close
TEATR BARAKAH W PAŹDZIERNIKU

TEATR BARAKAH W PAŹDZIERNIKU

Teatr Barakah serdecznie zaprasza w październiku! Przede wszystkim przewidziana jest premiera MISERY w reż. Any Nowickiej z Moniką Kufel i Michałem Kościukiem, której nie możecie ominąć. Do tego Teatr Barakah wraca z Innymi ludźmi Doroty Masłowskiej i spektaklem Ja, Sendlerowa. W repertuarze znajdą się również świetne koncerty: Fraktale, Sarama oraz Neal Cassady.

Teatr BARAKAH — Misery

spektakle: 10 i 11 października o 19:00

Misery„Jestem Twoją największą fanką. Tak, na pewno jestem. I uwierz mi, drugiej takiej nie ma”.

Twórcy BARAKAH przenoszą na deski teatralne kultowy thriller psychologiczny Stephena Kinga „Misery”. W spektaklu wystąpią Monika Kufel i Michał Kościuk.

Ranny w wypadku autor popularnej serii romansów zostaje uratowany przez mieszkającą na uboczu kobietę. Troska i opieka gospodyni kończy się, gdy czyta ona maszynopis jego nowej powieści…

Nowicka przenosi akcję z lat 80. w czasy współczesne, czyli świat XXI wieku pełen hejtu, nękania, stalkerów, bo dziś przecież każdy z nas może mieć swojego psychofana. Sztuka to już nie tylko treść i forma, ale jej odbiór. Odbiorcy przez filtry emocji interpretują kolejne dzieła sztuki, swe interpretacje doprowadzając do granic absurdalnych wyobrażeń, przez co interpretacji jest wiele, ale czy każda jest bezpieczna? Czy w ogóle istnieje granica interpretacji i kiedy odbiorca przekracza ją, wchodząc na ryzykowną ścieżkę szalonej utraty poczucia rzeczywistości? Gdzie kończy się sztuka, a zaczyna życie, gdzie kończy życie, a zaczyna sztuka? Czy takie rozróżnienie wciąż istnieje? I czy naprawdę wszystko powinniśmy traktować tak serio?

autor: William Goldman (na podst. powieści Stephena Kinga „Misery”) / tłumaczenie: Jacek Kaduczak
reżyseria: Ana Nowicka
muzyka: Piotr Korzeniak
scenografia i kostiumy: Monika Kufel
obsada: Monika Kufel, Michał Kościuk
data premiery: 10 X 2020

Teatr BARAKAH — Inni ludzie

spektakle: 24 i 25 października o 19:00

Inni LudziePrzedstawienie oparte na fragmentach „Innych ludzi”, ostatniej powieści autorstwa Doroty Masłowskiej, najbardziej przenikliwej pisarki młodego pokolenia.

Spektakl opowiada o romansie Kamila, 32-letniego dresiarza, marzącego o karierze muzyka hip-hop i Iwony, przeżywającej kryzys małżeński, przedstawicielki wielkomiejskiej klasy średniej. To pretekst do refleksji nad zanurzonym w pop kulturze, poetyckim i wulgarnym językiem, którym posługują się stworzone przez Masłowską postacie, uniemożliwiającym im nawiązanie autentycznych relacji.

Poszczególne języki pierwszo i drugoplanowych bohaterów tworzą wspólnie fascynującą, muzyczną fonosferę – aurę wielkiego miasta. Interesuje nas stworzona w ,,Innych ludziach” perspektywa, którą otworzyć można za pomocą następujących pytań: czy to my posługujemy się językiem, czy też język przejął kontrolę nad nami? Czy istnieje sfera niewerbalnego porozumienia i czy w jakikolwiek sposób może być ona uświadomiona i poddana refleksji? Na czym polega twórczość w dziedzinie języka?

autor: Dorota Masłowska
reżyseria: Maciej Gorczyński
muzyka: CUKRY i Piotr Korzeniak
scenografia: Iwona Bandzarewicz
choreografia: Piotr Mateusz Wach
obsada: Monika Kufel, Ana Nowicka, Piotr Mateusz Wach, Paweł Wolsztyński, zespół Cukry w składzie: Lena Witkowska, Agnieszka Kocińska
linki do recenzji: Inni Ludzie
data premiery: 10 VII 2020
czas trwania: 90 minut

Teatr BARAKAH — Ja, Sendlerowa

spektakl: 18 października o 19:00

Ja Sendlerowa„Ja, Sendlerowa. Wypowiadam wojnę Hitlerowi! O tak! No chodź! W ząbek czesany i wszyscy w ząbek czesani. Takiego wała! Co mi tu będzie jakiś psychopata wprowadzał jakieś swoje zasady higieny międzyludzkiej. Nie zostawię tego. Bo płonie we mnie gniew, bo jestem wkurwiona, bo bardzo, naprawdę bardzo nie podoba mi się to wszystko i nie mam zamiaru nic z tym nie robić”.

