close
LISTOPAD W BARAKAH = PREMIERA SPEKTAKLU „JA, SENDLEROWA” + SPRAWDZONE HITY

LISTOPAD W BARAKAH = PREMIERA SPEKTAKLU „JA, SENDLEROWA” + SPRAWDZONE HITY

Uwaga, uwaga! Już wkrótce w Teatrze Barakah, mieszczącym się na krakowskim Kazimierzu przy ulicy Paulińskiej 28, będzie miała miejsce wielka listopadowa premiera. 11.11. po raz pierwszy na scenie pojawi się spektakl „Ja, Sendlerowa”. Drugi pokaz zaplanowany jest na 12.11., a trzeci – 28.11. Z kolei 14.11. widzowie będą mieli okazję obejrzeć jedyną w swoim rodzaju „Królową wanny”, natomiast 15.11. i 16.11. słynne „Jednoaktówki Janusza Głowackiego”. 19.11. to czas na absolutne „must see” w Barakah, czyli „Dzieci z dworca Zoo”. W ostatni weekend miesiąca warto zobaczyć „Teresę” (24.11.) oraz Czarny pistolet (25.11.). Listopadowy repertuar zakończy 29.11. spektakl „Szyc”. Zapraszamy!

 

Wspaniała wiadomość dla naszych czytelników, fanów, sympatyków, zwolenników etc.: na hasło „KULTURAtka” czeka na wszystkich 10% zniżki – zarówno w kasie biletowej Teatru Barakah, jak i przy barze klimatycznego ArtCafe. (Uwaga! Promocja nie obejmuje „Rewii…”, „Dzieci…” oraz premier). Udanych seansów!

Link do repertuaru znajduje się tutaj: http://teatrbarakah.com/barakah-wp/repertuar/

  • JA, SENDLEROWA

„Ja, Sendlerowa. Wypowiadam wojnę Hitlerowi! O tak! No chodź! W ząbek czesany i wszyscy w ząbek czesani. Takiego wała! Co mi tu będzie jakiś psychopata wprowadzał jakieś swoje zasady higieny międzyludzkiej. Nie zostawię tego. Bo płonie we mnie gniew, bo jestem wkurwiona, bo bardzo, naprawdę bardzo nie podoba mi się to wszystko i nie mam zamiaru nic z tym nie robić”.
Dzieci uratowane kontra dzieci martwe. Gorzkie równania i statystyki. Bohaterstwo osoby, która uratowała wiele żydowskich dzieci, bohaterstwo będące kroplą w morzu krwi. Kobieta prowadząca nierówną walkę ze śmiercią, podłością, pragmatycznym równaniem siły. Sendlerowa występuje jako symbol nieprzejednania w świecie ryzykownych wyborów, symbol walki o pokój, niepodległości osobistej, także jako symbol międzyludzkiej empatii walczącej z bezwzględną, chłodną maszyną. Ale „Ja, Sendlerowa” jest także opowieścią o przejmowaniu osobistej historii dla zbiorowego poczucia komfortu, opowieścią o ostatecznej samotności bohaterstwa, rozczarowaniu oraz o samotności człowieka wobec okrucieństwa i obojętności świata.

reżyseria: Ana Nowicka
tekst: Bartek Harat
muzyka: Adrian Konarski
scenografia i kostiumy: Monika Kufel
choreografia: Katarzyna Kleszcz
obsada: Alicja Czarnik, Aleksandra Konior, Monika Kufel, Łukasz Gawroński, Karol Śmiałek
Data premiery: 11 XI 2018

BILETY: 40 zł [normalne] / 25 zł [ulgowe]
www.teatrbarakah.com
www.facebook.com/TeatrBARAKAH

  • KRÓLOWA WANNY

„Księżniczka sedesu, dolnej klapy sedesowej i strefy spuszczania wody, strażniczka królewskiego odbytu — jej wysokość Kądziela Fon-Piździela!” Na spektakl „Królowa wanny” składają się fragmenty kabaretów, skecze oraz piosenki izraelskiego dramaturga Hanocha Levina, który z powodzeniem wkracza w kolejne produkcje krakowskiego Teatru BARAKAH. Bohaterów tych levinowskich tekstów spotykają historie niespotykane, bo oto przez wyjście do toalety tracą życiową szansę na miłość albo mylą im się oficjalne uroczystości położenia kamienia węgielnego, albo po prostu, jak Apsik i Czopek, ruszają w miasto, by zaliczyć kolejny nieudany podryw. Czy więc takie całkiem niespotykane?
Hanoch Levin sprytnie krążył wokół tematów damsko-męskich, dokładając politykę, historię, socjologię, antropologię, wszystko, co w levinowskiej, kochającej łamać wszelakie konwencje i stereotypy, głowie się przydarzało. 2* (refleksja + rozrywka) + (refleksja + rozrywka) * gra słowem = „Królowa wanny”.

