Kulturatka.pl - wydarzenia kulturalne w Krakowie
Brak wyników
Pokaż wszystkie wyniki
  • Literatura
    • Wydarzenia
    • Zapowiedzi
    • Premiery
    • Wywiady
  • Teatr
    • Spektakle
    • Repertuar
    • Wydarzenia
  • Kino
    • Premiery
    • Repertuar
    • Wydarzenia
  • Muzyka
    • Koncerty
    • Wydarzenia
  • Sztuki Wizualne
    • Wernisaże
    • Wydarzenia
    • Wystawy
  • Recenzje
  • Misz-masz
    • Okiem Kulturatki
    • Konkursy
      • Teatr
      • Kino
      • Literatura
      • Muzyka
      • Rozmaite
    • Promocje
  • Dla dzieci
Kulturatka.pl - wydarzenia kulturalne
  • Literatura
    • Wydarzenia
    • Zapowiedzi
    • Premiery
    • Wywiady
  • Teatr
    • Spektakle
    • Repertuar
    • Wydarzenia
  • Kino
    • Premiery
    • Repertuar
    • Wydarzenia
  • Muzyka
    • Koncerty
    • Wydarzenia
  • Sztuki Wizualne
    • Wernisaże
    • Wydarzenia
    • Wystawy
  • Recenzje
  • Misz-masz
    • Okiem Kulturatki
    • Konkursy
      • Teatr
      • Kino
      • Literatura
      • Muzyka
      • Rozmaite
    • Promocje
  • Dla dzieci
Brak wyników
Pokaż wszystkie wyniki
Kulturatka.pl - wydarzenia kulturalne
Brak wyników
Pokaż wszystkie wyniki
Home Subiektywnie Recenzje

Social media na Dzikim Zachodzie (recenzja)

przez Dagmara Marcinek
27 sierpnia 2018
w Recenzje, Literatura, Banner, Subiektywnie
3
udostępnień
253
wyświetleń
Share on FacebookShare on Twitter
Nie ma dziś dobrze funkcjonującego biznesu bez social mediów. Wszędzie tam, gdzie pojawia się potrzeba komunikacji z klientem, Facebook czy inne media społecznościowe zaczynają odgrywać kluczową rolę. Budują pozytywny wizerunek, promują markę, ułatwiają kontakt i wspierają sprzedaż. Jak jednak działać w świecie SM, by odnieść sukces? To właśnie tłumaczy książka „Twoja firma w social mediach. Podręcznik marketingu internetowego dla małych i średnich przedsiębiorstw” Marcina Żukowskiego.

Internet to Dziki Zachód — „wejście w jego obszar musi oznaczać nieuniknione kłopoty, gdyż króluje w nim przemoc, a podstępnych i brutalnych przestępców jest więcej niż uczciwych obywateli czy prawomyślnych szeryfów” [M. Kamińska]. Możesz więc łatwo tu zginąć — jeśli nie znasz reguł
 
