close
II OPOLSKI MARATON TEATRALNY W TEATRZE KOCHANOWSKIEGO – 23-25 LISTOPADA

II OPOLSKI MARATON TEATRALNY W TEATRZE KOCHANOWSKIEGO – 23-25 LISTOPADA

II Opolski Maraton Teatralny to wyjątkowa szansa, by w zaledwie trzy dni zobaczyć aż pięć najnowszych spektakli Teatru Kochanowskiego oraz wziąć udział w dyskusjach z udziałem artystów, aktorów i znawców polskiego teatru. Na opolską widownię czekają również wydarzenia towarzyszące: koncert oraz prapremierowe czytanie sztuki. Szczegółowe informacje poniżej oraz na stronie: https://teatropole.pl/ii-opolski-maraton-teatralny/

Każdego dnia po spektaklach zapraszamy na rozmowy o kulturze – spotkania prowadzone przez znanego polskiego krytyka teatralnego, jurora i selekcjonera wielu polskich festiwali teatralnych, związanego z takimi tytułami prasowymi jak: „Życie”, „Dziennik” czy „Przekrój”, a od marca 2012 z Radiową Dwójką – Jacka Wakara.

W PROGRAMIE:

23 listopada (piątek):
11:00 „Zdziczenie obyczajów pośmiertnych” (reż. Marta Streker)
19:00 „Kolaboranci” (reż. Piotr Ratajczak)”
21:00 Rozmowy o kulturze

24 listopada (sobota):
15:00 „Dramatoczytanie” (reż. Norbert Rakowski)
16:30 Rozmowy o kulturze
18:00 „Český díplom” (reż. Piotr Ratajczak)
20:30 „Wątpliwość” (reż. Norbert Rakowski)
22:00 Rozmowy o kulturze
22:30 Koncert na foyer (Zespół Dziewczyny)

25 listopada (niedziela):
17:00 „Zdziczenie obyczajów pośmiertnych” (reż. Marta Streker)
19:00 „Romeo i Julia” (reż. Attila Keresztes)
21:00 Rozmowy o kulturze

CENNIK KARNETÓW NA II OPOLSKI MARATON TEATRALNY:

Dwa spektakle:
bilet normalny – 78 zł/ 60 zł
bilet ulgowy – 54 zł/ 44 zł

Trzy spektakle:
bilet normalny – 117 zł/ 87 zł
bilet ulgowy – 81 zł/ 63 zł

Cztery spektakle:
bilet normalny – 156 zł/ 112 zł
bilet ulgowy – 108 zł/ 80 zł

Pięć spektakli:
bilet normalny – 195 zł/ 135 zł
bilet ulgowy – 135 zł/ 95 zł

OPISY SPEKTAKLI:

„ZDZICZENIE OBYCZAJÓW POŚMIERTNYCH”

Trzy ofiary nieszczęśliwej miłości powracają na miejsce zbrodni, której każdy z nich był sprawcą. Skrupulatnie przeprowadzają kryminalistyczną retrospekcję zdarzeń. Podejmują próbę bolesnego rozliczenia, w którym brak jasnego podziału na winowajców i ofiary. Po śmierci otrzymują złudną szansę na szczęście, którego za życia nie udało się im doświadczyć. To żądza spełnienia miłość uwięziła ich w świecie – pułapce, z którego po tragicznej śmierci nie potrafią się uwolnić.
„Zdziczenie obyczajów pośmiertnych” Bolesława Leśmiana to poetycki dramat namiętności, przepełniony młodą energią najmłodszych aktorów Kochanowskiego. To historia pewnego morderstwa, którego świadkiem była nie tylko miłość, ale i nienawiść, pożądanie, zazdrość i zdrada, które do dziś nie pozwalają głównym bohaterom zaznać spokoju.