Dzieci uratowane kontra dzieci martwe. Gorzkie równania i statystyki. Bohaterstwo osoby, która uratowała wiele żydowskich dzieci, bohaterstwo będące kroplą w morzu krwi. Kobieta prowadząca nierówną walkę ze śmiercią, podłością, pragmatycznym równaniem siły.

Sendlerowa występuje jako symbol nieprzejednania w świecie ryzykownych wyborów, symbol walki o pokój, niepodległości osobistej, także jako symbol międzyludzkiej empatii walczącej z bezwzględną, chłodną maszyną. Ale „Ja, Sendlerowa”  jest także opowieścią o przejmowaniu osobistej historii dla zbiorowego poczucia komfortu, opowieścią o ostatecznej samotności bohaterstwa, rozczarowaniu oraz o samotności człowieka wobec okrucieństwa i obojętności świata.

reżyseria: Ana Nowicka
tekst: Bartek Harat
muzyka: Adrian Konarski
scenografia i kostiumy: Monika Kufel
choreografia: Katarzyna Kleszcz
obsada: Alicja Czarnik, Aleksandra Konior/Kamila Klimczak, Monika Kufel, Łukasz Gawroński, Karol Śmiałek
Data premiery: 11 XI 2018
Czas trwania: 60 minut
Spektakl od lat 16.

BILETY NA W/W SPEKTAKLE: 40 zł [normalne] / 30 zł [ulgowe]

Zakup:
– w kasie Teatru Barakah przy Paulińskiej 28: pn.-pt. w godz. 10:00-17:00
http://teatrbarakah.com/barakah-wp/bilety/
– przed spektaklem (jeśli są jeszcze wolne miejsca)

Rezerwacja:
– rezerwacje@teatrbarakah.com
– 12 397 80 47

——————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————

BARAKAH | koncert | FRAKTALE 

koncert: 2 października o 20:00

WSTĘP WOLNY – prośba o wcześniejszą rezerwację miejsc: rezerwacje@teatrbarakah.com

Krakowski kwartet z pogranicza muzyki eksperymentalnej, psychodelicznej i jazzu. Powołany do życia późną jesienią 2016 roku, jak do tej pory, może pochwalić się dwoma albumami studyjnymi – „I”, oraz „II”, a także wydawnictwami koncertowymi „On the Road” i „Dharma Bums”. Inspiruje ich odwaga i bezszablonowość twórców takich jak Ornette Coleman czy Albert Ayler redefiniujących ówczesne podejście do jazzu, jak i eksperymenty muzyczne pokroju „drone music” La Monte Younga oparte na dźwięku burdonowym, aż po pierwsze performance’y muzyczno-multimedialne „Exploding Plastic Inevitable” Warhola i Velvet Underground.

Bez zbędnego dramatyzowania i koloryzowania powiem, że krakowski Fraktale to jedna z najświetniejszych rzeczy zaserwowanych przez rodzimą scenę, jaka przewinęła się przez mój odtwarzacz w roku 2018. (Grzegorz Bryk, magazyngitarzysta.pl)

Propozycja kwartetu wymyka się wszelkim klasyfikacjom, bo dawno nikt nie przedstawił tak odlotowego free jazzu. (Maciek Saskowski, jazzsoul.pl)

To naprawdę muzyka ponad podziałami, wymykająca się etykietom i śmiało spoglądająca w przyszłość. Fraktale wypełniają bezsprzecznie lukę na polskim rynku muzyki nie tyle jazzowej, co jedynie opartej na jazzowym instrumentarium i jazzowych strukturach. Treść tej muzyki daleko jednak wykracza poza klasyfikacje gatunkowe, co być może czyni ją tak wyjątkową. Fraktale – ten zespół to naprawdę pozycja z gatunku obowiązkowych. (Jędrzej Janicki, JazzPress)

