Walka o pieniądze, władze, a przede wszystkim – uznanie w oczach ojca trwa. Drugi sezon „Sukcesji” ani na chwilę nie zwalnia tempa. Od października dostępny nie tylko na HBO, ale i na DVD.
Logan Roy jest właścicielem jednej z największych korporacji mediowych na świecie, co pozwala mu nie tylko ustawiać karty na rynku telewizji czy przemysłu czasu wolnego, ale także mieć wpływ na społeczeństwo i politykę. To dlatego o to, kto przejmie fotel prezesa po Loganie, walka rozpoczęła się właściwie już w pierwszym odcinku pierwszego sezonu serialu. W drugim odcinku kandydatów do korporacyjnego tronu zaczyna być coraz więcej, a etyczne zasady zdają się w ogólne nie istnieć.
W „Sukcesji” nikt nie gra fair. Nikt nie ma tzw. kręgosłupa moralnego. O nikim nie powiesz: on/ona jest jednak w porządku. Bo mimo, że zaczynamy lubić bohaterów serialu, to jesteśmy pewni, że nie chcielibyśmy mieć ich jako swoich przyjaciół. Ani tym bardziej wrogów. Jednocześnie to właśnie przez te postaci (a szczególnie dzieci Logana: Shiv, Kendalla, Romana i Connora) serial ogląda się jednym tchem – są charakterystyczni, a każdy z nich ma swój własny pomysł na sukces i to, jak go osiągnąć. Czasem wygrywają, czasem sięgają dna – widz obserwuje te wzloty i upadki, jednocześnie zagłębiając się w psychikę każdego z bohaterów. Każda z tych postaci jest niewątpliwie niesamowicie inteligentna, a błyskotliwe dialogi między nimi to miód na uszy widza. Choć trzeba przyznać, że tyle samo w nich wulgarności, co humoru i cynizmu.
„Sukcesja” to przede wszystkim gęsta i napięta atmosfera, dzięki czemu serial ogląda się jak thriller. Utrata władzy, bankructwo, problemy wizerunkowe – to wszystko krąży jak widmo nad całą korporacją. I zwiastuje katastrofę – mimo, że rodzina Roy wydaje się mieć tyle pieniędzy, że mogłaby nie robić już nic do końca życia. Serial doskonale pokazuje, że im więcej posiadasz, tym więcej chcesz mieć. I jak szybko rośnie skala problemów wraz z miliardami na kontach.
W drugim sezonie obserwujemy jednak już nie tylko brutalną walkę o władzę między członkami rodziny, ale także walkę o strategię na przyszłość. Serial pokazuje konflikt między starymi, a nowymi mediami, tradycyjną prasą, a internetowymi technologiami. Nie wystarczy zdecydować, kto będzie nowym prezesem Waystar Royco – trzeba też podjąć decyzję, w którą stronę ma dalej płynąć ten statek, by nie utonąć. A to ile osób wypadnie po drodze za burtę – nie ma znaczenia.
„Sukcesja. 2. sezon” obejrzana dzięki dystrybutorowi serialu na DVD – Galapagos.
Wydanie 2. sezonu „Sukcesji” na DVD zawiera wszystkie 10 odcinków, a także materiały dodatkowe:
- zaproszenie na wizytę na planie w towarzystwie scenarzystów;
- 10 krótkich filmów z analizą odcinków.