„Content is the king” – brzmi słynne wśród marketerów powiedzenie i większość osób zdecydowanie się z nim zgadza. Na rynku pojawiają się natomiast kolejne pozycje książkowe w różny sposób rozwijające ten temat. Jedną z nich jest publikacja Grzegorza Miłkowskiego „Niech Cię widzą w sieci! Blog lub serwis branżowy od podstaw”.
Jeśli zamierzacie postawić firmową stronę, założyć bloga, albo nieco go dopieścić, to dobrze trafiliście. „Niech Cię widzą w sieci!’”, posiada wszystko, czego potrzebujecie. Z książki dowiecie się między innymi, jak ważne jest zdefiniowanie odbiorców serwisu oraz określenie tego, czego potrzebują i co możemy im dać. Pomoże nam w tym stworzenie persony. To jednak nie wszystko, w lepszym poznaniu naszych klientów i ich zachowań wspiera nas Google Analytics, o którym autor też krótko pisze. To tylko jedno z wymienionych narzędzi. Kolejna kwestia to komunikacja z naszymi klientami, nasza wizja powinna być jasna i czytelna dla naszych użytkowników. Autor krok po kroku przeprowadza nas również przez tworzenie strony, wybranie domeny i serwera, czy hostingu. Dowiemy się także, w jaki sposób powinna wyglądać profesjonalna witryna i jej logo. Nie zostały też pominięte kwestie bardziej techniczne jak responsywność strony czy uprawienia użytkowników. Marketer nieco miejsca poświęcił również temu, co wyszukiwarka bierze pod uwagę przy pozycjonowaniu naszej witryny. Dostaniemy więc najważniejsze informacje dotyczące SEO. Jak widać po zakresie poruszanych informacji, znajdziemy tu wszystko, co powinniśmy wiedzieć tworząc swoje miejsce w sieci.
Grzegorz Miłkowski jest ekspertem content marketingu, CEO i współzałożycielem agencji ContentHouse, właśnie dlatego, że nie jest tylko teoretykiem, w książce zaserwował nam mnóstwo przydatnej wiedzy, którą możemy od razu zastosować w praktyce. To poradnik zarówno dla osób/firm, które stawiają pierwsze kroki i chcą dopiero stworzyć swoją stronę, jak również dla tych, którzy mają już pewne podstawy, ale czują, że coś im umyka. Z racji rozmiarów książka nie wyczerpuje tematu, to raczej taki must have pozwalający nam dość szybko dowiedzieć się wszystkiego, co niezbędne, by zbudować dobry serwis, który będą z chęcią odwiedzali nasi czytelnicy. W końcu content to rzeczywiście król, ale bez zaplecza o solidnych korzeniach, niewiele osób będzie miało okazję się z nim zapoznać.
Autor recenzji: Monika Matura
Tytuł: Niech Cię widzą w sieci! Blog lub serwis branżowy od podstaw
Autor: Grzegorz Miłkowski
Wydawnictwo: OnePress
Data wydania: 21.04.2020