W przyszłym tygodniu, w repertuarze Kina Paradox, znalazły się m.in. takie filmy jak Operacja Arktyka, Paterson i nominowany do 14-tu Oscarów La La Land.
Operacja Arktyka
Reżyseria: Grethe Bøe-Waal
Bohaterowie, nastoletnia Julia (Kaisa Gurine Antonsen) oraz 8-letnie bliźnięta Ida i Sindre (Ida i Leonard Valestrand Eike), właśnie przeprowadzili się wraz z matką do mroźnego miasteczka na północy Norwegii. Pozostając w wiecznym, bezkrwawym sporze ze sobą i poznając trudy szkolnego życia, wyczekują powrotu pracującego na południu ojca. Gdy pewnego dnia uciekają na lądowisko dla śmigłowców z zamiarem złożenia mu wizyty, helikopter niespodziewanie rusza na misję ratunkową i w konsekwencji zostawia ich na środku lodowej pustyni.
La La Land
Reżyseria i scenariusz: Damien Chazelle
Obsada: Emma Stone, Ryan Gosling, J.K. Simmons
Znajdziecie tu zarówno brawurowy musical w duchu złotej ery Hollywoodu jak i kameralną historię o uczuciu pary marzycieli. Hymn na cześć tytułowego miasta oraz doprawiony goryczką ironii portret przemysłu rozrywkowego. Baśń o spełnianiu snów i słodko-gorzką opowieść o akceptowaniu tego, co nieodwracalne. Zawieszony między tradycją a nowoczesnością, rozmachem klasycznych widowisk a intymnością kina niezależnego „La La Land” wydaje się murowanym kandydatem do przyszłorocznych Oscarów. Damien Chazelle otwiera swój film strzałem z armaty. Trudno o lepsze określenie dla wirtuozerskiej sekwencji rozegranej w monstrualnym korku na autostradzie, nakręconej w jednym ujęciu z udziałem setki statystów.
Paterson
Reżyseria: Jim Jarmusch
Obsada: Adam Driver, Golshifteh Farahani
„Paterson” to rewelacja tegorocznego festiwalu w Cannes i najlepszy od lat film Jima Jarmuscha. Twórca „Broken Flowers” stworzył pełną humoru opowieść o tym, że życie jest poezją i każdy może odnaleźć szczęście na swój sposób.
Powidoki
Reżyseria: Andrzej Wajda
Scenariusz: Andrzej Mularczyk
Obsada: Bogusław Linda, Zofia Wichłacz, Bronisława Zamachowska, Krzysztof Pieczyński
„Powidoki” to intymny zapis ostatniego okresu życia obdarzonego charyzmą wybitnego malarza Władysława Strzemińskiego. Opowieść o tym, jak komunistyczna władza zniszczyła niepokornego człowieka. Wajda w sposób niezwykle subtelny, a zarazem uniwersalny kreśli, tworzonymi z malarskim kunsztem obrazami, świat, w którym piękno i sztuka są prześladowane.
Palacz zwłok
Reżyseria: Juraj Herz
Historia, którą w „400 batach” opowiada francuski twórca, na pozór jest banalnie prosta – trzynastoletni chłopiec wychowywany jest przez matkę i ojczyma. Pozostawiony sam ze swymi problemami, niepotrzebny i lekceważony przez rodziców, zaczyna sprawiać wychowawcze problemy – chodzi na wagary, kradnie rodzicom pieniądze, kłamie i włóczy się po mieście. Kiedy wieści o jego kolejnych wybrykach docierają do rodziców, chłopak trafia do domu poprawczego, z którego chce za wszelką cenę uciec. Tylko tyle. Jednak historia młodego Antoine’a jest bardziej złożona, bo utkana z podtekstów, sensów ukrytych pod powierzchnią banalnych znaczeń. Dzięki ich wielości film przekracza ramy inicjacyjnej opowiastki o trudach dorastania. (Bartosz Staszczyszyn filmweb.pl). Przed filmem prelekcja autora programu Dyskusyjnego Klubu Filmowego dr hab. Piotra Kletowskiego