Kto w maju do BARAKAH chodzi, temu się dobrze powodzi! 8. i 9. maja na scenie przy Paulińskiej 28 pojawią się „Dzieci z dworca Zoo”, których nikomu nie trzeba przedstawiać, a które trzeba zobaczyć. Z kolei 11.05. odbędzie się premiera „Teresy” – kto nie da rady przyjść w piątek, ma szansę obejrzeć widowisko dzień później. 17.05. w pełnej krasie zaprezentuje się publiczności „Królowa wanny” (spektakl w ramach XIV Dni Izraela). Natomiast weekend 19.-20.05. należeć będzie do jedynej „Rewii Drag Queen – Life&Diamonds”. 24.05. przyjdzie pora na „Jednoaktówki” Janusza Głowackiego, a 26.05. wystrzeli „Czarny Pistolet”.
Szczegółowy repertuar znajduje się tutaj: http://teatrbarakah.com/barakah-wp/repertuar/
Po kliknięciu w link nie przeoczcie przypadkiem planowanych w maju „egzotycznych” pokazów filmowych.
A zanim przejdziecie do opisów spektakli, mamy dla Was dwie niespodzianki:
- Przyjemna informacja dla naszych czytelników, fanów, sympatyków, zwolenników etc.: na hasło „KULTURAtka” czeka na wszystkich 10% zniżki – zarówno w kasie biletowej Teatru Barakah, jak i przy barze klimatycznego ArtCafe. (Uwaga! Promocja nie obejmuje „Rewii…”, „Dzieci…” oraz premier).
- 26. kwienia w ArtCafe Barakah pojawi się Bombonierka Madame Kakadu, czyli (pod)wieczorki z Drag Queen. To pierwsze w Polsce show Drag Queen z kryminalnym wątkiem w tle! Madame Kakadu i jej najlepsza przyjaciółka Papina McQueen wprowadzą Was w wielki świat artystycznych doznań. Każde spotkanie będzie jedyne i niepowtarzalne za sprawą pojawiających się nietuzinkowych gości. Widzowie będą mieć możliwość uczestniczenia w interakcji scenicznej, co zapewne spowoduje wiele radości i uśmiechu. Wyjdziesz podekscytowany!
ARTYŚCI WYSTĘPUJĄCY: tajemnica śledztwa
DATA: raz w miesiącu [sprawdzajcie nasz repertuar] START: 20:00
BILETY na pierwszy odcinek – PROMOCJA: 20 zł BILETY na kolejne: 30 zł
✘ Zakup: pn.-pt. w godz. 10:00-17:00 i na godz. przed każdym wydarzeniem w kasie Teatru Barakah przy Paulińskiej 28, przelewem – http://teatrbarakah.com/barakah-wp/bilety- i-wynajem/, przed koncertem (jeśli są jeszcze wolne miejsca)
✘ Rezerwacja: rezerwacje@teatrbarakah.com / 12 397 80 47 / w barze
A poniżej kilka słów o majowych widowiskach:
- TERESA
„Prawdziwa miłość boli”. Spektakl o kobietach Kościoła katolickiego, o fanatyzmie, sterowaniu i nacisku oraz sile sugestii i potędze wiary jako niezawodnych narzędziach kontroli. Osią tekstu są biografie trzech Teres, św. Teresy od Dzieciątka Jezus, św. Teresy z Kalkuty oraz Teresy Neumann, kontrowersyjnej niemieckiej mistyczki, jak również wielu innych kobiet – błogosławionych, świętych i męczennic od św. Cecylii do siostry Łucji z Fatimy, których często tragiczne życiorysy służyły umacnianiu konstruktu Kościoła i jego siły oddziaływania. To w końcu rzecz o cechach autobiograficznych autora, o dojrzewaniu, zmaganiu się z narzuconymi schematami religijnymi, o wolności sumienia, wyboru wyznania i własnej tożsamości.
