Zbliża się nowy miesiąc, a wraz z nim nowe propozycje z Teatru BARAKAH i ArtCafe Barakah. W ofercie są zarówno koncerty, jak spektakle i cykl projekcji filmowych (w tym miesiącu pod okiem Davida Finchera!). Serdecznie zapraszamy na ul. Paulińską, z pewnością znajdziecie coś dla siebie!
3, 10, 17, 24 listopada, wtorek o 19:30 – Akademia Filmowa Barakah: W sieci Finchera
Miejsce: Paulińska 28 #Kraków
Przygotowanie: Krzysztof Siwoń
Czas trwania: w zależności od filmu
Bilety: wstęp wolny
AKADEMIA FILMOWA BARAKAH to cykliczne tematyczne pokazy filmowe. Obok niekwestionowanych arcydzieł, które zapisały się na stałe w historii kina, zaprezentujemy także obrazy kontrowersyjne, mniej znane lub zapomniane. Repertuar uzupełnią filmy, które nie miały dystrybucji kinowej w Polsce, a zostały docenione na zagranicznych renomowanych festiwalach. Każdy seans poprzedza prelekcja.
Listopad w Akademii Filmowej Barakah stanie pod znakiem twórczości Davida Finchera, autora teledysków, thrillerów i opowieści o mediach społecznościowych. Fincher w każdym ze swoich filmów daje możliwość wejścia w realia współczesnej Ameryki: jej lęków, mechanizmów medialnych czy poczucia (nie)sprawiedliwości, ale także ulubionych gatunków filmowych Hollywood. W Akademii obejrzymy cztery jego filmy z ostatnich 20 lat, w tym także jego najnowsze produkcje. UWAGA: Brak tytułów podyktowany jest zapisami obowiązującej nas umowy licencyjnej. Ale jesteśmy przekonani, że korzystając z powyższych opisów, odkrycie o jakie filmy chodzi, nikomu z Was nie nastręczy najmniejszych problemów.
4 listopada, środa o 20:00 – Retro Game Party
Miejsce: Paulińska 28 #Kraków
Bilety: wstęp wolny
Przygotowanie: Miłosz Majchrzak, Jakub Śledź
Retro Game Party to swego rodzaju tribute dla starych gier video. To ukłon dla godzin przesiedzianych przed telewizorem z plastikowym padem, 8-bitowym soundtrackiem i przekąskami. Mimo że to było tak dawno, retro gry wciąż potrafią cieszyć i dostarczać ogromnej dawki emocji. Wśród kolekcji ArtCafe Barakah znajdują się takie smaczki jak Contra, Mario, Soulcalibur czy Galaxian. Z każdą nową edycją Retro Game Party będą pojawiały się nowe gry i jeszcze bardziej oldschoolowe konsole. Na każdym Retro Game party odbywa się turniej w którąś ze starych gier, oraz turniej w FIFA 15. Na zwycięzców czekają nagrody. Rozgrzewajcie kciuki, niech moc będzie z Wami!
5 listopada, czwartek o 20:00 – koncert: Convulsia Darklove + von Zachinsky
Miejsce: Paulińska 28 #Kraków
Bilety: 10 zł
Bilety można kupić: w tygodniu w godz. 10:00-17:00 w biurze Teatru Barakah przy Paulińskiej 28, za pomocą przelewu (informacje na www.teatrbarakah.com) lub przed koncertem (jeśli są jeszcze wolne miejsca)
’von Zachinsky’ to neo-folkowy, dark-folkowy, noisowy oraz ambientowy jednoosobowy projekt, który powstał w 2012 roku. Z początku był to projekt jedynie nagraniowy, natomiast od kilku miesięcy z powodzeniem występujący na żywo. Ma na koncie kilka pełnowymiarowych albumów.
'Convulsia Darklove’ – PUNK-DRAG QUEEN, to nowy projekt na krakowskiej scenie podziemnej, ale osoba kryjąca się pod tym pseudonimem ma wieloletnie doświadczenie w graniu i współtworzeniu wielu krakowskich zespołów punkowych, jak i imprez o charakterze literacko-muzycznym.
