Serdecznie zapraszamy do odwiedzenia Teatru M.I.S.T. w maju. Poniżej zamieszczamy repertuar.
ŻABKA 06.05 o GODZ. 19:00
Komedia kryminalna Bożeny Gałczyńskiej – Szurek. Bohaterem Żabki jest lekarz Maks Żabczyński, który w problemach i lękach swoich pacjentów przegląda się jak w krzywym zwierciadle. Czy sympatyczny lekarz jest postacią komiczną czy może tragikomiczną? Przekonajcie się sami! Bożena Gałczyńska-Szurek pochodzi z Krakowa. Jest z zawodu muzykiem, wiolonczelistką. Pasjonuje ją głównie pisarstwo, ale jest też wielbicielką teatru. W 2014 roku jej kontakty z teatrem M.I.S.T. i z dyrektorem Stanisławem Michno zaowocowały sztuką Żabka. Ten debiut, komedia kryminalna, napisana w zabawny i lapidarny sposób właściwy dla jej pióra, ukazuje portret psychologiczny lekarza uwikłanego w liczne problemy osobowościowe.
Reżyseria: Stanisław Michno
Muzyka: Jakub Czerski
Obsada: Kuba Kosiniak, Marek Wolny, Zinajda Zagner, Wojciech Michno
22. URODZINY TEATRU M.I.S.T., ROMANTYCY Z SOLVAYU 1940, 20.05 o GODZ. 19:00
Romantycy z Solvayu 1940 to fabularyzowana opowieść o losach grupki młodych teatralnych zapaleńców, którzy podczas hitlerowskiej okupacji znaleźli zatrudnienie w krakowskich zakładach Solvay, przemianowanych wówczas na Deutsche Chemische Ostwerke Solvay. Przedstawienie nawiązuje do wojennej biografii Karola Wojtyły, który rzeczywiście był w tamtym czasie robotnikiem w tej fabryce. Do historii należy także zaangażowanie młodego Wojtyły w prace podziemnego teatru Mieczysława Kotlarczyka. Spektakl łączy te fakty z życiorysu przyszłego papieża, by poprzez fikcyjną narrację o stworzeniu na terenie Solvayu grupy teatralnej i wystawieniu przez nią Fausta Goethego, w syntetycznym skrócie przenieść współczesnego widza w realia Krakowa czasów wojny, przede wszystkim zaś uzmysłowić mu świat wartości, będących fundamentem artystycznych działań adeptów teatru słowa. Na pierwszy plan wysuwa się tu kwestia wolności narodu oraz wolności artystycznej i jej granic. Obydwie kwestie stanowią problemową oś przedstawienia. W spektaklu wykorzystane zostaną fragmenty „ Fausta” Goethego (w przekładzie Adama Pomorskiego), traktat Grignon de Monfort „O prawdziwym nabożeństwie do Najświętszej Maryi Panny”,fragment „Króla i Aktora” R.Brandstaettera”, fragment poematu Karola Wojtyły „Promieniowanie Ojcostwa”.
Reżyseria: Stanisław Michno
Scenariusz: Jacek Jankowski, Stanisław Michno
Obsada: Wojciech Michno, Filip Jurkowski, Aneta Stachyra, Anna Jędrzejczyk, Magdalena Roczymska, Maria Jazgar, Stanisław Michno, Paulina Czechanowska, Marek Wolny, Włodzimierz Chrenkoff, Sabina Szurek, Kirił Denev, Daniel Potocki
22. URODZINY TEATRU MIST, DWA MONODRAMY 21.05 o GODZ. 19:00
AKTOR WEDŁUG KANTORA
Scenariusz, reżyseria i wykonanie Stanisław Michno.
Aktor – atrapa człowieka, sztuczny model. Jego anatomii i jego umysłu. Wyrzekający się godności i prestiżu .Wystawiony pod pręgierz i na pośmiewisko…Tadeusz Kantor Być rok „u Kantora” to tyle, co 10 lat w konwencjonalnym teatrze. A ja byłem 4 – czyli niemalże zdublowałem swoją aktorską karierę, która już trwa lat 50. „Być u Kantora” to znaczyło zapomnieć o teatralnej przeszłości, tak zwanych sukcesach itp. „Być u Kantora” to narodzić się teatralnie po raz wtóry i zobaczyć teatr z innej perspektywy, i uczestniczyć w święcie teatralnym, bo każde jego przedstawienie to było święto. Ale… Aby się tam dostać i być, trzeba było zostać żołnierzem Legii Teatralnej i poddać się musztrze – ćwiczeniom prowadzonym przez Mistrza. A żołnierz – legionista musi być karny i słuchać, i… Aby stać się kimś… Musi stać się nikim. Zmagania aktora z tekstem i człowieka z własnym jestestwem, poprzez tragikomiczne zderzenia, stały się motywem przewodnim tego monodramu.
Fragment monodramu: https://youtu.be/YFrsjdh-3eo
MOSKWA – PIETUSZKI
Po raz pierwszy „Moskwa-Pietuszki” została wydrukowana w izraelskim almanachu, a w trzy lata później w paryskim YACA Press i tym samym nabrała rozgłosu. W ZSRR Jerofiejew czytany był tylko w rękopisach, tępiony przez władze za „oportunizm i pijaństwo”.
Jego droga z Moskwy do Pietuszek jest osobistą, krzyżową drogą radzieckiego pisarza, który aby żyć, musi pić.
Oniryczna jazda, mijane stacje, starają się wielkim tragikomicznym obrazem zniewolenia.
Teatr MIST również wsiadł do pociągu na szeroki tor, aby razem z Wienią dojechać do Pietuszek, gdzie „ dniem i nocą nie milkną ptaki, gdzie zima i latem nie przekwita Jasmin…”
URODZINOWA CENA BILETÓW: WSZYSTKIE W CENIE 19 zł
BILETY:
SPEKTAKLE TEATRU M.I.S.T.
40 zł – BILET NORMALNY
25 zł – BILET ULGOWY DLA UCZNIÓW, STUDENTÓW I SENIORÓW
20 zł – BILET DLA POSIADACZY KRAKOWSKIEJ KARTY RODZINNEJ 3+
60 zł – BILET SPECJALNY DLA MAŁEJ GRUPY (do 4 osób)
Dla grup zorganizowanych (powyżej 10 osób) możliwa negocjacja cen.
Rezerwacje: tel. 609 013 397, rezerwacje@teatrmist.pl
Bilety do nabycia przed spektaklem oraz na biletyna.pl
Materiały prasowe: Teatr M.I.S.T.