Spektakl na cztery osoby: Kobietę, Mężczyznę, dwoje śpiewaków oraz sampler i akordeon. Muzyczna sfera spektaklu, stanowiąca kluczową rolę, oparta będzie na połączeniu stylistyk energetycznego digital hardcore/industrial electro z wykonywaną na żywo przez śpiewaków wokalną muzyką sakralną z epoki średniowiecza oraz nią inspirowaną.
tekst, reżyseria, muzyka, światło: Paweł Szarek
produkcja dźwięku: Rafał Szumny
ruch: Katarzyna Krzysztofek
obsada: Katarzyna Chlebny, Anna Wodyńska-Piętka, Rafał Piętka-Wodyński, Łukasz Szczepanowski
data premiery: 11 V 2018
BILETY: 40 zł [normalne] / 25 zł [ulgowe]
✘ Zakup: pn.-pt. w godz. 10:00-17:00 i na godz. przed każdym wydarzeniem w kasie Teatru
BARAKAH przy Paulińskiej 28, przelewem – http://teatrbarakah.com/barakah-wp/bilety- i-
wynajem/, przed konkretnym spektaklem (jeśli są jeszcze wolne miejsca)
✘ Rezerwacja: rezerwacje@teatrbarakah.com / 12 397 80 47 / w barze ArtCafe BARAKAH
- DZIECI Z DWORCA ZOO
„Czułam się jak we wspaniałej, nowej rodzinie. Nie mówiłam dużo, ale miałam, wiedziałam, że mogłabym z nimi rozmawiać o wszystkim. Heroina zrobiła z nas rodzeństwo. Wszyscy byliśmy równi. Potrafiłabym zdradzić im najskrytsze myśli. Czułam się szczęśliwa jak nigdy dotąd. Spaliśmy w jednym łóżku. Nikt mnie nawet nie dotknął. Byliśmy przecież rodzeństwem, heroinowym rodzeństwem”. Świat może być dobry, tak mówią, tak jest nauczane. Do świata trzeba się przystosować, grać według jego reguł. To też częste. Jednak nie wszyscy potrafią. Nie każdy jest w stanie się przystosować, nie każdy potrafi znaleźć jakąkolwiek nić porozumienia ze światem, z ludźmi, z samym sobą. Nie wszyscy mają wystarczająco siły, nadziei. Niektórzy wszystko widzą poprzez ciemne okulary. Takie są dzieci z dworca ZOO. Pragną uciec, pragną bliskości, światła, co często sprawia, że parzą się albo płoną. Świat może być dobry. Kiedy się dobrze przyćpa.
autor: Christiane F. / tłumaczenie: Ryszard Turczyn
reżyseria: Sebastian Oberc
dramaturgia: Bartek Harat, Sebastian Oberc
muzyka: Adrian Konarski
aranżacja przestrzeni: Sebastian Oberc
choreografia: Iwona Olszowska, kostiumy: Monika Kufel
reżyseria świateł: Ana Nowicka
obsada: Paulina Michta, Paulina Napora, Ana Nowicka, Alina Szczegielniak, Ewelina Walczak, Roman Gancarczyk, Dawid Ogrodnik / Krzysztof Zarzecki, Marcel Parysek, Dominik Stroka, Mikołaj Śmierzchalski, Damian Wierzbicki
linki: http://bit.ly/2CY4UWa, http://bit.ly/2pdTCuR, http://bit.ly/2Dsdj5b, http://bit.ly/2kE1rFB
data premiery: 11 XI 2017
czas trwania: 180 min.
BILETY: 60 zł [normalne] / 40 zł [ulgowe]
✘ Zakup: pn.-pt. w godz. 10:00-17:00 i na godz. przed każdym wydarzeniem w kasie Teatru BARAKAH przy Paulińskiej 28, przelewem – http://teatrbarakah.com/barakah-wp/bilety- i-wynajem/, przed konkretnym spektaklem (jeśli są jeszcze wolne miejsca)
✘ Rezerwacja: rezerwacje@teatrbarakah.com / 12 397 80 47 / w barze ArtCafe BARAKAH
- „JEDNOAKTÓWKI” JANUSZA GŁOWACKIEGO
„Postanowiłem przypomnieć znakomitego pisarza. Z sześciu jednoaktówek, podarowanych mi przez autora, wybrałem cztery: „Konfrontację”, „Spacerek przed snem”, „Choinkę strachu”, „Home Section” (wydane w tomie „Najlepsze jednoaktówki amerykańskie 1995-1996”). Wybrałem je, gdyż przegląda się w nich cały Głowacki. Ten Janusz Głowacki, który mówi o sobie: „Jak większość cyników, łatwo się wzruszam albo i płaczę. Może ironia to najlepszy sposób pisania o rzeczach poważnych albo i tragicznych” – mówi o swoim spektaklu Józef Opalski. Janusza Głowackiego przedstawiać nie trzeba. Albo spróbować przedstawić go trochę inaczej. Tak też czynią twórcy „Jednoaktówek”, których zawsze interesowało w jego pisarstwie to, co ciemne, trudne, niejednoznaczne. Zbitka nonsensu, jadowitego poczucia humoru i lamentu nad kondycją naszą.
