close
Pomóż wrócić kotkowi do domu! (Recenzja)

Pomóż wrócić kotkowi do domu! (Recenzja)

Choć tytuł gry „O kocie w kłopocie” brzmi dość niewinnie, zabawa szybko przeradza się w pełną emocji rywalizację i zaskakuje mnóstwem przygód, które napotykamy po drodze.

Fantastyczna gra rodzinna przeznaczona dla maksymalnie czterech graczy (choć rozgrywkę można rozpocząć już we dwójkę, tak jednak w większym gronie jest znacznie ciekawsza), dla dzieci od lat dziesięciu. Celem gry jest jak najszybsze doprowadzenie kotka do domu.

Pole wędrówki stanowi  16 kafelków odwróconych rewersem do dołu, które stopniowo będziemy odkrywać podczas zabawy. Każdy gracz otrzymuje 1 puchaty pionek kotka (żółty, biały, czarny lub brązowy) i ustawia go w polu startowym. Za pomocą kart posiłków będziemy wykonywać ruchy i przesuwać swój pionek w wybrane miejsca. Po drodze możemy wchodzić do domów, wówczas nasz przeciwnik sprawdza czy spośród otrzymanych na starcie 3 żetonów (których my nie widzimy) nie ma elementu pasującego do domu, w którym aktualnie się znaleźliśmy. Jeśli na żetonie narysowany jest czerwony dach, a my właśnie znaleźliśmy się w domu z czerwonym dachem przeciwnik odwraca go – tym sposobem poznajemy pierwszy element poszukiwanego miejsca. Zabawa polega na odkryciu wszystkich 3 żetonów domu, odnalezieniu takiego samego na planszy i jak najszybszym dostaniu się do niego.

Po drodze napotykać możemy na różne utrudnienia, a nieco zamieszania wprowadzają karty pecha i szczęścia. I oczywiście pierwsza kategoria kart może nieco pokrzyżować plany naszego rywala, natomiast druga pomóc nam w zdobyciu celu. W grze jest trochę zasad do opanowania, jednak już po pierwszej rozgrywce powinniśmy bez problemu wszystko zrozumieć. Fajna, szybka, przyjemna, zaskakująca, nieprzewidywalna i przyjemna gra, która świetnie integruje i dostarcza mnóstwa frajdy zarówno starszym, jak i młodszym graczom. Dzieci na pewno pokochają tę zabawę – nie jest bardzo skomplikowana, jednak wymaga myślenia i przemyślanych ruchów. Odpowiednia taktyka może okazać się kluczem do zwycięstwa. Ruchoma plansza (za każdym razem możemy ją układać inaczej), zmieniające się cele, możliwość rozgrywki w różnych konfiguracjach i kolorowe karty (które potrafią sporo namieszać sprawiają), że zabawa przypadnie do gustu nie tylko dzieciom, ale każdemu kto tylko zasiądzie do zabawy.

Autorka recenzji: Magdalena Liszka

Tytuł: „O kocie w kłopocie”

Czas trwania: 30 min

Ilość graczy: 2 – 4

Wiek: 10+

Wydawnictwo: Fabryka Kart Trefl-Kraków

„Elon Musk. Co naprawdę myśli” już w sprzedaży

„Wagina. Sekretna historia kobiecej siły” – książka łamiąca tabu

Nasza strona internetowa używa plików cookies w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. dowiedz się więcej

Nasza strona internetowa używa plików cookies w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych.
Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do twoich potrzeb.
Każdy może zaakceptować pliki cookies albo ma możliwość wyłączenia ich w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje.

Zamknij