W repertuarze dźwięki i melodie mocno punk-rockowe przeplatają się z folkiem, a mocne teksty występują równie często jak te bardziej liryczne.
6 listopada, piątek o 20:00 – koncert: Basra
Miejsce: Paulińska 28 #Kraków
Bilety: 10 zł
Bilety można kupić: w tygodniu w godz. 10:00-17:00 w biurze Teatru Barakah przy Paulińskiej 28, za pomocą przelewu (informacje na www.teatrbarakah.com) lub przed koncertem (jeśli są jeszcze wolne miejsca)
Zespół BASRA to fuzja i transfuzja muzycznych składników, z jednej strony zanurzonych w tradycjach śródziemnomorskich, a z drugiej prowadzących z nimi otwarty i nowoczesny dialog. W rezultacie muzyka flirtuje z wpadającymi w ucho melodiami po to, by improwizować w nieprzewidywalne strony, przygody i światy. W ten sposób dochodzi do wielu niespodziewanych miejsc oraz konfrontacji. Świat cygański spotyka się z arabskim, arabski z jeszcze innym, a ten inny z jeszcze innym… Niebo styka się z ziemią, punkt wyjścia otwiera się na nową przestrzeń. BASRA gra szeroko pojęty ethno jazz, zatacza kręgi około śródziemnomorskie, choć nie tylko. Przeciera nowe szlaki tajemniczego i zmysłowego orientu. Do dźwięków wkłada serce, czułość i dosadność. Na strunach, klawiszach i membranach zostawia zapał i temperament. Muzycy ci podążają własnymi ścieżkami, spotykają się na falach emocji i porozumienia. Porywają do tańca i skłaniają do refleksji.
Skład kwartetu:
Krzysztof Gryko – bouzouki, gitara flamenco, wokal
Mariusz Kruczała – akordeon
Paweł Królikowski – kontrabas
Piotr Królikowski – perkusja i perkusjonalia
6 listopada, piątek o 22:00 – Literacka Chochla, czyli Dresiarska biba z maniurami i literaturą
7 listopada, sobota o 21:00 – koncert: Foch
Miejsce: Paulińska 28 #Kraków
Bilety: 10 zł
Bilety można kupić: w tygodniu w godz. 10:00-17:00 w biurze Teatru Barakah przy Paulińskiej 28, za pomocą przelewu (informacje na www.teatrbarakah.com) lub przed koncertem (jeśli są jeszcze wolne miejsca)
Muzyka kapeli Foch łączy w sobie zarówno prostego rocka i punka, jak również elementy elektroniczne i psychodelię. Charakteryzują ją melodyjność, mocne bity oraz wielowarstwowe teksty.
W składzie:
Wokal: Gabriela Ganczarska – plastyczka, aktorka, magister sztuki, wizażystka, stylistka, kosmetyczka. W takim samym stopniu lubuje się w stanie „nic nierobienia” jak i w stanie akcji; członkini stowarzyszenia Kolektyw Artystycznych Form Eksperymentalnych;
Gitara: Sylwia Urban – w wolnych chwilach od muzyki studiuje rachunkowość, choć i tak poza muzyką niewiele jest rzeczy, którym mogłaby poświęcać równie tyle czasu, co jej;
Bas: Basia Mazur – w podstawówce zaczęła grać na pianinie, później zmieniła klawiaturę na komputerową i została informatykiem, po studiach wróciła do grania, ale na niskich tonach; Perkusja: Żaneta Seweryn – w wolnym czasie wcina makaron, majsterkuje i pruje po szosach swoim Komarem z rocznika 67, jest magistrem sztuki i gra w Operze Krakowskiej na instrumentach perkusyjnych.
