close

W MAJU W BARAKAH

Przed nami intensywny maj w Teatrze Barakah. Na dobry początek – 10.05. i 11.05. – absolutne must see, czyli „Dzieci z dworca ZOO”. 12.05. na scenie pojawią się „Świadkowie”. Z kolei 16.05. będzie okazją do zobaczenia słynnych „Jednoaktówek Janusza Głowackiego”. 17.05. to czas na spotkanie z bohaterami „Wkrótce nadejdzie ten czas”, natomiast sobota 18.05. oraz niedziela 19.05. należą do „Królowych Dancingu”. 27.05. wielka premiera 12. odcinka cyklu „Noce waniliowych myszy” o zagadkowym tytule „QUO VADIS Magiczny Prodiżu?”. Majowy repertuar zamyka ekipa „Ellinga”, która wystąpi 30.05. Udanych seansów!

Przyjemna informacja dla naszych czytelników, fanów, sympatyków, zwolenników etc.: na hasło „KULTURAtka” czeka na wszystkich 10% zniżki – zarówno w kasie biletowej Teatru Barakah, jak i przy barze klimatycznego ArtCafe. (Uwaga! Promocja nie obejmuje „Rewii…”, „Dzieci…” oraz premier).

Poniżej krótkie opisy spektakli.

  • DZIECI Z DWORCA ZOO

„Czułam się jak we wspaniałej, nowej rodzinie. Nie mówiłam dużo, ale miałam, wiedziałam, że mogłabym z nimi rozmawiać o wszystkim. Heroina zrobiła z nas rodzeństwo. Wszyscy byliśmy równi. Potrafiłabym zdradzić im najskrytsze myśli. Czułam się szczęśliwa jak nigdy dotąd. Spaliśmy w jednym łóżku. Nikt mnie nawet nie dotknął. Byliśmy przecież rodzeństwem, heroinowym rodzeństwem”.
Świat może być dobry, tak mówią, tak jest nauczane. Do świata trzeba się przystosować, grać według jego reguł. To też częste. Jednak nie wszyscy potrafią. Nie każdy jest w stanie się przystosować, nie każdy potrafi znaleźć jakąkolwiek nić porozumienia ze światem, z ludźmi, z samym sobą. Nie wszyscy mają wystarczająco siły, nadziei. Niektórzy wszystko widzą poprzez ciemne okulary. Takie są dzieci z dworca ZOO. Pragną uciec, pragną bliskości, światła, co często sprawia, że parzą się albo płoną. Świat może być dobry. Kiedy się dobrze przyćpa.

autor: Christiane F. / tłumaczenie: Ryszard Turczyn
reżyseria: Sebastian Oberc
dramaturgia: Bartek Harat, Sebastian Oberc
muzyka: Adrian Konarski
aranżacja przestrzeni: Sebastian Oberc
choreografia: Iwona Olszowska, kostiumy: Monika Kufel
reżyseria świateł: Ana Nowicka
obsada: Paulina Michta, Paulina Napora, Ana Nowicka, Alina Szczegielniak, Ewelina Walczak, Roman Gancarczyk, Dawid Ogrodnik / Krzysztof Zarzecki / Maciej Charyton, Dawid Pirański, Dominik Stroka, Mikołaj Śmierzchalski, Damian Wierzbicki
Linki do recenzji:
http://bit.ly/2CY4UWa
http://bit.ly/2pdTCuR
http://bit.ly/2kE1rFB
https://bit.ly/2H38Ew7
https://bit.ly/2qBm48t
https://bit.ly/2Dsdj5b
https://bit.ly/2HuWYln
https://bit.ly/2qAVmwv

Data premiery: 11 XI 2017
Czas trwania: 180 min.
W spektaklu użyte jest świtało stroboskopowe.

BILETY: 60 zł [normalne] / 40 zł [ulgowe]
✘ Zakup: kasa teatru: pn.-pt. w godz. 10:00-17:00 i na godz. przed każdym wydarzeniem /
przelew: http://teatrbarakah.com/barakah-wp/bilety-i-wynajem/ / ewejsciowki.pl:
https://ewejsciowki.pl/embedded/repertuar/25
✘ Rezerwacja: rezerwacje@teatrbarakah.com / 12 397 80 47

