close
Bill Pullman gościem specjalnym 13. Mastercard OFF CAMERA

Bill Pullman gościem specjalnym 13. Mastercard OFF CAMERA

16 września 2020off cameraBill Pullman225wyświetleń

Premierowe pokazy nowych sekcji „Między nami kobietami” i „Znowu w drodze” i gość specjalny – Bill Pullman – trwa 13.Mastercard OFF CAMERA. Czym zaskakuje kino niezależne? Bill Pullman już 17.09 o 19:00 opowie publiczności o przygotowaniach i kulisach pracy nad szpiegowską intrygą. Film „ukryta gra” można zobaczyć w ramach Konkursu Polskich Filmów Fabularnych. Łukasz Kośmicki opowiada historię Joshuy Mansky’ego (w tej roli Bill Pullman) – czyli matematyka, który zostaje porwany przez amerykańskie tajne służby. Naukowiec wystąpi w szachowym pojedynku przeciwko sowieckiemu mistrzowi szachów – Gawryłowowi. Przekonamy się, co z tego wynika.

            13.Mastercard OFF CAMERA to również premiery w ramach nowych sekcji specjalnych. Ich listę otwiera „Między nami kobietami”. Akcja fabularnego debiutu Shelly Love rozgrywa się w Derby, w Irlandii Północnej. „A Bump Along the Way” jest podwójną historią inicjacyjną – opowiada o różnych, choć momentami równie tragikomicznych, perypetiach doprowadzających do dojrzewania matki i córki. Silna, chociaż początkowa pełna niewypowiedzianego napięcia więź między głównymi postaciami jest tu zarówno źródłem dowcipnych sytuacji, ale przede wszystkim siły i feministycznej energii napędzającej kolejne zdarzenia. W swoim fabularnym debiucie „Flesh Out” reżyserka Michela Occhipinti uważnie przygląda się bestialskiej tradycji, jaka wciąż zostaje narzucona przez społeczeństwo i kulturę mauretańskim kobietom. Inspirowany częściowo prawdziwą historią film dobitnie uświadamia jednak, że siła tkwi z jednej strony w buncie, z drugiej – w poczuciu kobiecej solidarności. „Leftover Women” to wstrząsający i śmiały obyczajowo portret społecznego fenomenu, obnażający krępujące małżeńskie targi, krzywdzące randkowe konkursy i aranżowane matrymonialne spotkania. Przede wszystkim jednak pokazujący trzy odważne i silne kobiety, które ośmielają się rzucić wyzwanie patriarchalnej, niesprawiedliwej chińskiej polityce i tradycji. W „Working Girls” Frédérica Fonteyne i Anne Paulicevich kobieca solidarność okazuje się największą siłą, która pozwala bohaterkom poradzić sobie z dojmującym seksizmem, na jaki są narażone w pracy i poza nią. A grające Axelle, Conso i Dominic – Sara Forestier, Noémie Lvovsky i Annabelle Lengronne tworzą pełen energii i witalności portret kinowego siostrzeństwa.

            Kolejna nowość to sekcja „Znowu w drodze”. Tym razem programerzy Festiwalu przyglądają się, jak wygląda kino drogi. Piękne, poetyckie krajobrazy Ardenów, w których rozgrywa się akcja „Adoration”, nie tylko oddziałują na wyobraźnię młodych bohaterów, ale też wpływają na kształtowanie się ich tożsamości czy budzące się niewinne uczucie. Film Fabrice du Welz to delikatny, sensualny obraz przyspieszonego dojrzewania. Tytułowa Lillian to żyjąca w Nowym Jorku rosyjska emigrantka, której właśnie skończyła się ważność wizy. Zdezorientowana nieco całą sytuacją kobieta wpada na tyleż odważny, co ryzykowny pomysł, jakim jest chęć powrotu do rodzinnej Rosji… na piechotę. Rozpoczyna tym samym swoją długą wędrówkę, która będzie wiodła przez miejsca obrazujące zróżnicowany amerykański krajobraz. Film austriackiego reżysera i fotografa Andreasa Horvatha inspirowany jest prawdziwą historią Lillian Alling, która w latach 20. ubiegłego stulecia porwała się na ten karkołomny pomysł. W jej rolę wciela się debiutująca polska aktorka Patrycja Płanik. „Przyjaźń bez granic” to zrealizowane zgodnie z prawidłami gatunku rasowe kino drogi, z wyraźnym zacięciem społecznym. Film Sebastiana Schippera to urzekające energią i pogodą ducha kino znoszące wszelkie granice. W drugim pełnometrażowym filmie francuskiego reżysera Davida Perraulta droga jest kluczowym elementem budującym narrację. Podobnie jak w przypadku wielu westernów, bo urzekający barwnymi krajobrazami “Savage State” ma w sobie nieco z tego klasycznego amerykańskiego gatunku. Nie będzie tu jednak samotnego jeźdźca zmierzającego w stronę zachodzącego słońca… Film Perraulta to ubrana w intrygującą formę próba feministycznego „przełamania” bardzo męskiego, skodyfikowanego gatunku.

Więcej szczegółów o festiwalu na stronie: www.offcamera.pl, w mediach społecznościowych: www.facebook.com/OffCameraFestiwal, www.instagram.com/mastercardoffcamerafestival/

Zapraszamy do oglądania 13. Mastercard OFF CAMERA na player.pl

Dagmara Marcinek

Dagmara Marcinek

When I'm hungry, I eat. When I'm thirsty, I drink. When I feel like saying something, I say it.

„To nie jest mój mąż” – najnowsza książka Olgi Rudnickiej

Kowalska. Ta od Dąbrowskiej

Nasza strona internetowa używa plików cookies w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. dowiedz się więcej

Nasza strona internetowa używa plików cookies w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych.
Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do twoich potrzeb.
Każdy może zaakceptować pliki cookies albo ma możliwość wyłączenia ich w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje.

Zamknij