close
KINO PARADOX REPERTUAR 14-20 SIERPNIA

KINO PARADOX REPERTUAR 14-20 SIERPNIA

 Kino Paradox przedstawia repertuar na nadchodzący tydzień.

14.08 Piątek
18:00 Pokazy Filmów Ukraińskich w Krakowie „Wschód-Zachód: Hucułka Ksenia / Гуцулка Ксеня /
reż. Olena Demyanenko / Ukraina / 2019 / 94′ — wstęp wolny / wejściówki do pobrania ze strony
kina oraz u organizatora Fundacja Widowisk Masowych

15.08 Sobota
15:30 Pokazy Filmów Ukraińskich w Krakowie „Wschód-Zachód”: Hucułka Ksenia / Гуцулка Ксеня /
reż. Olena Demyanenko / Ukraina / 2019 / 94′ — wstęp wolny / wejściówki do pobrania ze strony
kina oraz u organizatora Fundacja Widowisk Masowych

16.08 Niedziela seanse w Wirtualnej Sali kina na MOJEeKINO.pl/kino-paradox-krakow

17.08 Poniedziałek
20:00 Wirtualna sala na MOJEeKINO.pl : Słodki koniec dnia / reż. Jacek Borcuch / Polska / 2019 / 93′
– pokaz wraz z rozmową mojeekino.pl po seansie zachęcam do obejrzenia KINOrozmowy z twórcą
filmu, która będzie dostępna tego samego dnia o godz. 21:45

18.08 Wtorek
18:00 Międzynarodowy Festiwal Teatru Ukraińskiego „Wschód-Zachód”: Wschód Zachód / reż.
Vlada Belozorenko / Ukraina / 2019 / 90’— wstęp wolny / wejściówki do pobrania ze strony kina
oraz u organizatora Fundacja Widowisk Masowych
20:00 Wirtualna sala na MOJEeKINO.pl : Bądź sobą, czyli nieopowiedziana historia Alice Guy / reż.
Pamela B. Green / USA / 2018 / 103′
20:00 Międzynarodowy Festiwal Teatru Ukraińskiego „Wschód-Zachód”: Wschód Zachód / reż.
Vlada Belozorenko / Ukraina / 2019 / 90′ — wstęp wolny / wejściówki do pobrania ze strony kina
oraz u organizatora Fundacja Widowisk Masowych

19.08 Środa
18:00 Międzynarodowy Festiwal Teatru Ukraińskiego „Wschód-Zachód”: Anihilacja / ALPHA / reż.
Krystyna Shyshkarova oraz Władysław Dediuczenko / Ukraina / 2019 / 60’ — wstęp wolny /
wejściówki do pobrania ze strony kina oraz u organizatora Fundacja Widowisk Masowych
20:00 Międzynarodowy Festiwal Teatru Ukraińskiego „Wschód-Zachód”: Anihilacja / ALPHA / reż.
Krystyna Shyshkarova oraz Władysław Dediuczenko / Ukraina / 2019 / 60’ — wstęp wolny /
wejściówki do pobrania ze strony kina oraz u organizatora Fundacja Widowisk Masowych

20.08 Czwartek
18:00 Międzynarodowy Festiwal Teatru Ukraińskiego „Wschód-Zachód”: Złe drogi / reż. Tamara Trunova / Ukraina / 2019 / 180′ — wstęp wolny / wejściówki do pobrania ze strony kina oraz u organizatora Fundacja Widowisk Masowych

Międzynarodowy Festiwal Teatru Ukraińskiego „Wschód-Zachód” jest cyklicznym corocznym
wydarzeniem artystycznym, które w 2020 roku odbędzie się w dniach 17-23 sierpnia. Podczas VII
odsłony w 2020 roku 6 teatrów zawodowych z Ukrainy będą zaangażowani w prezentowanie swojego
dorobku artystycznego w formie wideo-wersji spektakli w kinie studyjnym Paradox oraz online na
stronie Festiwalu www.wschod-zachod.com.pl. Partnerem programu zawodowych teatrów jest
Ukraiński Instytut (Ukraina). Festiwal „Wschód-Zachód” ma na celu kreowanie nowych wartości
poprzez jednoczesne kultywowanie tradycji, uwydatnienie współpracy na arenie międzynarodowej i
podejmowanie wspólnych działań pomimo różnic kulturowych. Wydarzenie daje szansę na lepsze
zrozumienie i komunikację następnych pokoleń. Mottem przyświecającym wydarzeniu będzie „I
statek płynie” upamiętniającego twórczość i stylistykę słynnego reżysera F.Fellini, a także będzie
nawiązywać do 100. rocznicy urodzin św. Jana Pawła II.

