Fascynująca powieść o tym, jak z niewielkiej restauracji w Kalifornii wyrosło McImperium, najpopularniejsza sieci fast foodów na świecie, w której codziennie jada 1% ludności świata. Przeczytaj, zanim zamówisz swojego Big Maca!
Z żywych, wartko płynących opowieści autora można przyswoić sobie lekcję, jak wytrwałość i determinacja, wiara w siebie i umiejętność pokonywania przeszkód oraz podejmowania ryzyka, czynią niemożliwe możliwym. Nie dostaniecie niczego za darmo – powiedziałem – i będziecie musieli podejmować ryzyko. Nie mam na myśli porywania się z motyką na słońce, to by było szaleństwo. Jednak nie obejdzie się bez ryzyka, a czasem postawienia wszystkiego na jedną kartę. Jeśli w coś wierzycie, będziecie musieli zaangażować się bez reszty. Podejmowanie rozsądnego ryzyka jest częścią wyzwania. Na tym polega cała zabawa.
W swojej autobiografii Ray Kroc sporo miejsca poświęca ludziom, którzy towarzyszyli na biznesowej ścieżce, razem z nim budując światowe imperium, będące dzisiaj legendarną marką, z dwoma złotymi łukami – logo rozpoznawalnym w najdalszych zakątkach globu. Nie w każdym momencie było im po drodze, ale wypowiada się o nich z szacunkiem, doceniając wkład w to, jak wygląda McDonald’s.
Okoliczności skłaniały go do kroków niekonwencjonalnych, co czasem było traktowane przez otoczenie jako arogancja czy apodyktyczność, ale takie właśnie są koszty bycia liderem. Jeśli chcesz kierować wielką korporacją, musisz dźwigać ciężki krzyż: po drodze na szczyt stracisz wielu przyjaciół. Na szczycie jesteś sam.
Ale – jak w wstępie do książki napisał Paul D. Paganucci, profesor na wydziale zarządzania Tuck School of Business Administration w Amos Dartmouth College w Hanover nawet jego wrogowie zgadzają się, że w trzech kwestiach Ray Kroc nie ma sobie równych: w sprzedawaniu hamburgerów, zarabianiu pieniędzy i opowiadaniu historii.
Tytuł: Prawdziwa historia McDonald’s. Wspomnienia założyciela
Autor: Ray Kroc
Premiera: 24 października 2017
Materiały prasowe: Dom Wydawniczy Rebis