Wieczorny program Unsound 2015 jest już ogłoszony, czas więc zdradzić co zaplanowaliśmy na popołudnia. Zanim przejdziemy do meritum, wszystkich posiadaczy karnetów oraz pojedynczych biletów na Revelations wzywamy do sprawdzenia podstrony dotyczącej wyjazdu do Wieliczki.
Do programu wydarzenia dodaliśmy DJa Richarda. Po producencie, który wydał jeden z najlepszych albumów klubowych tego roku spodziewać się można występu w peak time’ie w Forum. Richard wystąpi jednak ze specjalnym ambientowoeksperymentalnym setem dla powoli zapełniającej się przez publiczność wysiadającą z górczniej windy sali w Wieliczce. Istnieje również możliwość zwiedzenia Kopalni przed koncertami. Więcej informacji i cennik pod adresem wieliczka@unsound.pl.
Jeśli chodzi o program darmowych wydarzeń dziennych, opowiadać o swojej twórczości będą Charles Cohen oraz Rabih Beaini, Paweł Kulczyński (Wilhelm Bras), Laraaji, Elysia Crampton, UNiiQU3 weźmie udział w sesji RA Exchange, a gośćmi Gram[m]ofonu będą Zenker Brothers i Jacek Sienkiewicz, którzy przedstawią swoje ulubione albumy.
Brytyjski pisarz Owen Hatherley zaprezentuje swoją najnowszą książkę „Landscapes of Communism”, w której opowiada o architekturze komunistycznej Europy Wschodniej; Mat Dryhurst opowie o „Sadze”, autorskim narzędziu pozwalającym artystom na kontrolę nad miejscami, w których publikują swoje dokonania; Adam Harper zapyta czy cyfrowy akceleracjonizm jest dobry dla muzycznego podziemia.
Dyskutować będziemy też o zaniku polskiego dziennikarstwa muzycznego; o tym, czy da się jeszcze szokować czy to przez występy czy ich oprawę graficzną; oraz na temat europejskich artystów awangardowych sięgających po rewolucyjną spuściznę obcej kultury, powstałej w innym czasie i miejscu.
Wspólnie z Repeater Books organizujemy dyskusje Decolonised Dancefloors o rasie, tożsamości i globalnym podziemiu oraz Club Culture(s), pytając jak muzyka taneczna i kultura klubowa mogą powrócić do swoich radykalnych korzeni.
W pierwszej części tygodnia odbędą się warsztaty z nagrań terenowych, które poprowadzi niezapowiedziany artysta. Jego tożsamość zdradzimy po poprzedzającym zajęcia występie. Bilety na to wydarzenie dostępne są na Ticketpro.
Program dyskusji jest prezentowany wspólnie z platformą SHAPE, wieloaspektowym projektem sieci współpracy, który posiada również program edukacyjny. Wszystkie informacje na temat wydarzeń znaleźć można na stronie Unsoundu.
Dodaliśmy również kolejny koncert z serii Morning Glory trzecie darmowe wydarzenie o 11 rano. Odbędzie się ono w czwartek, tym razem nie w barokowym kościele św. apostołów Piotra i Pawła, a w XIV – wiecznym kościele św. Katarzyny. Wszystkie poranne występy owiane są tajemnicą, ale zapewniamy, że warto wstać wcześniej, zarówno ze względu na muzykę, jak i architekturę.
Bilety na wiele z wydarzeń Unsoundu w Krakowie schodzą jak ciepłe bułeczki, postanowiliśmy więc odłożyć część z biletów na noce klubowe, oraz inne koncerty, do sprzedaży w biurze festiwalowym (od 10 do 18 października) oraz na bramkach, o ile nie wyprzedadzą się w czasie festiwalu. Chcemy umożliwić uczestnictwo w festiwalu publiczności lokalnej, która często kupuje bilety dopiero po rozpoczęciu Unsoundu. Jeśli wydarzenie oznaczone jest na Ticketpro jako wyprzedane, sprawdźcie sytuację na stronie.
Bilety na wydarzenia oznaczone tagiem „Bilety na wejściu” będą w sprzedaży w biurze festiwalowym i na bramkach.
Zostali ogłoszeni również pierwsi artyści Unsoundu Adelaide 2016, części programu Adelaide Festival. Do Australii pojadą Alessandro Cortini, Jóhann Jóhannsson & Zephyr Quartet, Fennesz & Lillevan, SUMS: Kandging Ray & Barry Burns, Kode9 ze światową premierą nowego A/V show, Paula Temple, Powell & Lorenzo Senni we wspólnym projekcie, Jlin oraz Tralala Blip. To jednak nie wszystko, a kolejne nazwiska zostaną ogłoszone w najbliższych tygodniach.
Tym razem Unsound Adelaide odbędzie się nieco wcześniej niż zwykle i potrwa dwa dni piątek 26 lutego i sobotę 27 lutego. Bilety trafią do sprzedaży 8 października.
Więcej informacji na stronie Adelaide Festival.