autor: Hanoch Levin / tłumaczenie: Michał Sobelman, Agnieszka Olek, Ela Sidi, Włodzimierz Leder
reżyseria i adaptacja: Ana Nowicka
muzyka: Piotr „Lala" Lewicki
kostiumy: Monika Kufel
choreografia: Iwona Olszowska
animacje: Paweł Penarski
obsada: Lidia Bogaczówna, Monika Kufel, Krzysztof Bochenek, Franciszek Muła, Sebastian Oberc / Dominik Nowak
Linki:
http://bit.ly/2thmbbI
http://bit.ly/2sY3VBv
http://bit.ly/2ueMKuT
Data premiery: 30 XI 2013
Czas trwania: 60 min.

BILETY: 40 zł [normalne] / 25 zł [ulgowe]
✘ Zakup: kasa teatru: pn.-pt. w godz. 10:00-17:00 i na godz. przed każdym wydarzeniem /
przelew: http://teatrbarakah.com/barakah-wp/bilety-i-wynajem/ / ewejsciowki.pl:
https://ewejsciowki.pl/embedded/repertuar/25
✘ Rezerwacja: rezerwacje@teatrbarakah.com / 12 397 80 47

  • „JEDNOAKTÓWKI” JANUSZA GŁOWACKIEGO

„To jest w zasadzie przyzwoity facet. On się po prostu boi… Wiesz, Romek o nim powiedział, że to jest choinka strachu. Ładne, nie? Dobry tytuł do czegoś. On nie może wykonać ruchu ani w jedną, ani w drugą stronę, bo zaraz jakaś bombka nad nim dzwoni i to go paraliżuje”. „Konfrontacja”, „Spacerek przed snem”, „Choinka strachu” i „Home Section” to cztery jednoaktówki Janusza Głowackiego, z których Józef Opalski stworzył spektakl o relacjach między kobietami i mężczyznami, między mężczyznami i mężczyznami, kobietami i kobietami, między ludźmi. Połączenie nonsensu z jadowitym poczuciem humoru pisarza stawiają bohaterów w absurdalnych, ale przecież codziennych sytuacjach, z których wyłaniają się, tak jak to ludzie, trochę straszni, ale przede wszystkim zabawni.

autor: Janusz Głowacki
reżyseria: Józef Opalski
muzyka: Adrian Konarski
scenografia i kostiumy: Monika Kufel
obsada: Katarzyna Chlebny, Aleksandra Konior, Bartłomiej Kwiatkowski, Sebastian
Oberc, Marcel Wiercichowski
Linki do recenzji:
http://bit.ly/2zgQnCJ
http://bit.ly/2kE0hKk
http://bit.ly/2BOMmbn
http://bit.ly/2mNLVYX
Data premiery: 8 XII 2017
Czas trwania: 105 min.

BILETY: 40 zł [normalne] / 25 zł [ulgowe]
✘ Zakup: kasa teatru: pn.-pt. w godz. 10:00-17:00 i na godz. przed każdym wydarzeniem /
przelew: http://teatrbarakah.com/barakah-wp/bilety-i-wynajem/ / ewejsciowki.pl:
https://ewejsciowki.pl/embedded/repertuar/25
✘ Rezerwacja: rezerwacje@teatrbarakah.com / 12 397 80 47

  • DZIECI Z DWORCA ZOO

„Czułam się jak we wspaniałej, nowej rodzinie. Nie mówiłam dużo, ale miałam, wiedziałam, że mogłabym z nimi rozmawiać o wszystkim. Heroina zrobiła z nas rodzeństwo. Wszyscy byliśmy równi. Potrafiłabym zdradzić im najskrytsze myśli. Czułam się szczęśliwa jak nigdy dotąd. Spaliśmy w jednym łóżku. Nikt mnie nawet nie dotknął. Byliśmy przecież rodzeństwem, heroinowym rodzeństwem”.
Świat może być dobry, tak mówią, tak jest nauczane. Do świata trzeba się przystosować, grać według jego reguł. To też częste. Jednak nie wszyscy potrafią. Nie każdy jest w stanie się przystosować, nie każdy potrafi znaleźć jakąkolwiek nić porozumienia ze światem, z ludźmi, z samym sobą. Nie wszyscy mają wystarczająco siły, nadziei. Niektórzy wszystko widzą poprzez ciemne okulary. Takie są dzieci z dworca ZOO. Pragną uciec, pragną bliskości, światła, co często sprawia, że parzą się albo płoną. Świat może być dobry. Kiedy się dobrze przyćpa.

