Apple, Google, Facebook i Amazon, kto nie zna tych gigantów? Z usług wielu z nich korzystamy każdego dnia, bez istnienia tych marek trudno wyobrazić sobie też dzisiejszy świat. Mało kto z nas jednak zastanawia się głębiej nad ich fenomenem. Zrobił to Scott Galloway w swojej debiutanckiej książce „Wielka czwórka. Ukryte DNA: Amazon, Apple, Facebook i Google”.
Profesor ze Stern School of Business na Uniwersytecie Nowojorskim postanowił zabrać nas w podróż po historii i przyszłości gigantów. Opisuje ich początki oraz czynniki, które przyczyniły się do ich powstania. W znacznej mierze skupia się jednak na ich fenomenie oraz ciemnych stronach wspomnianych przedsiębiorstw oraz ich przyszłości. Przy czym robi to w sposób przystępny i zabawny, nie przebierając w dosadnych słowach. Autor analizuje również ich wpływ na współczesny świat.
To książka dla osób, które z jednej strony chcą dowiedzieć się więcej na temat czterech jeźdźców, jak nazywa ich w swojej książce amerykański naukowiec, z drugiej, dla tych, którzy uwielbiają czytać publikacje niosące ze sobą sporą dawkę wiedzy. Sensownie uporządkowana całość daje nam wgląd w początki firm, ich rozwój i w końcu odpowiada na pytanie, w jaki sposób udało im się przetrwać i bardzo często zmieść konkurencję oraz na czym polega ich wyjątkowość.
Lektura została napisana wciągająco i z humorem, czyta się ją przyjemnie, a przy tym towarzyszy nam uczucie przyswajania nowej wiedzy. Powinna zainteresować każdego kto na co dzień korzysta z mediów społecznościowych i jest ciekawy mechanizmów działania opisywanych firm. Warto sięgnąć po tę książkę, między innymi dlatego, że globalne marki to wciąż gorący temat, a wirtualna rzeczywistość wcale nie jest aż tak bezpieczna jak chcielibyśmy sądzić.
Autor recenzji: Monika Matura
Tytuł: Wielka czwórka. Ukryte DNA: Amazon, Apple, Facebook i Google
Autor: Scott Galloway
Tłumaczenie: Jolanta Kubiak
Wydawnictwo: Rebis
Data wydania: 2 października 2018