Gry logiczne to prawdopodobnie najbardziej uniwersalna rozrywka, która trafia do każdego gracza niezależnie od wieku i upodobań. To także wszechstronny upominek niezależnie od tego w jak bliskich relacjach jesteśmy z obdarowanym. Kiedy otrzymujemy połączenie ciekawej mechaniki, ładnego wykonania i przyciągającą grafikę, możemy być pewni, że mamy przed sobą produkt, po który klienci będą ochoczo sięgać.
Do takich gier zdecydowanie można zaliczyć dwie odsłony Kombinatora od Alexandra, gry logicznej opartej na układaniu figur. Obie wersje różnią się od siebie kształtem na którym oparte są układanki, w jednej są to kolorowe kwadraty, w drugiej kolorowe sześciokąty.
Założenia gry są proste, dzięki czemu nie ma bariery wejścia do rozgrywki, a jej wytłumaczenie zajmuje dosłownie kilka minut. Zabawa polega na dokładaniu kolejno przez graczy kolorowych figur geometrycznych w ten sposób aby pasowały one do siebie zarówno kształtem jak i kolorem. Figury są różne, ale po połączeniu tworzą w zależności od wariantu kwadraty lub sześciokąty. Kolorowe klocki, które układamy wykonane są z drewna.
Jak grać:
- Przygotujcie planszę. Posegregujcie figury według kształtów, a następnie w grupach przemieszajcie je i rozdajcie losowo w taki sposób aby wszyscy gracze mieli tyle samo figur danego rodzaju.
- Połóżcie żetony z puntami w odstępnym miejscu. Jeżeli chcecie grać na czas wyłóżcie klepsydrę lub przygotujcie aplikację Alexander Timer w telefonie.
- Rozgrywka odbywa się zgodnie z ruchem wskazówek zegara. Każdy z graczy może w swojej kolejce dołożyć jeden element układanki. Musi to zrobić w ten sposób, aby kolor (lub kolory) figury, którą dokłada był zgodny z barwami figury, do której dopasowuje swój fragment układanki. Jeżeli nie ma pasującego elementu, traci kolejkę.
- Gracz otrzymuje tyle punktów (w postaci żetonów), ile kolorowych pól udało mu się dopasować do znajdującej się na planszy układanki.
- Ważne jest kilka zasad: dokładana figura zawsze musi dotykać chociaż jednym bokiem figurę znajdującą się już na planszy; wszystkie kolorowe elementy dotykając jakiegokolwiek już ułożonego klocka muszą być z nim zgodne kolorystycznie, dokładana figura nie może wyjść poza planszę.
- Gra kończy się w momencie, gdy żaden z graczy nie ma już możliwości dołożenia żadnej figury. Zwycięzcą zostaje gracz z największą ilością zdobytych punktów.
Zawartość pudełka:
- Składana plansza do gry – 1 szt. (4 puzzle)
- Żetony punktów – 120 szt.
- Zestaw figur – 80 szt.
- Klepsydra – 1 szt.
- Instrukcja
Mat. prasowe: Aleksander