Organizatorzy Festiwalu – Fundacja Widowisk Masowych, Centrum Młodzieży  im.dr  Henryka Jordana
oraz Ukraiński Instytut. Partner strategiczny – Akademia Górniczo-Hutnicza  im.St.Staszica  w Krakowie.
Festiwal odbywa się przy wsparciu finansowym Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego oraz
Urzędu Miasta Krakowa.

Teatr „Aktor” (Kijów, Ukraina)
„Aktor” – współczesny teatr, gdzie grane są alternatywne, przełomowe przedstawienia młodych i doświadczonych
reżyserów oraz klasyczne spektakle. Został założony ponad 30 lat temu przez znanego aktora Ukrainy Walentyna
Szestopałowa. Dziś teatr rozwija się w 4 kierunkach: „Aktor. Klasyka”, „Aktor. Underground”, „Aktor.Kids” i „Aktor.
Teatr Domowy”. Teatr ma na celu stworzyć wolny obszar do realizacji idei w różnych gatunkach i stylach, gdzie na
jednej scenie będą odbywać się klasyczne przedstawienia oraz eksperymentalne występy. W 2019 roku teatr
otrzymał status akademickiego.

Spektakl „Wschód-Zachód”
Reżyser – Vlada Belozorenko
Jak żyje dziewczynka z miasteczka Klesiw, gdzie bezprawne wydobycie bursztynu jest jedynym sposobem zarobku?
Czy chłopiec z Donbasu znajdzie ratunek od lęków wojny w bezpiecznym Charkowie? Jak nauczyć się mówić, a
jeszcze ważniejsze – słuchać innych ludzi, aby samemu stać się większym Człowiekiem? „Wschód-Zachód” – to pięć
przedstawień, napisanych przez nastolatków w ramach projektu „Class Act: Wschód-zachód”. Nastolatkowie piszą
sztuki. Nastolatkowie ze wschodu i zachodu Ukrainy. Piszą oni o świecie, który ich otacza. O swoich lękach i
oczekiwaniach. O swojej szorstkiej już dorosłej rzeczywistości i o najskrytszych dziecięcych marzeniach.
90 min
Spektakl grany w j. ukraińskim
Napisy w j. polskim

TotemDanceGroup
Teatr współczesnego tańca istnieje z 2009 roku. Jest zwycięzcą i posiadaczem Grand-prix międzynarodowych
festiwali. W teatrze stworzono 15 przedstawień, a granych aktualnie jest pięć.

Spektakl „ Anihilacja”
Reżyser – Shyshkarova Krystyna
Plastyczna monodramatyczna refleksja. Badanie w aktualnym czasie identyfikacji człowieka we współczesnym
świecie, doświadczenie traumy i ważności komunikacji.
35 min
Spektakl taneczny bez słów

n`Era Dance Group
” Era Dance Company” (nowa era) – to teatr tańca, który jednoczy w swojej twórczości współczesny kierunek
Сontemporary dance i fizyczny teatr. Grupa aktywnie eksperymentuje, zajmuje się poszukiwaniem i badaniem
nowych środków scenicznej wyrazistości. Młoda drużyna artystów w swojej twórczości okazuje dużą uwagę światu
wewnętrznemu współczesnego człowieka, jego refleksji i reakcji na świat zewnętrzny. W 2017 roku teatr „Era
Dance Company” założyli młodzi i ambitni choreografowie Władysław Dediuczenko i Bogdan Kyryłenko. Od samego
początku swojej scenicznej działalności ” Era Dance Company” wywoływała duży rezonans wśród fachowców i miłośników kierunku Сontemporary dance, tak w Ukrainie, jak i poza jej granicami. Założyciele „Era Dance Company” również aktywnie propagują sztukę współczesnego tańca – przeprowadzają warsztaty jak dla
początkujących, tak i dla fachowców w całej Ukrainie.

