close
LUTY W TEATRZE BARAKAH – GORĄCY REPERTUAR NA ZIMNE WIECZORY

LUTY W TEATRZE BARAKAH – GORĄCY REPERTUAR NA ZIMNE WIECZORY

Na ostatni w pełni zimowy miesiąc Teatr Barakah przygotował intensywnie rozgrzewające propozycje. Już w sobotę 02.02. na scenę zawita „Królowa wanny”. 09.02. i 10.02.  widzowie będą mieli okazję obejrzeć poruszający spektakl „Requiem”. 13.02. pojawią się znane i lubiane „Jednoaktówki” Janusza Głowackiego. Z kolei 16.02. oraz 17.02. warto wybrać się na wyjątkowo emocjonujące widowisko pt. „Ja, Sendlerowa”. 21.02. i 22.02. zapraszamy na spotkanie z „Teresą”. 23.02. oraz 24.02. gości teatru rozbawią „Królowe Dancingu”. Owocny miesiąc zamknie „Elling” i spółka, który zagości na scenie 28.02. 

Przyjemna informacja dla naszych czytelników, fanów, sympatyków, zwolenników etc.: na hasło „KULTURAtka” czeka na wszystkich 10% zniżki – zarówno w kasie biletowej Teatru Barakah, jak i przy barze klimatycznego ArtCafe. (Uwaga! Promocja nie obejmuje „Rewii…”, „Dzieci…” oraz premier).

  • ELLING

„Pocą się mi dłonie i serce mi wali. W tej niesamowitej chwili uświadamiam sobie, że naprawdę zaczynam się rodzić na nowo. Że nie jestem już tym człowiekiem, który przez 26 lat wiódł bezpieczny żywot pod kloszem, razem z matką. Ten nowy człowiek ma znacznie bardziej ofensywny stosunek do codzienności. Teraz na przykład zdecydował się na kota. I będzie miał kota”.
Historia dwóch mężczyzn, Ellinga i Kjela Bjerne, którzy po kilku latach spędzonych w zakładzie psychiatrycznym wychodzą na wolność i starają się zmierzyć z rzeczywistością. „Elling” to spektakl o relacjach, małych marzeniach, nauce samodzielności i przede wszystkim o ludziach, którzy innym mogą się wydawać być „inni niż wszyscy”.
Historia Ellinga i Kjela Bjerne może być znana szerszej publiczności z norweskiego filmu „Elling” w reż. Pettera Naessa, który zebrał mnóstwo nagród na festiwalach filmowych na całym świecie. Dramat „Elling i Kjell Bjarne” Axela Hellsteniusa powstał na podstawie powieści Ingvara Ambjørnsena „Bracia krwi”.

autor: Axel Hellstenius (na podst. powieści Ingvara Ambjørnsena „Bracia krwi”) / tłumaczenie: Halina Thylwe
reżyseria: Ana Nowicka
muzyka: Damian Raźny, Jakub Ziółkowski
scenografia i kostiumy: Monika Kufel
animacje: Aleksander Janas
asystent reżysera: Grzegorz Margas
obsada: Lena Schimscheiner, Grzegorz Margas, Paweł Plewa, Paweł Wolsztyński

koprodukcja: Teatr BARAKAH i Fundacja Serca Bicie

Linki do recenzji:
http://bit.ly/2HCBVdu
https://bit.ly/2JQYWuH

Data premiery: 9 II 2018
Czas trwania: 75 min
____________________________________________
BILETY: 40 zł [normalne] / 25 zł [ulgowe]
✘ Zakup: kasa teatru: pn.-pt. w godz. 10:00-17:00 i na godz. przed każdym wydarzeniem /
przelew: http://teatrbarakah.com/barakah-wp/bilety-i-wynajem/ / ewejsciowki.pl:
https://ewejsciowki.pl/embedded/repertuar/25
✘ Rezerwacja: rezerwacje@teatrbarakah.com / 12 397 80 47