  • ŚWIADKOWIE

„ — Głupota przybiera rozmiary normalne.
— Nieskończoność jest krótsza od nogi Sophii Loren”.
„Świadkowie”, siedzący na kanapie i dryfujący po wodzie życia, bo wygodnie jest tak siedzieć i omijać niebezpieczne wysepki, wierni tekstowi Tadeusza Różewicza, „Świadkowie albo nasza mała stabilizacja”, odkrywają, jak bardzo chcemy być szczęśliwi, a jak trudno tę pełnię szczęścia osiągnąć.
Spektakl krakowskiego Teatru BARAKAH, będący pierwotnie przedstawieniem dyplomowym aktorów, to pełna humoru, ale też bolesna opowieść rzucająca w widza pytaniami o to, kim jest świadek, co się dzieje, gdy sami stajemy się świadkami, ale naszego życia i czy przypadkiem my sami nie zostajemy na własne życzenie w tych swoich własnych życiach uwięzieni. A na co dzień obserwujemy, naprawiamy, psujemy, ale głównie dążymy do tego, by nam się jednak dobrze żyło i na potrzeby tego dobrego, wygodnego, bezpiecznego życia uprawiamy stabilizację, taką naszą małą stabilizację.
autor: Tadeusz Różewicz
reżyseria: Piotr Jędrzejas
obsada: Aneta Wirzinkiewicz, Marcin Kalisz
Linki do recenzji:
http://bit.ly/2sgcxGC

Data premiery w Teatrze BARAKAH: 25 IV 2015
Czas trwania: 60 min.

BILETY: 30 zł [normalne] / 20 zł [ulgowe]
✘ Zakup: kasa teatru: pn.-pt. w godz. 10:00-17:00 i na godz. przed każdym wydarzeniem /
przelew: http://teatrbarakah.com/barakah-wp/bilety-i-wynajem/ / ewejsciowki.pl:
https://ewejsciowki.pl/embedded/repertuar/25
✘ Rezerwacja: rezerwacje@teatrbarakah.com / 12 397 80 47

  • „JEDNOAKTÓWKI” JANUSZA GŁOWACKIEGO

„To jest w zasadzie przyzwoity facet. On się po prostu boi… Wiesz, Romek o nim powiedział, że to jest choinka strachu. Ładne, nie? Dobry tytuł do czegoś. On nie może wykonać ruchu ani w jedną, ani w drugą stronę, bo zaraz jakaś bombka nad nim dzwoni i to go paraliżuje”. „Konfrontacja”, „Spacerek przed snem”, „Choinka strachu” i „Home Section” to cztery jednoaktówki Janusza Głowackiego, z których Józef Opalski stworzył spektakl o relacjach między kobietami i mężczyznami, między mężczyznami i mężczyznami, kobietami i kobietami, między ludźmi. Połączenie nonsensu z jadowitym poczuciem humoru pisarza stawiają bohaterów w absurdalnych, ale przecież codziennych sytuacjach, z których wyłaniają się, tak jak to ludzie, trochę straszni, ale przede wszystkim zabawni.

autor: Janusz Głowacki
reżyseria: Józef Opalski
muzyka: Adrian Konarski
scenografia i kostiumy: Monika Kufel
obsada: Katarzyna Chlebny, Aleksandra Konior, Bartłomiej Kwiatkowski, Sebastian
Oberc, Marcel Wiercichowski
Linki do recenzji:
http://bit.ly/2zgQnCJ
http://bit.ly/2kE0hKk
http://bit.ly/2BOMmbn
http://bit.ly/2mNLVYX
https://bit.ly/2AzNQX8
Data premiery: 8 XII 2017
Czas trwania: 105 min.

BILETY: 40 zł [normalne] / 25 zł [ulgowe]
✘ Zakup: kasa teatru: pn.-pt. w godz. 10:00-17:00 i na godz. przed każdym wydarzeniem /
przelew: http://teatrbarakah.com/barakah-wp/bilety-i-wynajem/ / ewejsciowki.pl:
https://ewejsciowki.pl/embedded/repertuar/25
✘ Rezerwacja: rezerwacje@teatrbarakah.com / 12 397 80 47