autor: Christiane F. / tłumaczenie: Ryszard Turczyn
reżyseria: Sebastian Oberc
dramaturgia: Bartek Harat, Sebastian Oberc
muzyka: Adrian Konarski
aranżacja przestrzeni: Sebastian Oberc
choreografia: Iwona Olszowska, kostiumy: Monika Kufel
reżyseria świateł: Ana Nowicka
obsada: Paulina Michta, Paulina Napora, Ana Nowicka, Alina Szczegielniak, Ewelina Walczak, Roman Gancarczyk, Dawid Ogrodnik / Krzysztof Zarzecki / Maciej Charyton, Dawid Pirański, Dominik Stroka, Mikołaj Śmierzchalski, Damian Wierzbicki
Linki do recenzji:
http://bit.ly/2CY4UWa
http://bit.ly/2pdTCuR
http://bit.ly/2kE1rFB
https://bit.ly/2H38Ew7
https://bit.ly/2qBm48t
https://bit.ly/2Dsdj5b
https://bit.ly/2HuWYln
https://bit.ly/2qAVmwv

Data premiery: 11 XI 2017
Czas trwania: 180 min.
W spektaklu użyte jest świtało stroboskopowe.

BILETY: 60 zł [normalne] / 40 zł [ulgowe]
✘ Zakup: kasa teatru: pn.-pt. w godz. 10:00-17:00 i na godz. przed każdym wydarzeniem /
przelew: http://teatrbarakah.com/barakah-wp/bilety-i-wynajem/ / ewejsciowki.pl:
https://ewejsciowki.pl/embedded/repertuar/25
✘ Rezerwacja: rezerwacje@teatrbarakah.com / 12 397 80 47

  • TERESA

„Prawdziwa miłość boli”.
„Teresa” to mocna, emocjonalna opowieść o fanatyzmie, sterowaniu i nacisku, o zmaganiu się z narzucanymi schematami religijnymi, o kobietach Kościoła katolickiego, w końcu o wolności sumienia oraz wolności wyboru wyznania i kształtowania własnej tożsamości. Mocna muzyka oparta na połączeniu stylistyk energetycznego digital hardcore/industrial electro z wykonywaną na żywo przez śpiewaków wokalną muzyką sakralną potęguję jego odbiór. Intensywna charakteryzacja postaci wraz z zaskakującą choreografią i kontrowersyjnym tematem przyciągają i budzą przerażenie. Spektakl wywołuje skrajne emocje silnie zapadające w pamięć, naznaczając w myślach trwały ślad.

tekst, reżyseria, muzyka, światło: Paweł Szarek
produkcja dźwięku: Rafał Szumny
ruch: Katarzyna Krzysztofek
obsada: Katarzyna Chlebny, Anna Wodyńska-Piętka, Rafał Piętka-Wodyński, Łukasz Szczepanowski
Linki:
https://bit.ly/2rMLUqz
https://bit.ly/2IQO174
Data premiery: 11 V 2018
Czas trwania: 85 min.
W spektaklu użyte jest świtało stroboskopowe.

BILETY: 40 zł [normalne] / 25 zł [ulgowe]
✘ Zakup: pn.-pt. w godz. 10:00-17:00 i na godz. przed każdym wydarzeniem w kasie Teatru
BARAKAH przy Paulińskiej 28, przelewem – http://teatrbarakah.com/barakah-wp/bilety-i-
wynajem/ , przed konkretnym spektaklem (jeśli są jeszcze wolne miejsca)
✘ Rezerwacja: rezerwacje@teatrbarakah.com / 12 397 80 47 / w barze ArtCafe BARAKAH

  • CZARNY PISTOLET

„I potem kupiliśmy te pistolety. Małe pistolety. Zastrzeliliśmy psa, a potem mój przyjaciel strzelił z bardzo daleka, celując w moją siostrę, myśląc, że się nic nie stanie. Trafił ją tuż pod oko. Prawie w sam środek. Pocisk rozciął policzek. Mój tata rozwalił te pistolety ze swoim bratem. Krzyczeli równocześnie „Kurwa” i deptali. Wyglądali całkiem zabawnie”. „Czarny Pistolet” to monodram w wykonaniu Krzysztofa Bochenka wyprodukowany w krakowskim Teatrze BARAKAH. Jest historią człowieka, który pod wpływem emocji związanych z pogrzebem najbliższego przyjaciela, przy pomocy gitary i piosenek Włodzimierza Wysockiego, stara się powrócić myślami do przeszłości. To nie tylko rozrachunek z życiem, ale również próba ponownego odnalezienia jego sensu.
„Czy pamiętasz jeszcze tamten dom?
Los cię gdzieś przemieścił dawno stąd.
Nie wie sam, co stracił, szczerze wyznam to,
Kto w tym domu nie był i nie widział go”.
Krzysztof Bochenek wykonuje piosenki Włodzimierza Wysockiego w kilku językach. Scenariusz nie jest biografią Wysockiego, jego teksty i piosenki to tylko pretekst dla głównego bohatera do odnalezienia i pokonania swoich własnych demonów. Kilka wspomnień i historii przewijających się na scenie powstało na podstawie rozmów syna – jednocześnie debiutującego scenarzysty i reżysera przedstawienia, Filipa Bochenka – z ojcem.

