Teatr Barakah serdecznie zaprasza w październiku i listopadzie! 16.10 oraz 17.10 na scenie pojawi się dobrze znana Rewia Drag Queen „My Way, My Dream, My Life – Moje marzenie”. Tuż po nich zapraszamy na „Szyca” – groteskę opowiadającą, że w życiu nie ma nic za darmo. Reszta października również zapowiada się mocno teatralnie – 20.10 oraz 21.10 – „Dzieci z Dworca Zoo”, a także „Sol Invitus”(23.10/24.10) oraz „Ja, Sendlerowa” (26.10/27.10). Listopad także będzie intensywny pod względem wydarzeń teatralnych oraz muzycznych!
Krótkie opisy spektakli.
PAŹDZIERNIK
- MY WAY, MY DREAM, MY LIFE – MOJE MARZENIE
Bohater spektaklu pojawi się w różowej pidżamie i nie tylko… Na pozór trwa zwykły melancholijny wieczór, nasycony muzyką, skłaniający jak gdyby do głębokich refleksji. Fantazyjna opowieść, która zabierze Cię w niezwykłą podróż marzeń. Spektakl z utworami dobrze Wam znanymi, śpiewanymi przez największe Divy sceny i estrady, wzbogacony o prezentacje multimedialne, monologi z truizmami, żarty. A wszystko to sprawi, że uwierzysz w siebie i poczujesz się szczęśliwy, a Twoje życie zapewne się pozytywnie odmieni.
[ ENGLISH VERSION]
The main character shows up in pink pyjamas, but not only… It is an ordinary, melancholic evening, sated with music and thought-provoking ambience. A fancy story that will take you on an amazing dream voyage. A show filled with well – known songs, sung by the greatest divas of the stage, enriched with multimedia presentations, truisms and jokes. All this will make you believe in yourself and will bring happiness and positive vibe into your life.
Występują:
Papina McQueen – Stewardessa w przelocie
Łukasz Szkiłądź
Mateusz Miela
Teatr BARAKAH — Szyc
Siedemdziesiąt pięć funtów za kilo szynki. To się skończy tak, że usmażę własną dupę, taniej będzie i przynajmniej będę wiedziała, co jem.”
„Szyc” to pierwsza w krakowskim Teatrze BARAKAH i jedna z pierwszych wystawionych w Polsce sztuka Hanocha Levina. Wielokrotnie nagradzana na festiwalach teatralnych (za reżyserię, aktorstwo, muzykę i w kategorii najlepszy spektakl) i doceniana w licznych recenzjach współczesna groteska, przeplatana songami znanej polskiej wokalistki, Renaty Przemyk, potrafi śmieszyć i bawić, ale także wzbudzać przerażający niepokój. Potrafi również z powodzeniem w levinowskim stylu żonglować stereotypami i ludzkimi charakterami oraz z tematów, na poły osadzonych w miejscu i czasie, czynić historię uniwersalną. W domu rodziny Szyców znajduje się stół, matka, ojciec, córka oraz wieczne „coś nie tak”. Aplikujący na zięcia nie ma szans na dostanie niczego za darmo bo w tym świecie niczego za darmo po prostu nie ma.
DZIECI Z DWORCA ZOO
„Czułam się jak we wspaniałej, nowej rodzinie. Nie mówiłam dużo, ale miałam, wiedziałam, że mogłabym z nimi rozmawiać o wszystkim. Heroina zrobiła z nas rodzeństwo. Wszyscy byliśmy równi. Potrafiłabym zdradzić im najskrytsze myśli. Czułam się szczęśliwa jak nigdy dotąd. Spaliśmy w jednym łóżku. Nikt mnie nawet nie dotknął. Byliśmy przecież rodzeństwem, heroinowym rodzeństwem”.