  • WKRÓTCE NADEJDZIE TEN CZAS

„Ależ, ja nie krytykuję sposobu, w jaki robisz te rozmaite rzeczy. Ja krytykuję i wymachuję moją szablą i protestuję dlatego, że ty generalnie nic nie robisz, że mimo tysięcy obowiązków domowych siedzisz spocona, zaśliniona, nad kłębkiem wełny, i robisz na drutach ocieplacz jaj”.
Trzydziestopięcioletnia Rebekka umie tylko to, czego nie umie jej mąż Hilbert. Dlatego otrzymuje od Hilberta, który umie wszystko, prezent urodzinowy w postaci bardzo efektywnej pomocy domowej, dynamicznej dziewicy, Ody. Natomiast Hilbert nie lubi ani żony Rebekki, której podstawowym zajęciem jest obsesyjne robienie na drutach ocieplacza jajek, ani jej byłego męża, dobrodusznego wędkarza Johna, który gorąco kocha „wieczną tułaczkę” – Ingrid. Dlatego Hilbert uprawia seks z ukochaną Johna, a nie z własną żoną.
„Wkrótce nadejdzie ten czas” Line Knutzon, nazywanej duńskim Mrożkiem, jest prapremierową skandynawską produkcją krakowskiego Teatru BARAKAH. To surrealistyczna i absurdalna komedia-dreszczowiec o powierzchownym życiu współczesnego małżeństwa, powielanych trywialnościach, stereotypowych kłótniach, niezrealizowanych marzeniach, zaniedbanej miłości i utracie poczucia upływającego czasu.

autor: Line Knutzon / tłumaczenie: Paweł Partyka
reżyseria: Ana Nowicka i Paweł Partyka
asystent reżysera: Szymon Grzybek
kostiumy: Paweł Partyka
obsada: Małgorzata Brożonowicz-Sienkiewicz, Kamila Klimczak, Ola Konior, Kinga Kowalska, Szymon Grzybek, Bartek Kwiatkowski

Linki do recenzji:
http://bit.ly/2tjI623
http://bit.ly/2sglEHc
https://bit.ly/2J0YokF
https://bit.ly/2HF3q6O

Data premiery: 10 XII 2016
Czas trwania: 100 min.
____________________________________________
BILETY: 40/25 zł

✘ Zakup:
– pn.-pt. w godz. 10:00-17:00 i na godz. przed każdym wydarzeniem w kasie Teatru Barakah przy Paulińskiej 28,
https://ewejsciowki.pl/embedded/repertuar/25
– przed spektaklem (jeśli są jeszcze wolne miejsca).

✘ Rezerwacja:
rezerwacje@teatrbarakah.com / 12 397 80 47

  • JEDYNA REWIA DRAG QUEEN

„Królowe Dancingu” z Nową obsadą!
To show, na które od dawna czekacie, barwne, ale z refleksją. Zabierzemy Was w cudowny świat polskiej piosenki. Młodsi widzowie zapoznają się ze starszymi utworami, a starsza publiczność przypomni sobie dawne piękne czasy – piosenki z tekstem i melodią. Pokażemy hity z naszej narodowej dyskografii ostatnich kilkudziesięciu lat. Papina McQueen będzie falowała i spadała. Lady Brigitte zaprezentuje swoje roztańczone nogi a Savannah zaskoczy swym blaskiem. Ponownie będzie magia Victora Febo. Seksapil tancerzy: Karola, Oskara, Witolda, wszystko w blasku kolorowych świateł i cekinów. Robimy to dla Was, po to by dać szczęście. Przybywajcie!!!

OBSADA:
Papina McQueen – Stewardessa w przelocie
Brigitte Lady
Savannah Crystal
Karol Szymonik
Oskar Fusek
Witold Filar
Victor Febo

  • QUO VADIS Magiczny Prodiżu? (odc. 12 z cyklu Noce Waniliowych Myszy)

Noce Waniliowych Myszy* to projekt cyklicznych spektakli z elementami kabaretu i musicalu, który od ponad dwóch lat komentuje codzienną, zastaną rzeczywistość, dzięki czemu stał się jednym z najpopularniejszych i najważniejszych wydarzeń teatralnych Krakowa, bo — jak napisał Łukasz Gazur w „Dzienniku Polskim” — „Wreszcie doczekaliśmy się własnego Pożaru w Burdelu i nie wahajmy się go używać!”.
Kiedy coraz to nowe troski wkraczają na skronie przywódcy narodu, w jego umyśle zaczynają pojawiać się kolejne pytania – Którą drogą prowadzić swój lud? Co zrobić, by obywatele odzyskali wiarę? Jak rozegrać zbliżającą się wielką polityczną batalię? I oczywiście: QUO VADIS Magiczny Prodiżu? W nowym odcinku Nocy Waniliowych Myszy pojawia się Dżin spełniający życzenia współczesnych mężów stan i przenoszący nas i ich do PRL-owskiej przeszłości, gdzie bryluje Maryla Narodowicz, grozi Czerwony Generał i wraca zamknięty od lat w Magicznym Prodiżu estradowy duch szalonych lat osiemdziesiątych łudząco podobny do… Andrzeja Zauchy. Czy bohaterowie z Wiejskiej poradzą sobie z tym pomieszaniem epok?
Czy naczelny polityk zaspokoi swoje ambicje i okaże się wodzem, którego – choć na niego nie zasługujemy – to potrzebujemy? To wszystko w 12 odcinku!
*Tytuł „Noce Waniliowych Myszy” został zaczerpnięty z jednego z wierszy amerykańskiego pisarza i poety Charlesa Bukowskiego, zamieszczonego w tomie o tym samym tytule wydanym w 2014 roku nakładem Noir Sur Blanc. „…przywróciłem miłość tym wyblakłym oczom kiedy waniliowe myszy spały pod naszym łóżkiem” — pisał Bukowski.