Marcin Żukowski już na wstępie ostrzega, że bez znajomości zasad prowadzenia firmy w mediach społecznościowych można łatwo utopić wizerunek firmy. Owszem są osoby, które osiągają sukces, działając intuicyjnie, jednak szczęściu zawsze warto pomóc.
Książka podzielona jest na pięć rozdziałów: pierwszy pokazuje miejsce firm w świecie social mediów, ostatni prognozuje jak zmieni się medialna przestrzeń w najbliższej przyszłości. Na początku i końcu podręcznika znajdziemy wiele przykładów udanych i nieudanych zagrań marketingowych, anegdot, porównań mechanizmów internetu do sytuacji z codziennego życia. Dużo tu też danych, liczb, dat, historii i kontekstów. Pomiędzy nimi rozdziały bardziej praktyczne: o potrzebie analizy rynku, monitorowaniu mediów i internetowych trendach, które już warto wdrażać w swoim biznesie.  W samym środku książki ukrył się natomiast rozdział najgęstszy, najbardziej napakowany treścią i najprzydatniejszy, czyli przegląd narzędzi SM.
Tu została zawarta kwintesencja tego, co robić w internecie, żeby nasza marka została zauważona w sieci. Po pierwsze zebrane są w jednym miejscu wszystkie najważniejsze kanały mediów społecznościowych: Facebook, Messenger, Twitter, Pinterest, Instagram, blogerzy i influencerzy czy LinkedIn. Po drugie każdy z tych kanałów opisany jest w osobnym rozdziale lub podrozdziale, gdzie szczegółowo wypunktowane jest do czego na się może przydać, z jakich narzędzi tam korzystać, jak wchodzić w interakcję z innymi użytkownikami oraz jaką strategię zastosować.
Wiele z informacji zawartych w książce wydaje się być oczywistym, dla osób korzystających na co dzień z social mediów, jednak książka przyjmując formułę podręcznika musi opowiadać o zjawisku krok po kroku. A poza tym to, że coś jest dla nas oczywiste, gdy korzystamy z Facebooka w celach prywatnych, nie oznacza, że będziemy o tym pamiętać budując strategię marketingową swojej małe firmy. Poza tym o wielu narzędziach najzwyczajniej się zapomina, a książka pozwala uporządkować chaotyczną wiedzę i z rozwagą zaplanować budowanie wizerunku swojej marki w mediach społecznościowych.
Autor książki, Marcin Żukowski, nie tylko pracuje w agencji marketingowej, więc zna temat od kuchni, ale także jest autorem wielu tekstów branżowych i panelistą na konferencjach czy szkoleniach. Bardzo luźny styl i potoczne słownictwo, którym się posługuje nie przypomina podręcznika, a raczej przewodnik po narzędziach i trendach. Jeśli na wstępie książki wita cię cytat, i z „Biblii”, i z Ojca chrzestnego”, to trzeba być pewnym, że dalej nieoczywistych połączeń i przykładów będzie jeszcze więcej.
„Twoja firma w social mediach. Podręcznik marketingu internetowego dla małych i średnich przedsiębiorstw” przyda się tym, którzy dopiero zaczynają promocję swoje firmy w social mediach, jak i tym, którzy chcą uporządkować swoją wiedzę i nadać działaniom marketingowym kierunek działania. Zainteresuje też tych, którzy chcą wiedzieć, jak zmienia się przestrzeń mediów społecznościowych, czym jest so-lo-mo albo hipsteryzacja biznesu.
Dagmara Marcinek

„Twoja firma w social mediach.
Podręcznik marketingu internetowego dla małych i średnich przedsiębiorstw”

Autor: Marcin Żukowski
Wydawnictwo: Onepress

Za książkę dziękuję księgarni HELION. Książka dostępna pod LINKIEM

Tags: HelionOnepressMarcin ŻukowskiTwoja firma w social mediach. Podręcznik marketingu internetowego dla małych i średnich przedsiębiorstw
Poprzedni post

„Gdzie zaczyna się policja, tam kończy się logika.” „Policjanci. Ulica” (RECENZJA)

Następny post

Empik otworzył nowy Future Store w Krakowie

Dagmara Marcinek

Dagmara Marcinek

When I'm hungry, I eat. When I'm thirsty, I drink. When I feel like saying something, I say it.

Następny post
Empik otworzył nowy Future Store w Krakowie

Empik otworzył nowy Future Store w Krakowie

Facebook Instagram LinkedIn

O NAS

Jesteśmy pasjonatami, których łączy kultura: literatura, krakowskie teatry, kina, koncerty, galerie, muzea... i wiele wiele innych.



Publikujemy, patronujemy, szerzymy, głosimy o KULTURZE i KULTURĘ. Nic w Krakowie się nie zdarzy bez czujnego oka KULTURAtki!



prezes@kulturatka.pl

  • GŁÓWNA
  • O NAS
  • REDAKCJA
  • WSPÓŁPRACUJEMY
  • PROJEKTY
  • PATRONUJEMY
  • NAPISZ DO NAS
Brak wyników
Pokaż wszystkie wyniki
  • Literatura
    • Wydarzenia
    • Zapowiedzi
    • Premiery
    • Wywiady
  • Teatr
    • Spektakle
    • Repertuar
    • Wydarzenia
  • Kino
    • Premiery
    • Repertuar
    • Wydarzenia
  • Muzyka
    • Koncerty
    • Wydarzenia
  • Sztuki Wizualne
    • Wernisaże
    • Wydarzenia
    • Wystawy
  • Recenzje
  • Misz-masz
    • Okiem Kulturatki
    • Konkursy
      • Teatr
      • Kino
      • Literatura
      • Muzyka
      • Rozmaite
    • Promocje
  • Dla dzieci

© 2023 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.

Nasza strona internetowa używa plików cookies w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. dowiedz się więcej

Nasza strona internetowa używa plików cookies w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych.
Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do twoich potrzeb.
Każdy może zaakceptować pliki cookies albo ma możliwość wyłączenia ich w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje.

Zamknij