REPERTUAR 21 – 27 KWIETNIA
21.04 PIĄTEK
17:00 Małżeńskie porachunki / reż. Ole Bornedal / Dania / 2016 / 90′
18:35 Klient / reż. Asghar Farhadi / Iran, Francja / 2016 / 125′
20:45 Babilon Bolszoj / reż. Nick Read / Wielka Brytania / 2015 / 86′
22.04 SOBOTA
12:00 Krakowski Klub Seniora Kina Paradox: Klasyka polskich bajek / reż. m.in. Piotr Lutczyn, Witold Giersz, Zofia Ołdak, Józef Ćwiertnia / Polska / 1968 / 50′
15:50 Z nurtem życia / reż. Krzysztof Sarapata, Tomasz Kotaś / Polska / 2017 / 55′
17:00 Małżeńskie porachunki / reż. Ole Bornedal / Dania / 2016 / 90′
18:35 Klient / reż. Asghar Farhadi / Iran, Francja / 2016 / 125′
20:45 Babilon Bolszoj / reż. Nick Read / Wielka Brytania / 2015 / 86′
23.04 NIEDZIELA
15:50 Z nurtem życia / reż. Krzysztof Sarapata, Tomasz Kotaś / Polska / 2017 / 55′
17:00 Małżeńskie porachunki / reż. Ole Bornedal / Dania / 2016 / 90′
18:35 Klient / reż. Asghar Farhadi / Iran, Francja / 2016 / 125′
20:45 Babilon Bolszoj / reż. Nick Read / Wielka Brytania / 2015 / 86′
24.04 PONIEDZIAŁEK
15:50 Z nurtem życia / reż. Krzysztof Sarapata, Tomasz Kotaś / Polska / 2017 / 55′
17:00 Małżeńskie porachunki / reż. Ole Bornedal / Dania / 2016 / 90′
18:35 Klient / reż. Asghar Farhadi / Iran, Francja / 2016 / 125′
20:45 Babilon Bolszoj / reż. Nick Read / Wielka Brytania / 2015 / 86′
25.04 WTOREK
15:10 Z nurtem życia / reż. Krzysztof Sarapata, Tomasz Kotaś / Polska / 2017 / 55′
16:15 Małżeńskie porachunki / reż. Ole Bornedal / Dania / 2016 / 90′
20:45 Klient / reż. Asghar Farhadi / Iran, Francja / 2016 / 125′
26.04 ŚRODA
10:00 Krakowski Klub Seniora Kina Paradox: cykl Paradoxy Obrazu: seniorzy 60 + wstęp wolny
15:50 Z nurtem życia / reż. Krzysztof Sarapata, Tomasz Kotaś / Polska / 2017 / 55′
17:00 Małżeńskie porachunki / reż. Ole Bornedal / Dania / 2016 / 90′
18:35 Klient / reż. Asghar Farhadi / Iran, Francja / 2016 / 125′
20:45 Babilon Bolszoj / reż. Nick Read / Wielka Brytania / 2015 / 86′
27.04 CZWARTEK
15:50 Z nurtem życia / reż. Krzysztof Sarapata, Tomasz Kotaś / Polska / 2017 / 55′
17:00 Małżeńskie porachunki / reż. Ole Bornedal / Dania / 2016 / 90′
18:35 Klient / reż. Asghar Farhadi / Iran, Francja / 2016 / 125′
20:45 Babilon Bolszoj / reż. Nick Read / Wielka Brytania / 2015 / 86′
Klient –premierowo
Nowy film Asghara Farhadiego, twórcy oscarowego „Rozstania”. Jeden z najwybitniejszych reżyserów światowego kina powraca z rozgrywającym się we współczesnym Teheranie thrillerem psychologicznym. „Klient” otrzymał nagrody za najlepszy scenariusz i najlepszą rolę męską w Cannes, a także drugiego w karierze Farhadiego Oscara dla Najlepszego Filmu Nieanglojęzycznego. Młode małżeństwo musi nieoczekiwanie opuścić swoje mieszkanie. Wprowadzają się do użyczonego przez znajomego lokalu w centrum Teheranu, nie zdając sobie sprawy, kto był jego poprzednim najemcą. Gdy w nowym mieszkaniu nieznany sprawca napada na kobietę, jej mąż rozpoczyna prywatne śledztwo. Mężczyzna usiłuje za wszelką cenę, bez pomocy policji, dotrzeć do agresora, by poznać motywy jego działania. Seria nieoczekiwanych wydarzeń w dramatyczny sposób zmieni życie małżonków. „Klient” to pełna napięcia opowieść o dwójce kochających się ludzi i o tym, jak seria drobnych, pozornie właściwych decyzji potrafi zachwiać ich związkiem.
