close
Narzędzia wujka Google (recenzja)

Narzędzia wujka Google (recenzja)

Google to o wiele więcej niż najsłynniejsza wyszukiwarka, która odpowiada na wszystkie pytania internautów. To także zestaw narzędzi marketingowych i analitycznych przydatnych w prowadzeniu własnego biznesu, a na pytania, jak z nich korzystać, odpowiada książka Krzysztofa Marca „Narzędzia Google dla e-commerce”.

Książka Krzysztofa Marca to doskonała pozycja, szczególnie dla początkujących użytkowników narzędzi Google, która krok po kroku przeprowadza przez kolejne rozwiązania giganta IT, tj. Google Search Control, Google Analitycs czy Google Ads. Narzędzia te opisane są szczegółowo, tak, że osoba, która nigdy wcześniej z nich nie korzystała powinna sobie poradzić. Jeśli nie – autor podpowiada linki, pod którymi można znaleźć teksty rozszerzające dane zagadnienie.

„Narzędzia Google dla e-commerce” w przystępny sposób wyjaśniają wszystkie potrzebne pojęcia, uczą zasad optymalizacji strony www, tłumaczą czym są słowa kluczowe i jak je tworzyć, pokazują jak przygotować swoje pierwsze reklamy i kampanie w Google Ads, jak konfigurować konwersje, podpowiadają na jakie parametry zwracać uwagę w Analitycsie i jak analizować dane, by jak najwięcej z nich wycisnąć. Krzysztof Marzec uczy czytelników myśleć tak, jak roboty Googla i zrozumieć mechanizmy, które są wykorzystywane np. do pozycjonowania strony w wyszukiwarce czy osiągania wysokiego współczynnika kilkalności naszych reklam.

Grafiki w książce przedstawiają poprzedni wygląd interfejsów narzędzi Google, jednak ciągle system pozwala korzystać ze wcześniejszych wersji, więc obecnie niczego to nie utrudnia. Zresztą, zgadzam się z autorem, że poprzedni wygląd jest czytelniejszy i posiada więcej możliwości, więc warto to właśnie na jego przykładzie uczyć się Google.

Autor nie ogranicza się jednak tylko do przedstawiania narzędzi ze stajni Google, przy wielu tematach poleca dodatkowe programy, pomocne we wdrożeniu rozwiązań. Na końcu książki pojawia się też kilka linków, które mogą być przydatne w dalszym zgłębianiu tajników marketingu i sprzedaży oraz słowniczek z najważniejszymi pojęciami.

„Narzędzia Google dla e-commerce” to przydatna, skondensowana pigułka wiedzy, przeznaczona jednak raczej dla osób, które dopiero rozpoczynają przygodę z narzędziami Google niż osób pracujących z nimi na co dzień. Niech nie zniechęci jednak nikogo słowo e-commerce w tytule, o ile właściciele sklepów internetowych na pewno znajdą tu wiele ciekawostek, to książka jest też idealna dla osób, które przy pomocy narzędzi Google chcą zwiększyć ruch na swojej stronie / blogu / portalu.

Dagmara Marcinek

 

Narzędzia Google dla e-commerce. Wydanie II poszerzone

Autor: Krzysztof Marzec
Wydawnictwo: Helion
Data wydania: wrzesień 2018
Ilość stron: 240

Za książkę dziękuję księgarni HELION. Książka dostępna pod LINKIEM.

Dagmara Marcinek

Dagmara Marcinek

When I'm hungry, I eat. When I'm thirsty, I drink. When I feel like saying something, I say it.

18.11.2018 – Akademia Rodzinna – Wszyscy Święci Uśmiechnięci

WhoMan – festiwal ludzi z pasją

Nasza strona internetowa używa plików cookies w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. dowiedz się więcej

Nasza strona internetowa używa plików cookies w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych.
Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do twoich potrzeb.
Każdy może zaakceptować pliki cookies albo ma możliwość wyłączenia ich w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje.

Zamknij