REŻYSERIA:
Marta Streker

SCENOGRAFIA, KOSTIUMY:
Julia Kosmynka

MUZYKA:
Sebastian Ładyżyński

OBSADA:
Magdalena Maścianica – Krzemina
Monika Stanek – Marcianna
Karol Kossakowski – Sobstyl

CZAS TRWANIA:
60 min (bez przerwy)
Miejsca na spektakl nienumerowane.

PREMIERA:
03 lutego 2018 – Scena Bunkier

„KOLABORANCI”

Czasy niemieckiej okupacji. Na warszawskich scenach pornograficzne kabarety i demoralizujące sztuki tworzone w duchu propagandowym. Występują polscy aktorzy. Oglądają ich tłumy polskiej widowni. Za nieposłuszeństwo zostaną skazani jedynie ci pierwsi. Ci, którzy mieli wybór pomiędzy heroiczną postawą związaną z ryzykiem utraty życia, pracą kelnera lub szatniarza, a ostatecznie pójściem na układ i graniem w służbie nazistowskich idei. Niektórzy tego wyboru nie mieli – ratowanie żony Żydówki czy syna w Oświęcimiu było ważniejsze niż konsekwencje oddania się w służbę diabłu. A takich czekały drastyczne skutki infamii – od golenia głów po śmierć z rąk kontrwywiadu.
„Kolaboranci” w reżyserii Piotra Ratajczaka odkrywają ciemne karty historii polskiego teatru i kina. Zobaczcie, co tak bardzo bawiło polską publiczność w czasie II wojny światowej i być może pośmiejcie się razem z nami!  W opolskim kabarecie wystąpią m.in. Adolf Dymsza, Igo Sym, Ina Benita, Bogusław Samborski i wielu innych. Zabawa w stylu lat 30. (pióra, kabaretki i zespół muzyczny na żywo) nie może się odbyć bez waszego udziału!

REŻYSERIA I OPRACOWANIE MUZYCZNE:
Piotr Ratajczak

TEKST:
Maria Marcinkiewicz-Górna i Piotr Rowicki

DRAMATURGIA:
Maria Marcinkiewicz-Górna

SCENOGRAFIA:
Kaja Migdałek

KOSTIUMY:
Grupa Mixer

WSPÓŁPRACA MERYTORYCZNA:
Angelika Kuźniak

CHOREOGRAFIA:
Urszula Parol

PLASTYKA RUCHU:
Arkadiusz Buszko

OBSADA:
Katarzyna Osipuk – Halina Rapacka oraz Helena Wielgomasowa
Magdalena Maścianica – Ina Benita
Monika Stanek – Jaga Juno oraz Irena Solska
Leszek Malec – Ernest Wilimowski
Radomir Rospondek (gościnnie) – Adolf Dymsza
Michał Świtała – Bogusław Sambroski
Jędrzej Wielecki – Igo Sym
Rafał Kronenberger – Kazimierz Junosza- Stępowski oraz Andrzej Szalawski

MUZYKA NA ŻYWO:
Arkadiusz Czyżewski
Jacek Hornik
Piotr Skrzypiec
Jan Wezner

TANCERKI:
Martyna Podwysocka
Aleksandra Kocot
Wiktoria Frącz
Wiktoria Rusin

INSPICJENT:
Adam Szostok

CZAS TRWANIA:
110 min (bez przerwy)
Miejsca na spektakl nienumerowane.

PREMIERA:
28 marca 2018 – Duża Scena

„ČESKÝ DÍPLOM”

