Mamy przyjemność przedstawić krótki, ale treściwy repertuar Teatru Barakah na nadchodzący miesiąc. 04.04. zapraszamy na najnowszy ze spektakli, „Sol Invictus”, którego marcowa premiera spotkała się z ogromnym entuzjazmem widzów. W kwietniu dwukrotnie pojawi się okazja do obejrzenia sztuki „Ja, Sendlerowa” – 10.04. oraz 25.04. Z kolei 14.04. na scenie zagości rockowo-alternatywny zespół Hengelo. Ostatni weekend należeć będzie do „Jedynej Rewii Drag Queen – Królowych Dancingu”. Kwiecień zamknie 11. odcinek cyklu „Noce Waniliowych Myszy” pod tytułem „Black Szczyt” – do zobaczenia 29.04. Udanych seansów!
Przyjemna informacja dla naszych czytelników, fanów, sympatyków, zwolenników etc.: na hasło „KULTURAtka” czeka na wszystkich 10% zniżki – zarówno w kasie biletowej Teatru Barakah, jak i przy barze klimatycznego ArtCafe. (Uwaga! Promocja nie obejmuje „Rewii…”, „Dzieci…” oraz premier).
Poniżej krótkie opisy spektakli.
- SOL INVICTUS
„W czasach drastycznych podziałów społeczeństwa, rosnącej bezradności, hejtu, kwitnącego populizmu, zwyżkującej agresji, malejącej tolerancji oraz wszechobecnego zagubienia, w kraju bez nazwy nad bezimienną rzeką, wśród zburzonych starych kamienic i rozpadających się nowych bloków, w podupadłym kabarecie mieszczącym się w mieszkaniu na pierwszym piętrze zniszczonej czynszówki będziemy świadkami pojedynku sióstr Barabas, Barbary i Berty, słynnych spirytystek-szansonistek, połączonych tak więzami krwi, jak i wzajemną i bezwzględną nienawiścią…”.
„Sol Invictus” to spektakl muzyczny o niepowstrzymanym głodzie władzy utrzymany w duchu Charmsa, Brechta i Weilla, poetyce obrazów Grosza i Dixa, zakorzeniony w mrocznej atmosferze niemieckich kabaretów czasów weimarskich. Jest historią o czasach współczesnych i rozdartej niezgodą teraźniejszej Polsce, w której rosną animozje, zanika tolerancja i wzmaga się społeczny gniew. To czyni ją podobną do czasów rodzącego się faszyzmu. Nawiązując do stylistyk nurtów dada, oberiu i teatru absurdu, opowiedziana zostanie historia nienawiści, obsesji, wykluczenia, wiary w zabobon… Czy pojednanie i przebaczenie są możliwe?
Siostry Barabas… od dziecka rywalki nieakceptujące wzajemnie swej inności, obdarzone zdolnościami mediumicznymi, owładnięte obsesją zajrzenia na drugą stronę, zmierzenia się z nieznanym, gotowe zaryzykować wszystko dla sławy i poklasku, by zostać niosącymi zbawienie idolkami smutnego i zagubionego Narodu. Czy uda im się powołać do życia uber-siłę, pradawny boski byt, który pogodzi poróżniony wewnętrznie naród? Czy ów byt nie przyniesie jednak zniszczenia? Czy wybaczą sobie nawzajem wyrządzone krzywdy? Czy zwycięży ciemne, zapiekłe współzawodnictwo, czy jaśniejące złotem przebaczenie?
tekst, reżyseria, muzyka, światło, piosenki: Paweł Szarek
produkcja dźwięku: Rafał Szumny
choreografia: Katarzyna Krzysztofek
obsada: Katarzyna Chlebny, Aleksandra Konior, Ana Nowicka, Paweł Harańczyk
Data premiery: 9 III 2019
W spektaklu użyte jest światło stroboskopowe.
BILETY: 40 zł [normalne] / 25 zł [ulgowe]
✘ Zakup: pn.-pt. w godz. 10:00-17:00 i na godz. przed każdym wydarzeniem (jeśli są
jeszcze miejsca) w kasie Teatru BARAKAH przy Paulińskiej 28, przelewem
– http://teatrbarakah.com/barakah-wp/bilety/
✘ Rezerwacja: rezerwacje@teatrbarakah.com / 12 397 80 47
- JA, SENDLEROWA
„Ja, Sendlerowa. Wypowiadam wojnę Hitlerowi! O tak! No chodź! W ząbek czesany i wszyscy w ząbek czesani. Takiego wała! Co mi tu będzie jakiś psychopata wprowadzał jakieś swoje zasady higieny międzyludzkiej. Nie zostawię tego. Bo płonie we mnie gniew, bo jestem wkurwiona, bo bardzo, naprawdę bardzo nie podoba mi się to wszystko i nie mam zamiaru nic z tym nie robić”.
