Zakończyły się innowacyjne warsztaty prowadzone przez Kulturatkę we współpracy z dwoma organizacjami pozarządowymi z Hiszpanii i Włoch.
W ramach międzynarodowego projektu „Social Inclusion through Virtual International Mobility” zostały wypracowane materiały szkoleniowe na bazie ćwiczeń kształcących kompetencje kluczowe i przetestowane podczas warsztatów realizowanych lokalnie i transnarodowo. Wypracowane narzędzia bazują na materiałach już istniejących – poszczególne ćwiczenia warsztatów zaczerpnięto z platformy edukacyjnej SALTO, a same ćwiczenia testowano online za pośrednictwem wirtualnego świata – Second Life.
Materiały merytoryczne i model wirtualnego kształcenia kompetencji mają za zadanie ułatwić osobom, które nie miały dotąd możliwości podnoszenia swoich kompetencji poprzez udział w międzynarodowych wyjazdach szkoleniach, wymianach, inicjatywach, z różnych względów nie mogą wyjeżdżać, a chcą kształcić swoje kompetencje kluczowe. W tym kontekście projekt SIVIM ma na celu zmniejszenie nierówności, jakie napotykają młodzi ludzie nie mający dostępu do uczenia się i mobilności. Dlatego grupą docelową projektu są w szczególności młodzi ludzie z mniej uprzywilejowanych grup społecznych.
W okresie od stycznia do kwietnia 2016 roku odbywało się testowanie materiałów realizowane w trzech krajach przez trzy organizacje: Kulturatkę, City Council of Alcalá de Guadaíra oraz Cantiere Giovani. Każda organizacja zaangażowała do udział w warsztatach po 16 młodych osób zagrożonych wykluczeniem społecznym. Warsztaty prowadzone przez Kultratkę odbyły się w Krakowie. Wzięło w nich udział 16 młodych osób, które aktywnie zaangażowały się w zajęcia i entuzjastycznie przyjęły nowy model kształcenia kompetencji poprzez wirtualną mobilność.
Ewaluacja po zakończonych warsztatach pozwoli na wdrożenie zmian i udoskonaleń do przygotowanych narzędzi edukacyjnych, które zaktualizowane będą udostępnione na zasadach open source.
Projekt jest współfinansowany z Programu Erasmus+.