autor: Janusz Głowacki
reżyseria: Józef Opalski
muzyka: Adrian Konarski
scenografia i kostiumy: Monika Kufel
obsada: Katarzyna Chlebny, Aleksandra Konior, Bartłomiej Kwiatkowski, Sebastian Oberc, Marcel Wiercichowski
linki: http://bit.ly/2zgQnCJ, http://bit.ly/2kE0hKk, http://bit.ly/2BOMmbn, http://bit.ly/2mNLVYX, http://bit.ly/2Djw0LS
Data premiery: 8 XII 2017
Czas trwania: 105 min.
BILETY: 40 zł [normalne] / 25 zł [ulgowe]
✘ Zakup: pn.-pt. w godz. 10:00-17:00 i na godz. przed każdym wydarzeniem w kasie Teatru BARAKAH przy Paulińskiej 28, przelewem – http://teatrbarakah.com/barakah-wp/bilety- i-wynajem/, przed konkretnym spektaklem (jeśli są jeszcze wolne miejsca)
✘ Rezerwacja: rezerwacje@teatrbarakah.com / 12 397 80 47 / w barze ArtCafe BARAKAH
- REWIA DRAG QUEEN’S „Life & Diamonds”
Rewia „Life & Diamonds” to najnowsza, a druga z kolei po „Divas night” queerowa premiera odbywająca się w Teatrze BARAKAH w Krakowie. Warto dodać, że „Life & Diamonds” i „Divas night” to jedyne queerowe rewie w Polsce.
Trzy Drag Queen’s: Papina McQueen, Savannah Crystal i Ka Katharsis, iluzjonista Victor Febo oraz dwójka tancerzy, Oscar i Witold stworzyli niepowtarzalne widowisko, by delikatnie potrzasnąć queerowym i niezależnym światkiem. „Life & Diamonds” przekracza granice klasycznej rewii, pojawiają się tu elementy kabaretu, tańca, performance i iluzji. Choreografia oraz wyszukane stroje tworzą spójny teatralny show. Rewia „Life & Diamonds” pozwoli zapomnieć o prozie życia, da poczucie smaku z wielkiego świata, trochę blichtru, zaskoczy feerią kolorów, ale też zostawi czas na refleksję. A przede wszystkim pozostawi niezapomniane wrażenia.
obsada: Papina McQueen, Savannah Crystal, Ka Katharsis, Lady Brigitte, Victor Febo, Oscar, Witold
data premiery: 14 X 2017
czas trwania: 180 min.
BILETY: 50 zł [normalne] / 40 zł [ulgowe]
✘ Zakup: pn.-pt. w godz. 10:00-17:00 i na godz. przed każdym wydarzeniem w kasie Teatru
BARAKAH przy Paulińskiej 28, przelewem – http://teatrbarakah.com/barakah-wp/bilety- i-
wynajem/, przed konkretnym spektaklem (jeśli są jeszcze wolne miejsca)
✘ Rezerwacja: rezerwacje@teatrbarakah.com / 12 397 80 47 / w barze ArtCafe BARAKAH
- CZARNY PISTOLET
„I potem kupiliśmy te pistolety. Małe pistolety. Zastrzeliliśmy psa, a potem mój przyjaciel strzelił z bardzo daleka, celując w moją siostrę, myśląc, że się nic nie stanie. Trafił ją tuż pod oko. Prawie w sam środek. Pocisk rozciął policzek. Mój tata rozwalił te pistolety ze swoim bratem. Krzyczeli równocześnie „Kurwa!” i deptali. Wyglądali całkiem zabawnie”.
„Czarny Pistolet” to monodram w wykonaniu Krzysztofa Bochenka wyprodukowany w krakowskim Teatrze BARAKAH. Jest historią człowieka, który pod wpływem emocji związanych z pogrzebem najbliższego przyjaciela, przy pomocy gitary i piosenek Włodzimierza Wysockiego, stara się powrócić myślami do przeszłości. To nie tylko rozrachunek z życiem, ale również próba ponownego odnalezienia jego sensu.
