close
NOWOŚCI wydawnictwa Marginesy – CZERWIEC 2020

NOWOŚCI wydawnictwa Marginesy – CZERWIEC 2020

Wydawnictwo Marginesy przygotowało na miesiąc czerwiec następujące nowości:


  • Nowa powieść autorki bestsellerowego Domu duchów! 
  • Historia obejmująca dziesięciolecia i przemierzająca kontynenty, podążającą za dwojgiem ludzi, którzy uciekają przed wojną w poszukiwaniu nowego domu

Hiszpania, styczeń 1939 roku. Krwawą wojnę domową kończy zwycięstwo generała Franco. Zaczyna się Wielka Ewakuacja: do granicy francuskiej przez Pireneje dociera blisko pół miliona republikańskich uchodźców. Wśród nich jest Roser, ciężarna młoda wdowa, której życie nieodwracalnie splata się z życiem Victora Dalmau, lekarza wojskowego i brata jej zmarłej miłości. Aby przetrwać, muszą zjednoczyć się w małżeństwie, którego żadne z nich nie chce.

Przejęty losem hiszpańskich wygnańców poeta Pablo Neruda przekonuje chilijskiego prezydenta, by Chile – „długi płatek morza i wina i śniegu”, jak nazwał swój kraj w jednym z wierszy – stało się dla emigrantów nową ojczyzną.

Roser i Victor zaczynają od nowa. Będą musieli stawić czoło niejednej próbie, mimo to znajdą nie tylko radość, ale i przyjaciół – i to w najbardziej nieprawdopodobnych miejscach.

Isabel Allende wraca do wspomnień, zainspirowana światowym kryzysem uchodźczym, i przypomina, że Pablo Neruda po latach uznał swoją pomoc hiszpańskim uchodźcom za swój najlepszy poemat, który przetrwa, choćby krytyka przekreśliła całą jego poezję.

O książce:

Gdy świat walczy z kolejnym kryzysem, Isabel Allende przypomina czytelnikom o ludziach przez świat zapomnianych – o uchodźcach. Fikcja przeplata się u niej z wydarzeniami historycznymi, a swoim bohaterom pisarka każe kochać, walczyć o życie i cierpieć. Ale nigdy nie pozbawia ich nadziei. I ta nadzieja jest światłem w mroku.
Katarzyna Kazimierowska, „Pismo. Magazyn opinii”

Niezwykła, epicka historia dwóch rodzin, których losy splatają się najpierw w czasach dyktatury Franko, potem reżimu Pinocheta. Historia o ludziach, którzy na zgliszczach dziejów budują miłość i tworzą piękno. Porywająca proza. Literatura kobieca najwyższej jakości.
Ałbena Grabowska

Jedna z najlepszych i najbardziej wstrząsających powieści w bogatej karierze Allende.
„New York Times Book Review”

Allende wie, że wszystkie historie są historiami o miłości, a najlepsze z nich pisze czas.
Colum McCann

Ciepła i poruszająca powieść o tym, że miłość i optymizm pozwolą przetrwać każdą niedolę, którą los rzuci nam w twarz.
„Daily Telegraph”

Allende ma wszystko, czego trzeba: słuch, wzrok, umysł, serce – i jak nikt rozumie człowieka.
„New York Times”

Isabel Allende pozycję ikony literatury światowej zapewniła sobie dawno temu. Będzie doceniana przez następne pokolenia czytelników i pisarzy.
Khaled Hosseini

O autorce:

Isabel Allende (ur. 1942) w Peru – chilijska pisarka i dziennikarka. Jej rodzina została zmuszona do ucieczki do Wenezueli po zamachu stanu z 1973 roku, podczas którego obalono ówczesnego prezydenta, kuzyna jej ojca, Salvadora Allendego, a do władzy doszedł Augusto Pinochet. Doświadczenia te wykorzystała, pisząc swoją debiutancką powieść Dom duchów, która stała się międzynarodowym bestsellerem, została sfilmowana w gwiazdorskiej obsadzie i rozpoczęła trwającą do dziś dobrą passę pisarki. W 1987 roku Allende wyemigrowała do Stanów Zjednoczonych. Opublikowała ponad 20 powieści, m.in.: Z miłości i cienia (1992), Córkę fortuny (1998), Portret w sepii (2008), Ines, pani mej duszy (2008), Japońskiego kochanka (2016), W samym środku zimy (2018) czy Podmorską wyspę (2013), które zostały przetłumaczone na 35 języków i sprzedane na całym świecie w prawie 70 milionach egzemplarzy. Otrzymała kilkadziesiąt nagród literackich. Allende posiada niezwykły styl snucia opowieści i dotykania poprzez słowa, najczulszych strun ludzkiej duszy.

