Sprawdź swoją spostrzegawczość i postaraj się złapać wszystkie ameby, które uciekły z laboratorium. Zadanie to wcale nie jest takie łatwe, bo ameby są bardzo ruchliwe – zmieniają kształty, kolory i wzory. Dodatkowym utrudnieniem jest czas, bo żeby zdobyć punkt musimy być pierwsi i jak najszybciej przejąć właściwą amebę (zanim zrobi to nasz przeciwnik).
Gra jest bardzo ciekawa i wymaga ogromnego skupienia. Przed rozpoczęciem rozgrywki przydadzą się wypoczęte oczy, bo podczas zabawy będziemy zmuszeni do wytężania swojego wzroku. Do zwycięstwa niezbędne będą również inne umiejętności, takie jak zwinność, podzielność uwagi, umiejętność zapamiętywania różnych elementów, oraz właściwa dedukcja. Duży plus za możliwość rozgrywki w większym gronie osób (od 2 do 10) co znacznie utrudnia całą zabawę, a jednocześnie sprawia że jest staje się ona znacznie ciekawsza – pojawia się wówczas więcej emocji oraz wyzwala duch rywalizacji.
W pudełku znajdziemy więc karty, z których tworzymy okrąg (kolejność ich rozdania jest przypadkowa, a to w jaki sposób zostaną ułożone wpłynie na cały przebieg dalszej gry), żetony oraz 4 kości rozgrywki. Na kartach ukryte zostały ameby (o różnych kolorach i kształtach), otwory wentylacyjne oraz laboratoria, które wskazują właściwą drogę ich poszukiwania. Rozgrywający zawodnik rzuca wszystkimi kośćmi, a to co wylosuje istotne jest nie tylko dla niego, ale również dla wszystkich graczy. Kości wskazują kolejno kolor ameby, kształt oraz wzór na ciele, a także drogę, którą należy podążać podczas jej poszukiwania. Podczas zabawy napotykać będziemy na różne utrudnienia i tak np. ameba z koloru pomarańczowo-czerwonego może się zmienić w fioletowo-zieloną, a kropki na ciele przekształcić w paski. Jeśli trafimy na otwór wentylacyjny musimy pamiętać, by wyjść następnym w kolejności i tym samym ominąć drogę, w której być może jest poszukiwana ameba. Zawodnik, który jako pierwszy odnajdzie właściwą amebę wskazuje ją palcem i zdobywa żeton (wcześniej jednak wszyscy gracze muszą przyznać mu rację, a w razie wątpliwości mogą wspólnie prześledzić całą drogę jej wędrówki). Jeśli się pomylimy musimy oddać żeton (o ile taki już posiadamy), a osoba która zdobędzie ich najwięcej wygrywa.
Gra jest dość szybka, a ilość rund uzależniona jest od liczby graczy oraz przebiegu zabawy. Fajna, ciekawa i kolorowa, wymagająca skupienia i spostrzegawczości. Mnóstwo emocji i dobrej zabawy! Zdecydowanie polecam.
Autorka recenzji: Magdalena Liszka
Tytuł: „Panika w laboratorium”
Wiek graczy: 6+
Liczba graczy: 2-10 graczy
Długość rozgrywki: ok. 30 min
Wydawca: FoxGames