Co na kręci, co nas podnieca? Woody Allen na pewno zna odpowiedź na to pytanie, ale tym razem wszystkiego co chcielibyście wiedzieć, ale boicie się zapytać, dowiecie się od innych reżyserów. Muzeum Erotyzmu razem z BALem zapraszają na cykl pokazów pod tytułem „Seans z aluzją”.
Drżenie ciała zapowiada, że za chwilę wydarzy się wyjątkowego, dlatego też organizatorzy cykl projekcji rozpoczęli filmem Pedro Almodovara „Drżące ciało”. Ale to tylko przedsmak tego, co wydarzy się wkrótce na „Seansach z aluzją”. Wraz z Lizą Minelli trafimy do nocnego „Kabaretu”, ale tu erotyczny nastrój będzie mieszał się z mrocznym rozdziałem w światowej historii.
Jednak już na początku kwietnia będziecie mogli poddać się „Żarowi ciał”, ale uważajcie, bo jeśli rozpędzicie się za bardzo, tydzień później czeka was „Crash”. Nie wszystko przecież, co przyjemne, zawsze kończy się dobrze. Przekonał się o tym także Tom Cruise, który postanowił szeroko zamknąć oczy, szukając wrażeń podczas zamkniętych, tajemniczych, erotycznych spotkań. Na koniec cyklu zatańczycie „Ostatnie tango w Paryżu” z boskim Marlonem Brando.
Wszystkie pokazy odbywają się we wtorki o godzinie 21.00.
Życzymy miłych seansów i jeszcze milszych nocy!
Did I say something wrong? Oops I didn’t know I couldn’t talk about sex!
***
PLAN PROJEKCJI
22 marca 2016
KABARET (CABARET) reż. Bob Fosse
Berlin, wczesne lata 30. Sally Bowles, śpiewaczka kabaretowa w jednym z lokali, spotyka młodego Anglika, Briana Robertsa. Między nim a dziewczyną zawiązuje się bratersko-siostrzany układ, który przeradza się w głębsze uczucie. Tymczasem Sally poznaje barona Maximiliana von Heune i zostaje jego kochanką. Niebawem okazuje się, że również Brian nawiązał z arystokratą intymne stosunki. Tłem głównego wątku opowieści jest życie nocnego lokalu, w którym występuje Sally, i obraz Niemiec poddających się epidemii nazizmu.
5 kwietnia 2016
ŻAR CIAŁA (BODY HEAT) reż. Lawrence Kasdan
Ned Racine, adwokat z Florydy, nawiązuje romans z żoną biznesmena, Matty Walker. Zaślepiony miłością i pożądaniem godzi się na jej plan zamordowania męża…
12 kwietnia 2016
CRASH, reż. David Cronenberg
Dwie pasje XX wieku, seks i samochody znalazły tu wspólny mianownik. Trójka bohaterów seksualne spełnienie łączy z fizycznością maszyn, ostrą jazdą na granicy ryzyka i wypadkami na drodze. Samochodowy fetysz i makabryczne sceny katastrof stanowią dlań największe źródło podniecenia.
3 maja 2016
OCZY SZEROKO ZAMKNIĘTE (EYES WIDE SHUT) reż. Stanley Kubrick
Alice Harford (Nicole Kidman) i William Harford (Tom Cruise) są małżeństwem. William jest znanym lekarzem, zajmuje się leczeniem bogaczy, dzięki czemu jest dość zamożny. Jego żona prowadzi galerię i udziela się towarzysko. Oboje należą do nowojorskiej śmietanki. Są atrakcyjni, a czas upływa im na wspólnym imprezowaniu, w trakcie których często otrzymują propozycje kontaktów pozamałżeńskich, z których nie korzystają. Ich życie zmienia się jednak podczas pewnego przyjęcia. Po balu lekko oszołomiona Alice wyznaje mężowi, że nie zawsze była mu wierna…
17 maja 2016
OSTATNIE TANGO W PARYŻU (LAST TANGO IN PARIS) reż. Bernardo Bertolucci
Bohaterowie filmu, starzejący się Amerykanin (Marlon Brando) i młodziutka Francuzka (debiutująca na ekranie Maria Schneider), spotykają się przypadkowo w pustym mieszkaniu w Paryżu. I nic o sobie nie wiedząc, decydują się na sadomasochistyczny związek seksualny, który staje się dla nich przekraczaniem kolejnych barier.
Prelekcję do trzech ostatnich pokazów wygłosi Kamila Kołacz.
Kamila Kołacz urodziła się 11 lipca 1991 roku w Krakowie. W 2015 roku ukończyła studia II stopnia z zakresu filmoznawstwa i wiedzy o nowych mediach na Uniwersytecie Jagiellońskim. Obecnie jest na pierwszym roku studiów doktoranckich na Wydziale Zarządzania i Komunikacji Społecznej, a tematem jej dysertacji jest amerykańskie, filmowe aktorstwo psychologiczne. Entuzjastyczna wolontariuszka licznych festiwali filmowych (Krakowski Festiwal Filmowy, OFF Plus Camera, Etiuda&Anima, Letnia Akademia Filmowa w Zwierzyńcu), współpracowała także przy organizacji wystawy „Stanley Kubrick w Krakowie” w ramach której wygłosiła wykład pt. „Ścieżki szaleństwa Stanleya Kubricka”, współredagowała publikowane w czasopiśmie naukowym „EKRAN-y” wywiady z reżyserami filmowymi. Nazywa siebie największym kinofilem wśród krakowskich filmoznawców – żywo manifestuje swoje uwielbienie dla kina Martina Scorsese, filmów z Johnem Rambo, czy komedii z najsłynniejszą blondynką świata, Marilyn Monroe. Organizuje także wieczorki filmowe dla dzieci w jednym z krakowskich ośrodków opiekuńczo-wychowawczych, w wakacje i ferie zimowe pracuje jako wychowawca kolonijny. Chce żyć do utraty tchu!