Tytuł: Długi płatek morza
Autor: Isabel Allende
Premiera: 3 czerwca 2020


  • Nowa powieść Jakuba Ćwieka, w której powraca do czasu Powodzi Stulecia z 1997 roku.

POLECENIA:

Nie jestem z fandomu, nie znałem wcześniej Jakuba Ćwieka. Teraz podziwiam, z jaką maestrią udało mu się zbudować wciągającą fikcję na bazie własnych wspomnień i drobiazgowego badania przeszłości. Dzięki „Topieli” poznałem pokolenie, które dorastało zaraz po moim, w trakcie wielkiej powodzi. Każdy z nas ma za sobą takie lato, które zostawia blizny na całe życie. – Max Cegielski, pisarz, dziennikarz

Kuba Ćwiek to jeden z elity popularnych autorów w naszym kraju – jest pisarzem, który wciąż lubi szukać. Nowych gatunków, nowych tematów, nowych stylów opowieści. To godne pochwały tym większej, że Ćwieka nie tylko szuka, ale i znajduje! Zobaczcie, co znalazł i jak nas zaskoczy tym razem! Tylko włóżcie kalosze. – Kamil Śmiałkowski, badacz kultury popularnej

***

Pod koniec lipca 1997 roku ukraińscy żołnierze, którzy przybyli na pomoc powodzianom, dokonują makabrycznego znaleziska w korycie wciąż wezbranej rzeki. Na ułamanym, zanurzonym w wodzie drzewie wiszą zwłoki nastolatka poszukiwanego od blisko dwóch tygodni.
Niespełna miesiąc wcześniej dla czwórki młodych chłopaków – Kacpra, Darka, Józka i Grześka – właśnie rozpoczynają się wakacje. I zupełnie nie przeszkadza im, że wolne dni skąpane są w strugach deszczu, a meteorolodzy alarmują o powodziowym zagrożeniu. Są pewni, że to będzie ich lato!
Trzy dni później właśnie w Głuchołazach, maleńkiej mieścinie przy samej polsko-czeskiej granicy rozpoczyna się katastrofa zapamiętana jako Powódź Stulecia. To ona i wywołana nią lawina zdarzeń doprowadzi chłopców najpierw do wyjątkowego odkrycia, a następnie do śmierci jednego z chłopców. Którego?

Topiel to thriller obyczajowy osadzony w prawdziwych realiach początku powodzi 1997 roku. Autor, uczestnik wydarzeń i aktywny wolontariusz na pieczołowicie oddanym tle rysuje porywającą, momentami przerażającą opowieść o przyspieszonym kursie dojrzewania, rozliczając się jednocześnie z nostalgią lat dziewięćdziesiątych. To zaskakująca mieszanka serialu Stranger Things i To Stephena Kinga.

Jakub Ćwiek (ur. 1982) pisarz, stand-uper, scenarzysta. Debiutował zbiorem opowiadań Kłamca, który doczekał się pięciu kolejnych tomów i multimedialnego uniwersum. W 2007 roku ukazał się kryminał grozy Liżąc ostrze, a rok później horror Ciemność płonie (aby go napisać, spędził pół roku wśród bezdomnych na dworcu w Katowicach). Stworzył też m.in. czterotomowy cykl Chłopcy (2012–2015) oraz dwutomowe Dreszcz (2013–2014) i Grimm City (2016–2017). Dziesięciokrotnie nominowany do Nagrody im. Janusza A. Zajdla, zdobył ją w 2012 roku. Napisał też thriller Szwindel (Marginesy 2019), a z Adamem Bigajem Bezpańskiego. Balladę o byłym gliniarzu (Marginesy 2018).

Tytuł: Topiel
Autor: Jakub Ćwiek
Premiera: 3 czerwca 2020


Las. Młoda dziewczyna. Wygląda, jakby spała. Ale nie śpi. Wie, że zaraz umrze. I czuje, co robi z nią jej morderca, tyle że nie jest w stanie nawet mrugnąć. 