Świat może być dobry, tak mówią, tak jest nauczane. Do świata trzeba się przystosować, grać według jego reguł. To też częste. Jednak nie wszyscy potrafią. Nie każdy jest w stanie się przystosować, nie każdy potrafi znaleźć jakąkolwiek nić porozumienia ze światem, z ludźmi, z samym sobą. Nie wszyscy mają wystarczająco siły, nadziei. Niektórzy wszystko widzą poprzez ciemne okulary. Takie są dzieci z dworca ZOO. Pragną uciec, pragną bliskości, światła, co często sprawia, że parzą się albo płoną. Świat może być dobry. Kiedy się dobrze przyćpa.
autor: Christiane F. / tłumaczenie: Ryszard Turczyn
reżyseria: Sebastian Oberc
dramaturgia: Bartek Harat, Sebastian Oberc
muzyka: Adrian Konarski
aranżacja przestrzeni: Sebastian Oberc
choreografia: Iwona Olszowska, kostiumy: Monika Kufel
reżyseria świateł: Ana Nowicka
obsada: Paulina Michta, Paulina Napora, Ana Nowicka, Alina Szczegielniak, Ewelina Walczak, Roman Gancarczyk, Dawid Ogrodnik / Krzysztof Zarzecki / Maciej Charyton, Dawid Pirański, Dominik Stroka, Mikołaj Śmierzchalski, Damian Wierzbicki
Linki do recenzji:
http://bit.ly/2CY4UWa
http://bit.ly/2pdTCuR
http://bit.ly/2kE1rFB
https://bit.ly/2H38Ew7
https://bit.ly/2qBm48t
https://bit.ly/2Dsdj5b
https://bit.ly/2HuWYln
https://bit.ly/2qAVmwv
Data premiery: 11 XI 2017
Czas trwania: 180 min.
W spektaklu użyte jest świtało stroboskopowe.
BILETY: 60 zł [normalne] / 40 zł [ulgowe]
✘ Zakup: kasa teatru: pn.-pt. w godz. 10:00-17:00 i na godz. przed każdym wydarzeniem /
przelew: http://teatrbarakah.com/barakah-wp/bilety-i-wynajem/ / ewejsciowki.pl:
https://ewejsciowki.pl/embedded/repertuar/25
✘ Rezerwacja: rezerwacje@teatrbarakah.com / 12 397 80 47
Teatr BARAKAH — Sol Invitus
„Sol Invictus” to spektakl muzyczny o niepowstrzymanym głodzie władzy utrzymany w duchu Charmsa, Brechta i Weilla, poetyce obrazów Grosza i Dixa, zakorzeniony w mrocznej atmosferze niemieckich kabaretów czasów weimarskich. Jest historią o czasach współczesnych i rozdartej niezgodą teraźniejszej Polsce, w której rosną animozje, zanika tolerancja i wzmaga się społeczny gniew. To czyni ją podobną do czasów rodzącego się faszyzmu. Nawiązując do stylistyk nurtów dada, oberiu i teatru absurdu, opowiedziana zostanie historia nienawiści, obsesji, wykluczenia, wiary w zabobon… Czy pojednanie i przebaczenie są możliwe?
Siostry Barabas… od dziecka rywalki nieakceptujące wzajemnie swej inności, obdarzone zdolnościami mediumicznymi, owładnięte obsesją zajrzenia na drugą stronę, zmierzenia się z nieznanym, gotowe zaryzykować wszystko dla sławy i poklasku, by zostać niosącymi zbawienie idolkami smutnego i zagubionego Narodu. Czy uda im się powołać do życia uber-siłę, pradawny boski byt, który pogodzi poróżniony wewnętrznie naród? Czy ów byt nie przyniesie jednak zniszczenia? Czy wybaczą sobie nawzajem wyrządzone krzywdy? Czy zwycięży ciemne, zapiekłe współzawodnictwo, czy jaśniejące złotem przebaczenie?
Teatr BARAKAH — Ja, Sendlerowa
„Ja, Sendlerowa. Wypowiadam wojnę Hitlerowi! O tak! No chodź! W ząbek czesany i wszyscy w ząbek czesani. Takiego wała! Co mi tu będzie jakiś psychopata wprowadzał jakieś swoje zasady higieny międzyludzkiej. Nie zostawię tego. Bo płonie we mnie gniew, bo jestem wkurwiona, bo bardzo, naprawdę bardzo nie podoba mi się to wszystko i nie mam zamiaru nic z tym nie robić”.
Dzieci uratowane kontra dzieci martwe. Gorzkie równania i statystyki. Bohaterstwo osoby, która uratowała wiele żydowskich dzieci, bohaterstwo będące kroplą w morzu krwi. Kobieta prowadząca nierówną walkę ze śmiercią, podłością, pragmatycznym równaniem siły.