„Český díplom” to próba spojrzenia na czechosłowacką historię XX wieku poprzez opowieść o kilku niezwykłych postaciach z jej kultury i polityki. Krótkie historie, ledwie okruchy biografii, pokazują nam czeski świat i jego skomplikowaną historię w różnych, często tragikomicznych barwach.
Owe historie niezwykłych bohaterów – ekscentrycznych artystów, ludzi zmiażdżonych przez system komunistyczny, rewolucjonistów – starają się podważyć stereotyp Czechosłowacji jako sielskiej krainy dobrotliwych ludzi spędzających życie w karczmie, pijących piwo i zagryzających knedlikiem. Przyglądając się czechosłowackiej historii i mentalności, próbując ją zrozumieć, staramy się dostrzec w odbitym zwierciadle naszą kondycję społeczną.
Marta Kubisova – popularna piosenkarka zniszczona przez system, Lida Baarova – aktorka kolaborująca z nazistami, Otokar Svec – nieszczęśliwy autor największego pomnika Stalina w Europie, Jan Palach – polityczny samobójca, płonąca pochodnia, a nawet Blondynka z filmu Miłość blondynki, to tylko niektóre z opisanych postaci z czechosłowackiego świata. A poza tym, to jest dyplom… Český díplom… I to jest najważniejsze… Ahoj!

REŻYSERIA I OPRACOWANIE MUZYCZNE:
Piotr Ratajczak

REŻYSERIA FORMY:
Wojciech Brawer

WSPÓŁPRACA DRAMATURGICZNA:
Joanna Kowalska

DRAMATURGIA RUCHU:
Arkadiusz Buszko

MUZYKA:
Mateusz Winsław

SCENOGRAFIA I KOSTIUMY:
Marianna Lisiecka

ASYSTENT REŻYSERA:
Hubert Waljewski

OBSADA:
Wiktoria Czubaszek
Anna Gabrysz
Helena Hajkowicz
Agata Jakoniuk
Joanna Kowalska
Monika Stanek
Mikołaj Bańdo
Tomasz Tywoniuk
Kornel Sadowski
Jędrzej Wielecki

CZAS TRWANIA:
120 min (bez przerwy)
Miejsca na spektakl nienumerowane.

PREMIERA:
17 lutego 2018 – Modelatornia

„WĄTPLIWOŚĆ”

Co robimy, kiedy nie jesteśmy czegoś pewni?
Czy to, co widzimy jest prawdziwe?
Jak interpretujemy ludzi i zdarzenia?
Tak jak chcemy, czy takimi jakimi są?
Czy jedna podsunięta sugestywna myśl może nas zmienić?

„Wątpliwość” to sztuka pozbawiona prostych rozwiązań. Sam musisz zdecydować, po której staniesz stronie.
Są tu pragnienia i lęki, które dobrze znasz. Są myśli, nad którymi nie możesz zapanować i słowa, które nieodwracalnie mogą zniszczyć czyjeś życie.

Sztuka była sensacją na Broadwayu i  okazała się ona największym sukcesem autora – Johna Patricka Shanleya – zbierając niemal wszystkie najważniejsze wyróżnienia teatralne – w tym Pulitzera za najlepszy tekst dramatyczny!

REŻYSERIA I OPRACOWANIE MUZYCZNE:
Norbert Rakowski

TŁUMACZENIE:
Michał Ronikier

SCENOGRAFIA:
Maria Jankowska

WSPÓŁPRACA KOSTIUMOGRAFICZNA:
Agnieszka Zawadzka – Outfit Format

WIZUALIZACJE:
Bartek Wójcicki – Pushka Studio

OBSADA:
Teatr im. J. Kochanowskiego w Opolu:
Siostra Alojza – Judyta Paradzińska
Siostra James – Karolina Kuklińska

Teatr Śląski im. St. Wyspiańskiego w Katowicach:
Ksiądz Flynn – Michał Rolnicki
Pani Miller – Dorota Chaniecka

INSPICJENT:
Urszula Kraska (Teatr im. J. Kochanowskiego w Opolu)
Barbara Dudek (Teatr Śląski im. St. Wyspiańskiego w Katowicach)

CZAS TRWANIA:
75 min (bez przerwy)

PREMIERA:
20 kwietnia 2018 – Teatr Śląski im. St. Wyspiańskiego w Katowicach, Scena Kameralna
11 maja 2018 – Teatr im. Jana Kochanowskiego w Opolu, Mała Scena

