close
„Content marketing. Od strategii do efektów” Justyna Bakalarska-Stankiewicz (recenzja)

„Content marketing. Od strategii do efektów” Justyna Bakalarska-Stankiewicz (recenzja)

Czy w dobie, gdy średni czas skupienia odbiorcy oscyluje w granicach 8 sekund, jesteśmy w stanie przebić się do jego świadomości i pozostać w niej na dłużej? Czy istnieją sposoby lub strategie, które mogą nam to ułatwić? Justyna Bakalarska-Stankiewicz nie obiecuje złotych gór, ale oferuje nam swoje towarzystwo na drodze do tworzenia treści, które nam w tym pomogą.

Jeszcze kilkanaście lat temu jedną z wiodących form reklamy był banner. Dzisiaj, w morzu docierających do nas zewsząd komunikatów i w szumie mediów społecznościowych, trudno w ogóle zostać zauważonym, nie mówiąc już o przekazaniu jakiegokolwiek komunikatu. Czy w takich warunkach możemy w jakiś sposób ułatwić sobie dotarcie do naszych odbiorców? Jak najbardziej, jest to jednak proces złożony.

Autorka rozpoczyna książkę od przybliżenia historii content marketingu oraz inspiracji z niej płynących. Następnie wspólnie  z nią przejdziemy przez wybór odpowiedniego kanału komunikacji i stworzenie dopasowanej do niego treści. W tym celu powinniśmy zastanowić się nad tym, gdzie są nasi odbiorcy. Jednak bez względu na to, gdzie publikujemy, pamiętajmy o zasadzie – liczy się jakość oraz potrzeby naszych odbiorców. Przed stworzeniem contentu poświęćmy czas na to, by zastanowić się nad tym, czego potrzebują nasi klienci. Zadbajmy również o unikatowość naszych publikacji. To nie wszystko, w kreowaniu atrakcyjnego przekazu może pomóc nam język korzyści. Z książki dowiemy się także, jak stworzyć mierzalny cel i ustalić kim jest nasz potencjalny odbiorca poprzez stworzenie persony.

Jak widać, recenzowana przeze mnie pozycja to źródło sporej dawki wiedzy. Przy czym zawarte w książce rady płyną z doświadczenia specjalistki. Dlatego możemy wierzyć w wiarygodność i użyteczność prezentowanych wskazówek. Przy czym warto wspomnieć, że zostały one zaprezentowane w sposób dość przystępny pod kątem graficznym i treściowym. Treści zostały zobrazowane przykładami z życia znanych marek, autorka daje nam też zajrzeć za kulisy pracy content managera, proponując sprawdzone działania, które możemy zastosować od zaraz.

„Content marketing. Od strategii do efektów” nie rozczarowuje i zgodnie z nazwą pozwala przejść nam przez proces stworzenia strategii oraz ustalenia celów, które pomogą nam zmierzyć faktyczne rezultaty. To poradnik, który pozwala na szybkie wykorzystanie wiedzy w praktyce. Jest to książka, do której z całą pewnością będę wracać, a zawarte w niej treści jeszcze długo będą użyteczne. Polecam wszystkim zainteresowanym rozwojem w obszarze marketingu treści, którzy nie chcą realizować contentu w sposób niewłaściwy czy niedopasowany.

Autor recenzji: Monika Matura
Tytuł: Content marketing. Od strategii do efektów
Autor: Justyna Bakalarska-Stankiewicz
Wydawnictwo: Onepress
Data wydania: 20.10.2020

Monika Matura

Monika Matura

Na początku była muzyka i książki, co było pierwsze - nie pamiętam. Później dołączył do nich film i gry, a na końcu teatr. I tak mi zostało do dzisiaj :).

Nowe książki oficjalne przewodniki Fortnite

„Godzinki czyli od świtu do nocy” nowy spektakl Teatru Mumerus

Nasza strona internetowa używa plików cookies w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. dowiedz się więcej

Nasza strona internetowa używa plików cookies w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych.
Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do twoich potrzeb.
Każdy może zaakceptować pliki cookies albo ma możliwość wyłączenia ich w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje.

Zamknij