Kiedy nad ranem zostają znalezione zwłoki, na miejscu zjawia się komisarz Agnieszka Polkowska. Nikt nie chce z nią pracować – zbyt wiele wymaga, słynie z ostrego języka i jest bardziej inteligentna od kolegów. Jej zaangażowanie w każdą ze spraw nie bierze się znikąd: ma kilka tajemnic i wolałaby się nimi nie dzielić. Ostatnie, czego jej trzeba, to błyskotliwy psychopata – człowiek, który odczuwa emocje tylko wtedy, gdy poluje: wybiera dziewczyny, osacza je i powoli zabija, delektując się ich cierpieniem. Jest precyzyjny i metodyczny, przekonany, że nikt mu nie dorówna. Nie popełnia błędów. Do czasu.

Będzie jednak musiał zmierzyć się równym mu przeciwnikiem, kimś, kto potrafi rozgryźć tok jego rozumowania i podążyć za makabrycznymi wskazówkami.

Czy Polkowskiej uda się ocalić kolejną dziewczynę, mimo seksizmu i niekompetencji jej szefów? Czy tajemnica z przeszłości, która dopada ją w chwili, gdy jej życie zaczyna się układać, pokrzyżuje śledztwo? Czy zdoła uratować życie kogoś, kto jest jej najbliższy?

Obecnie w TVN Player emitowany jest serial Szadź z Aleksandrą Popławską i Maciejem Stuhrem w rolach głównych.

„Najpierw przeczytałam książkę Igora Brejdyganta i bardzo mi się spodobała. Bardzo spodobała mi się też rola, którą miałam zagrać – kobiety poranionej, która popełniła w życiu wiele błędów i która dostaje drugą szansę: poprowadzenie śledztwa, które, jak się potem okazuje, nie jest jednorazowym zabójstwem, tylko historią seryjnego mordercy” – Aleksandra Popławska dla „Gazety Krakowskiej”

„Czekałem na taką postać dwadzieścia lat! Co najmniej. To rola, którą moglibyśmy nazwać w naszym żargonie „samograj”. Im jestem bardziej normalny i nic nie gram, tym bardziej to jest przerażające”. – Maciej Stuhr w programie DD TVN

Igor Brejdygant (ur. 1971), polski scenarzysta, reżyser, fotograf i pisarz, studiował na Wydziale Produkcji Filmowej i Telewizyjnej PWSFTViT w Łodzi. Napisał scenariusze m.in. do Zbrodni (reż. Greg Zgliński), Prostej historii o morderstwie (reż. Arkadiusz Jakubik), Palimpsestu (reż. Konrad Niewolski), Paradoksu (reż. Greg Zgliński, Borys Lankosz i Igor Brejdygant) – na podstawie którego napisał świetnie przyjętą powieść pod tym samym tytułem (Marginesy 2016) – oraz Belle epoque (2017) i międzynarodowej koprodukcji Ultraviolet (2017). W cyklu Szaleńcy Pana Boga zrealizował dokumenty Bracia, Kazanie nad czarną rzeką i Latawiec.

Tytuł: Szadź (wydanie filmowe)
Autor: Igor Brejdygant
Premiera: 3 czerwca 2020


Dlaczego bardziej boimy się słowa „srom” niż  słowa „Sauron”?

Czy naprawdę musimy wstydzić się owłosienia na ciele?

Dlaczego w szkole czytamy głównie autorów, a nie autorki?
I dlaczego zabawki i zabawy dzieci tkwią głęboko w płciowych stereotypach z lat 50-tych. 

W autobiograficznym komiksie „Opowiem ci o tym” Katja Klengel zadaje te wszystkie pytania i próbuje na nie opowiedzieć odnosząc się do wydarzeń z jej życia. Ale też szeroko rozumianej współczesnej popkultury – książek, filmów, czy komiksów, które coraz częściej, ale cały czas za rzadko próbują walczyć ze stereotypami dotyczącymi płci.

Autorka z poczuciem humoru, dystansem do siebie i niezwykłą szczerością opowiada, czym jest dla niej bycie kobietą we współczesnym świecie. Komiks stał się w Niemczech bestsellerem, a Katję Klengel okrzyknięto głosem pokolenia.

O autorce:

Katja Klengel, ur. 1988 w Jenie. Po maturze rozpoczęła studia artystyczne na Akademii Sztuk Pięknych w Dreźnie. Szybko jednak zamieniła klasyczne malarstwo na komiksy, które fascynowały ją już od dziecka. Z biegiem czasu wyrobiła sobie własny styl, w którym łączyła inspiracje mangą „Czarodziejka z Księżyca” autorstwa Naoko Takeuchi z estetyką amerykańskich niezależnych komiksów.