  • JEDYNA REWIA DRAG QUEEN

„Królowe Dancingu” z Nową obsadą!
To show, na które od dawna czekacie, barwne, ale z refleksją. Zabierzemy Was w cudowny świat polskiej piosenki. Młodsi widzowie zapoznają się ze starszymi utworami, a starsza publiczność przypomni sobie dawne piękne czasy – piosenki z tekstem i melodią. Pokażemy hity z naszej narodowej dyskografii ostatnich kilkudziesięciu lat. Papina McQueen będzie falowała i spadała. Lady Brigitte zaprezentuje swoje roztańczone nogi a Savannah zaskoczy swym blaskiem. Ponownie będzie magia Victora Febo. Seksapil tancerzy: Karola, Oskara, Witolda, wszystko w blasku kolorowych świateł i cekinów. Robimy to dla Was, po to by dać szczęście. Przybywajcie!!!

OBSADA:
Papina McQueen – Stewardessa w przelocie
Brigitte Lady
Savannah Crystal
Karol Szymonik
Oskar Fusek
Witold Filar
Victor Febo

  • TERESA

„Prawdziwa miłość boli”.

„Teresa” to mocna, emocjonalna opowieść o fanatyzmie, sterowaniu i nacisku, o zmaganiu się z narzucanymi schematami religijnymi, o kobietach Kościoła katolickiego, w końcu o wolności sumienia oraz wolności wyboru wyznania i kształtowania własnej tożsamości. Mocna muzyka oparta na połączeniu stylistyk energetycznego digital hardcore/industrial electro z wykonywaną na żywo przez śpiewaków wokalną muzyką sakralną potęguję jego odbiór. Intensywna charakteryzacja postaci wraz z zaskakującą choreografią i kontrowersyjnym tematem przyciągają i budzą przerażenie. Spektakl wywołuje skrajne emocje silnie zapadające w pamięć, naznaczając w myślach trwały ślad.

tekst, reżyseria, muzyka, światło: Paweł Szarek
produkcja dźwięku: Rafał Szumny
ruch: Katarzyna Krzysztofek
obsada: Kasia Chlebny, Anna Wodyńska, Rafał Piętka, Łukasz Szczepanowski

Linki:
https://bit.ly/2rMLUqz
https://bit.ly/2IQO174

Data premiery: 11 V 2018
Czas trwania: 85 min.

W spektaklu użyte jest świtało stroboskopowe.
BILETY: 40 zł [normalne] / 25 zł [ulgowe]
✘ Zakup:
– pn.-pt. w godz. 10:00-17:00 i na godz. przed każdym wydarzeniem w kasie Teatru Barakah przy Paulińskiej 28,
– https://ewejsciowki.pl/embedded/repertuar/25
– przed spektaklem (jeśli są jeszcze wolne miejsca).

✘ Rezerwacja:
rezerwacje@teatrbarakah.com / 12 397 80 47

  • JA, SENDLEROWA

„Ja, Sendlerowa. Wypowiadam wojnę Hitlerowi! O tak! No chodź! W ząbek czesany i wszyscy w ząbek czesani. Takiego wała! Co mi tu będzie jakiś psychopata wprowadzał jakieś swoje zasady higieny międzyludzkiej. Nie zostawię tego. Bo płonie we mnie gniew, bo jestem wkurwiona, bo bardzo, naprawdę bardzo nie podoba mi się to wszystko i nie mam zamiaru nic z tym nie robić”.
Dzieci uratowane kontra dzieci martwe. Gorzkie równania i statystyki. Bohaterstwo osoby, która uratowała wiele żydowskich dzieci, bohaterstwo będące kroplą w morzu krwi. Kobieta prowadząca nierówną walkę ze śmiercią, podłością, pragmatycznym równaniem siły. Sendlerowa występuje jako symbol nieprzejednania w świecie ryzykownych wyborów, symbol walki o pokój, niepodległości osobistej, także jako symbol międzyludzkiej empatii walczącej z bezwzględną, chłodną maszyną. Ale „Ja, Sendlerowa” jest także opowieścią o przejmowaniu osobistej historii dla zbiorowego poczucia komfortu, opowieścią o ostatecznej samotności bohaterstwa, rozczarowaniu oraz o samotności człowieka wobec okrucieństwa i obojętności świata.

