Stabat Mater to średniowieczna sekwencja modlitewna z XIII wieku przypisywana Jacopowi da Todi lub św. Benedyktowi. Melodia wywodzi się z chorału gregoriańskiego. Od 1727 roku decyzją władz kościelnych sekwencja została oficjalnie włączona w liturgię. Stanowi ona kanwę wielu arcydzieł muzycznych.
Misterium sceniczne STABAT MATER Krakowskiej Opery Kameralnej to oryginalne połączenie muzyki Antonio Vivaldiego i Giovanniego Battisty Pergolesiego z elementami gry aktorskiej, kompozycji ruchu scenicznego, oryginalnego kostiumu oraz scenografii. Widowisko zachwyca ekspresyjną i piękną w swej prostocie muzyką sakralną, przepełnioną liryką i emocjonalnością – charakterystycznymi dla neapolitańskiej szkoły operowej XVIII wieku.
Reżyseria – Wacław Jankowski
Kierownictwo muzyczne – Paweł Szczepański
Kompozycja ruchu scenicznego – Jadwiga Leśniak-Jankowska
Kostiumy – Joanna Jaśko-Sroka
Kontratenor – Łukasz Dulewicz
Sopran – Sylwia Olszyńska
Testes Passionis: Katarzyna Domanus, Agnieszka Reiser
Orkiestra Krakowskiej Opery Kameralnej
skrzypce I – Aleksandra Panasiuk
skrzypce II – Aleksandra Gawlik
altówka – Natalia Małek
wiolonczela – Małgorzata Oczko
kontrabas – Lesław Wydrzyński
klawesyn – Anna Huszczo
Sobota, 10 sierpnia 2019 r., godz. 20:00, Kościół pw. Świętego Krzyża w Krakowie