Podczas studiów opublikowała kontynuację komiksu „Als ich so alt war” („Kiedy byłem w twoim wieku”) we „Frankfurter Allgemeine Zeitung”. W tym samym czasie na blogu Blattonisch zaczęła pisać autobiograficzny pamiętnik komiksowy, który prowadzi do dziś. W roku 2014 przeprowadziła się do Berlina i skończyła drugie studia, ze scenopisarstwa, na Niemieckiej Akademii Filmu i Telewizji. Za projekt serialu fantasy „Vesta” otrzymała w 2018 roku nagrodę Mitteldeutsche Medienförderung.

Obecnie Katja pracuje nad „Vestą”, innymi konceptami serialowymi oraz angażuje się jako współorganizatorka Reading Panels, publicznych czytań komiksów

Tytuł: Słuchajcie dziewczyny
Tekst i ilustracje: Katja Klegel
Tłumaczyła: Anna Kierejewska
Premiera: 3 czerwca 2020


 

  • Nowa książka Maxa Cegielskiego, pisarza, kuratora, dziennikarza, badacza, współprowadzącego program Xięgarnia w TVN 24;
  • Wciągająca, barwna i gęsta powieść o początkach kapitalizmu w Polsce, po przeczytaniu której będziecie nucić pod nosem piosenki Anny Jurksztowicz i Brygady Kryzys, a wyjazd do Indii znów stanie się egzotycznym marzeniem.

Lata osiemdziesiąte, ostatnia dekada PRL-u. Pojawia się nowe pokolenie, dla którego autorytetami nie są ludzie „Solidarności”, tylko gwiazdy popkultury. Ważny jest nie stan wojenny i polityka, ale zakładanie własnego zespołu, utwory z listy przebojów i koncert Sabriny w Sopocie.

Historia szlaków drobnego handlu i dużego przemytu, które pojawiły się na mapie obozu socjalistycznego. Młodzi bohaterowie zaczynają od pobliskiego NRD, aby w końcu przez dworzec Keleti w Budapeszcie trafić do Stambułu i dalej – do Indii i Singapuru. Przewały na tym ostatnim szlaku – od przewozu magnetowidów po najbardziej intratne złoto – pokazują uniwersalne marzenia o konsumpcji i dobrym życiu.

Pod sensacyjną warstwą kryje się opowieść o zapomnianych początkach polskiej nowoczesności – jeszcze socjalistycznej, ale coraz bardziej opartej na różnicach społecznych i wolnej konkurencji. O zapomnianych korzeniach upadku systemu, o fachowcach działających zarówno w szarej strefie, jak i w polskiej dyplomacji w Azji.

Prince Polonia igra z kulturą niską i wysoką, gdzie moralne rozterki bohaterów są równie ważne jak obrazy marzeń z piosenek zespołów Dwa plus jeden czy Banda i Wanda. Bo czy dekolt włoskiej sex bomby nie przyczynił się do upadku komunizmu na równi ze skokiem Wałęsy przez płot?

Max Cegielski udowodnił, że można znakomicie połączyć reportaż z powieścią drogi, a nawet z literaturą pikarejską. Zabawne dialogi, wartka akcja, poetyckie opisy indyjskiej rzeczywistości przychodzą mu z ogromną łatwością i lekkością. Czyta się jednym tchem. Słowem – książka jest dobra na maksa. Anna Jurksztowicz, piosenkarka

Równoległa historia polskiej transformacji, rozgrywająca się na trasie Szczecin – Indie – Singapur. Bez sporów polityków, dzielnych bohaterów, przekrętów i wielkich dat, za to z torbami pełnymi magnetowidów, vhsw i indyjskich ciuchów. Mało znany, szalenie ciekawy wątek w najnowszej historii Polski, zaserwowany jako wciągająca awanturnicza opowieść. Olga Drenda, Duchologia Polska

Autor:

Max Cegielski (ur. 1975) – pisarz, kurator, badacz, dziennikarz. Debiutował w 2002 roku Masalą, relacją z podróży po Indiach, a jego druga książka, powieść Apocalypso, opowiadała o miłości i muzyce we współczesnej Warszawie. Kolejne książki to reportaże Pijani Bogiem – o sufizmie w Pakistanie i Oko świata. Od Konstantynopola do Stambułu, za którą otrzymał w 2009 nagrodę im. Beaty Pawlak. Jego ostatnia książka łączyła biografię z historycznym esejem i podróżami śladami polskiego generała w Azji: Wielki Gracz. Ze Żmudzi na Dach Świata (2015). Autor i kurator projektów artystycznych w Warszawie, Gdańsku, Bombaju i Stambule. Współzałożyciel Masala Sound System, z którym otrzymał tytuł „Antyfaszysty roku 2004”. Do 2015 roku prezenter TVP Kultura, współprowadzący Hali Odlotów, uhonorowanej nagrodą Grand Press. Obecnie współprowadzi Xięgarnię w TVN24, za którą otrzymał nagrodę PIK-owego Lauru. Związany z wydziałem Artes Liberales Uniwersytetu Warszawskiego.