autorzy: Amadou Guindo, Grzegorz Like
reżyseria: Ana Nowicka
muzyka: Renata Przemyk
scenografia i kostiumy: Monika Kufel
choreografia: Katarzyna Kleszcz
obsada: Monika Kufel, Ana Nowicka, Krzysztof Bochenek, Karol Czajkowski, Szymon Grzybek, Bartłomiej Kwiatkowski, Paweł Plewa, Paweł Wolsztyński
muzycy: Mikołaj Franczak, Karol Masternak, Filip Nowakowski

Data premiery: 27 V 2019

BILETY: 60 zł [normalne] / 40 zł [ulgowe]
✘ Zakup: kasa teatru: pn.-pt. w godz. 10:00-17:00 i na godz. przed każdym wydarzeniem /
przelew: http://teatrbarakah.com/barakah-wp/bilety-i-wynajem/ / ewejsciowki.pl:
https://ewejsciowki.pl/embedded/repertuar/25
✘ Rezerwacja: rezerwacje@teatrbarakah.com / 12 397 80 47

  • ELLING

„Pocą się mi dłonie i serce mi wali. W tej niesamowitej chwili uświadamiam sobie, że naprawdę zaczynam się rodzić na nowo. Że nie jestem już tym człowiekiem, który przez 26 lat wiódł bezpieczny żywot pod kloszem, razem z matką. Ten nowy człowiek ma znacznie bardziej ofensywny stosunek do codzienności. Teraz na przykład zdecydował się na kota. I będzie miał kota”.
Historia dwóch mężczyzn, Ellinga i Kjela Bjerne, którzy po kilku latach spędzonych w zakładzie psychiatrycznym wychodzą na wolność i starają się zmierzyć z rzeczywistością. „Elling” to spektakl o relacjach, małych marzeniach, nauce samodzielności i przede wszystkim o ludziach, którzy innym mogą się wydawać być „inni niż wszyscy”.
Historia Ellinga i Kjela Bjerne może być znana szerszej publiczności z norweskiego filmu „Elling” w reż. Pettera Naessa, który zebrał mnóstwo nagród na festiwalach filmowych na całym świecie. Dramat „Elling i Kjell Bjarne” Axela Hellsteniusa powstał na podstawie powieści Ingvara Ambjørnsena „Bracia krwi”.

autor: Axel Hellstenius (na podst. powieści Ingvara Ambjørnsena „Bracia krwi”) / tłumaczenie: Halina Thylwe
reżyseria: Ana Nowicka
muzyka: Damian Raźny, Jakub Ziółkowski
scenografia i kostiumy: Monika Kufel
animacje: Aleksander Janas
asystent reżysera: Grzegorz Margas
obsada: Lena Schimscheiner, Grzegorz Margas, Paweł Plewa, Paweł Wolsztyński

koprodukcja: Teatr BARAKAH i Fundacja Bicie Serca

Linki do recenzji:
http://bit.ly/2HCBVdu
https://bit.ly/2JQYWuH

Data premiery: 9 II 2018
Czas trwania: 75 min
____________________________________________
BILETY: 40/25 zł

✘ Zakup:
– pn.-pt. w godz. 10:00-17:00 i na godz. przed każdym wydarzeniem w kasie Teatru Barakah przy Paulińskiej 28,
– https://ewejsciowki.pl/embedded/repertuar/25
– przed spektaklem (jeśli są jeszcze wolne miejsca).

✘ Rezerwacja:
rezerwacje@teatrbarakah.com / 12 397 80 47

Świętujemy ćwierć wieku z Johnem Smithem – konferencja i warsztaty z Rayem Cooneyem

Hanka. Pierwsza powieść o Ordonównie

Nasza strona internetowa używa plików cookies w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. dowiedz się więcej

Nasza strona internetowa używa plików cookies w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych.
Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do twoich potrzeb.
Każdy może zaakceptować pliki cookies albo ma możliwość wyłączenia ich w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje.

Zamknij