Tworzenie przystępnych treści, które na dodatek są wciągające, to wbrew pozorom wcale niełatwa sztuka. Wiele osób twierdzi jednak, że można się jej nauczyć, w jaki sposób? Zdradzą to Heath Chip i Heath Dan w książce „Przyczepne historie. Dlaczego niektóre treści przykuwają uwagę, a inne zostają zapomniane”.
Poradników na temat tego, w jaki sposób pisać powstało wiele. Zdecydowanie na rynku jednak wciąż jest spore zapotrzebowanie na tego rodzaju książki. Tym bardziej cieszy powtórne wydanie publikacji „Przyczepne historie. Dlaczego niektóre treści przykuwają uwagę, a inne zostają zapomniane”. Jej autorami są bracia Heathowie, autorzy trzech bestsellerów, pośród których jest również wspomniany tytuł. Naukowcy próbują przekazać swoje bogate doświadczenie czytelnikom. To książka skierowana do osób, które pracują na stanowiskach, które wiążą się z tworzeniem treści. Dotyczy to zarówno marketerów, jak i nauczycieli czy menadżerów. Kiedy wprowadzasz nowy produkt na rynek, chcesz zaangażować ludzi do działania, pragniesz, by Twój komunikat został usłyszany i zapamiętany – w każdej z tych sytuacji mogą przydać się rady zawarte w recenzowanej przeze mnie książce.
Główna treść wydawnictwa stanowi sześć elementów składających się na chwytliwe opowieści i koncepcje. Pierwszy z nich dotyczy sedna – tworzenia treści, które będą dotykały serca koncepcji. Drugi zaskoczenia, które nie powinno jednak zaciemniać prawdziwego znaczenia przekazu. Trzeci to konkret, który pozwoli odbiorcom zrozumieć komunikat oraz zapamiętać go. Czwarty to wiarygodne źródło, które pozwoli uwierzyć czytelnikom w to, co im zaprezentujemy. Piąty to emocje, które pobudzają odbiorców i w końcu storytelling, który sprawi, że odbiorcy wprowadzą w czyn zaprezentowane przez nas idee. Te 6 wyróżnionych przez nich elementów pozwoli nam dotrzeć do odbiorców i skłonić ich do tego, by zostali z nami na dłużej, albo by zapamiętali przekaz, który chcemy im zaprezentować.
Bez względu na to, czy kreujesz markę, chcesz stworzyć tekst, który pobudzi do działania albo popracować nad swoimi prezentacjami i wystąpieniami – ta książka z całą pewnością przyniesie Ci sporo wartościowej wiedzy. Każdy rozdział zawiera masę przykładów, które obrazują tworzenie przyczepnych treści, a na dodatek przybliżają nam historie, które na pewno zainteresują czytelników, którzy cenią sobie wiedzę z zakresu marketingu i psychologii.
Lektura tej książki to czysta przyjemność. Moim zdaniem to jeden z lepszych podręczników dotyczących pisania.
Autor recenzji: Monika Matura
Tytuł: Przyczepne historie. Dlaczego niektóre treści przykuwają uwagę, a inne zostają zapomniane
Autor: Chip Heath, Dan Heath
Wydawnictwo: MT Biznes
Data wydania: 2020-09-16