7 listopada, sobota o 20:00 – spektakl: „Statek dla lalek”
8 listopada, niedziela o 20:00 – spektakl: „Statek dla lalek”
Obsada: Lidia Bogaczówna, Monika Kufel, Krzysztof Bochenek, Daniel Malchar, Marcin Kuźmiński
Reżyseria i adaptacja: Ana Nowicka
Autor: Milena Marković, tłumaczenie: Agnieszka Cielesta
Scenografia i kostiumy: Monika Kufel
Muzyka: Piotr „Lala” Lewicki
Choreografia: Iwona Olszowska
Grafika: Sylwia Wierzbowska
Czas trwania: 90 min
Re-premiera: 25 października 2014
Bilety: 30/20 zł, miejsca można rezerwować: mailowo (rezerwacje@teatrbarakah.com) lub telefonicznie (12 397 80 47 – pn.-pt. 10:00-0:00, sb.-nd. 17:00-0:00); bilety można nabywać: w tygodniu w godz. 10:00-17:00 w biurze teatru przy Paulińskiej 28, za pomocą przelewu (informacje na www.teatrbarakah.com) lub przed spektaklem (jeśli są jeszcze wolne miejsca)
Odnowiony, odświeżony, w nowej obsadzie, z nowymi elementami, pozmieniany „Statek dla lalek” wraca na scenę Teatru BARAKAH. Po październikowej re-premierze gramy znowu!
W symbolice statek/okręt posiada wiele znaczeń. Podróż, człowieczy los, kobieta, pragnienie uwolnienia się od krępujących norm… Wszystko to znajdziemy w spektaklu na podstawie sztuki Mileny Marković. „Statek dla lalek” to wędrówka dziewczynki-dziewczyny-kobiety po kolejnych etapach życia. Dziewczynka jest molestowana, dziewczyna ucieka z domu, kobieta pragnie miłości, ale napotyka na twardą rzeczywistość, kolejny i kolejny raz. Spektakl ten to również studium życia kobiety-artystki, jej ucieczki w świat fantazji, alkoholu i autodestrukcji. Głębokie wejście w psychikę postaci oraz duża rola muzyki i dialogów śpiewanych sprawiają, że „Statek dla lalek” to spektakl, który na długo pozostaje w pamięci widza i który swobodnie można określić jako z pogranicza dramatu psychologicznego oraz mini-musicalu.
Z recenzji:
„Strefa gry to prostokąt dwa metry na pięć, może nawet mniej. Ale ta klitka daje twórcom z Barakah pole manewru: mogą stawiać na sztuki, w których najważniejsze są język i psychologia postaci. (…) W „Statku dla lalek” Nowicka proponuje nam coś z gatunku „piwniczny minidramamusical”. Część scen i monologów zostaje zamieniona w arie, duety i chóry, wzmocnione mikrofonami wokale bombardują widzów: jakby aktor śpiewał nam prosto w twarz, bo już nie może wytrzymać z bólu lub beznadziei. Skupiona Monika Kufel i równie dobra reszta pięcioosobowej obsady zapraszają nas w dziwaczne cielesne i językowe psychodramy”.
Łukasz Drewniak „Przekrój”
12 listopada, środa o 20:00 – Folk Session: Jam z przytupem
Drodzy muzycy, grajkowie a przede wszystkim wielbiciele dobrej muzyki! Zapraszamy na pierwszy i jedyny w Krakowie otwarty i przyjazny Jam Session w klimatach etno-folkowych. Dźwięki z Polski przeplatać będziemy tu z bałkańskimi, ukraińskimi, muzyką wschodu, Afryki i innych kultur, których muzykę znacie i cenicie. Liczy się przede wszystkim folkowa szczerość i energia. Zapraszamy szczególnie instrumenty niecodzienne, nieobecne w mainstreamie – flety, mandole, bandury, sazy a także te, których nazw nie potrafimy wymienić, bo ich nie znamy albo jeszcze nie istnieją, ale macie zamiar wystrugać je w piwnicach. Do dyspozycji oferujemy Wam obie podstawy solidnego jamu – profesjonalne nagłośnienie oraz bar o przystępnych cenach. Opiekę nad całością sprawuje skład zespołu Żmij.
