Kino ARS zaprasza od 19.05. do 25.05.2017 na Tydzień Kina Indyjskiego.
Kino indyjskie jest jak masala. Pełne smaków, odcieni i różnych gatunków. To egzotyczna mieszanka, która zadowoli każdego. Taki właśnie będzie Tydzień Kina Indyjskiego. Obejrzymy nie tylko największe hinduskie produkcje ostatniego czasu, ale także popularne komedie, filmy akcji czy dramaty. Tego nie można przegapić!
Tydzień Kina Indyjskiego, startujemy codzienne o 20:00:
19.05 – Hindi Medium
20.05 – Rangoon
21.05 – Half Girlfriend
22.05 – Ae Dil Hai Mushkil
23.05 – Naam Shabana
24.05 – Love Aaj Kal
25.05 – Raees (tylko z angielskimi napisami, only with english subtitles)
★ Hindi Medium, [2017], 130 min., reż. Saket Chaudhry
Pogodna, romantyczna historia młodej pary, Raja i Mity, mieszkającej w Chandni Chwok (Delhi), która pragnie stać się częścią anglojęzycznego towarzystwa dla dobra córki. Film ukazuje zmagania związane z realizacją celu i ich wpływy na życie rodzinne.
★ Rangoon, [2017], 167 min., reż. Vishal Bhardwaj
Zrealizowany z wielkim rozmachem „Rangoon” to historia miłosna, której akcja toczy się w 1944 r. Główną bohaterką jest piękna bollywoodzka aktorka, panna Julia (Kangana Ranaut). Kobieta rezygnuje z wygód i prestiżu świata filmu dla występów przed brytyjskimi i indyjskimi żołnierzami w dżungli na granicy indyjsko-birmańskiej.
W samym środku wojny, której rytm wyznaczają kolejne bitwy i zdrady, Julia zakochuje się w indyjskim żołnierzu Nawabie (Shahid Kapoor). To dzięki niemu poznaje gorzką prawdę o walce Indii o niepodległość. Dramat wojny nabiera wymiaru osobistego, gdy Rusi (Saif Ali Khan), mentor i kochanek Julii, dowiaduje się o gorącym romansie łączącym ją z Nawabem.
★ Half Girlfriend, [2017], 139 min., reż. Mohit Suri
Dojrzała historia miłosna przeciętnego indyjskiego chłopaka Madhava, który zakochuje się w dziewczynie z „delhijskiej wyższej klasy”, Riyi. Na pierwszy rzut oka tych dwoje nic nie łączy, jednak miłość rozkwita w dość nieoczekiwany sposób, – gdy Madhav zaczyna zabiegać o względy Riyi.
★ Ae Dil Hai Mushkil, [2016], 157 min., reż. Karan Johar
Alizeh to niezależna dziewczyna, wciąż przeżywająca rozpad poprzedniego związku. Ayaan to grzeczny chłopak, który nie ma zbyt wiele doświadczenia w związkach ani w rozstaniach, za to marzący o karierze muzycznej. Spotykają się pewnego wieczoru w Nowym Jorku i z miejsca rodzi się między nimi uczucie – pełne radości, złości i miłości do Bollywoodu – które zmieni ich życie na zawsze.
W tej podróży przez życie rozmaite doświadczenia, a także spotykani ludzie, kształtują ich podejście do życia, pasji, miłości, pokrewieństwa dusz. Jak zakończy się historia miłości, która zarówno łączyła, jak i dzieliła bohaterów? Odpowiedź poznacie już wkrótce!
★ Naam Shabana, [2017], 147 min., reż. Shivam Nair
„Naam Shabana” to spin-off filmu „Baby” z Akshayem Kumarem w roli głównej. Shabana Khan, prosta i odważna dziewczyna, postanawia pomścić śmierć swojego ukochanego. Gdy system sprawiedliwości ją zawodzi, musi znaleźć inny sposób na odwet. Czy zmierzy się ze sprawcą na własną rękę? Czy przyjaciele jej pomogą? A może zostanie agentem wywiadu? Wszystko zależy od niej.
★ Love Aaj Kal, [2009], 130 min., reż. Imtiaz Ali
Jai (Saif Ali Khan) i Meera (Deepika Padukone) są współczesną parą. Mieszkają w Londynie. Są razem bardzo szczęśliwi, ale nie wierzą, że powinni się na stałe wiązać. Kiedy więc życie popycha ich w różne kierunki, decydują, że powinni się rozstać. „Te pary – w stylu Romea i Julii – istnieją tylko w powieściach” stwierdza Jai i dodaje: „W życiu musimy być pragmatyczni”.
Veer Singh (Rishi Kapoor) mieszka w Delhi, jego historia rozgrywa się w latach sześćdziesiątych XX wieku. Kiedy pewnego dnia po raz pierwszy widzi Harleen czuje się, jakby został porażony piorunem. Przemierza tysiąc kilometrów, żeby choć przez chwilę ją zobaczyć i nie zamienić z nią nawet jednego słowa…
★ Raees (tylko z angielskimi napisami, only with english subtitles) , [2017], 160 min., reż. Rahul Dholakia
RAEES is the fictitious story of a man named Raees, set in early 1980’s to 1990’s Gujarat, India. The film explores how Raees’ relationships and meteoric rise helped him build an entire empire from scratch, to make him the single most powerful man in the state. Less of a gangster but more of an impresario, Raees gains popularity, a cult following and most importantly the public’s trust by demonstrating entrepreneurial flair, unfettered determination to achieving his goals and ironically a heart of gold. His layered character traits encapsulate an inimitable blend of personas, making him revered, loved and feared. Always thinking ahead of the curve and using revolutionary ideas of management which were unheard of during his time, but are now doctrines for students, Raees eliminates every opposition that comes his way. However, his downfall will be crossing paths with the no-nonsense police officer Majumdar, whose sole reason for existence is the elimination of crime. What ensues next is a tumultuous battle between the two, which forms a key defining element of the film’s narrative.
Mat.pras. ARS