Spektakl „ALPHA”
Reżyser – Władysław Dediuczenko

Współczesny choreograficzny jednoaktowy spektakl „ALPHA” dotyka tematu reewaluacji w socjalnej hierarchii.
Tematyka przedstawienia porusza kwestię wpływu. W ciągu życia my, tak czy inaczej, mamy wpływ na otaczających
ludzi, a oni na nas. W skutek czego człowiek może zmieniać opinię, pozycję albo przeświadczenie. Ten wpływ może
być tak pozytywny, jak i negatywny – może budzić natchnienie, pomagać w osiągnięciu celu, a może doprowadzać do
manipulowania albo użycia inne w swoich celach. Chcemy tego czy nie, lecz społeczeństwo zawsze będzie dyktować
pewny socjalny schemat. Czym różnią się pojęcie „lider” i „dominanta” Jak przejawiają się płciowe aspekty
przywództwa? Czy jest to zwierzęcy instynkt? Takie pytania Władysław Dediuczenko stawiał sobie w trakcie
stworzenia przedstawienia, jednak odpowiedzi na nich powinieneś znaleźć właśnie Ty.
25 min
Spektakl taneczny bez słów

Akademicki Teatr Dramatu i Komedii Nad Lewym Brzegu Dniepru (Kijów, Ukraina)
Teatr założono w 1979 roku. Założyciel teatru – Edward Mytnyćkyj. Teatr dramatu i komedii Na lewym brzegiem
Dniepru występował w Gruzji, Białorusi, Łotwie, Litwie, Niemczech, Polsce. W pierwsze 15 lat istnienia teatr
wystawiał spektakle, które przedstawiały aktualne problemy społeczne. W 1990-ych latach teatr zmienił kierunek i
zaczął akcentować swoją uwagę na klasycznych utworach. Na początku 2019 roku wybrano kierowników teatru –
Stasa Żyrkowa i Tamarę Trunovą. Nowy zespół rozpoczął proces reformacji i odnowy. Repertuar opiera się na
przedstawieniach klasycznej dramaturgii oraz sztukach współczesnych, oryginalnych, opartych na aktualnych
tekstach. Teatr aktywnie zaprasza i wspiera młodych reżyserów, utalentowanych aktorów, managerów i
dramaturgów.

Spektakl „Złe drogi”
Reżyser – Tamara Trunova
Wojna na wschodzie Ukrainy – to nie tylko wybuchy, ostrzały i imiona poległych. Za jej kurtyną po obu bokach frontu
trwa życia (nie)zwyczajnych ludzi, których zjednoczyły rozbite drogi Donbasu. „Złe drogi” – to sześć historii o
stosunkach kobiet i mężczyzn, zniekształconych wojną, o ranami, które nigdy nie będą się goiły. Młoda kobieta
wyrusza na wschód Ukrainy w poszukiwaniu dokumentalnego materiału o wojnie, lecz tam, w szarej strefie
pogranicza staje się zakładniczką swoich i cudzych historii. Przeżywa je jak gdyby w odbiciu, gdzie już nie ma dobra i
zła, gdzie ofiara i kat zmieniają się rolami, a miłość staje się przejściową i nieosiągalną.
180 min
Spektakl grany w j. ukraińskim
Napisy w j. polskim

Hucułka Ksenia / Гуцулка Ксеня
Komedia muzyczna rozgrywająca się na Ukrainie w 1939 roku. To historia młodego Amerykanina
ukraińskiego pochodzenia o imieniu Yaro, który przybywa w Karpaty, ponieważ jego ojciec niepokoi
się, że syn nie zna swoich korzeni. Obiecuje mu więc swoją fortunę pod warunkiem, że chłopak
poślubi prawdziwą Ukrainkę. Jeśli Yaro nie znajdzie żony w ciągu roku od śmierci ojca, fortuna
zostanie przekazana jego dalekiej krewnej Marii, która wraz z matką Helen, przybywa do Karpat i robi
wszystko, co w jej mocy, aby powstrzymać Yaro od ślubu. W górach Yaro spotyka huculską
dziewczynę Ksenię, która zdaje się ucieleśniać wszystko, co ojciec powiedział mu o ukraińskich
kobietach. W filmie wystąpiły członkinie zespołu Dakh Daughters, a ścieżkę dźwiękową stworzyli muzycy
popularnego ukraińskiego zespołu wykonującego muzykę etno – Dakhabrakha.

1939 рік, до окупації Західної України більшовиками залишається кілька тижнів. З Америки до
Ворохти прибуває група американців з важливою місією – знайти наречену для молодого Яро.
Батько юнака залишив заповіт, за яким Яро отримає у спадок мільйон доларів, якщо
одружиться зі свідомою українкою. Чи вдасться хлопцеві знайти справжнє кохання?

