Google to o wiele więcej niż najsłynniejsza wyszukiwarka, która odpowiada na wszystkie pytania internautów. To także zestaw narzędzi marketingowych i analitycznych przydatnych w prowadzeniu własnego biznesu, a na pytania, jak z nich korzystać, odpowiada książka Krzysztofa Marca „Narzędzia Google dla e-commerce”.
Książka Krzysztofa Marca to doskonała pozycja, szczególnie dla początkujących użytkowników narzędzi Google, która krok po kroku przeprowadza przez kolejne rozwiązania giganta IT, tj. Google Search Control, Google Analitycs czy Google Ads. Narzędzia te opisane są szczegółowo, tak, że osoba, która nigdy wcześniej z nich nie korzystała powinna sobie poradzić. Jeśli nie – autor podpowiada linki, pod którymi można znaleźć teksty rozszerzające dane zagadnienie.
„Narzędzia Google dla e-commerce” w przystępny sposób wyjaśniają wszystkie potrzebne pojęcia, uczą zasad optymalizacji strony www, tłumaczą czym są słowa kluczowe i jak je tworzyć, pokazują jak przygotować swoje pierwsze reklamy i kampanie w Google Ads, jak konfigurować konwersje, podpowiadają na jakie parametry zwracać uwagę w Analitycsie i jak analizować dane, by jak najwięcej z nich wycisnąć. Krzysztof Marzec uczy czytelników myśleć tak, jak roboty Googla i zrozumieć mechanizmy, które są wykorzystywane np. do pozycjonowania strony w wyszukiwarce czy osiągania wysokiego współczynnika kilkalności naszych reklam.
Grafiki w książce przedstawiają poprzedni wygląd interfejsów narzędzi Google, jednak ciągle system pozwala korzystać ze wcześniejszych wersji, więc obecnie niczego to nie utrudnia. Zresztą, zgadzam się z autorem, że poprzedni wygląd jest czytelniejszy i posiada więcej możliwości, więc warto to właśnie na jego przykładzie uczyć się Google.
Autor nie ogranicza się jednak tylko do przedstawiania narzędzi ze stajni Google, przy wielu tematach poleca dodatkowe programy, pomocne we wdrożeniu rozwiązań. Na końcu książki pojawia się też kilka linków, które mogą być przydatne w dalszym zgłębianiu tajników marketingu i sprzedaży oraz słowniczek z najważniejszymi pojęciami.
„Narzędzia Google dla e-commerce” to przydatna, skondensowana pigułka wiedzy, przeznaczona jednak raczej dla osób, które dopiero rozpoczynają przygodę z narzędziami Google niż osób pracujących z nimi na co dzień. Niech nie zniechęci jednak nikogo słowo e-commerce w tytule, o ile właściciele sklepów internetowych na pewno znajdą tu wiele ciekawostek, to książka jest też idealna dla osób, które przy pomocy narzędzi Google chcą zwiększyć ruch na swojej stronie / blogu / portalu.
Dagmara Marcinek
Narzędzia Google dla e-commerce. Wydanie II poszerzone
- Autor: Krzysztof Marzec
- Wydawnictwo: Helion
- Data wydania: wrzesień 2018
- Ilość stron: 240
Za książkę dziękuję księgarni HELION. Książka dostępna pod LINKIEM.