13 listopada, piątek o 20:00 i 22:00 – koncert: Loose Wired vol. VII
14 listopada, sobota o 21:00 – koncert: Crack Band
Miejsce: Paulińska 28 #Kraków
Bilety: 10 zł
Bilety można kupić: w tygodniu w godz. 10:00-17:00 w biurze Teatru Barakah przy Paulińskiej 28, za pomocą przelewu (informacje na www.teatrbarakah.com) lub przed koncertem (jeśli są jeszcze wolne miejsca)
Ich muzyka to mieszanka różnych stylów i inspiracji, odcieni rocka i popu. Starają się nie mieć żadnych ograniczeń – jeśli coś jest „popękane”, to po prostu to grają. Osobiste teksty śpiewane po polsku i konsekwentna chęć do tworzenia różnorodnych kompozycji to wizytówka zespołu. Nie tylko nazwę mają przewrotną – ich muzyka również nie pochodzi z jednego konkretnego miejsca. Od początku chcieli tworzyć numery, które są łatwe w odbiorze i trafiają absolutnie do każdego, ale jednocześnie nie brzmią banalnie. Wszystko dzięki wokalistce – Figa potrafi w prosty sposób pisać o trudnych rzeczach, a przy okazji wyśpiewuje to w niesamowicie i przejmująco. Na dają z siebie jak najwięcej i przekazują pozytywną energię z głośników wprost do głów, serc i innych zmysłów przybyłych słuchaczy. Wyznają filozofię, że muzyka powinna łączyć, a nie dzielić – tak też tworzą i grają. Podczas tego koncertu zaprezentują się w sposób lżejszy i akustyczny.
Skład:
Figa Bukowska – wokal
Mariusz Zieliński – bas
Antek Marasek – gitara
Rafał Międzybrodzki – perkusja, cajon
14 listopada, sobota o 19:00 – spektakl: „Świadkowie” (spektakl charytatywny na rzecz Stowarzyszenia Krakowski Komitet Zwalczania Raka działającego na rzecz Centrum Onkologii)
15 listopada, niedziela o 19:00 – spektakl: „Świadkowie”
Obsada: Aneta Wirzinkiewicz, Marcin Kalisz
Reżyseria: Piotr Jędrzejas
Autor: Tadeusz Różewicz
Czas trwania:
Premiera w Teatrze BARAKAH: 25 kwietnia 2015
Bilety: 30/20 zł, miejsca można rezerwować: mailowo (rezerwacje@teatrbarakah.com) lub telefonicznie (12 397 80 47 – pn.-pt. 10:00-0:00, sb.-nd. 17:00-0:00); bilety można nabywać: w tygodniu w godz. 10:00-17:00 w biurze teatru przy Paulińskiej 28, za pomocą przelewu (informacje na www.teatrbarakah.com) lub przed spektaklem (jeśli są jeszcze wolne miejsca)
Kim jest świadek? To obserwator jakiegoś wypadku, akcji, wydarzenia. A co się dzieje, gdy sami stajemy się świadkami, ale naszego życia? Obserwujemy je, naprawiamy, psujemy, ale głównie dążymy do tego, by nam się jednak dobrze żyło. Na potrzeby dobrego, wygodnego, bezpiecznego życia uprawiamy stabilizację, taką naszą małą stabilizację. Nie jest to jednak lekka praca. W przedstawieniu, które jest zdarzeniem teatralnym na pograniczu performance’u i klasycznej sztuki teatralnej, wierni tekstowi Różewicza, „Świadkowie albo nasza mała stabilizacja”, odkrywamy, jak bardzo chcemy być szczęśliwi, a jak trudno tę pełnię szczęścia osiągnąć. W końcu lądujemy w pułapce. Siedzimy sobie na kanapie i dryfujemy po wodzie życia. Wygodnie jest tak siedzieć i omijać niebezpieczne wysepki. Tylko jak długo to może trwać? Pełna humoru, ale i bolesna opowieść wywołuje w nas refleksję, zadaje pytanie, czy przypadkiem ja sam nie zostałem na własne życzenie uwięziony w swoim własnym życiu? Czy jest mi dobrze? Czy jestem szczęśliwym świadkiem własnego losu? Spektakl jest wznowieniem przedstawienia dyplomowego, którego premiera odbyła się dziesięć lat temu. Reżyser wraz z aktorami z nowym spojrzeniem i doświadczeniem wchodzą w świat Różewicza.