Pokazy specjalne w wirtualnej Sali Paradox na platformie MOJEeKINO.pl

Bądź sobą, czyli nieopowiedziana historia Alice Guy
Alice Guy-Blaché swoją przygodę z kinem zaczęła pracując jako sekretarka Léona Gaumonta. Szybko
pięła się po szczeblach kariery, by w wieku 23 lat nakręcić swój pierwszy film. Po ponad
dziesięcioletniej współpracy z wytwórnią Gaumont wraz z mężem przeprowadziła się do Stanów Zjednoczonych, gdzie założyła własne studio. Szacuje się, że Alice Guy-Blaché miała udział –
reżyserski, scenariuszowy czy producencki – w blisko tysiącu filmów.
W „Bądź sobą…”, którego realizacja zajęła ponad osiem lat, Pamela B. Green opowiada nie tylko o
niezwykłym wkładzie swojej bohaterki w rozwój X Muzy, ale też o tym, jak łatwo została ona
zepchnięta na boczny tor. Amerykańska dokumentalistka dotarła do niepublikowanych wcześniej
materiałów archiwalnych, wplatając w nie szereg wywiadów z ludźmi filmu. Wśród nich m.in. Patty
Jenkins, Ben Kingsley, Ava DuVernay czy Julie Delpy. Narratorką tej wyjątkowej opowieści o pierwszej
kobiecie kina jest Jodie Foster.

Słodki koniec dnia
Miejscem akcji filmu jest etruskie miasto Volterra. Tu od lat mieszka Maria – polska poetka, laureatka
Nagrody Nobla, autorytet moralny. Życie Marii toczy się w rytmie włoskiej prowincji, do czasu gdy na
jej relacjach z mężem i córką zaczynają pojawiać się rysy, gdy zaczyna angażować się w romantyczny
związek z młodym imigrantem, Nazeerem. Na skrzyżowaniu wolnego ducha i starzejącego się ciała
Maria stara się zdefiniować swoją rolę w szybko zmieniającej się rzeczywistości. Świat bohaterów
zostaje wywrócony do góry nogami, gdy otrzymują szokującą wiadomość o zamachu terrorystycznym
w Rzymie. Maria wygłasza publicznie kontrowersyjną opinię, oddając Nagrodę Nobla i wzbudzając
poruszenie, nie tylko w miasteczku, ale w całej Europie. Jej bezkompromisowość i niepoprawność
polityczna okazują się mieć dramatyczne konsekwencje – dla Nazeera, jej rodziny, lokalnej
społeczności i niej samej. „Słodki koniec dnia” to opowieść o starciu wielkiego kreatywnego intelektu i kobiecości z widmem rozpadającej się europejskiej demokracji. Od pierwszej do ostatniej sceny Maria ma siłę i odwagę, by
walczyć o to, co najbardziej ceni. Po filmie Marcin Radomski zaprasza na wyjątkowe rozmowy z
aktorami, reżyserami i znawcami kina. Wywiady dotyczą nie tylko aktualnej premiery filmowej lub
serialowej, ale również tematów związanych z całym życiem zawodowym gościa.
„Lubię się zachwycać i łapać wyjątkowe chwile” – mówi Jacek Borcuch, reżyser, aktor i scenarzysta w
rozmowie z Marcinem Radomskim. Gość KINOrozmowy opowiada o działalności w zespole
punkowym Physical Love, młodości w Kwidzynie, epizodzie sportowym, rezygnacji z aktorstwa w
Akademii Teatralnej w Warszawie i roli w „Długu” w reż. Krzysztofa Krauze. Kto zachęcił Borcucha do
reżyserii? Jak zostało przyjęte na świecie „Wszystko, co kocham”? Jacek Borcuch zdradza anegdoty
dotyczące powstawania najnowszego filmu „Słodki koniec dnia”.

Sierpniowe nowości wydawnictwa MG

Słodko-gorzka mozaika kolorów. „Babyteeth” (RECENZJA)

Nasza strona internetowa używa plików cookies w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. dowiedz się więcej

Nasza strona internetowa używa plików cookies w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych.
Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do twoich potrzeb.
Każdy może zaakceptować pliki cookies albo ma możliwość wyłączenia ich w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje.

Zamknij