„Czy pamiętasz jeszcze tamten dom?
Los cię gdzieś przemieścił dawno stąd.
Nie wie sam, co stracił, szczerze wyznam to,
Kto w tym domu nie był i nie widział go”.
Krzysztof Bochenek wykonuje piosenki Włodzimierza Wysockiego w kilku językach. Scenariusz nie jest biografią Wysockiego, jego teksty i piosenki to tylko pretekst dla głównego bohatera do odnalezienia i pokonania swoich własnych demonów. Kilka wspomnień i historii przewijających się na scenie powstało na podstawie rozmów syna – jednocześnie debiutującego scenarzysty i reżysera przedstawienia, Filipa Bochenka – z ojcem.
Reżyseria i scenariusz: Filip Bochenekprzy wykorzystaniu piosenek Włodzimierza Wysockiego / Tłumaczenie: Julian Brudzewski, Michał B. Jagiełło, Andrzej Mandalian, Wojciech Młynarski, Wiktor Woroszylski
Obsada: Krzysztof Bochenek
Linki: http://bit.ly/2ueib8I, http://bit.ly/2tiwI6V, http://bit.ly/2si2cVS
Data premiery: 25 XI 2016
Czas trwania: 60 min.
BILETY:
✘ Zakup: pn.-pt. w godz. 10:00-17:00 i na godz. przed każdym wydarzeniem w kasie Teatru
BARAKAH przy Paulińskiej 28, przelewem – http://teatrbarakah.com/barakah-wp/bilety- i-
wynajem/, przed konkretnym spektaklem (jeśli są jeszcze wolne miejsca)
✘ Rezerwacja: rezerwacje@teatrbarakah.com / 12 397 80 47 / w barze ArtCafe BARAKAH
- KRÓLOWA WANNY
„Księżniczka sedesu, dolnej klapy sedesowej i strefy spuszczania wody, strażniczka królewskiego odbytu — jej wysokość Kądziela Fon-Piździela!” Na spektakl „Królowa wanny” składają się fragmenty kabaretów, skecze oraz piosenki izraelskiego dramaturga Hanocha Levina, który z powodzeniem wkracza w kolejne produkcje krakowskiego Teatru BARAKAH. Bohaterów tych levinowskich tekstów spotykają historie niespotykane, bo oto przez wyjście do toalety tracą życiową szansę na miłość albo mylą im się oficjalne uroczystości położenia kamienia węgielnego, albo po prostu, jak Apsik i Czopek, ruszają w miasto, by zaliczyć kolejny nieudany podryw. Czy więc takie całkiem niespotykane?
Hanoch Levin sprytnie krążył wokół tematów damsko-męskich, dokładając politykę, historię, socjologię, antropologię, wszystko, co w levinowskiej, kochającej łamać wszelakie konwencje i stereotypy, głowie się przydarzało. 2* (refleksja + rozrywka) + (refleksja + rozrywka) * gra słowem = „Królowa wanny”.
Autor: Hanoch Levin / tłumaczenie: Michał Sobelman, Agnieszka Olek, Ela Sidi, Włodzimierz Leder
Reżyseria i adaptacja: Ana Nowicka
Muzyka: Piotr „Lala” Lewicki
Kostiumy: Monika Kufel
Choreografia: Iwona Olszowska
Animacje: Paweł Penarski
Obsada: Lidia Bogaczówna, Monika Kufel, Krzysztof Bochenek, Franciszek Muła, Sebastian Oberc / Dominik Nowak
Linki: http://bit.ly/2thmbbI, http://bit.ly/2sY3VBv, http://bit.ly/2ueMKuT
Data premiery: 30 XI 2013
Czas trwania: 60 min
BILETY:
✘ Zakup: pn.-pt. w godz. 10:00-17:00 i na godz. przed każdym wydarzeniem w kasie Teatru
BARAKAH przy Paulińskiej 28, przelewem – http://teatrbarakah.com/barakah-wp/bilety- i-
wynajem/, przed konkretnym spektaklem (jeśli są jeszcze wolne miejsca)
✘ Rezerwacja: rezerwacje@teatrbarakah.com / 12 397 80 47 / w barze ArtCafe BARAKAH