño
produkcja: Pablito No Clavó Nada
koordynator produkcji: Marcela Andrés
Linki:

Czas trwania: 60 min.

BILETY: 30 zł [normalne] / 20 zł [ulgowe]
✘ Zakup: kasa teatru: pn.-pt. w godz. 10:00-17:00 i na godz. przed każdym wydarzeniem /
przelew:  http://teatrbarakah.com/barakah-wp/bilety-i-wynajem/
✘ Rezerwacja: rezerwacje@teatrbarakah.com / 12 397 80 47

„Nie ma złej pogody na spacer”, jest dobra na przeczytanie (RECENZJA)

Projekt SAGA w willi Decjusza

Nasza strona internetowa używa plików cookies w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. dowiedz się więcej

Nasza strona internetowa używa plików cookies w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych.
Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do twoich potrzeb.
Każdy może zaakceptować pliki cookies albo ma możliwość wyłączenia ich w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje.

Zamknij