Sendlerowa występuje jako symbol nieprzejednania w świecie ryzykownych wyborów, symbol walki o pokój, niepodległości osobistej, także jako symbol międzyludzkiej empatii walczącej z bezwzględną, chłodną maszyną. Ale „Ja, Sendlerowa” jest także opowieścią o przejmowaniu osobistej historii dla zbiorowego poczucia komfortu, opowieścią o ostatecznej samotności bohaterstwa, rozczarowaniu oraz o samotności człowieka wobec okrucieństwa i obojętności świata.
LISTOPAD
Teatr BARAKAH — koncert TRZASKA + STASIUK
11 listopada (poniedziałek) 20:00
Na początku Trzasce spodobał się kolor głosu Stasiuka i sposób, w jaki czyta. Nigdy wcześniej Mikołaj nie spotkał się – jak sam to nazywa – „ze zjawiskiem wypełnionej napięciem, wciągającej nudy”. Najpierw było słuchowisko. Na początku nagrywali w lesie, potem Stasiuk siedział w samochodzie, gdzie czytając swoją powieść, miał w ostrzejszych fragmentach naciskać mocniej pedał gazu. Tak powstała płyta „Kantry” czyli wolne tłumaczenie Stasiuka na muzyczny język Trzaski. Jazzarium.pl to nie jedyne literacko- muzyczne spotkanie Stasiuka i Trzaski. W 2016 roku stworzyli wspólnie „Grochów Głosem” – słuchowisko zaprezentowane podczas koncertu w Studio im. Witolda Lutosławskiego Polskiego Radia. Obecnie koncertują z nowym materiałem – Mikołaj Trzaska tworzy na żywo
dźwiękowe przestrzenie, do których Stasiuk czyta fragmenty swojej prozy, m.in. z „Kronik beskidzkich i światowych”.
Koncert z serii Muzyczna Jesień w Teatrze BARAKAH w ramach Wydarzeń teatralno-muzycznych z okazji 15-lecia Teatru Barakah.
SKŁAD: Andrzej Stasiuk – narracja, Mikołaj Trzaska – klarnety
BILETY: 40 zł w przedsprzedaży / 50 zł w dzień koncertu
✘ Zakup: pn.-pt. w godz. 10:00-17:00 / http://teatrbarakah.com/barakah-wp/bilety/ / 30
minut przed koncertem
Rezerwacja: rezerwacje@teatrbarakah.com / 12 397 80 47
Teatr BARAKAH — Całe życie
„Całe życie” Joanny Oparek to krwisty dramat z dużą dozą komizmu, z prawdziwymi, współczesnymi postaciami odważnie wyrażającymi uczucia i przekonania. W kameralnym, gęstym spektaklu dochodzi do spotkania pary o skomplikowanych relacjach z przypadkowymi turystami. Turyści trafiają do willi w Toskanii, gdzie przyjmuje ich dojrzałe małżeństwo z Polski – publicystka zajmująca się tematyką feministyczną i autor niezbyt poczytnych kryminałów. Szybko okazuje się, że willa nie należy do nich – jedynie korzystają z domu swoich znajomych podczas wakacji.
Turyści to początkująca aktorka i student. Podczas przedłużającego się wieczoru, po kolacji i sporej ilości alkoholu dochodzi do gwałtownych dyskusji i prawdziwej wiwisekcji. Padają mity i wyobrażenia… Wychodzą na jaw frustracje, urazy i sekrety, jakie można zdradzić tylko kompletnie obcym ludziom, których nigdy się już nie zobaczy…
Teatr BARAKAH — Świadkowie
„Świadkowie”, siedzący na kanapie i dryfujący po wodzie życia, bo wygodnie jest tak siedzieć i omijać niebezpieczne wysepki, wierni tekstowi Tadeusza Różewicza, „Świadkowie albo nasza mała stabilizacja”, odkrywają, jak bardzo chcemy być szczęśliwi, a jak trudno tę pełnię szczęścia osiągnąć.
Spektakl krakowskiego Teatru BARAKAH, będący pierwotnie przedstawieniem dyplomowym aktorów, to pełna humoru, ale też bolesna opowieść rzucająca w widza pytaniami o to, kim jest świadek, co się dzieje, gdy sami stajemy się świadkami, ale naszego życia i czy przypadkiem my sami nie zostajemy na własne życzenie w tych swoich własnych życiach uwięzieni. A na co dzień obserwujemy, naprawiamy, psujemy, ale głównie dążymy do tego, by nam się jednak dobrze żyło i na potrzeby tego dobrego, wygodnego, bezpiecznego życia uprawiamy stabilizację, taką naszą małą stabilizację.