„ROMEO I JULIA”

Romans wszech czasów w widowiskowej inscenizacji węgierskiego reżysera Attili Keresztesa.
„Romeo i Julia“  to najkrótsza, a zarazem najpiękniejsza opisana historia miłosna w świecie. Zaczyna się gwałtownie i kończy momentalnie. Ze względu na niepohamowane namiętności jest w niej o wiele więcej złych decyzji niż dobrych, i to one prowadzą do nieodwracalnych czynów.
Historia kochanków z Werony w niezwykle piękny, poetycki sposób przypomina nam, że musimy intensywnie przeżywać każdą chwilę, ponieważ śmierć jest zawsze tutaj, obok nas.
Uwaga! W spektaklu będą użyte światła stroboskopowe.

REŻYSERIA:
Attila Keresztes

TŁUMACZENIE:
Stanisław Barańczak

SCENOGRAFIA:
Adrian Damian

KOSTIUMY:
Bianca Imelda Jeremias

ASYSTENTKA KOSTIUMOGRAFKI:
Zsuzsa Szőke

MUZYKA:
Csaba Boros

WIZUALIZACJE:
Bartek Wójcicki – Pushka Studio

TŁUMACZENIE PRÓB:
Barbara Furgoł

ASYSTENTKA REŻYSERA:
Katarzyna Osipuk

INSPICJENTKA:
Urszula Kraska

OBSADA:

Magdalena Maścianica – Julia Capuleti
Katarzyna Osipuk – Pani Capuleti
Leszek Malec – Pan Capuleti
Michał Włodarczyk (gościnnie) – Romeo Montecchi
Beata Wnęk-Malec – Pani Montecchi
Bartosz Dziedzic – Pan Montecchi
Michał Świtała – Książę
Kacper Sasin (gościnnie) – Merkucjo
Antoni Rychłowski (gościnnie) – Benvolio
Karol Kossakowski – Tybalt
Adrian Budakow (gościnnie) – Parys
Monika Stanek – Marta
Rafał Kronenberger – Ojciec Laurenty
Andrzej Jakubczyk – Śmierć/Aptekarz

oraz statyści:
Mateusz Wyżliński
Magdalena Konopacka
Maria Szuster
Milena Zając

PREMIERA:
6 października 2018 – Duża Scena

„DRAMATOCZYTANIE W KOCHANOWSKIM”

Cykl spotkań z najciekawszymi i najbardziej poruszającymi tekstami teatru z zagranicy rozpoczynamy już z początkiem listopada. Na opolskich deskach, w formie czytań performatywnych, zaprezentujemy po raz pierwszy tłumaczenia nowych dramatów współczesnych dramatopisarzy z całego świata. Usłyszycie utwory nowatorskie, nigdy nie wystawione w naszym kraju m.in. z Hiszpanii i Rosji. W listopadzie po każdym czytaniu zapraszamy na spotkania z twórcami, które poprowadzi Łukasz Drewniak – krytyk teatralny, redaktor, moderator, selekcjoner festiwali i konsultant. Na portalu teatralny.pl jest autorem cyklu „Kołonotatnik”, na który składają się teksty publicystyczne, eseje teatralne i recenzje.

24.11.2018 r. (sobota) godz. 15:00
„Dream Works” Iwan Wyrypajew w reż. Norberta Rakowskiego

KONIEC ROKU KALENDARZOWEGO W TEATRZE BARAKAH – REPERTUAR NA GRUDZIEŃ

W to mi graj, 97 gier dzięki którym wygrasz w życie towarzyskie (recenzja)

Nasza strona internetowa używa plików cookies w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. dowiedz się więcej

Nasza strona internetowa używa plików cookies w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych.
Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do twoich potrzeb.
Każdy może zaakceptować pliki cookies albo ma możliwość wyłączenia ich w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje.

Zamknij