22.09 PIĄTEK
17:00 Przeżyć: metoda Houellebecqa / reż. Arno Hagers, Erik Lieshout, Reinier van Brummelen / Holandia / 2016 / 70′
18:30 Na pokuszenie / reż. Sofia Coppola / USA / 2017 / 93′
20:15 The Square / reż. Ruben Östlund / Szwecja / Niemcy / Francja / Dania / 2017 / 145′
23.09 SOBOTA
17:00 Przeżyć: metoda Houellebecqa / reż. Arno Hagers, Erik Lieshout, Reinier van Brummelen / Holandia / 2016 / 70′
18:30 Na pokuszenie / reż. Sofia Coppola / USA / 2017 / 93′
20:15 The Square / reż. Ruben Östlund / Szwecja / Niemcy / Francja / Dania / 2017 / 145′
24.09 NIEDZIELA
17:00 Przeżyć: metoda Houellebecqa / reż. Arno Hagers, Erik Lieshout, Reinier van Brummelen / Holandia / 2016 / 70′
18:30 Na pokuszenie / reż. Sofia Coppola / USA / 2017 / 93′
20:15 The Square / reż. Ruben Östlund / Szwecja / Niemcy / Francja / Dania / 2017 / 145′
25.09 PONIEDZIAŁEK
17:00 Przeżyć: metoda Houellebecqa / reż. Arno Hagers, Erik Lieshout, Reinier van Brummelen / Holandia / 2016 / 70′
18:30 Na pokuszenie / reż. Sofia Coppola / USA / 2017 / 93′
20:15 The Square / reż. Ruben Östlund / Szwecja / Niemcy / Francja / Dania / 2017 / 145′
26.09 WTOREK
17:00 Przeżyć: metoda Houellebecqa / reż. Arno Hagers, Erik Lieshout, Reinier van Brummelen / Holandia / 2016 / 70′
18:30 Na pokuszenie / reż. Sofia Coppola / USA / 2017 / 93′
20:15 The Square / reż. Ruben Östlund / Szwecja / Niemcy / Francja / Dania / 2017 / 145′
27.09 ŚRODA
17:00 Przeżyć: metoda Houellebecqa / reż. Arno Hagers, Erik Lieshout, Reinier van Brummelen / Holandia / 2016 / 70′
18:30 Na pokuszenie / reż. Sofia Coppola / USA / 2017 / 93′
20:15 The Square / reż. Ruben Östlund / Szwecja / Niemcy / Francja / Dania / 2017 / 145′
28.09 CZWARTEK
17:00 Przeżyć: metoda Houellebecqa / reż. Arno Hagers, Erik Lieshout, Reinier van Brummelen / Holandia / 2016 / 70′
18:30 Na pokuszenie / reż. Sofia Coppola / USA / 2017 / 93′
20:15 The Square / reż. Ruben Östlund / Szwecja / Niemcy / Francja / Dania / 2017 / 145′
Przeżyć: metoda Houellebecqa
W 1991 roku nikomu jeszcze nieznany Michel Houellebecq opublikował esej „Rester vivant” (ang. „To Stay Alive”). Skromnym objętościowo tekstem zafascynował się sam Iggy Pop. Rockman w rozterkach pisarza znad Sekwany rozpoznał ból towarzyszący mu na scenie przez wiele lat. Esej Houellebecqa jest błyskotliwym zbiorem porad skierowanych do „tych, którzy zaraz mają się poddać”. Jest pochwałą twórczej wolności. Zgodnie z jego wymową, ceną za bezkompromisową realizacją własnego „ja” jest cierpienie. Iggy Pop, ikona popkultury, odgrywa główną rolę w filmie – jest po nim swoistym przewodnikiem. „Przeżyć: metoda Houellebecqa” rejestruje odwiedziny Iggy’ego w domu Michela… Choć nie jest to do końca Michel, i nie jest to do końca jego dom… Twórcy filmu, mimo że opowiadają o szaleństwie, od którego nie ma ucieczki, nie odmalowali „Przeżyć: metody Houellebecqa” w czarnych barwach. W filmie znajdziemy zarówno elementy komiczne, jak i tragiczne.
The Square
Christian (Claes Bang) ma wszystko pod kontrolą. Jest atrakcyjnym mężczyzną o wielkim uroku osobistym. Niedawno się rozwiódł i lubi wdawać się w niezobowiązujące romanse, a młoda amerykańska dziennikarka (Elisabeth Moss) może okazać się jego nowym trofeum. Na co dzień Christian jest dyrektorem prestiżowego muzeum sztuki nowoczesnej, co daje mu władzę i idealną pozycję społeczną. Do tego przykładnie opiekuje się córkami, jeździ kosztującą fortunę Teslą i wspomaga potrzebujących – zwłaszcza, jeśli nie wymaga to od niego zbyt dużego wysiłku. Jednak podczas przygotowań do premiery instalacji „The Square”, z którą wiąże ogromne nadzieje, utrzymanie starannie pielęgnowanego wizerunku okaże się być dla niego nie lada wyzwaniem.
Na pokuszenie
Uwodzicielska adaptacja powieści Thomasa Cullinana w reżyserii słynnej scenarzystki i reżyserki Sofii Coppoli. Historia dzieje się w czasach Wojny Secesyjnej w jednej z południowych szkół dla dziewcząt. Młode kobiety opiekują się rannym żołnierzem wroga. Wraz ze stopniowym, powolnym powrotem mężczyzny do zdrowia dom zaczyna wypełniać napięcie seksualne i nieoczekiwana rywalizacja, która każe dziewczętom łamać wszelkie tabu i zmieniać rzeczywistość wokół nich. Podczas 70. edycji Międzynarodowego Festiwalu Filmowego w Cannes Sofia Coppola została wyróżniona nagrodą za najlepszą reżyserię. To pierwsza od 1961 roku nagroda w tej kategorii, która została przyznana kobiecie.
Materiały prasowe: Kino Paradox