Dzieci uratowane kontra dzieci martwe. Gorzkie równania i statystyki. Bohaterstwo osoby, która uratowała wiele żydowskich dzieci, bohaterstwo będące kroplą w morzu krwi. Kobieta prowadząca nierówną walkę ze śmiercią, podłością, pragmatycznym równaniem siły. Sendlerowa występuje jako symbol nieprzejednania w świecie ryzykownych wyborów, symbol walki o pokój, niepodległości osobistej, także jako symbol międzyludzkiej empatii walczącej z bezwzględną, chłodną maszyną. Ale „Ja, Sendlerowa” jest także opowieścią o przejmowaniu osobistej historii dla zbiorowego poczucia komfortu, opowieścią o ostatecznej samotności bohaterstwa, rozczarowaniu oraz o samotności człowieka wobec okrucieństwa i obojętności świata.
reżyseria: Ana Nowicka
tekst: Bartek Harat
muzyka: Adrian Konarski
scenografia i kostiumy: Monika Kufel
choreografia: Katarzyna Kleszcz
obsada: Alicja Czarnik, Aleksandra Konior, Monika Kufel, Łukasz Gawroński, Karol Śmiałek
Linki do recenzji:
https://bit.ly/2Ccq9pu
Data premiery: 11 XI 2018
Czas trwania: 60 min.
BILETY: 40 zł [normalne] / 25 zł [ulgowe]
www.teatrbarakah.com
www.facebook.com/TeatrBARAKAH
- JEDYNA REWIA DRAG QUEEN
„Królowe Dancingu” z Nową obsadą!
To show, na które od dawna czekacie, barwne, ale z refleksją. Zabierzemy Was w cudowny świat polskiej piosenki. Młodsi widzowie zapoznają się ze starszymi utworami, a starsza publiczność przypomni sobie dawne piękne czasy – piosenki z tekstem i melodią. Pokażemy hity z naszej narodowej dyskografii ostatnich kilkudziesięciu lat. Papina McQueen będzie falowała i spadała. Lady Brigitte zaprezentuje swoje roztańczone nogi a Savannah zaskoczy swym blaskiem. Ponownie będzie magia Victora Febo. Seksapil tancerzy: Karola, Oskara, Witolda, wszystko w blasku kolorowych świateł i cekinów. Robimy to dla Was, po to by dać szczęście. Przybywajcie!!!
OBSADA:
Papina McQueen – Stewardessa w przelocie
Brigitte Lady
Savannah Crystal
Karol Szymonik
Oskar Fusek
Witold Filar
Victor Febo
- BLACK SZCZYT (odc. 11 z cyklu Noce Waniliowych Myszy)
Noce Waniliowych Myszy* to projekt cyklicznych spektakli z elementami kabaretu i musicalu, który od ponad dwóch lat komentuje codzienną, zastaną rzeczywistość, dzięki czemu stał się jednym z najpopularniejszych i najważniejszych wydarzeń teatralnych Krakowa, bo — jak napisał Łukasz Gazur w „Dzienniku Polskim” — „Wreszcie doczekaliśmy się własnego Pożaru w Burdelu i nie wahajmy się go używać!”.
Co się stanie, gdy do jednego nawiedzonego zamczyska wpuścimy trzech przywódców narodowych mocarstw? Stanie się jedenasty odcinek Nocy Waniliowych Myszy, który przybiera formę komicznego horror show i w którym bardziej niż widzowie bać się będą bohaterowie. A w rolach głównych wystąpi sama śmietanka: Trump, Putin, Kim Dzong Un i inni nieświadomi zagrożenia, jakie na nich czyha, goście czarnego szczytu, który odbyć ma się na… Wawelu! Czy polskiemu rządowi uda się pogodzić zwaśnione mocarstwa? Czy unikniemy nuklearnej apokalipsy? Wszystko w rękach pewnego byłego Ministra Obrony Narodowej… „Black Szczyt”, jak przystało na horror klasy C, zbiera żniwo tak srogie, że aż strach się bać! To także historia o polityce najwyższego formatu, o głowach mocarstw i ich bolączkach, a także o zakulisowych rozgrywkach, w których uczestniczą tylko wtajemniczeni. A może i… duchy?
*Tytuł „Noce Waniliowych Myszy” został zaczerpnięty z jednego z wierszy amerykańskiego pisarza i poety Charlesa Bukowskiego, zamieszczonego w tomie o tym samym tytule wydanym w 2014 roku nakładem Noir Sur Blanc. „…przywróciłem miłość tym wyblakłym oczom kiedy waniliowe myszy spały pod naszym łóżkiem” — pisał Bukowski.
autorzy: Amadou Guindo, Grzegorz Like
reżyseria: Ana Nowicka
muzyka: Renata Przemyk
scenografia i kostiumy: Monika Kufel
choreografia: Kasia Kleszcz
obsada: Lidia Bogaczówna, Ana Nowicka Monika Kufel, Krzysztof Bochenek, Bartek Kwiatkowski, Sebastian Oberc, Paweł Plewa, Maciej Sajur, Paweł Wolsztyński
___________________________________________
BILETY: 60/40 zł
✘ Zakup: kasa teatru: pn.-pt. w godz. 10:00-17:00 i na godz. przed każdym wydarzeniem / przelew: http://teatrbarakah.com/barakah-wp/bilety-i-wynajem/ / ewejsciowki.pl: https://ewejsciowki.pl/embedded/repertuar/25
✘ Rezerwacja: rezerwacje@teatrbarakah.com / 12 397 80 47