Babilon Bolszoj – premierowo
W nocy 17 stycznia 2013 roku Siergiej Filin niegdyś genialny tancerz, a obecnie kontrowersyjny dyrektor artystyczny baletu Bolszoj został zaatakowany pod swoim domem. Zamaskowany mężczyzna oblał jego twarz żrącym kwasem. Odniesione obrażenia były na tyle poważne, że Filinowi groziła całkowita utrata wzroku. Media w Rosji obiegła sensacyjna wiadomość o tragicznej napaści, co miało poważne konsekwencje dla wizerunku Teatru Bolszoj – żywej, baletowej legendy znanej nie tylko w Rosji, ale i na całym świecie. Sytuację pogorszyła wiadomość o aresztowaniu podejrzanego o zorganizowanie napaści Pavla Dmitrichenko – jednego z solistów baletu. Wszystkie te wydarzenia zdemaskowały to, o czym wtajemniczeni wiedzieli od dawna: walkę o władzę i wpływy w teatrze, starcia osobowości i ambicji, wzajemną zazdrość o role. Po tym burzliwym dla Teatru Bolszoj okresie, kiedy wielu tancerzy zostało zwolnionych lub odeszło samych, po czasie publicznych protestów, a wreszcie czynnej napaści na Filina na scenę wkroczył Kreml – chcąc chronić jeden z największych, żyjących artystycznych skarbów Rosji – dyrektorem teatru mianował Vladimira Urina. Jego zadaniem było zapanowanie nad chorobą, jaka toczy teatr i wprowadzenie nowego porządku.
Film „Z nurtem życia” to swoistego rodzaju podróż w czasie ukazująca już nieistniejące magiczne zakątki rzeki Skawy na tle nowo budowanego zbiornika wodnego w Świnnej Porębie. Podczas zdjęć staramy się uchwycić jak najwięcej piękna i różnorodności terenów, które poprzez ingerencję człowieka już niedługo znajdą się pod wodą. Tworzymy pamiątkę dla przyszłych pokoleń, jak również wspomnienie dla znających i odwiedzających te urokliwe i pełne rozmaitych gatunków flory i fauny miejsca. Opowiada historię natury i człowieka. Jednakże to nie człowiek jest tu głównym bohaterem, tę role przejmują zwierzęta te dobrze nam znane jak i te nieco bardziej płochliwe, zamieszkujące w głębi lasu czy nad brzegiem rzeki, doskonale unikające ludzi a równocześnie egzystujące tuż obok nas, a jest ich ponad 80 gatunków.
„Małżeńskie porachunki” rozpoczynają się jak typowa komedia z wątkiem kryminalnym. Bohaterami filmu są dwie pary małżeńskie, które utknęły w martwym punkcie. Ib (Nicolas Bro) i Edward (Ulrich Thomsen) są kumplami, prowadzą własną firmę zajmującą się pracami budowlanymi i remontowymi. Choć w ich przypadku „praca” ma dość specyficzną definicję – bliżej jej bowiem do szantażu i wymuszeń. Dzięki tym procederom panowie są „nadziani”, ale pieniądze nie dają im szczęścia. Wszystko przez żony, które nie odwzajemniają ich zainteresowań, ograniczających się przede wszystkim do seksu bez zobowiązań. Panie (Mia Lyhne i Lene Maria Christensen) wydają się oziębłe, ale – jak się okazuje – ich zdystansowanie bierze się ze znudzenia swoimi bezbarwnymi partnerami. W rzeczywistości w nich również buzuje pożądanie, które niestety rozpala jedynie żywiołowy gej na lekcjach tańca. Kiedy czara goryczy się przeleje, w pijackim akcie desperacji jeden z mężów zamówi przez internet płatnego zabójcę. Jego zadaniem będzie eliminacja dołującego problemu w postaci żon… Bornedal z wielkim entuzjazmem poddaje się wymaganiom formy komediowej. W „Małżeńskich porachunkach” znajdziecie wiele scen, których moglibyście się spodziewać przeczytawszy powyższy opis fabuły. Jesteśmy więc świadkami terapii małżeńskiej i podsłuchujemy kłótnie par. A kiedy na scenę wkraczają płatni zabójcy, film zmienia się w karnawał makabrycznych dowcipów, szalonych pomyłek i absurdalnych splotów okoliczności. (Marcin Pietrzyk filmweb.pl)
Materiały prasowe: Kino Paradox