reżyseria: Ana Nowicka
tekst: Bartek Harat
muzyka: Adrian Konarski
scenografia i kostiumy: Monika Kufel
choreografia: Katarzyna Kleszcz
obsada: Alicja Czarnik, Aleksandra Konior, Monika Kufel, Łukasz Gawroński, Karol Śmiałek

Linki do recenzji:
https://bit.ly/2Ccq9pu

Data premiery: 11 XI 2018
Czas trwania: 60 min.

BILETY: 40 zł [normalne] / 25 zł [ulgowe]
www.teatrbarakah.com
www.facebook.com/TeatrBARAKAH

  • KRÓLOWA WANNY

„Księżniczka sedesu, dolnej klapy sedesowej i strefy spuszczania wody, strażniczka królewskiego odbytu — jej wysokość Kądziela Fon-Piździela!” Na spektakl „Królowa wanny” składają się fragmenty kabaretów, skecze oraz piosenki izraelskiego dramaturga Hanocha Levina, który z powodzeniem wkracza w kolejne produkcje krakowskiego Teatru BARAKAH. Bohaterów tych levinowskich tekstów spotykają historie niespotykane, bo oto przez wyjście do toalety tracą życiową szansę na miłość albo mylą im się oficjalne uroczystości położenia kamienia węgielnego, albo po prostu, jak Apsik i Czopek, ruszają w miasto, by zaliczyć kolejny nieudany podryw. Czy więc takie całkiem niespotykane?
Hanoch Levin sprytnie krążył wokół tematów damsko-męskich, dokładając politykę, historię, socjologię, antropologię, wszystko, co w levinowskiej, kochającej łamać wszelakie konwencje i stereotypy, głowie się przydarzało. 2* (refleksja + rozrywka) + (refleksja + rozrywka) * gra słowem = „Królowa wanny”.

autor: Hanoch Levin / tłumaczenie: Michał Sobelman, Agnieszka Olek, Ela Sidi, Włodzimierz Leder
reżyseria i adaptacja: Ana Nowicka
muzyka: Piotr „Lala" Lewicki
kostiumy: Monika Kufel
choreografia: Iwona Olszowska
animacje: Paweł Penarski
obsada: Lidia Bogaczówna, Monika Kufel, Krzysztof Bochenek, Franciszek Muła, Sebastian Oberc / Dominik Nowak
Linki:
http://bit.ly/2thmbbI
http://bit.ly/2sY3VBv
http://bit.ly/2ueMKuT
Data premiery: 30 XI 2013
Czas trwania: 60 min.

BILETY: 40 zł [normalne] / 25 zł [ulgowe]
✘ Zakup: kasa teatru: pn.-pt. w godz. 10:00-17:00 i na godz. przed każdym wydarzeniem /
przelew: http://teatrbarakah.com/barakah-wp/bilety-i-wynajem/ / ewejsciowki.pl:
https://ewejsciowki.pl/embedded/repertuar/25
✘ Rezerwacja: rezerwacje@teatrbarakah.com / 12 397 80 47

  • „JEDNOAKTÓWKI” JANUSZA GŁOWACKIEGO

„To jest w zasadzie przyzwoity facet. On się po prostu boi… Wiesz, Romek o nim powiedział, że to jest choinka strachu. Ładne, nie? Dobry tytuł do czegoś. On nie może wykonać ruchu ani w jedną, ani w drugą stronę, bo zaraz jakaś bombka nad nim dzwoni i to go paraliżuje”. „Konfrontacja”, „Spacerek przed snem”, „Choinka strachu” i „Home Section” to cztery jednoaktówki Janusza Głowackiego, z których Józef Opalski stworzył spektakl o relacjach między kobietami i mężczyznami, między mężczyznami i mężczyznami, kobietami i kobietami, między ludźmi. Połączenie nonsensu z jadowitym poczuciem humoru pisarza stawiają bohaterów w absurdalnych, ale przecież codziennych sytuacjach, z których wyłaniają się, tak jak to ludzie, trochę straszni, ale przede wszystkim zabawni.