Tytuł: Prince Polonia
Autor: Max Cegielski
Gatunek: powieść
Premiera: 17.06.2020


 

  • Komiksowa adaptacja klasyki, w której jest wszystko, co kochają miłośnicy kryminału: zaskakująca kryminalna zagadka, erotyczne napięcie, a nawet atrakcyjna lekcja historii sztuki
  • Trzy nieszablonowe bohaterki kobiece oraz… Claude Monet.

Adaptacja kryminalnej powieści Michela Bussiego, która w 2011 stała się sensacją we Francji, wspięła się na szczyty list bestsellerów i otrzymała kilkanaście nagród dla najlepszego kryminału roku.

W Giverny, miasteczku w którym Claude Monet spędził ostatnie lata życia, malując legendarne obrazy z nenufarami, zostaje odnalezione ciało. Nie ma wątpliwości, że doszło do morderstwa. Jest nawet podejrzany, ale sprawa okaże się bardziej skomplikowana niż początkowo sądził Laurenc Serenac, młody inspektor prowadzący śledztwo.

Kluczem do rozwikłania zagadki będą trzy kobiety: utalentowana malarsko dziewczynka, ponętna nauczycielka i staruszka, która zdaje się wiedzieć wszystko o miasteczku i jego mieszkańcach.
A Giverny ma swoje mroczne sekrety…

„Czarne nenufary”, zachwycający w warstwie graficznej komiks Freda Duvala i Didiera Cassegraina, natychmiast po premierze podbił serca francuskich czytelników i listy bestsellerów. Jest w nim wszystko, co kochają miłośnicy kryminałów – skomplikowana i zaskakująca kryminalna zagadka, erotyczne napięcie, a nawet atrakcyjna lekcja historii sztuki.

Autorzy:

Michel Bussi (ur. 1965) – francuski pisarz i politolog, profesor geografii na Uniwersytecie w Rouen. Jeden z najpoczytniejszych francuskich autorów ostatnich lat. Zarówno w swoich książkach, jak i życiu publicznym dał się poznać jako niezwykle spostrzegawczy obserwator współczesności. Jego powieści doczekały się tłumaczeń na ponad 20 języków, a „Czarne nenufary” należą do tych, które zdobyły popularność na całym świecie.

Fred Duval (ur. 1965) – absolwent wydziału historii na uniwersytecie w Rouen, swoim rodzinnym mieście. Autor scenariuszy do blisko stu komiksów w tym bestsellerowej serii „Carmen McCallum”, której pierwszy tom wydany w 1995 roku stał się dla Duvala przepustką do kariery w branży komiksowej. Pisze komiksy historyczne, sensacyjne, kryminalne, często też bierze się za adaptacje literackie, czego przykładem „Czarne nenufary”.

Didier Cassegrain (ur. 1966) – rysownik i animator. Pracował nad animowanymi serialami dla France Animation, a także w Disney Studios. W studio Story poznał rysowników Freda Blancharda i Oliviera Vatine’a, którzy przekonali go, by spróbował swoich sił w świecie komiksu. Jego pierwszym albumem był „Tao Bang” wydany przez Delcourt w 1999 roku, który pokazał jego wyjątkowy talent i oryginalny styl. Od 2006 roku pracuje z Fredem Duvalem nad serią „Carmen McCallum”.

Tytuł: Czarne nenufary
Autorzy: Michel Bussi, Fred Duval, Didier Cassegrain
Przekład: Krzysztof Umiński
Gatunek: komiks / adaptacja klasyki
Premiera: 17.06.2019


Materiały prasowe: Wydawnictwo Marginesy

Filmowe wymiary cielesności – Krakowski Festiwal Filmowy online

Rozglądaj się ostrożnie i… nie ufaj nawet samemu autorowi, czyli „Rozmowy z psychopatami. Podróż w głąb umysłów potworów” (recenzja)

Nasza strona internetowa używa plików cookies w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. dowiedz się więcej

Nasza strona internetowa używa plików cookies w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych.
Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do twoich potrzeb.
Każdy może zaakceptować pliki cookies albo ma możliwość wyłączenia ich w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje.

Zamknij