reżyseria i scenariusz: Filip Bochenek
przy wykorzystaniu piosenek Włodzimierza Wysockiego / tłumaczenie: Julian Brudzewski, Michał B. Jagiełło, Andrzej Mandalian, Wojciech Młynarski, Wiktor Woroszylski
obsada: Krzysztof Bochenek
Linki do recenzji:
http://bit.ly/2ueib8I
http://bit.ly/2tiwI6V
http://bit.ly/2si2cVS
Data premiery: 25 XI 2016
Czas trwania: 60 min.

BILETY: 30 zł [normalne] / 20 zł [ulgowe]
✘ Zakup: kasa teatru: pn.-pt. w godz. 10:00-17:00 i na godz. przed każdym wydarzeniem /
przelew: http://teatrbarakah.com/barakah-wp/bilety-i-wynajem/ / ewejsciowki.pl:
https://ewejsciowki.pl/embedded/repertuar/25
✘ Rezerwacja: rezerwacje@teatrbarakah.com / 12 397 80 47

  • SZYC (Shitz)

„Siedemdziesiąt pięć funtów za kilo szynki. To się skończy tak, że usmażę własną dupę, taniej będzie i przynajmniej będę wiedziała, co jem.”
„Szyc” to jedna z pierwszych wystawionych w Polsce sztuka Hanocha Levina. Wielokrotnie nagradzana na festiwalach teatralnych (za reżyserię, aktorstwo, muzykę i w kategorii najlepszy spektakl) i doceniana w licznych recenzjach współczesna groteska, przeplatana songami skomponowanymi przez znaną, polską wokalistkę, Renatę Przemyk, potrafi śmieszyć i bawić, ale także wzbudzać przerażający niepokój. Potrafi również z powodzeniem w levinowskim stylu żonglować stereotypami i ludzkimi charakterami oraz z tematów, na poły osadzonych w miejscu i czasie, czynić historię uniwersalną. W domu rodziny Szyców znajduje się stół, matka, ojciec, córka oraz wieczne „coś nie tak”. Aplikujący na zięcia nie ma szans na dostanie niczego za darmo, bo w tym świecie niczego za darmo po prostu nie ma.

autor: Hanoch Levin / tłumaczenie: Michał Sobelman
reżyseria: Ana Nowicka
muzyka: Renata Przemyk
kostiumy: Monika Kufel
choreografia: Iwona Olszowska
realizacja, produkcja muzyczna: Piotr „Lala” Lewicki
obsada: Lidia Bogaczówna, Monika Kufel, Karol Śmiałek, Paweł Sanakiewicz
Linki do recenzji:
http://bit.ly/2tjFNM8
http://bit.ly/2slC3p6
http://bit.ly/2tjrBT9
http://bit.ly/2tWxZ0k
http://bit.ly/2sZE105
http://bit.ly/2tjHEAS
http://bit.ly/2sPS5es
http://bit.ly/2tjh5vg
http://bit.ly/2tjI2ic
http://bit.ly/2slfyAN
http://bit.ly/2ugOMLa
http://bit.ly/2FKhvi3
https://bit.ly/2qAAXa4
https://bit.ly/2FKhvi3
Data premiery: 18 VI 2010
Czas trwania: 90 min.

BILETY: 40 zł [normalne] / 25 zł [ulgowe]
✘ Zakup: kasa teatru: pn.-pt. w godz. 10:00-17:00 i na godz. przed każdym wydarzeniem /
przelew: http://teatrbarakah.com/barakah-wp/bilety-i-wynajem/ / ewejsciowki.pl:
https://ewejsciowki.pl/embedded/repertuar/25
✘ Rezerwacja: rezerwacje@teatrbarakah.com / 12 397 80 47

sezon Filharmonii Futura

Płynne rozmowy o naszym pokoleniu (recenzja)

Nasza strona internetowa używa plików cookies w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. dowiedz się więcej

Nasza strona internetowa używa plików cookies w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych.
Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do twoich potrzeb.
Każdy może zaakceptować pliki cookies albo ma możliwość wyłączenia ich w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje.

Zamknij