autor: Janusz Głowacki
reżyseria: Józef Opalski
muzyka: Adrian Konarski
scenografia i kostiumy: Monika Kufel
obsada: Katarzyna Chlebny, Aleksandra Konior, Bartłomiej Kwiatkowski, Sebastian
Oberc, Marcel Wiercichowski
Linki do recenzji:
http://bit.ly/2zgQnCJ
http://bit.ly/2kE0hKk
http://bit.ly/2BOMmbn
http://bit.ly/2mNLVYX
https://bit.ly/2AzNQX8
Data premiery: 8 XII 2017
Czas trwania: 105 min.

BILETY: 40 zł [normalne] / 25 zł [ulgowe]
✘ Zakup: kasa teatru: pn.-pt. w godz. 10:00-17:00 i na godz. przed każdym wydarzeniem /
przelew: http://teatrbarakah.com/barakah-wp/bilety-i-wynajem/ / ewejsciowki.pl:
https://ewejsciowki.pl/embedded/repertuar/25
✘ Rezerwacja: rezerwacje@teatrbarakah.com / 12 397 80 47

  • REQUIEM

„Prawdziwe życie jest gdzie indziej” – słynny cytat z Artura Rimbaud stanowi esencję twórczości zarówno Hanocha Levina jak i Antona Czechowa. Rozliczający się ze swoim życiem starcy, marzący o zmianie, ale niemogący odmienić własnego losu i środowiska młodzi ludzie, w końcu beznadziejnie wpisani w nieszczęście i nędzę skrzywdzeni i poniżeni, to korowód postaci, które spotykamy zarówno w tragikomicznym świecie Levina, jak i w twórczości autora „Mewy”.
„Requiem” krakowskiego Teatru BARAKAH to najprawdopodobniej jedna z najbardziej oryginalnych interpretacji sztuk Hanocha Levina. Twórcy przenoszą jego przedostatni dramat, nazwany przez samego autora bajką o śmierci, w klimat ludowych i obrzędowych pieśni, wykorzystując maski starców oraz zwracającą od pierwszej sekundy na widowni rdzawo-drewnianą scenografię (nagrodzoną na jednym z festiwali teatralnych).
autor: Hanoch Levin / tłumaczenie: Irit Amiel
reżyseria: Maciej Gorczyński
scenografia/plakat: Iwona Bandzarewicz
maski: Ryszard Hodur
obsada: Aleksandra Batko, Karolina Burek, Anna Bochnak-Fryc, Alicja Mojko, Aleksandra Nowakowska, Ewa Żurakowska
Linki: http://bit.ly/2sgG7ff, http://bit.ly/2sfW4SJ, http://bit.ly/2sQ4ije, http://bit.ly/2sPSYUj

Data premiery: 10 X 2016
Czas trwania: 60 min.

BILETY: 40 zł [normalne] / 25 zł [ulgowe]
✘ Zakup: pn.-pt. w godz. 10:00-17:00 i na godz. przed każdym wydarzeniem w kasie Teatru BARAKAH przy Paulińskiej 28, przelewem – http://teatrbarakah.com/barakah-wp/bilety- i-wynajem/, przed konkretnym spektaklem (jeśli są jeszcze wolne miejsca)
✘ Rezerwacja: rezerwacje@teatrbarakah.com / 12 397 80 47 / w barze ArtCafe BARAKAH

„Nanga Dream. Opowieść o Tomku Mackiewiczu” [recenzja]

NIEBAGATELNA PROMOCJA W BAGATELI – „SZALEŃSTWA NOCY” ORAZ „ZA ROK O TEJ SAMEJ PORZE”

Nasza strona internetowa używa plików cookies w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. dowiedz się więcej

Nasza strona internetowa używa plików cookies w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych.
Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do twoich potrzeb.
Każdy może zaakceptować pliki cookies albo ma możliwość wyłączenia ich w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje.

Zamknij