Fraktale to krakowski kwartet, który na drugiej płycie „II” stworzył własną muzyczną tożsamość, wymykającą się określonemu pojmowaniu muzyki. (Łukasz Dębowski, polskaplyta-polskamuzyka.pl)

SKŁAD: Filip Franczak – gitara/bas Michał Naróg – perkusja Bartłomiej Szumilas – saksofon tenorowy Oskar Cenkier – pianino

LINKI:
https://www.facebook.com/fraktaleband/
https://fraktale.bandcamp.com/

BARAKAH | koncert | SARAMA

koncert: 3 października o 20:00

BILETY: 15 zł
Rezerwacja:
rezerwacje@teatrbarakah.com
Zakup:
http://teatrbarakah.com/barakah-wp/bilety/

Co łączy portugalską krew z miłością do polskiego folkloru, nietypowych instrumentów i gitarowej wirtuozerii? Sarama – zespół założony w 2018 roku w Krakowie przez osoby z zupełnie innych światów, które spotkały się ze sobą przypadkiem.

Jesienią 2018 roku czwórka nieznajomych z Polski i Portugalii postanowiła wspólnie tworzyć muzykę. Po połączeniu mrocznego folka, rocka, metalu i muzyki klasycznej powstała muzyczna opowieść, przez którą przemawiają przede wszystkim emocje. Połączenie tradycyjnych instrumentów z gitarą akustyczną, a także fuzja różnych kultur muzycznych przenosi w niezwykły, pełen niedopowiedzeń i tajemnic świat dźwięków.

SKŁAD: Kacper Sarama – gitara, Tiago Matos – instrumenty perkusyjne, handpan, Aleksandra Niewiadomska – suka biłgorajska, erhu, Adrianna Kania – lira korbowa, whistle

YT channel: https://www.youtube.com/channel/UC5GOyvJntl-nz3lsnwFlZqA

FB page: https://m.facebook.com/saramaband/

Utwory:
‚11’: https://youtu.be/5iad-utDGzI
Spring at home: https://youtu.be/cOkwfukuK6c
Pagan thing: https://youtu.be/rxE_YtdjL
Mp3/Wav: https://drive.google.com/drive/folders/1–XlOt_IzwRWyxr7X0_4tlrEwtLueL2j

BARAKAH | koncert | NEAL CASSADY

koncert: 30 października o 20:00

BILETY: 30 zł

Rezerwacja:
rezerwacje@teatrbarakah.com
Zakup:
http://teatrbarakah.com/barakah-wp/bilety/

Neal Cassady to energetyczna neo-psychodelia, ładne piosenki poddane garażowej obróbce – powykręcane i rozimprowizowane. Zespół ma na swoim koncie dwie płyty: debiutancki album NIGHT HOWLER (2015) oraz Later Than You Think (2018), który został wydany nakładem Music Is The Weapon. Trzeci album jest w fazie miksów. Mają za sobą ponad 80 koncertów, sesji radiowych (m.in. w Radiowej Trójce w ramach OFFSESJI), występ w warszawskiej Zachęcie, krakowskim Bunkrze Sztuki (współpraca z malarką Agatą Kus) i  na festiwalach Spring Break 2019, SOUNDRIVE 2016 i Jarocin 2017. Ostatni album został bardzo ciepło przyjęty w Polsce, a zespół znalazł się na liście nadziei na 2020 według magazynu Teraz Rock.

SKŁAD: Rafał Klimczak, Marcin Gągola, Tomek Głuc, Michał Dymny

LINKI:
https://youtu.be/mWh7t5DBX9Q
https://youtu.be/ukt25X0JAu0
https://youtu.be/fJAFhVACXNA
https://nealcassady.bandcamp.com/album/later-than-you-think-lp

FB: https://www.facebook.com/NealCassadyMusic/

Materiały prasowe: Teatr BARAKAH

Nassim Nicholas Taleb „Zwiedzeni przez przypadek. Tajemnicza rola losowości w życiu i w rynkowej grze” (recenzja)

Październik w Nowohuckim Centrum Kultury

Nasza strona internetowa używa plików cookies w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. dowiedz się więcej

Nasza strona internetowa używa plików cookies w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych.
Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do twoich potrzeb.
Każdy może zaakceptować pliki cookies albo ma możliwość wyłączenia ich w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje.

Zamknij