W tym tygodniu kino Paradox zaprasza na filmy El Clan, Ave, Cezar!, Nawet góry przeminą oraz Bernadetta. Cud w Lourdes.
El Clan
Reżyseria i scenariusz: Pablo Trapero
Obsada: Guillermo Francella, Peter Lanzani, Lili Popovich, Giselle Motta
Argentyna, początek lat 80. Za obrazem tradycyjnej rodziny z dzielnicy San Isidro, kryje się złowieszczy klan aranżujący porwania oraz dokonujący morderstw. Na czele klanu stoi ojciec Arquímedes, wyglądający czasem jak niegroźny dziadek z sąsiedztwa, a czasem jak wcielony diabeł o zimnym spojrzeniu, Alejandro, jego najstarszy syn, gwiazda słynnej drużyny rugby CASI, umiejętnie wskazuje mu potencjalne ofiary. Jego sława sprawia, że jest on poza podejrzeniami. Trapero obdarza okrutną opowieść pewną dozą groteski, którą potęguje stylizacja: fryzury, stroje, pozornie niedopasowana ścieżka dźwiękowa. Oparty na prawdziwej historii rodziny Puccio film obfituje w wartką akcję, intrygi, humor oraz świetnie ukazuje czasy dyktatury oraz powrotu demokracji w Argentynie.
Ave, Cezar!
Reżyseria i scenariusz: Joel i Ethan Coen
Obsada: Josh Brolin, George Clooney, Ralph Fiennes, Tilda Swinton, Scarlett Johansson
Fabuła „Ave, Cezar!” osnuta jest wokół jednej z takich afer, pozornie błahej, w sumie niezbyt nawet pikantnej: nagłego zniknięcia hollywoodzkiego utracjusza, hedonisty, masowego idola (George Clooney) z planu historycznego widowiska, w którym gra rzymskiego dostojnika rozpoznającego w ukrzyżowanym Jezusie Mesjasza. Jak w dramacie kostiumowym, który dzieli tytuł z filmem Coenów i wokół którego kręci się cała intryga: zaplanowana w scenariuszu sekwencja „widowiskowego objawienia” wciąż nie jest gotowa, trzeba ją dokręcić. Ta dziura prowokuje u nas salwę śmiechu, ale zawiera też esencję coenowskiej filozofii, konsekwentnie odmawiającej dostępu do wzniosłości, spełnienia czy innych pewników. Innymi słowy: bracia jak zwykle w formie
Nawet góry przeminą
Reżyseria i scenariusz: Jia Zhang-ke
Obsada: Tao Zhao, Yi Zhang, Jing Dong Liang
Liangzi i Zhang to przyjaciele z dzieciństwa, którzy zakochali się w tej samej dziewczynie — lokalnej piękności Tao. Tao decyduje się poślubić Zhanga, który jest majętniejszy z dwójki przyjaciół. Wkrótce rodzi im się syn, który otrzymuje imię Dollar Akcja filmu toczy się kolejno w 1999, 2014 i 2025 roku. Obejmująca 25 lat historia miłosnego trójkąta to zdecydowanie coś więcej niż opowieść o miłości, rozczarowaniu i rozstaniach. To ambitna próba spojrzenia na współczesne Chiny przez pryzmat takich zjawisk jak powolny zmierzch uprzemysłowienia, postępująca globalizacja, triumf dzikiego kapitalizmu i bezwzględna pogoń za pieniądzem.
Bernadetta. Cud w Lourdes
Reżyseria : Jean Sagols
Obsada: Katia Cuq, Michel Aumont, Francis Huster, Alessandra Martines
Od lutego do lipca 1858 roku Matka Boża 18 razy objawia się Bernadetcie Soubirous, prostej, obdarzonej dużym temperamentem, nieco upartej, ale niezwykle uczciwej nastolatce z prowincjonalnego Lourdes na południu Francji. Do miasteczka zaczynają przybywać pielgrzymi, dochodzi do cudownych uzdrowień, a wieść o Lourdes obiega świat. Twórcy zbudowali postać Bernadetty opierając się o dzieła o. Laurentina, najwybitniejszego znawcy tematyki Lourdes. Widać to na ekranie. Grana przez Katie Miran to nie zdjęta z religijnego obrazka niewiasta, ale prosta i krnąbrna nastolatka, która pragnie dać jedynie świadectwo tego, co ją spotkało. Widz na długo pozostanie pod wrażeniem jej kreakcji aktorskiej.
Ponad to nadal na ekranie:
Excentrycy, czyli po słonecznej stronie ulicy – niezwykła historia jazzmana (Maciej Stuhr), który u schyłku lat 50-tych XX wieku powraca z Anglii do Polski. Wraz z grupą ekscentrycznych muzyków zakłada swingowy big-band